W123 300d ostamassa / tekniikkakyselyä
W123 300d ostamassa / tekniikkakyselyä
Olisin ehkä tuollasta hankkimassa. Tai itseasiassa vaihtokauppoja ollaan tekemässä ja tuollainen -84 w123 300d olisi ehkä tulossa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=904829
Alunperin ollut 200d ja prosentteja 12. Ilmeisesti vaihdettu vain kone. Mitenköhän nuo muut osat kestää sitä 300d:n "hirmuista" vääntöä? Ei varmaan ongelmia? Perä mahtaa olla melko tiheä tuolle koneelle.
Myyjän mukaan vikoja on:
"""""""""
-valuttaa öljyä kannentiivisteen takareunasta
-kardaanin värinänvaimennuskumi on ilmeisesti väärän mallinen (200D), ilmenee siinä että "jurnuttaa" kun ajaa hiljaa isolla vaihteella
-lämmönsäädön vaijeri on poikki
-sisemmäs raidettangos alkava välys
-akku sökö, mittarivalot rikki ym pientä
"""""""""
Kiinnostaisi tietää tuosta värinänvaimennuskumista? Onko vika siinä vai todennäköisemmin jossain muualla? Onko kannentiivisteen öljyvuoto ihan tyyppivika?
Auto on ylimaalattu jossain välissä. Näyttää ainakin kuvissa tosi siistiltä. Liekkikuviot nyt on mitä on...
Myyjä pitää autolla arvoa reilut 2000e.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=904829
Alunperin ollut 200d ja prosentteja 12. Ilmeisesti vaihdettu vain kone. Mitenköhän nuo muut osat kestää sitä 300d:n "hirmuista" vääntöä? Ei varmaan ongelmia? Perä mahtaa olla melko tiheä tuolle koneelle.
Myyjän mukaan vikoja on:
"""""""""
-valuttaa öljyä kannentiivisteen takareunasta
-kardaanin värinänvaimennuskumi on ilmeisesti väärän mallinen (200D), ilmenee siinä että "jurnuttaa" kun ajaa hiljaa isolla vaihteella
-lämmönsäädön vaijeri on poikki
-sisemmäs raidettangos alkava välys
-akku sökö, mittarivalot rikki ym pientä
"""""""""
Kiinnostaisi tietää tuosta värinänvaimennuskumista? Onko vika siinä vai todennäköisemmin jossain muualla? Onko kannentiivisteen öljyvuoto ihan tyyppivika?
Auto on ylimaalattu jossain välissä. Näyttää ainakin kuvissa tosi siistiltä. Liekkikuviot nyt on mitä on...
Myyjä pitää autolla arvoa reilut 2000e.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: W123 300d ostamassa / tekniikkakyselyä
Kyllä se tekniikka kestää tuon konen väännöt, mutta perä voi olla hieman liian tiuha.osilpi kirjoitti: Mitenköhän nuo muut osat kestää sitä 300d:n "hirmuista" vääntöä?
Kiinnostaisi tietää tuosta värinänvaimennuskumista?
300:sen värinnän vaimennus kumi on todellakin erilainen kuin 200:sessa, joten voi se värinä siitäkin johtua.
Itse laitoin muinoin 190:sen( W201 ) värinänvaimennuskumin 300:seen ja tasapainotin koko kardaanin. Hyvin toimi kaikki ne 400tkm jotka ajoin autolla
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Itselläni oli joskus samalla tavalla tehty paketti eli 300d nokilla ja perä ja laatikko 200sesta. Murinaahan sekin piti noin viidenkympin nopeudessa nelosella ja kiihtyi hyvin mutta välitykset loppui pahasti kesken, huusi todella kovasti yli satasen nopeuksissa. Vaihdoin siihen sittemmin bensan perän eli muistaakseni 3.92 vaihtui 3.69 välitykseen. 300d vakio perähän on 3.46. tämän jälkeen autosta tuli ihan mukava ajaa ja kiihtyvyyskin oli vielä ihan hyvä. Eli perän vaihtamista suosittelen jos kauppoihin päädyt
Re: W123 300d ostamassa / tekniikkakyselyä
Moi !
Komppaan edellisiä vastaajia noissa välitysasioissa. Oikea perä on 300Dssä tosiaan tuo 3,46 ja itselläni on vielä viisvaihteinen laatikko ja satasen riuskemmalla puolella voisi olla hiljaisempikin, vaikka onkin vanhaan 200Dhen verrattuna paljon hiljaisempi (siinä 3,92 perä ja 4v manuaali)
Hinta on mielestäni aika kova, kun on "kootut tekoset"-mallia, vaikka prosentit olisikin alhaiset. Onko tehty huolella hommat ja minkäkuntoisilla osilla (vrt. nuo jurinat kardaanissa) ? Kyllä yli 2k€:n W123:n pitää olla todella hyvä peli, eikä vikalista saisi olla kovin pitkä. Tietty jos tuo liekkimaalaus miellyttää kovin, niin siitä vaan. Noita W123 dieseleitä saa katsastettuna alkaen muutamalla satasella ja jo tonnin nurkille voi uskoakseni löytää hyvänkin pelin.
T; Wade
Komppaan edellisiä vastaajia noissa välitysasioissa. Oikea perä on 300Dssä tosiaan tuo 3,46 ja itselläni on vielä viisvaihteinen laatikko ja satasen riuskemmalla puolella voisi olla hiljaisempikin, vaikka onkin vanhaan 200Dhen verrattuna paljon hiljaisempi (siinä 3,92 perä ja 4v manuaali)
Hinta on mielestäni aika kova, kun on "kootut tekoset"-mallia, vaikka prosentit olisikin alhaiset. Onko tehty huolella hommat ja minkäkuntoisilla osilla (vrt. nuo jurinat kardaanissa) ? Kyllä yli 2k€:n W123:n pitää olla todella hyvä peli, eikä vikalista saisi olla kovin pitkä. Tietty jos tuo liekkimaalaus miellyttää kovin, niin siitä vaan. Noita W123 dieseleitä saa katsastettuna alkaen muutamalla satasella ja jo tonnin nurkille voi uskoakseni löytää hyvänkin pelin.
T; Wade
osilpi kirjoitti:Olisin ehkä tuollasta hankkimassa. Tai itseasiassa vaihtokauppoja ollaan tekemässä ja tuollainen -84 w123 300d olisi ehkä tulossa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=904829
Alunperin ollut 200d ja prosentteja 12. Ilmeisesti vaihdettu vain kone. Mitenköhän nuo muut osat kestää sitä 300d:n "hirmuista" vääntöä? Ei varmaan ongelmia? Perä mahtaa olla melko tiheä tuolle koneelle.
Myyjän mukaan vikoja on:
"""""""""
-valuttaa öljyä kannentiivisteen takareunasta
-kardaanin värinänvaimennuskumi on ilmeisesti väärän mallinen (200D), ilmenee siinä että "jurnuttaa" kun ajaa hiljaa isolla vaihteella
-lämmönsäädön vaijeri on poikki
-sisemmäs raidettangos alkava välys
-akku sökö, mittarivalot rikki ym pientä
"""""""""
Kiinnostaisi tietää tuosta värinänvaimennuskumista? Onko vika siinä vai todennäköisemmin jossain muualla? Onko kannentiivisteen öljyvuoto ihan tyyppivika?
Auto on ylimaalattu jossain välissä. Näyttää ainakin kuvissa tosi siistiltä. Liekkikuviot nyt on mitä on...
Myyjä pitää autolla arvoa reilut 2000e.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Mulla on käyttöatona W123 200D mersu johon olen vaihtanut 300D koneen,kardaanin ja nelivaihteisen laatikon siitä kolmesatasesta.Kaikki "rättinivelet" ja muut kumiosat on kunnossa,minkäänlaisia jurinoita tai jyrinöitä ei esiinny jos ei kolmosella vedätä alle 30km:n nopeudesta.Tähän kompromissiin olen ollut todella tyytyväinen ja ajellut sillä jo kolme vuotta.Tiuha välitys sopii autoon hyvin jos ajelee pääsääntöisesti taajamissa kuten minä, nyt on mulla kuitenkin rakenteilla viisvaihteinen laatikko tuohon omaan rakennelmaani ja perää en aio missään tapauksessa vaihtaa
.

auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: W123 300d ostamassa / tekniikkakyselyä
eipä mulla muuta kuin että tuommoisten vikojen fiksailu autosta jonka osat saattavat olla ihan mitä vaan (kuka sen tietää mitä kaikkea on roplattu), ja korjaamolla naama on kierossa kun mikään valmis manuska ei välttämättä sekasikiöön päde. nimim. kesti vuosi keksiä että projektin kaasari ja imusarja ovatkin eri paria.osilpi kirjoitti:Olisin ehkä tuollasta hankkimassa. Tai itseasiassa vaihtokauppoja ollaan tekemässä ja tuollainen -84 w123 300d olisi ehkä tulossa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=904829
Alunperin ollut 200d ja prosentteja 12. Ilmeisesti vaihdettu vain kone. Mitenköhän nuo muut osat kestää sitä 300d:n "hirmuista" vääntöä? Ei varmaan ongelmia? Perä mahtaa olla melko tiheä tuolle koneelle.
Myyjän mukaan vikoja on:
"""""""""
-valuttaa öljyä kannentiivisteen takareunasta
-kardaanin värinänvaimennuskumi on ilmeisesti väärän mallinen (200D), ilmenee siinä että "jurnuttaa" kun ajaa hiljaa isolla vaihteella
-lämmönsäädön vaijeri on poikki
-sisemmäs raidettangos alkava välys
-akku sökö, mittarivalot rikki ym pientä
"""""""""
Kiinnostaisi tietää tuosta värinänvaimennuskumista? Onko vika siinä vai todennäköisemmin jossain muualla? Onko kannentiivisteen öljyvuoto ihan tyyppivika?
Auto on ylimaalattu jossain välissä. Näyttää ainakin kuvissa tosi siistiltä. Liekkikuviot nyt on mitä on...
Myyjä pitää autolla arvoa reilut 2000e.
etsi jostain orkkiskuntoinen 300d, säästät jos et rahaa niin hermoja

harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid