.
Onneksi taitavat olla äärimmäisen harvinaisia ne korkeapainepumpun "totaalisärkymiset" vakioilla paineilla.
Se tiivisteiden vaihdatus taitaa nyt sitten auttaa niihin käynnistys-/hajuhaittoihin, eikös se jo niin sovittu.
Niiden vakiopaineiden kanssa en minäkään lähtisi leikkimään, vaikka silläkeinon tulisi helposti ja "hyvällä tavalla" tehoa lisää.
Jos painetta haluaa lisää, pitää osiakin vaihtaa.
Pumpun kinnileikkautumisen yhteydessä on tosiaan vaarana käytännössä täystuho.
Pumppuan saa käyttövoimansa nokka- akselin päästä.
Sopvasti jumitunut nokka särkee helposti muutakin.
Lisäksi ennen varsinaista jumittumista pumpusta kuulemma irtoaa metallia, jonka se sitten kovlla paineella puskee joka paikkan polttoainejärjestelmässä, siis paluuputkia pitkin huonolla tuurilla ihan tankkiin asti.
Saattaa kaikki mennä uusiksi, ja pitääkin uusia, mikäli meinaa kunnolla korjata.
Kuitenkin vähintään suutimet, railputki, anturit, pa-putket.
Siitä hiukan korkeammasta paineesta on niin paljon etuja, eikä ollenkaan haittoja, että mikäli se paineennosto aina ko. moottorissa olisi mitenkään mahdollista ilman särkymisen riskiä, nin valmistaja olisi varmasti sen ottanut käyttöönsä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5