Mitä OM 602:n moottoriöljyiksi ?
Mitä OM 602:n moottoriöljyiksi ?
Mitä suosittelette hinta /laatusuhteessa riittäviksi öljyiksi 124:seen dieseliin ? Ei kai sinne hienoimpia täyssyntteetisiä tarvita. Mitä eroa on kun purkin kyljessä lukee synteettinen tai tai täyssynteettinen ja onko väliä kumpaa laittaa että nostajat pelittää. Ent kumpi parempi 10-40 vai 10-50, onko eroa. Vaihdan tuossa meinaan nostimet ja pesen koneen fortella joten vois kai pistää tuontiautoon jotkut sopivan laadukkaat ja edulliset öljyt. Älkää kysykö mitä saksassa aiemmin on moottoriin laitettu, en tiedä.
Viimeksi muokannut mesujusa, Su 04.02.2007 21:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Eikös se ollut diesel kone. Tietysti diesel öljyä, MB:luokityuset täyttävää. Ja mieluummin kotimaista MB: luokitukset täyttävää, sivu nro 226.1 ----228.1 jne käyttöohjekirjassahan nuo on lueteltu, luokitus löytyy myös kanisterin kyjestä. ON peseviä, ei tarvi forte eikä muitä käsittelyjä. Viskositeeti kesällä 10W-40 tai 15W-40 ja talvella 10W-30 tai 10W-40. Edullinen vaihtoehto on esim Teboilin Pover Plus tai Powerin HPDSuper , maksaa noin 22€ 10 l kallona. Tai sitten Nesteen vastaavat dieselöljyt. Näillä on menty 1,5 milj.km, eikä ongelmia ole ollut. Nykyisessäkin 630 tkm ajejussa on vielä hoonaukset näkyvillä.
OM602 (250 D) koneessa on suositus käyttää MB 229.1 tasoluokituksen omaavaa moottoriöljyä.
Itse käytän OM601:ssä Mobil Super S 10W/40 öljyä, josta löytyy em. luokitus. 4 ltr:n pänikkä maksaa n. 15-17 euroa. Vaihtovälinä pidän öljyllä ja suodattimella 10 tkm.
Itse käytän OM601:ssä Mobil Super S 10W/40 öljyä, josta löytyy em. luokitus. 4 ltr:n pänikkä maksaa n. 15-17 euroa. Vaihtovälinä pidän öljyllä ja suodattimella 10 tkm.
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Onko tuolla Mobil Super S:llä jotain merkitystä mukamas verrattuna tuohon mobil 1:een? Aikaisempi oimistaja käytti aina tuota Mobil Super S, mutta mersukorjaamolla pistivät autoon öljynvaihdossa Mobil1:et, kun viimeksi vaihdatin öljyt.Jone kirjoitti:OM602 (250 D) koneessa on suositus käyttää MB 229.1 tasoluokituksen omaavaa moottoriöljyä.
Itse käytän OM601:ssä Mobil Super S 10W/40 öljyä, josta löytyy em. luokitus. 4 ltr:n pänikkä maksaa n. 15-17 euroa. Vaihtovälinä pidän öljyllä ja suodattimella 10 tkm.
220.128 Black Mirror
jatkoa..
Onko tuo Mobil super S synteettinen pesevä öljy. Ja tuon mersun vaatimustason on kait täyttänyt myös mineraaliöljy. Ainakin olen kuullut juttua että näissä 90-luvun saksantuonneissa on merkkihuollossa siellä käytetty mineraaliöljyjä ?
Onkos tuo täyssynteettinen, viskositeetista tulee luulo, että olisi synteettinen. On nuo viskositeettialueet kummasti kaventuneet viimevuosina. Aikoinaan oli myynnissä mineraalina esim. 10W-50 öljyjä usealta valmistajalta. Nythän noihin lukuihin pääsee täyssynteetisellä. Oikskohan noissa normeissa tapahtunut muutoksia.jm84 kirjoitti:Shell Rimula Ultra (E7) 10W-40 täyssynteettinen dieselmoottoriöljy.
Kyllä tuo Shellin Rimula Ultra 10W-40 on täyssynteettinenjuhaoh kirjoitti:Onkos tuo täyssynteettinen, viskositeetista tulee luulo, että olisi synteettinen. On nuo viskositeettialueet kummasti kaventuneet viimevuosina. Aikoinaan oli myynnissä mineraalina esim. 10W-50 öljyjä usealta valmistajalta. Nythän noihin lukuihin pääsee täyssynteetisellä. Oikskohan noissa normeissa tapahtunut muutoksia.jm84 kirjoitti:Shell Rimula Ultra (E7) 10W-40 täyssynteettinen dieselmoottoriöljy.
http://www.shell.com/static/fi-fi/downl ... _10w40.pdf
s124 300TDT -91 Powered by ppdiesel
s123 300TD -81/84 PR Diesel
Exät: W124 300E - 24 -89
W124 250TD -91
BMW 525i -91
Audi 100 2.2CS
s123 300TD -81/84 PR Diesel
Exät: W124 300E - 24 -89
W124 250TD -91
BMW 525i -91
Audi 100 2.2CS
Onhan sillä se merkitys, että synteettinen Super S on hinnaltaan huomattavasti halvempaa kuin RF1 (tässä yhteydessä sana synteettinen tarkoittaa semisynteettistä eli Super S on mineraaliöljy johon on lisätty synteettinen komponentti). Olen käyttänyt kumpaistakin laatua, mutta tutkittuani hieman valmistajan "speksejä" huomasin käyttäneeni "yliluokitettua" 229.3 tason öljyä (RF1). En viitsi maksaa oikein paljoa "turhasta". Olemme "suvussa" ajaneet tällä Super S:llä OM601-603 sarjan koneilla jo parisensataatuhatta kilometriä ongelmitta.Kryptonite kirjoitti: Onko tuolla Mobil Super S:llä jotain merkitystä mukamas verrattuna tuohon mobil 1:een? Aikaisempi oimistaja käytti aina tuota Mobil Super S, mutta mersukorjaamolla pistivät autoon öljynvaihdossa Mobil1:et, kun viimeksi vaihdatin öljyt.
Tämän viestiketjun otsikoksi pitäisi vaihtaa "OM60X Mitä moottoriöljyiksi ?"
Viimeksi muokannut Jone, La 03.02.2007 21:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Niinpä näkyy, ja mersun hyväksynnät ja kaikki. Huippuöljy varmaankin dieseliin.jm84 kirjoitti:juhaoh kirjoitti:jm84 kirjoitti:Shell Rimula Ultra (E7) 10W-40 täyssynteettinen dieselmoottoriöljy.
Kyllä tuo Shellin Rimula Ultra 10W-40 on täyssynteettinen
http://www.shell.com/static/fi-fi/downl ... _10w40.pdf
Huippuöljy se on. Eikä ole mielestäni pahan hintainen, 20litran pönikkä maksoi 95euroa.juhaoh kirjoitti:jm84 kirjoitti:Niinpä näkyy, ja mersun hyväksynnät ja kaikki. Huippuöljy varmaankin dieseliin.juhaoh kirjoitti:jm84 kirjoitti:Shell Rimula Ultra (E7) 10W-40 täyssynteettinen dieselmoottoriöljy.
Kyllä tuo Shellin Rimula Ultra 10W-40 on täyssynteettinen
http://www.shell.com/static/fi-fi/downl ... _10w40.pdf
s124 300TDT -91 Powered by ppdiesel
s123 300TD -81/84 PR Diesel
Exät: W124 300E - 24 -89
W124 250TD -91
BMW 525i -91
Audi 100 2.2CS
s123 300TD -81/84 PR Diesel
Exät: W124 300E - 24 -89
W124 250TD -91
BMW 525i -91
Audi 100 2.2CS
Tarvikeliikkeessä väitettiin että Mobil Synt S 5w-40 22.90/4ltr(pidemmällä jalostettua muka) olisi parempaa öljyä kuin tuo RF 5w-50 25.90€/4ltr.?Jone kirjoitti:Onhan sillä se merkitys, että synteettinen Super S on hinnaltaan huomattavasti halvempaa kuin RF1 (tässä yhteydessä sana synteettinen tarkoittaa semisynteettistä eli Super S on mineraaliöljy johon on lisätty synteettinen komponentti). Olen käyttänyt kumpaistakin laatua, mutta tutkittuani hieman valmistajan "speksejä" huomasin käyttäneeni "yliluokitettua" 229.3 tason öljyä (RF1). En viitsi maksaa oikein paljoa "turhasta". Olemme "suvussa" ajaneet tällä Super S:llä OM601-603 sarjan koneilla jo parisensataatuhatta kilometriä ongelmitta.Kryptonite kirjoitti: Onko tuolla Mobil Super S:llä jotain merkitystä mukamas verrattuna tuohon mobil 1:een? Aikaisempi oimistaja käytti aina tuota Mobil Super S, mutta mersukorjaamolla pistivät autoon öljynvaihdossa Mobil1:et, kun viimeksi vaihdatin öljyt.
Tämän viestiketjun otsikoksi pitäisi vaihtaa "OM60X Mitä
moottoriöljyiksi ?"

Kannattaako ostaa kalliimpaa ja samalla muka huonompaa öljyä?
Ei taida suomen olosuhteissa olla paljon väliä onko 5W-40 vai 5W-50?
Kai tuo 40:nenkin riittää?
edesmennyt
W201
W201
jatkoa...
Joo, se tässä vaan askarruttaa että kun nyt on sitä "puolisynteettistä mineraalipohjaista ja täyssynteettistä", niin tarviseeko ne OM:sarjan koneiden nostajat nyt täys/puolisynteettistä pysyäkseen toiminnassa pitkässä juoksussa. Taitaa toi shell rimula olla sitten halvimmasta päästä ja sopiva täysynteettinen ns. merkkiöljy.
Viimeksi muokannut mesujusa, Su 04.02.2007 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: jatkoa...
Osasynteettinen (puolisynteettinen) on nykyään synteettistä ja se entinen synteettinen on nykyisin täyssynteettistä.mesujusa kirjoitti:Joo, se tässä vaan askarruttaa että kun nyt on sitä "puolisynteettistä mineraalipohjaista ja täyssynteettistä", niin tarviseeko ne OM:sarjan koneiden nostajat nyt täys/puolisynteettistä pysyäkseen toiminnassa pitkässä juoksussa. Taitaa toi mobilin S olla sitten halvin täysynteettinen ns. merkkiöljy.
Minulla on nostajat toiminut paremmin noilla kylmänä jäykemillä mineraaliöljyillä. Semmoinen usko on, että 0W ja 5W öljyt pysyy huonommin vanhoissa kuluneissa nostajissa. Pari kertaa oon kokeillu 0W öljyä ja heti on nostajat alkaneet käynnistyksen jälkeen koputtamaan. Kun palasin jäykempiin niin koputukset loppui. Eikä nuo notkeat tahdo pysyä muutenkaan vanhassa koneessa. Niin 630 tkm on ajettu mineraaliöljyillä ja yksi nostaja on vaihdettu.
Re: jatkoa...
Joo, olen samaa mieltä koska 5-50 castrolleilla alkoi tulla vaimeaa nostajan ääntä lämpimänä ja kylmänä alkuun selkeä yhden nostajan ääni. Joten otan käyttöön 10-40 öljyt, merkkiä täytyy vielä miettiä.
Re: jatkoa...
Toi Shell Rimula voi toimia hyvinkin OM602:ssa. Rimulan luokitus on MB 228.5, joka viittaa MB:n kuorma-auton moottoreihin sekä vanhempiin OM 615-617 moottoreihin (W123 200D, 240D ja 300D). Mielestäni käyttämäni Super S toimii hyvin näissä OM60x-masiinoissa. Näin talviaikaan toki kone kannattaa lämmittää lohkolämmittimellä tai eberillä ennen starttia, kun kyseessä on mineraalipohjainen tuote, niin jäykistyyhän se erimalliin kuin esim. täyssynteettinen RF.mesujusa kirjoitti:Joo, se tässä vaan askarruttaa että kun nyt on sitä "puolisynteettistä mineraalipohjaista ja täyssynteettistä", niin tarviseeko ne OM:sarjan koneiden nostajat nyt täys/puolisynteettistä pysyäkseen toiminnassa pitkässä juoksussa. Taitaa toi shell rimula olla sitten halvimmasta päästä ja sopiva täysynteettinen ns. merkkiöljy.
Viimeksi muokannut Jone, Su 18.02.2007 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
jatkoa...
Jone kommentoi että OM 602 luokitus olisi 229.1. Katselin oman -91 250 D ohjekirjaa ja se antaa sarjan 226.0 / 226,1 / 227,0 / 227,1 / 228,0 ja 228,1 ja siihen loppuu.
En kyllä tiedä noista numeroista mitään, mutta olisko niin että luokitukset on muuttuneet niin että viimeisiisä e-malleissa olisi sitten jo se 229.1....eli luokitus nousee vuosimalleittain kun on tullut parempia öljyjä...
Hassua muuten että sen mobilin ½ synteettisen luokitus on suurempi kuin täyssynteettisen Shellin. Rimulan taulukossakyljessä on muuten aikasta lailla rekkojen nimiä kuten MACK jne. joten voipi hyvin olla kuorma-auton moottoreihin.
En kyllä tiedä noista numeroista mitään, mutta olisko niin että luokitukset on muuttuneet niin että viimeisiisä e-malleissa olisi sitten jo se 229.1....eli luokitus nousee vuosimalleittain kun on tullut parempia öljyjä...
Hassua muuten että sen mobilin ½ synteettisen luokitus on suurempi kuin täyssynteettisen Shellin. Rimulan taulukossakyljessä on muuten aikasta lailla rekkojen nimiä kuten MACK jne. joten voipi hyvin olla kuorma-auton moottoreihin.
Mulla on 602 DE 29 LA, eli sprintterin 5syl. Öljynä ollut Mobil delvac MX 15W-40 (MB 228.3/229.1) ja vaihtoväli n.15tkm. Pitää koneen sisukset puhtaana karstasta. Ei muodostu lämpöä eristäviä kerrostumia, jolloin öljyt vaan kuumenee entisestään.
Ja käyntiin on lähtenyt aina vaikka lohkaria ei edes ole. Eberi kylläkin, mutta se ei tahdo enää -30 käynnistyä.
Jos noita nostajan naputuksia alkaa kuulua ja varsinkin jos lämpimänä, niin saattaapi päästä pakokaasut tuonne kannen voitelukanavaan. Poraus on aika lähellä 1-sylinterin liekkirengasta.
Niin takas tuohon aiheeseen. Mielestäni hyvä ja edullinenkin tuo delvac mx. Ja luvataanhan sille sprintterissä 22500 vaihtoväli. Hinta oli n.90€/20l.
Ja käyntiin on lähtenyt aina vaikka lohkaria ei edes ole. Eberi kylläkin, mutta se ei tahdo enää -30 käynnistyä.
Jos noita nostajan naputuksia alkaa kuulua ja varsinkin jos lämpimänä, niin saattaapi päästä pakokaasut tuonne kannen voitelukanavaan. Poraus on aika lähellä 1-sylinterin liekkirengasta.
Niin takas tuohon aiheeseen. Mielestäni hyvä ja edullinenkin tuo delvac mx. Ja luvataanhan sille sprintterissä 22500 vaihtoväli. Hinta oli n.90€/20l.
Tämmöinen löytyi saksanmaalta. Tiedon luotettavuudesta ei mitään tietoa, mutta laitetaanpa nyt tänne forumille naurettavaksi...
Die folgende Übersicht zeigt, welches Mehrbereichsmotorenöl für welche Motor-Baureihe vorgeschrieben, bzw. zulässig ist:
MB Blatt 229.1
• Benzinmotoren der Baureihe 100
• Benzinmotoren der Baureihe 200 (nicht M 271, M 275, M 285!)
• Dieselmotoren der Baureihe 600 (nicht OM 646, OM 647, OM 648!)
MB Blatt 229.3
• Benzinmotoren der Baureihe 100
• Benzinmotoren der Baureihe 200
• Dieselmotoren der Baureihe 600 (nicht Modelle mit EURO4-Norm Dieselpartikelfilter!)
MB Blatt 229.5
• Benzinmotoren der Baureihe 100 (nicht M 166!)
• Benzinmotoren der Baureihe 200
• Dieselmotoren der Baureihe 600 (nicht Modelle mit EURO4-Norm Dieselpartikelfilter!)
MB Blatt 229.31 (N E U !)
• Modelle mit EURO4-Norm Dieselpartikelfilter (z.B. Baureihe 211 - E 200 CDI / E 220 CDI)
• Geeignete Motorenöle: Mobil SHC Formula LA 5W-30, Aral Tronic 229.31 5W-30 (vorläufige Angaben)
Aus früheren Zeiten existieren ausserdem noch:
MB Blatt 228.1
• nur Dieselmotoren der Baureihe 600 (nicht OM 646, OM 647, OM 648!)
MB Blatt 228.3
• nur Dieselmotoren der Baureihe 600 (nicht Modelle mit EURO4-Norm Dieselpartikelfilter!)
MB Blatt 228.5
• nur Dieselmotoren der Baureihe 600 (nicht Modelle mit EURO4-Norm Dieselpartikelfilter!)
Die folgende Übersicht zeigt, welches Mehrbereichsmotorenöl für welche Motor-Baureihe vorgeschrieben, bzw. zulässig ist:
MB Blatt 229.1
• Benzinmotoren der Baureihe 100
• Benzinmotoren der Baureihe 200 (nicht M 271, M 275, M 285!)
• Dieselmotoren der Baureihe 600 (nicht OM 646, OM 647, OM 648!)
MB Blatt 229.3
• Benzinmotoren der Baureihe 100
• Benzinmotoren der Baureihe 200
• Dieselmotoren der Baureihe 600 (nicht Modelle mit EURO4-Norm Dieselpartikelfilter!)
MB Blatt 229.5
• Benzinmotoren der Baureihe 100 (nicht M 166!)
• Benzinmotoren der Baureihe 200
• Dieselmotoren der Baureihe 600 (nicht Modelle mit EURO4-Norm Dieselpartikelfilter!)
MB Blatt 229.31 (N E U !)
• Modelle mit EURO4-Norm Dieselpartikelfilter (z.B. Baureihe 211 - E 200 CDI / E 220 CDI)
• Geeignete Motorenöle: Mobil SHC Formula LA 5W-30, Aral Tronic 229.31 5W-30 (vorläufige Angaben)
Aus früheren Zeiten existieren ausserdem noch:
MB Blatt 228.1
• nur Dieselmotoren der Baureihe 600 (nicht OM 646, OM 647, OM 648!)
MB Blatt 228.3
• nur Dieselmotoren der Baureihe 600 (nicht Modelle mit EURO4-Norm Dieselpartikelfilter!)
MB Blatt 228.5
• nur Dieselmotoren der Baureihe 600 (nicht Modelle mit EURO4-Norm Dieselpartikelfilter!)
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Re: jatkoa...
Omassa -89 käyttöohjekirjassa on hyväksytyt moottoriöljyt sivunumeroilla 226.1 / 226.5 / 227.1 / 227.5 / 228.1 ja turboissa 226.5 /227.1 / 227.5 / 228.1 sekä v92 kirjassa 226.1 / 226.5 / 227.1 /227.5 / 228.1 / 228.3 ja turboissa em. viisi viimeistä.mesujusa kirjoitti:Jone kommentoi että OM 602 luokitus olisi 229.1. Katselin oman -91 250 D ohjekirjaa ja se antaa sarjan 226.0 / 226,1 / 227,0 / 227,1 / 228,0 ja 228,1 ja siihen loppuu.
En kyllä tiedä noista numeroista mitään, mutta olisko niin että luokitukset on muuttuneet niin että viimeisiisä e-malleissa olisi sitten jo se 229.1....eli luokitus nousee vuosimalleittain kun on tullut parempia öljyjä...
Hassua muuten että sen mobilin ½ synteettisen luokitus on suurempi kuin täyssynteettisen Shellin. Rimulan taulukossakyljessä on muuten aikasta lailla rekkojen nimiä kuten MACK jne. joten voipi hyvin olla kuorma-auton moottoreihin.
Ei tuo sivunumero tarkoita, että suurempi sivunumero oli parempaa öljyä, uudenpaa se ilmeisestikin on. Paremmuus riippuu taasen mihin käyttötarkoitukseen sitä käytetään esim. bensiini vai diesel.
Hyvin monet öljythän on luokiteltu sekä bensiini ja diesel koneisiin. Yleensä kuitenkin on, että mitä korkeampi API-luokitus on bensiinipuolelle niin dieselpuolella jää korkeimmat luokitukset pois ja päinvastoin.
shellin w10-40 mineraaliöljyä on tullut käytettyä ja hyvin on toiminut... Edellinenkin omistaja oli ajellut 200000 mineraaliöljyillä... Kyllä nämä on senverran vanhanliiton tekniikkaa että ei nyt mitään huippuöljyä tartte ja ei varmaan nykyään huonoa öljyä olekaan... Monesti olen kyllä kuullut että hydrauliset nostajat vaatii synteettisen öljyn mutta hyvinpä nuo on toiminu...Toimiihan ne 60-luvun jenkkiautoisakin eikä silloin ole ollut mitään synteettisiä öljyjä...
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ääriolosuhteissa öljyn laadulla on suuri merkitys. Jähmepiste kylmissä oloissa ja kuumaleikkausominaisuudet raskaassa ajossa (moottoritie ja asuntovaunun veto jne). Halvoilla öljyillä pärjää aivan hyvin, jos ei tarvitse käynnistellä autoa alle -15 asteen pakkasista. Koneen kuluminen ja moottorivaurioiden alkuunpanija on useasti nuo kylmäkäynnistykset. Kuumissa oloissa halvasta öljystä loppuu usein voiteluominaisuus.Kryptonite kirjoitti:Onko tuolla Mobil Super S:llä jotain merkitystä mukamas verrattuna tuohon mobil 1:een? Aikaisempi oimistaja käytti aina tuota Mobil Super S, mutta mersukorjaamolla pistivät autoon öljynvaihdossa Mobil1:et, kun viimeksi vaihdatin öljyt.Jone kirjoitti:OM602 (250 D) koneessa on suositus käyttää MB 229.1 tasoluokituksen omaavaa moottoriöljyä.
Itse käytän OM601:ssä Mobil Super S 10W/40 öljyä, josta löytyy em. luokitus. 4 ltr:n pänikkä maksaa n. 15-17 euroa. Vaihtovälinä pidän öljyllä ja suodattimella 10 tkm.
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Täysin samaa mieltä. Tärkeämpää, että vaihtaa tarpeeksi tiheään suodattimen kanssa.Eipä noissa nyky öljyissä paljon eroja oo. Itse käytän mobilin 0w40, mutta melkein sama mitä kuraa sinne kaataa. (pois lukien halpahalli öljyt)
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Niin, jos käyttää edullisempia öljyjä niin tarvii vaihtaa tiuhempaan. Itsellä ollu ennen TB super hpd 5w40 synteettistä öljyä jolla vaihtoväli 10tkm. Syksyllä öljyjä vaihdettaessa sitä ei sitten enää ollutkaan tallissa tarvittavaa määrää (omaa tyhmyyttä, ei tullu katottua enne vanhojen öljyjen poislaskua). Oli kuiten tynnyri TB Monitraa 10w30 ja laitoin sitä koneeseen. Vaihtovälin puolitin 5tkm ja hyvin on toiminut. Samaa öljyä käytän traktorissa jossa vaihtovälinä 150 tuntia eikä yhtään konetta ole öljyjen takia pamahtanut 10 vuoden aikana. Yleensäkin eihän nykypäivänä ole enään edes myytävänä huonoja öljyjä, ainakaan öljy-yhtiöiden logoilla ja nimillä varustetuissa astioissa
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast