w201 1.8 bensakone "rolisee" missä vika?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
VLy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 16.03.2006 23:31
Paikkakunta: Kuhmo

w201 1.8 bensakone "rolisee" missä vika?

Viesti Kirjoittaja VLy »

elikkäs tämmone ongelma et koneesta (ilmeisesti koneen etupäästä) kuuluu semmonen rolina alhaisilla kierroksilla (lähinnä tyhjäkäynnillä) ennen ongelma oli vain kylmässä koneessa mut nyt se kuuluu myös lämpimänä. mistähän tuo vois kuulua? kenties hihnan kiristin? apuva kaivataan....
pytty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 17.01.2007 03:30

Viesti Kirjoittaja pytty »

Jakoketjuhan se siellä romisee. Ainakin kun aiemmin oli ittelläni 190 e 2 litranen, niin sehän se siellä äänteli. Kuulemanmukaan niitä ketjusa olisi joskus katkennutkin jopa, ainakin niissä 190 ssä on vaan sellanen yksirivinen se ketju että saattaapa jopa tosiaan mennä poikki , ja melkoista tuhoa tulee kyllä. En sit tiedä onko 1.8 ssa myös samanmoinen ketju, mutta luulisin .
Avatar
VLy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 16.03.2006 23:31
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja VLy »

Ei kun kyllä siellä mun mielestä kaksrivinen tuplaketju on mut en sit tiiä voihan se rolistakkin. pitäis yrittää selvittää tarkemmin et mistä se ääni tulee. oon vaan kuullu et se hihnan kiristinkin vois pitää jonkun moista ääntä. jos jollain on tarkempaa tietoa niin laittakaahan rohkeesti ehotuksia mitä kannattaa tarkastaa...
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

VLy kirjoitti:Ei kun kyllä siellä mun mielestä kaksrivinen tuplaketju on mut en sit tiiä voihan se rolistakkin. pitäis yrittää selvittää tarkemmin et mistä se ääni tulee. oon vaan kuullu et se hihnan kiristinkin vois pitää jonkun moista ääntä. jos jollain on tarkempaa tietoa niin laittakaahan rohkeesti ehotuksia mitä kannattaa tarkastaa...
kokeileppa ottaa flektin siivestä kiiinni,josko hiljenis?(varo sormia!)
Mulla meni itellä se laakeri väljäksi ja kauhea romina.
edesmennyt
W201
Avatar
VLy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 16.03.2006 23:31
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja VLy »

pitää kokeilla tota flektin siipeä et jos se ääni vaikka lakkais..
Avatar
VLy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 16.03.2006 23:31
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja VLy »

Nostetaan vielä ylös kun ongelma ei ratkennut. eli ei auttanut tuo siivestä kiinni ottaminen. Olisiko kellään kokemuksia millaista ääntä se hihnankiristin pitää vai voiko se yleensäkkään tuollaista "rolinaa" aiheuttaa. tai olisiko muita vaihtoehtoja mistä ääni tulee? onko se sittenkin se nokkaketju mikä rolisee?
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Ei olisi moniurahihna ? Itsellä piti ääntä jota kuvailin kilinäksi - oli kuivunut hihna joka hiljeni kun heitti lunta päälle.
Tämä tuli kun auto oli seissyt toista viikkoa, nyt kun liikkuu säännöllisesti ei metelöi. Silmin nähden kuiva se on, halkeamia on ihan riittävästi.
Studis1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ke 26.07.2006 11:38
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Studis1 »

Käytäppä hihnaa pois ja pyöritä kirstäjänpyörää jos laakeri siinä ääntää, ja testaa se kiristäjän iskari,,että siinä ei ole löysää.Melko jäykkä pitää olla se iskari.
[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90
pytty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 17.01.2007 03:30

Viesti Kirjoittaja pytty »

Ite veikkaan edelleen sitä jakoketjua... Omassa autossani, kun sillä aikapaljon ajoin silloin, niin jopa asian huomasi ihan selkeesti öljynpaine mittarista. Kun "uutena" ketju ei romissut, niin öp .t nousi nopeasti käynnistettäessä - eli viisari pomppasi nopsaan ylös ja mitään ylimäräisiä rominoita ei kuulunut.
Myöhemmin eron selvästi huomasi, kuin osasi asiaan huomiota kiinnittää, eli käynnistettäessä enempi rominaa kuului sen aikaa kun öp t nousi ylös vähän hitammin. Se on tosijuttu, sen huomaa jos on osannut huomiota iihen aiemmin kiinnittää. Käynnistettäessä , sitten kun öljynpaineeton kunnolla noussut, ihan sekunnissa parissa, niin romina vähenee , ja senkin kuulee .Tietysti moottorin muukin kuluminen hidastaa paineiden nousua, mutta kun ainakin siinä autossa oli selvä yhteys myös äänellä ja ö paineilla .
Noillahan on siis se yhteys, että kun ketju on venynyt, niin kiristin on silloin löysemmällä, ja käynnistettäessä kestää hetken kun kiristin kirraa ketjun kunnolla- romisee, ja osa öp paineesta menee sinne kiristimelle, ja hitaamman paineen nousun huomaa mittarista. Edelleen jos on seurannut asiaa aiemmin kun ei ääniä ollut .

Kiinnostas vaan tietää onko 180 todellakin kaksirivinen ketju .
Avatar
VLy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 16.03.2006 23:31
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja VLy »

voi se olla tietysti hyvinkin se ketjukin, mene se tiedä. kyllä siellä oman käsitykseni mukaan on kaksirivinen ketju mut en nyt siitäkään uskalla 100% varma olla. ja siis auto on 190e. nyt on ollu niin helvetin kylmä etten oo kovin pitkiä aikoja konepellin alla ulkosalla viihtynyt mutta heti kun lauhtuu niin rupean taas äänen aiheuttajaa paikantamaan, kiitoksia tähän astisista neuvoista ja palaan asiaan tarpeen vaatiessa...
Avatar
samih
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 02.02.2005 19:53
Paikkakunta: Co. Kildare, Irlanti

Viesti Kirjoittaja samih »

Tsekkaa myös laturin laakerit. Nekin pitävät aikamoista ääntä hajotessaan, samoin kuin vesipumppu. Nimim. Ex. rolisevan Mesen omistaja.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Vastaa Viestiin