Viton korkeapainepumppu?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viton korkeapainepumppu?

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Vuotaa todennäköisesti letkuista tai itse pumpusta.Rikkooko tehoboxit pumpun helpommin, boxihan käsittääkseni nostaa painetta? Voiko pumppua korjata vai pitääkö ostaa uusi? hinta hirvittää :shock:


Missä tuo pumppu sijaitsee? kuvankin saa mulle heittää jos löytyy.

Kiitoksia vastauksista.
Avatar
steku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 13.12.2005 21:10
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja steku »

Korjautin tällä viikolla,otin pumpun pois (n.15min) vein paikalliseen diesel korjaamoon vaihtoivat tiivisteet,kustannukset
tiivisteet 24e
pesu+testerilisä 40e
työt 180 e
w203 200T cdi facelift
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Mikä paja ja oisko helsingin suunnalla? kuulin juttua, että niitä ei pystyisi korjaamaan???
K.Huhta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ti 12.09.2006 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja K.Huhta »

Ja auto oli???? CDI vai ei??? arvelisin että CDI???

Pumppu on moottorinpäässä vänkärinpuolella mustamöykky
Sprintterillä matka taittuu.....

Sprinter+sprintsift vm04
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

K.Huhta kirjoitti:Ja auto oli???? CDI vai ei??? arvelisin että CDI???

Pumppu on moottorinpäässä vänkärinpuolella mustamöykky
Kyllä, cdi moottori unohdin ilmoittaa..
Avatar
steku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 13.12.2005 21:10
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja steku »

auto c malli 200 cdi 2002
korjautin diesel turusella oulussa
w203 200T cdi facelift
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Se cdi:n pumppuhan voi hajota myös mekaanisesti täystuhon omaisesti, silloin sitä ei voi korjata. (olen nähnyt kuvia hajonneesta pumpusta jossain saksan v-malli sivuilla)

Mikäli auto vielä toimii suht hyvin kyseessä lienee tuo tiivistejuttu ja siten voi huokaista helpotuksesta. (tai vuotaa jostain ihan muualta)

...ja kyllä, pahalta vaikuttaa, että ne boxit yhdessä tavanomaisen kulumisen kanssa voi nopeuttaa tuota hajoamista. Parempi keino tehonnostoon on pitää paine vakiona ja suurentaa suutinta...mutta kyllä se sillä korjatulla pumpulla taas "pitkään" varmaankin kestää.

Paljonko muuten uusi pumppu kustantaa, tietääkö kukaan, eli miten hauskaa tuo paineen nostolla leikkiminen oikeasti on ?

[Pistä vitolator auton tyyppi allekirjoitukseen niin ei aina kysellä]
Lisää tietoa: www.skg.fi
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Se maksaa veholta, noin 1300€ :lol:
W638 CDI
mikko a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 01.02.2006 19:32

Viesti Kirjoittaja mikko a »

vähä ohi aiheesta, mutta eihän se oo ees kallis kun pakoputki maksaa 1800e veholla :)
korjaamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 06.09.2005 13:24

Viesti Kirjoittaja korjaamo »

Tällä foorumilla ei tunnetusti hirveästi keskustella esimerkiksi vesipumpun kiinnileikkautumisen aiheuttamista jakohihna vaurioista ( terveisiä volkkarille...:))

mutta, mutta, vaikka siinä korkeapainepumpussa on ns. sulake, sellainen kytkentäholkki neliskanttisella reiällä, niin kun se pumppu leikkaa kiinni/hajoaa niin jakopään täysi tuho on erittäin lähellä.

Eli jos laitetta on tarkoitus käyttää ajoautona ja siinä pumpussa oireita, suosittelisin uuden hankkimista, kotikonsteina ei ole juuri muuta kuin ehkä tivareiden uusimista(tällöinkin vaatii vähintäänkin jonkunlaista kokemusta/kokeiluhenkeä/riskinkantokykyä), ja silloinkin ääretön puhtaus muistettava.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Onneksi taitavat olla äärimmäisen harvinaisia ne korkeapainepumpun "totaalisärkymiset" vakioilla paineilla.
Se tiivisteiden vaihdatus taitaa nyt sitten auttaa niihin käynnistys-/hajuhaittoihin, eikös se jo niin sovittu. :)

Niiden vakiopaineiden kanssa en minäkään lähtisi leikkimään, vaikka silläkeinon tulisi helposti ja "hyvällä tavalla" tehoa lisää.
Jos painetta haluaa lisää, pitää osiakin vaihtaa.
Pumpun kinnileikkautumisen yhteydessä on tosiaan vaarana käytännössä täystuho.
Pumppuan saa käyttövoimansa nokka- akselin päästä.
Sopvasti jumitunut nokka särkee helposti muutakin.
Lisäksi ennen varsinaista jumittumista pumpusta kuulemma irtoaa metallia, jonka se sitten kovlla paineella puskee joka paikkan polttoainejärjestelmässä, siis paluuputkia pitkin huonolla tuurilla ihan tankkiin asti.
Saattaa kaikki mennä uusiksi, ja pitääkin uusia, mikäli meinaa kunnolla korjata.
Kuitenkin vähintään suutimet, railputki, anturit, pa-putket.

Siitä hiukan korkeammasta paineesta on niin paljon etuja, eikä ollenkaan haittoja, että mikäli se paineennosto aina ko. moottorissa olisi mitenkään mahdollista ilman särkymisen riskiä, nin valmistaja olisi varmasti sen ottanut käyttöönsä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Mihin diesel suodattimesta lähtevä keskimmäinen letku menee? meinaan olisi kiva vaihtaa, mutta saa taas purkaa perkeleesti että pääsee käsiksi.

Läpinäkyvää kovaa letkua missä irtonainen muovi sukka päällä.
Vastaa Viestiin