Millainen olisi E320 (bensa W210) käyttöautona

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Sedan124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 03.04.2005 10:51
Paikkakunta: Kangasala

Millainen olisi E320 (bensa W210) käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Sedan124 »

Hei te tietäjät!
Millainen tuo mese olisi arkikäytössä?
Heikot kohdat? Kulutus normaalissa ajossa?
Yleinen laatu verrattuna 124:een, onko jotain erityistä varottavaa?
Ruostumisherkkyys verrattuna muihin mersuihin?
Ymmärsinkö oikein, että monet normaalit kulutusosat ovat samoja kuin 124:ssa (=edulliset)?
Tuollainen olisi kiikarissa suoralla kutosella (siis bensakone).

terv.
sedan124
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Haulla löydät tietoa W210 ruosteherkkyydestä, ja paikat ovat:
Ovet tiivisteiden alta, takaluukun ympärystä ja etupalkki ja tarkista lokarien kaaret.
Jos löydät ruosteettoman niin kannattaa ruostesuojauttaa se saman tien, niin ei niin herkästi ehkä ruostu.
Kyllä kai tuollainen ainakin kaupungissa reilusti kuluttaa mutta maantiellä varmaankin pääsee ihan siedettävällä kulutuksella.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Millainen olisi E320 (bensa W210) käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Sedan124 kirjoitti:Kulutus normaalissa ajossa?
Tuolta voit klikkailla eteenpäin :wink:
http://www.mercefreaken.com/modellene/210/210.htm
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Kaupungissa vie yli kympin, matka-ajossa tasan 7.7 litraa sadalla meikäläisen kaasujalalla.

Käyttöautona erittäin hyvä, olen ollut tyytyväinen. 100 000km meni ilman mitään korjaustarvetta, nyt on tuulilasi halki ja ohjaustehostin takeltelee. Sekin on ainakin osittain Vehon syy kun väheksyivät tehostimeen kylmällä ilmalla tullutta sivuääntä. Nestepinta ilmeisesti vajeni niin paljon että nyt siellä on ilmaa ja tehostin tarraa satunnaisesti.

Joka tapauksessa auto on moottoriltaan ollut täysi kymppi, päästöarvot huipputasoa joka katsastuksessa.
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

M104 rivikuutonenhan tuossa on. Öljyvuodot kannattaa tarkistaa, tyyppivikana sylinterikansi alkaa vuotamaan öljyä etupäästään ulos, jolloin kannentiiviste joudutaan vaihtamaan. Myös moottorin johtosarjan kanssa saattaa tulla ongelmia konehuoneen kuumimmissa kohdissa, eriste murtuu johdoista rikki ja aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

m4rcuz kirjoitti:M104 rivikuutonenhan tuossa on. Öljyvuodot kannattaa tarkistaa, tyyppivikana sylinterikansi alkaa vuotamaan öljyä etupäästään ulos, jolloin kannentiiviste joudutaan vaihtamaan. Myös moottorin johtosarjan kanssa saattaa tulla ongelmia konehuoneen kuumimmissa kohdissa, eriste murtuu johdoista rikki ja aiheuttaa käyntihäiriöitä.

Eikös 210 ole kumminkin vee moottori tuo 320 eli ei ole näin ollen rivikutonen vai muistanko aivan väärin?? :roll: Eli ei ole sama mikä oli 124 korisissa.
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Nuo ongelmat koskevat W124:n M104:ää eikä väyrystä, näin olen kuullut.

Ainakaan omassa ei ole ollut johtosarjan kanssa mitään ongelmaa, päin vastoin kone käy kuin kello. Öljyvuoto on minullakin etupäässä, mutta öljypinta ei vajene, kone ei savuta, maahan ei jää läikkiä tms. eli ei aiheuta toimenpiteitä.
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Hessu,
Sedan124 kirjoitti:Tuollainen olisi kiikarissa suoralla kutosella (siis bensakone).
Näköjään vuoden 1995 jälkeiset pitäisi olla johtosarjaltaan kestävämpiä, tsekkailin parikin lähdettä webistä.
blackmercedes@mbworld.org kirjoitti:The wiring harness issue effects the W124 and W202 cars from 1993 to 1995 model years.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Hessu kirjoitti:
m4rcuz kirjoitti:M104 rivikuutonenhan tuossa on. Öljyvuodot kannattaa tarkistaa, tyyppivikana sylinterikansi alkaa vuotamaan öljyä etupäästään ulos, jolloin kannentiiviste joudutaan vaihtamaan. Myös moottorin johtosarjan kanssa saattaa tulla ongelmia konehuoneen kuumimmissa kohdissa, eriste murtuu johdoista rikki ja aiheuttaa käyntihäiriöitä.

Eikös 210 ole kumminkin vee moottori tuo 320 eli ei ole näin ollen rivikutonen vai muistanko aivan väärin?? :roll: Eli ei ole sama mikä oli 124 korisissa.
Moottori on rivikuutonen -97 asti. Kokoonpanoa on aavistuksen muutettu ja ongelmakohtia parannettu, muuten ihan sama moottori kuin w124:ssä.
Sedan124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 03.04.2005 10:51
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Sedan124 »

m4rcuz kirjoitti:M104 rivikuutonenhan tuossa on. Öljyvuodot kannattaa tarkistaa, tyyppivikana sylinterikansi alkaa vuotamaan öljyä etupäästään ulos, jolloin kannentiiviste joudutaan vaihtamaan. Myös moottorin johtosarjan kanssa saattaa tulla ongelmia konehuoneen kuumimmissa kohdissa, eriste murtuu johdoista rikki ja aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Kiitokset kaikille kommenttien antajille.
Missä vaiheessa noita öljyvuotoja on odotettavissa. Eräällä tutulla vuosi M102 kone aikalailla juuri tuosta kannen etupäästä, mutta ajokilometreistä ei ollut tarkkaa tietoa.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Sedan124 kirjoitti:
m4rcuz kirjoitti:M104 rivikuutonenhan tuossa on. Öljyvuodot kannattaa tarkistaa, tyyppivikana sylinterikansi alkaa vuotamaan öljyä etupäästään ulos, jolloin kannentiiviste joudutaan vaihtamaan. Myös moottorin johtosarjan kanssa saattaa tulla ongelmia konehuoneen kuumimmissa kohdissa, eriste murtuu johdoista rikki ja aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Kiitokset kaikille kommenttien antajille.
Missä vaiheessa noita öljyvuotoja on odotettavissa. Eräällä tutulla vuosi M102 kone aikalailla juuri tuosta kannen etupäästä, mutta ajokilometreistä ei ollut tarkkaa tietoa.
70-100tkm kuulemma pitäisi alkaa vuotaa. Omassa hikoiluvuoto oli 110tkm kohdalla näkyvissä kun tuon ostin. Olen 100tkm ajanut tuon hikoiluvuodon kera eikä ongelma näytä siitä muuttuvan ainakaan huonommaksi. Öljypinta ei vajene eikä tippoja jää maahan.
Sedan124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 03.04.2005 10:51
Paikkakunta: Kangasala

W210 ruosteongelma, oliko jo ensimmäisissä malleissa

Viesti Kirjoittaja Sedan124 »

pelamo kirjoitti:Haulla löydät tietoa W210 ruosteherkkyydestä, ja paikat ovat:
Ovet tiivisteiden alta, takaluukun ympärystä ja etupalkki ja tarkista lokarien kaaret.
Jos löydät ruosteettoman niin kannattaa ruostesuojauttaa se saman tien, niin ei niin herkästi ehkä ruostu.
Kyllä kai tuollainen ainakin kaupungissa reilusti kuluttaa mutta maantiellä varmaankin pääsee ihan siedettävällä kulutuksella.
Muistan lukeneeni jostain, että aivan alkupään Välkyissä (ehkä 95-96)ei tuo ruosteongelma ollut niin paha kuin uudemmissa. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia, minkä vuoden malleista lähtien ruosteesta tuli todellinen ongelma?
Entäs, onko kaikki 210:t maalattu jo vesiohenteisilla maaleilla?
terv. Sedan124
Avatar
MatiasB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: La 26.08.2006 23:40
Paikkakunta: Kotka

Re: W210 ruosteongelma, oliko jo ensimmäisissä malleissa

Viesti Kirjoittaja MatiasB »

Sedan124 kirjoitti:
pelamo kirjoitti:Haulla löydät tietoa W210 ruosteherkkyydestä, ja paikat ovat:
Ovet tiivisteiden alta, takaluukun ympärystä ja etupalkki ja tarkista lokarien kaaret.
Jos löydät ruosteettoman niin kannattaa ruostesuojauttaa se saman tien, niin ei niin herkästi ehkä ruostu.
Kyllä kai tuollainen ainakin kaupungissa reilusti kuluttaa mutta maantiellä varmaankin pääsee ihan siedettävällä kulutuksella.
Muistan lukeneeni jostain, että aivan alkupään Välkyissä (ehkä 95-96)ei tuo ruosteongelma ollut niin paha kuin uudemmissa. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia, minkä vuoden malleista lähtien ruosteesta tuli todellinen ongelma?
Entäs, onko kaikki 210:t maalattu jo vesiohenteisilla maaleilla?
terv. Sedan124

Itse en omassa 98 mesessä ole ruosteeseen törmännyt mutta suojasin auton syksyllä 06 varmuuden vuoksi kun niin paljon tuosta ruostumisesta puhutaan.
MB W210 E430 -98 Avantgarde .aut
Vastaa Viestiin