Achtung! Eberin asennusohjeita W124
Achtung! Eberin asennusohjeita W124
Ostin sitten uuden Eberin ja viime viikonloppuna aloittelin asennusta.
Aloitin helpoimmasta päästä, laitoin kellolaitteen kojelautaan siihen valokytkimen oikealle puolelle.
Sitten kattelin itse laitteelle paikkaa...
Laitteen mukana tulleen saksankielelisen suttuisen valokopion mukaan laite sijoitetaan oik. etukulmaan heti puskurin taa. Mun mielestä on vaan kovin arka paikka, siihen lentää hiekka ja suolavesi. Eli yritän änkeä sen konehuoneen puolelle mutta sielläkin on ainoa paikka johon mahtuu pakosarjan ja sisälokasuojan välissä...eli kysymyksiä:
- onko kellään laitettu konehuoneen puolelle? laite pitäisi saada aika alas että vesi kiertää kunnolla, riittääkö että on alempana kuin paisuntasäiliö? etäisyys pakosarjaan tulisi oleen 10-15cm, riittäneekö? suojapellin viritys?
-mistä olette veden ottaneet? ilmeiseti tulee kuumalle puolelle eli liitos auki jostain siitä jarrutehostajan kulmilta?
-nafta liitos imupuolelta ennen siirtopumppua?
-sulakerasian pohjalta kaivetaan ohjausvirrat puhallukselle?
Hyviä vinkkejä kaivataan!
Onko kellään selkokielistä mallikohtaista as.ohjetta?
Autohan on W124 E300D, 606 kone ja manuaali-ilmastointi.
Aloitin helpoimmasta päästä, laitoin kellolaitteen kojelautaan siihen valokytkimen oikealle puolelle.
Sitten kattelin itse laitteelle paikkaa...
Laitteen mukana tulleen saksankielelisen suttuisen valokopion mukaan laite sijoitetaan oik. etukulmaan heti puskurin taa. Mun mielestä on vaan kovin arka paikka, siihen lentää hiekka ja suolavesi. Eli yritän änkeä sen konehuoneen puolelle mutta sielläkin on ainoa paikka johon mahtuu pakosarjan ja sisälokasuojan välissä...eli kysymyksiä:
- onko kellään laitettu konehuoneen puolelle? laite pitäisi saada aika alas että vesi kiertää kunnolla, riittääkö että on alempana kuin paisuntasäiliö? etäisyys pakosarjaan tulisi oleen 10-15cm, riittäneekö? suojapellin viritys?
-mistä olette veden ottaneet? ilmeiseti tulee kuumalle puolelle eli liitos auki jostain siitä jarrutehostajan kulmilta?
-nafta liitos imupuolelta ennen siirtopumppua?
-sulakerasian pohjalta kaivetaan ohjausvirrat puhallukselle?
Hyviä vinkkejä kaivataan!
Onko kellään selkokielistä mallikohtaista as.ohjetta?
Autohan on W124 E300D, 606 kone ja manuaali-ilmastointi.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Jos tarvitset suomenkielistä manuskaa niin suosittelen wihuri autolaa.
Itselläni on myös eberin lämmitin, tosin n.10 vuotta vanha ja kaikki paperit oli tietysti kielellä "sian"saksa.
Soitto wihurille ja kolmen päivän päästä tuli postilaatikkoon kaikki mahdollinen ko.lämppäriä koskeva materiaali...asennus/käyttöohjeet sekä viikkokellon käyttöohjeet....maksoi puhelun verran tuo informaatio ja neuvoivat kyllä puhelimessakin ystävävällisesti mistä vikaa kannattaisi ensimmäiseksi hakea.
Nehän niillä pelailee työkseen ja tietää varmasti kaiken tietämisen arvoisen...suosittelen soittoa tuonne jos jotain epävarmuutta asennuksen kanssa ilmaantuu
Itselläni on myös eberin lämmitin, tosin n.10 vuotta vanha ja kaikki paperit oli tietysti kielellä "sian"saksa.
Soitto wihurille ja kolmen päivän päästä tuli postilaatikkoon kaikki mahdollinen ko.lämppäriä koskeva materiaali...asennus/käyttöohjeet sekä viikkokellon käyttöohjeet....maksoi puhelun verran tuo informaatio ja neuvoivat kyllä puhelimessakin ystävävällisesti mistä vikaa kannattaisi ensimmäiseksi hakea.
Nehän niillä pelailee työkseen ja tietää varmasti kaiken tietämisen arvoisen...suosittelen soittoa tuonne jos jotain epävarmuutta asennuksen kanssa ilmaantuu

joo, ostin laitteen Wihurilta ja pyysin mukaan autoMALLIKOHTAISEN asennusohjeen. Sain vanhemman mallisen Eberin as. ohjeen vuoden 92 autoon (ohje oli painettu 93) ja saksankielinen, tosi huonoilla kuvilla ym. ja tässä mallikohtaisessa ohjeessa näkyy kun laite on sijoitetu puskurin taa...
Mukana tuli kyllä suomenkieliset ns yleisohjeet..
NO, täytyy olla uudestaan yhteyksissä Wihurille.
Mukana tuli kyllä suomenkieliset ns yleisohjeet..
NO, täytyy olla uudestaan yhteyksissä Wihurille.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Lämmitin
Mulla on ainakin asennettu Hydronicki siihen pakosarjan ja pesusäiliön väliin.
Alunperi oli webasto,mutta vaihdoin sen hydronickiin(kun sain niin halvalla ),
no joo..Webasto sekos ja pörssissä oli laakeriviallinen hydronicki jonka laakeroin ja huolsin,siitä "halpuus" .Mummoja 2400 aikanaan,vieläkin pelittää.
Ois pari kuvaakin asennuksesta
voisin laittaa sähköpostilla,sikäli mikäli tässä meidän -88:ssa on yhtään samanlaista pellin alla!
Kun ei osaa laittaa kuvaa tähän forumiin
..
Alunperi oli webasto,mutta vaihdoin sen hydronickiin(kun sain niin halvalla ),
no joo..Webasto sekos ja pörssissä oli laakeriviallinen hydronicki jonka laakeroin ja huolsin,siitä "halpuus" .Mummoja 2400 aikanaan,vieläkin pelittää.
Ois pari kuvaakin asennuksesta

Kun ei osaa laittaa kuvaa tähän forumiin

MOI Pete!
juu laita vaan kuvia mulle. Tosin homma on jo edennyt sen verran että kiinnikerauta on hitsattu siihen pakosarjan viereen sisälokasuojaan ja sähköt vedetty hyttiin ja sulakerasialle. Wihurin mies sanoi että veden voi ottaa paluukierrosta siitä kun tulee takaisin moottoriin (magneettiventt. jälkeen).
Sitä vaan mietin että tarviiko vielä rakentaa joku lämmönsuoja pelti Hydronickille? Onko sulla?
ahti.hietavirta@kesko.fi
juu laita vaan kuvia mulle. Tosin homma on jo edennyt sen verran että kiinnikerauta on hitsattu siihen pakosarjan viereen sisälokasuojaan ja sähköt vedetty hyttiin ja sulakerasialle. Wihurin mies sanoi että veden voi ottaa paluukierrosta siitä kun tulee takaisin moottoriin (magneettiventt. jälkeen).
Sitä vaan mietin että tarviiko vielä rakentaa joku lämmönsuoja pelti Hydronickille? Onko sulla?
ahti.hietavirta@kesko.fi
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Mullakin on Hydronic tuossa konehuoneen puolella, samoin kun tuolla petellä.
Ei ole mitään lämpösuojaa ympärillä.
Ei ole mitään lämpösuojaa ympärillä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Kiitti kuvista Pete!
Huomasin että olet ottanut vedet sieltä menopuolelta jarrutehostajan kulmilta. Sieltä mäkin meinasin ekana mut Wihurin mies sano et turhaa, siitä vaan paluupuoleta. Kommentteja?
Aika ylhänä näyttää toi sunkin hYdro olevan, mulla jää paljo alemmas. Oliko hankala ilmattava?
Mites naftan otto? Veitkö ihan tankin luo vai haarotitko lähempää konetta?
Huomasin että olet ottanut vedet sieltä menopuolelta jarrutehostajan kulmilta. Sieltä mäkin meinasin ekana mut Wihurin mies sano et turhaa, siitä vaan paluupuoleta. Kommentteja?
Aika ylhänä näyttää toi sunkin hYdro olevan, mulla jää paljo alemmas. Oliko hankala ilmattava?
Mites naftan otto? Veitkö ihan tankin luo vai haarotitko lähempää konetta?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Minunkin Webasto ropattiin siihen pakosarjan viereen ja vedet otetaan paluupuolelta.
Siinä vesihommassa on sellainen idea, että jos laitat sen siihen paluun ja koneen väliin, niin kone lämpiää ensin. Jos kytket sinne tehostajan nurkille niin lämmin vesi menee ensin kajuuttaan. Käytännössä eroa ei huomaa, mutta kyllä mielestäni kuitenkin parempi on huolehtia ensisijaisesti moottorin lämmöistä. Eli ota vesi paluupuolelta.
Nafta tuodaan luonnollisesti paluuputkelta
Siinä vesihommassa on sellainen idea, että jos laitat sen siihen paluun ja koneen väliin, niin kone lämpiää ensin. Jos kytket sinne tehostajan nurkille niin lämmin vesi menee ensin kajuuttaan. Käytännössä eroa ei huomaa, mutta kyllä mielestäni kuitenkin parempi on huolehtia ensisijaisesti moottorin lämmöistä. Eli ota vesi paluupuolelta.
Nafta tuodaan luonnollisesti paluuputkelta
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Webastossa ainakin on oma pieni naftasäiliönsä, joka riittää puolentoista? tunnin pyöritykseen.
Eli paluuletku Webastolle ja siitä jatkamaan tankkiin. Kun auto käy niin säiliö täyttyy. Naftan ei siis liikennöi tankilta Webastoon päin, vaan päinvastoin.
Vedin naftaletkun siitä suodattimen kupeesta Webaston tulopuolelle ja W:n paluupuolelta takaisin sinne suodattimelle eli ei tarvinnut muuttaa auto letkun kulkuja. W tuli kätevästi siihen välille.
Eli paluuletku Webastolle ja siitä jatkamaan tankkiin. Kun auto käy niin säiliö täyttyy. Naftan ei siis liikennöi tankilta Webastoon päin, vaan päinvastoin.
Vedin naftaletkun siitä suodattimen kupeesta Webaston tulopuolelle ja W:n paluupuolelta takaisin sinne suodattimelle eli ei tarvinnut muuttaa auto letkun kulkuja. W tuli kätevästi siihen välille.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Mitä Webaston mallia Janne tarkoitat ?
Itse olen viime aikoina asentanut Thermo Top C (5kW) ja E (4kW) -mallit ja kummassakaan ei ole polttoaineelle kun tuloliitäntä eikä ulkomitoista päätellen mitään säiliötä.
Näille olen ottanut polttoaineen T-liittimellä tulopuolelta, tiedän että tehdas suosittelee ottamaan suoraan säiliöstä.
Itse olen viime aikoina asentanut Thermo Top C (5kW) ja E (4kW) -mallit ja kummassakaan ei ole polttoaineelle kun tuloliitäntä eikä ulkomitoista päätellen mitään säiliötä.
Näille olen ottanut polttoaineen T-liittimellä tulopuolelta, tiedän että tehdas suosittelee ottamaan suoraan säiliöstä.
Audi A6 TDI Quattro
eilen illalla taas vähän nysväsin Eberin kanssa:
vedin naftaputken valmiiksi paikoilleen, t-liitos tulee imupuolelle taakse melkeen tankin luo, meinaan sahata sen metalliputken poikki siitä kun nousee palkin viertä takakelkan päälle. siinä on hyvää tilaa tehdä liitos ja saa sen t-liittimen oikeaan suuntaa. tän eberin pa-putken kiinnitin samoihin kiinnikkeihin kun alkuper. naftaputketkin ja sitten vein etupalkin reunaapitkin kaminan luo.
maadotuspiste on muuten valmiina jousitornin yläpäässä: siinä on valmiina tyhjä M6 kierre. näppärää. samaten virrat saa kätevästi sieltä jakorasialta akun vierestä. mulla on nyt kaikki Eberin sulakkeet ja rele siinä akun edessä jemmassa. kyllä on mersussa ajateltu asentajaa!
vedin naftaputken valmiiksi paikoilleen, t-liitos tulee imupuolelle taakse melkeen tankin luo, meinaan sahata sen metalliputken poikki siitä kun nousee palkin viertä takakelkan päälle. siinä on hyvää tilaa tehdä liitos ja saa sen t-liittimen oikeaan suuntaa. tän eberin pa-putken kiinnitin samoihin kiinnikkeihin kun alkuper. naftaputketkin ja sitten vein etupalkin reunaapitkin kaminan luo.
maadotuspiste on muuten valmiina jousitornin yläpäässä: siinä on valmiina tyhjä M6 kierre. näppärää. samaten virrat saa kätevästi sieltä jakorasialta akun vierestä. mulla on nyt kaikki Eberin sulakkeet ja rele siinä akun edessä jemmassa. kyllä on mersussa ajateltu asentajaa!

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Malli on Thermo Top (5kW) eli ilman C:tä. Siinä on vielä naftalle tulo ja lähtö. Taitaa olla niin, että se malli on poistunut tänä vuonna listoilta. Ostin sen viime vuoden kesänä tutun kauppana uutena. Ihan teitä ilostuttaakseni täytyy mainita, että sain sen hintaan 590 eur. Siihen kaverin värkkäämä GSM ohjaus päälle (ilmainen) niin hinta jäi mielestäni sopivaksi.JF kirjoitti:Mitä Webaston mallia Janne tarkoitat ?
Itse olen viime aikoina asentanut Thermo Top C (5kW) ja E (4kW) -mallit ja kummassakaan ei ole polttoaineelle kun tuloliitäntä eikä ulkomitoista päätellen mitään säiliötä.
Näille olen ottanut polttoaineen T-liittimellä tulopuolelta, tiedän että tehdas suosittelee ottamaan suoraan säiliöstä.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
eberi asennettu!
eilen illalla puolenyön aikaan sain savut eberistä. tuntuu pelittävän ihan ok.
oli aika mielenkiintoista se naftaputken katkasu, kädet kyynärpäitä myöten naftassa. vinkiksi vaan että kun laittaa t-liitimen väliin niin kannattaa mitata etukäteen liittimen aiheuttama putken pituuden muutos, muuten käy niin ettei putkia saa enää käymään kiinnikkeisiin.
muuten homma oli näin jälkeenpäin ajatellen oikeestaan helpompi kuin kuvittelin. aika paljon kannattaa kyllä ensin funtsia ja sitten vasta koheltaa.
oli aika mielenkiintoista se naftaputken katkasu, kädet kyynärpäitä myöten naftassa. vinkiksi vaan että kun laittaa t-liitimen väliin niin kannattaa mitata etukäteen liittimen aiheuttama putken pituuden muutos, muuten käy niin ettei putkia saa enää käymään kiinnikkeisiin.
muuten homma oli näin jälkeenpäin ajatellen oikeestaan helpompi kuin kuvittelin. aika paljon kannattaa kyllä ensin funtsia ja sitten vasta koheltaa.

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Re: Achtung! Eberin asennusohjeita W124
Itsellä ei oikein mahtunut konepellin alle, joten sinne puskurin taakse on asennettu. Viisi vuotta ollut ja aina asilloin tällöin vilkaisen. Ihan hyvässä suojassa se sielläkin on.Ahti kirjoitti: Laitteen mukana tulleen saksankielelisen suttuisen valokopion mukaan laite sijoitetaan oik. etukulmaan heti puskurin taa. Mun mielestä on vaan kovin arka paikka, siihen lentää hiekka ja suolavesi. Eli yritän änkeä sen konehuoneen puolelle mutta sielläkin on ainoa paikka johon mahtuu pakosarjan ja sisälokasuojan välissä....
Re: Achtung! Eberin asennusohjeita W124
Mitenkäs ratkaisit tämän?Ahti kirjoitti:-sulakerasian pohjalta kaivetaan ohjausvirrat puhallukselle?
Onko kellään selkokielistä mallikohtaista as.ohjetta?
Autohan on W124 E300D, 606 kone ja manuaali-ilmastointi.
autodidakti