Millainen olisi E320 (bensa W210) käyttöautona
Millainen olisi E320 (bensa W210) käyttöautona
Hei te tietäjät!
Millainen tuo mese olisi arkikäytössä?
Heikot kohdat? Kulutus normaalissa ajossa?
Yleinen laatu verrattuna 124:een, onko jotain erityistä varottavaa?
Ruostumisherkkyys verrattuna muihin mersuihin?
Ymmärsinkö oikein, että monet normaalit kulutusosat ovat samoja kuin 124:ssa (=edulliset)?
Tuollainen olisi kiikarissa suoralla kutosella (siis bensakone).
terv.
sedan124
Millainen tuo mese olisi arkikäytössä?
Heikot kohdat? Kulutus normaalissa ajossa?
Yleinen laatu verrattuna 124:een, onko jotain erityistä varottavaa?
Ruostumisherkkyys verrattuna muihin mersuihin?
Ymmärsinkö oikein, että monet normaalit kulutusosat ovat samoja kuin 124:ssa (=edulliset)?
Tuollainen olisi kiikarissa suoralla kutosella (siis bensakone).
terv.
sedan124
Haulla löydät tietoa W210 ruosteherkkyydestä, ja paikat ovat:
Ovet tiivisteiden alta, takaluukun ympärystä ja etupalkki ja tarkista lokarien kaaret.
Jos löydät ruosteettoman niin kannattaa ruostesuojauttaa se saman tien, niin ei niin herkästi ehkä ruostu.
Kyllä kai tuollainen ainakin kaupungissa reilusti kuluttaa mutta maantiellä varmaankin pääsee ihan siedettävällä kulutuksella.
Ovet tiivisteiden alta, takaluukun ympärystä ja etupalkki ja tarkista lokarien kaaret.
Jos löydät ruosteettoman niin kannattaa ruostesuojauttaa se saman tien, niin ei niin herkästi ehkä ruostu.
Kyllä kai tuollainen ainakin kaupungissa reilusti kuluttaa mutta maantiellä varmaankin pääsee ihan siedettävällä kulutuksella.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
W202 C180 vm95 aut Bensa
Re: Millainen olisi E320 (bensa W210) käyttöautona
Tuolta voit klikkailla eteenpäinSedan124 kirjoitti:Kulutus normaalissa ajossa?

http://www.mercefreaken.com/modellene/210/210.htm
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Kaupungissa vie yli kympin, matka-ajossa tasan 7.7 litraa sadalla meikäläisen kaasujalalla.
Käyttöautona erittäin hyvä, olen ollut tyytyväinen. 100 000km meni ilman mitään korjaustarvetta, nyt on tuulilasi halki ja ohjaustehostin takeltelee. Sekin on ainakin osittain Vehon syy kun väheksyivät tehostimeen kylmällä ilmalla tullutta sivuääntä. Nestepinta ilmeisesti vajeni niin paljon että nyt siellä on ilmaa ja tehostin tarraa satunnaisesti.
Joka tapauksessa auto on moottoriltaan ollut täysi kymppi, päästöarvot huipputasoa joka katsastuksessa.
Käyttöautona erittäin hyvä, olen ollut tyytyväinen. 100 000km meni ilman mitään korjaustarvetta, nyt on tuulilasi halki ja ohjaustehostin takeltelee. Sekin on ainakin osittain Vehon syy kun väheksyivät tehostimeen kylmällä ilmalla tullutta sivuääntä. Nestepinta ilmeisesti vajeni niin paljon että nyt siellä on ilmaa ja tehostin tarraa satunnaisesti.
Joka tapauksessa auto on moottoriltaan ollut täysi kymppi, päästöarvot huipputasoa joka katsastuksessa.
M104 rivikuutonenhan tuossa on. Öljyvuodot kannattaa tarkistaa, tyyppivikana sylinterikansi alkaa vuotamaan öljyä etupäästään ulos, jolloin kannentiiviste joudutaan vaihtamaan. Myös moottorin johtosarjan kanssa saattaa tulla ongelmia konehuoneen kuumimmissa kohdissa, eriste murtuu johdoista rikki ja aiheuttaa käyntihäiriöitä.
m4rcuz kirjoitti:M104 rivikuutonenhan tuossa on. Öljyvuodot kannattaa tarkistaa, tyyppivikana sylinterikansi alkaa vuotamaan öljyä etupäästään ulos, jolloin kannentiiviste joudutaan vaihtamaan. Myös moottorin johtosarjan kanssa saattaa tulla ongelmia konehuoneen kuumimmissa kohdissa, eriste murtuu johdoista rikki ja aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Eikös 210 ole kumminkin vee moottori tuo 320 eli ei ole näin ollen rivikutonen vai muistanko aivan väärin??

MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Nuo ongelmat koskevat W124:n M104:ää eikä väyrystä, näin olen kuullut.
Ainakaan omassa ei ole ollut johtosarjan kanssa mitään ongelmaa, päin vastoin kone käy kuin kello. Öljyvuoto on minullakin etupäässä, mutta öljypinta ei vajene, kone ei savuta, maahan ei jää läikkiä tms. eli ei aiheuta toimenpiteitä.
Ainakaan omassa ei ole ollut johtosarjan kanssa mitään ongelmaa, päin vastoin kone käy kuin kello. Öljyvuoto on minullakin etupäässä, mutta öljypinta ei vajene, kone ei savuta, maahan ei jää läikkiä tms. eli ei aiheuta toimenpiteitä.
Hessu,
Näköjään vuoden 1995 jälkeiset pitäisi olla johtosarjaltaan kestävämpiä, tsekkailin parikin lähdettä webistä.Sedan124 kirjoitti:Tuollainen olisi kiikarissa suoralla kutosella (siis bensakone).
blackmercedes@mbworld.org kirjoitti:The wiring harness issue effects the W124 and W202 cars from 1993 to 1995 model years.
Moottori on rivikuutonen -97 asti. Kokoonpanoa on aavistuksen muutettu ja ongelmakohtia parannettu, muuten ihan sama moottori kuin w124:ssä.Hessu kirjoitti:m4rcuz kirjoitti:M104 rivikuutonenhan tuossa on. Öljyvuodot kannattaa tarkistaa, tyyppivikana sylinterikansi alkaa vuotamaan öljyä etupäästään ulos, jolloin kannentiiviste joudutaan vaihtamaan. Myös moottorin johtosarjan kanssa saattaa tulla ongelmia konehuoneen kuumimmissa kohdissa, eriste murtuu johdoista rikki ja aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Eikös 210 ole kumminkin vee moottori tuo 320 eli ei ole näin ollen rivikutonen vai muistanko aivan väärin??Eli ei ole sama mikä oli 124 korisissa.
Kiitokset kaikille kommenttien antajille.m4rcuz kirjoitti:M104 rivikuutonenhan tuossa on. Öljyvuodot kannattaa tarkistaa, tyyppivikana sylinterikansi alkaa vuotamaan öljyä etupäästään ulos, jolloin kannentiiviste joudutaan vaihtamaan. Myös moottorin johtosarjan kanssa saattaa tulla ongelmia konehuoneen kuumimmissa kohdissa, eriste murtuu johdoista rikki ja aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Missä vaiheessa noita öljyvuotoja on odotettavissa. Eräällä tutulla vuosi M102 kone aikalailla juuri tuosta kannen etupäästä, mutta ajokilometreistä ei ollut tarkkaa tietoa.
70-100tkm kuulemma pitäisi alkaa vuotaa. Omassa hikoiluvuoto oli 110tkm kohdalla näkyvissä kun tuon ostin. Olen 100tkm ajanut tuon hikoiluvuodon kera eikä ongelma näytä siitä muuttuvan ainakaan huonommaksi. Öljypinta ei vajene eikä tippoja jää maahan.Sedan124 kirjoitti:Kiitokset kaikille kommenttien antajille.m4rcuz kirjoitti:M104 rivikuutonenhan tuossa on. Öljyvuodot kannattaa tarkistaa, tyyppivikana sylinterikansi alkaa vuotamaan öljyä etupäästään ulos, jolloin kannentiiviste joudutaan vaihtamaan. Myös moottorin johtosarjan kanssa saattaa tulla ongelmia konehuoneen kuumimmissa kohdissa, eriste murtuu johdoista rikki ja aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Missä vaiheessa noita öljyvuotoja on odotettavissa. Eräällä tutulla vuosi M102 kone aikalailla juuri tuosta kannen etupäästä, mutta ajokilometreistä ei ollut tarkkaa tietoa.
W210 ruosteongelma, oliko jo ensimmäisissä malleissa
Muistan lukeneeni jostain, että aivan alkupään Välkyissä (ehkä 95-96)ei tuo ruosteongelma ollut niin paha kuin uudemmissa. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia, minkä vuoden malleista lähtien ruosteesta tuli todellinen ongelma?pelamo kirjoitti:Haulla löydät tietoa W210 ruosteherkkyydestä, ja paikat ovat:
Ovet tiivisteiden alta, takaluukun ympärystä ja etupalkki ja tarkista lokarien kaaret.
Jos löydät ruosteettoman niin kannattaa ruostesuojauttaa se saman tien, niin ei niin herkästi ehkä ruostu.
Kyllä kai tuollainen ainakin kaupungissa reilusti kuluttaa mutta maantiellä varmaankin pääsee ihan siedettävällä kulutuksella.
Entäs, onko kaikki 210:t maalattu jo vesiohenteisilla maaleilla?
terv. Sedan124
Re: W210 ruosteongelma, oliko jo ensimmäisissä malleissa
Sedan124 kirjoitti:Muistan lukeneeni jostain, että aivan alkupään Välkyissä (ehkä 95-96)ei tuo ruosteongelma ollut niin paha kuin uudemmissa. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia, minkä vuoden malleista lähtien ruosteesta tuli todellinen ongelma?pelamo kirjoitti:Haulla löydät tietoa W210 ruosteherkkyydestä, ja paikat ovat:
Ovet tiivisteiden alta, takaluukun ympärystä ja etupalkki ja tarkista lokarien kaaret.
Jos löydät ruosteettoman niin kannattaa ruostesuojauttaa se saman tien, niin ei niin herkästi ehkä ruostu.
Kyllä kai tuollainen ainakin kaupungissa reilusti kuluttaa mutta maantiellä varmaankin pääsee ihan siedettävällä kulutuksella.
Entäs, onko kaikki 210:t maalattu jo vesiohenteisilla maaleilla?
terv. Sedan124
Itse en omassa 98 mesessä ole ruosteeseen törmännyt mutta suojasin auton syksyllä 06 varmuuden vuoksi kun niin paljon tuosta ruostumisesta puhutaan.
MB W210 E430 -98 Avantgarde .aut