w201 1.8 bensakone "rolisee" missä vika?
w201 1.8 bensakone "rolisee" missä vika?
elikkäs tämmone ongelma et koneesta (ilmeisesti koneen etupäästä) kuuluu semmonen rolina alhaisilla kierroksilla (lähinnä tyhjäkäynnillä) ennen ongelma oli vain kylmässä koneessa mut nyt se kuuluu myös lämpimänä. mistähän tuo vois kuulua? kenties hihnan kiristin? apuva kaivataan....
Jakoketjuhan se siellä romisee. Ainakin kun aiemmin oli ittelläni 190 e 2 litranen, niin sehän se siellä äänteli. Kuulemanmukaan niitä ketjusa olisi joskus katkennutkin jopa, ainakin niissä 190 ssä on vaan sellanen yksirivinen se ketju että saattaapa jopa tosiaan mennä poikki , ja melkoista tuhoa tulee kyllä. En sit tiedä onko 1.8 ssa myös samanmoinen ketju, mutta luulisin .
Ei kun kyllä siellä mun mielestä kaksrivinen tuplaketju on mut en sit tiiä voihan se rolistakkin. pitäis yrittää selvittää tarkemmin et mistä se ääni tulee. oon vaan kuullu et se hihnan kiristinkin vois pitää jonkun moista ääntä. jos jollain on tarkempaa tietoa niin laittakaahan rohkeesti ehotuksia mitä kannattaa tarkastaa...
kokeileppa ottaa flektin siivestä kiiinni,josko hiljenis?(varo sormia!)VLy kirjoitti:Ei kun kyllä siellä mun mielestä kaksrivinen tuplaketju on mut en sit tiiä voihan se rolistakkin. pitäis yrittää selvittää tarkemmin et mistä se ääni tulee. oon vaan kuullu et se hihnan kiristinkin vois pitää jonkun moista ääntä. jos jollain on tarkempaa tietoa niin laittakaahan rohkeesti ehotuksia mitä kannattaa tarkastaa...
Mulla meni itellä se laakeri väljäksi ja kauhea romina.
edesmennyt
W201
W201
Nostetaan vielä ylös kun ongelma ei ratkennut. eli ei auttanut tuo siivestä kiinni ottaminen. Olisiko kellään kokemuksia millaista ääntä se hihnankiristin pitää vai voiko se yleensäkkään tuollaista "rolinaa" aiheuttaa. tai olisiko muita vaihtoehtoja mistä ääni tulee? onko se sittenkin se nokkaketju mikä rolisee?
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Ite veikkaan edelleen sitä jakoketjua... Omassa autossani, kun sillä aikapaljon ajoin silloin, niin jopa asian huomasi ihan selkeesti öljynpaine mittarista. Kun "uutena" ketju ei romissut, niin öp .t nousi nopeasti käynnistettäessä - eli viisari pomppasi nopsaan ylös ja mitään ylimäräisiä rominoita ei kuulunut.
Myöhemmin eron selvästi huomasi, kuin osasi asiaan huomiota kiinnittää, eli käynnistettäessä enempi rominaa kuului sen aikaa kun öp t nousi ylös vähän hitammin. Se on tosijuttu, sen huomaa jos on osannut huomiota iihen aiemmin kiinnittää. Käynnistettäessä , sitten kun öljynpaineeton kunnolla noussut, ihan sekunnissa parissa, niin romina vähenee , ja senkin kuulee .Tietysti moottorin muukin kuluminen hidastaa paineiden nousua, mutta kun ainakin siinä autossa oli selvä yhteys myös äänellä ja ö paineilla .
Noillahan on siis se yhteys, että kun ketju on venynyt, niin kiristin on silloin löysemmällä, ja käynnistettäessä kestää hetken kun kiristin kirraa ketjun kunnolla- romisee, ja osa öp paineesta menee sinne kiristimelle, ja hitaamman paineen nousun huomaa mittarista. Edelleen jos on seurannut asiaa aiemmin kun ei ääniä ollut .
Kiinnostas vaan tietää onko 180 todellakin kaksirivinen ketju .
Myöhemmin eron selvästi huomasi, kuin osasi asiaan huomiota kiinnittää, eli käynnistettäessä enempi rominaa kuului sen aikaa kun öp t nousi ylös vähän hitammin. Se on tosijuttu, sen huomaa jos on osannut huomiota iihen aiemmin kiinnittää. Käynnistettäessä , sitten kun öljynpaineeton kunnolla noussut, ihan sekunnissa parissa, niin romina vähenee , ja senkin kuulee .Tietysti moottorin muukin kuluminen hidastaa paineiden nousua, mutta kun ainakin siinä autossa oli selvä yhteys myös äänellä ja ö paineilla .
Noillahan on siis se yhteys, että kun ketju on venynyt, niin kiristin on silloin löysemmällä, ja käynnistettäessä kestää hetken kun kiristin kirraa ketjun kunnolla- romisee, ja osa öp paineesta menee sinne kiristimelle, ja hitaamman paineen nousun huomaa mittarista. Edelleen jos on seurannut asiaa aiemmin kun ei ääniä ollut .
Kiinnostas vaan tietää onko 180 todellakin kaksirivinen ketju .
voi se olla tietysti hyvinkin se ketjukin, mene se tiedä. kyllä siellä oman käsitykseni mukaan on kaksirivinen ketju mut en nyt siitäkään uskalla 100% varma olla. ja siis auto on 190e. nyt on ollu niin helvetin kylmä etten oo kovin pitkiä aikoja konepellin alla ulkosalla viihtynyt mutta heti kun lauhtuu niin rupean taas äänen aiheuttajaa paikantamaan, kiitoksia tähän astisista neuvoista ja palaan asiaan tarpeen vaatiessa...