Elikkäs C 180 -97 vastaa vauhdissa huonosti kierroksiin, ohitukset vaikeita yms.
Tuntuu että kun tulee alipainetta kiihdytettäessä, niin auto nykii ja kiihtyy huonosti sekä koneesta kuuluu metallinen "kilinä" tai jonkinlainen läpän auki/kiinni hakkaus.
Muistaakseni Vehon testeristä oli luettavissa tuossa puolivuotta sitten kaasuläpän asennon virhe, kun käytin autoa muun syyn takia testerissä.
Aiheita näkyi olevan samantyyppisiä montakin jo kirjoiteltu, mutta tuo kilinä ja tukkoisuus ehkä ei niin yleistä..
Olisko joku alipaineletku irti tai sitten jossain ilman määrän tunnistuksessa ongelmia??
C 180 vastaa kaasuun huonosti
Niin, auto on kyllä aikanaan (vuosi sitten) toiminut ihan hyvin ja ajettu vain E95 bensalla, en usko hyväksi ratkaisuksi E98:n siirtymistä.
Koemielessä tietysti voi kokeilla..
Kilometrejä takana autolla 140tkm, joista itse ajanut n. puolet viimeisen kahden vuoden aikana.
Ilmansuodatin vaihdettu n. 2kk sitten, joten siinä ei vikaa.
Ulkoapäin ilmamassamittarin tutkiminen lienee purkamatta/rikkomatta vaikeaa ainakin kotioloissa?
Se IMM on putkessa putsarin ja ruiskun puolivälissä, voisihan sitä katsella, mutta saako siitä silmämääräisesti mitään selville?
Koemielessä tietysti voi kokeilla..
Kilometrejä takana autolla 140tkm, joista itse ajanut n. puolet viimeisen kahden vuoden aikana.
Ilmansuodatin vaihdettu n. 2kk sitten, joten siinä ei vikaa.
Ulkoapäin ilmamassamittarin tutkiminen lienee purkamatta/rikkomatta vaikeaa ainakin kotioloissa?
Se IMM on putkessa putsarin ja ruiskun puolivälissä, voisihan sitä katsella, mutta saako siitä silmämääräisesti mitään selville?
Ei se 98 oktaanisen käyttö aiheuta lisäkuluja. Paremmin vaan vetää. Itseasiassa 98 kuluu vähemmän, mutta litrahinnan erotus tasaa sen yhtä kalliiksi käyttövoimaksi.
Suosittelen tutkimaan sen kaasuläpän. Siihen pääsee hyvin käsille kun irroittaa kaasuvivuston muovisen suojan lisäksi ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välisen imutorven.
mutta ennekun purkaa mitään kannattaa käydä läpi imusarjalta tulevat alipaineletkut.
Suosittelen tutkimaan sen kaasuläpän. Siihen pääsee hyvin käsille kun irroittaa kaasuvivuston muovisen suojan lisäksi ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välisen imutorven.
mutta ennekun purkaa mitään kannattaa käydä läpi imusarjalta tulevat alipaineletkut.
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Elikkäs lopulta meni hermot kun toiminta vain huononi ja huononi..
Pari kertaa Ilmamäärämittari puhdistettu, mutta ei lopullista ratkaisua asiaan.
Auto sitten Alppilan Autohuoltoon ja Ilmamäärämittari uusiks.
Vajaa 600 eskoo kaikkineen kiitos, tosin itse mittari vain n. puolet tuosta..
En saanut muuten pyynnöstä vanhaa osaa mukaan, on kuulemma vaihto-osa joka lähtee takaisin tehtaalle uuden rungoksi, aika outoa mielestäni.
Nyt auto toimii taas kuin "nuorena", vastaa kaasuun normaalisti.
Vielä olis joskus edessä kaasuläppäkotelon hankinta, välillä kuulemma akseli jumittaa kun on kulunut.
Onko kukaan saanut koskaan tekohengitettyä tuota akselia, uskaltaisiko öljytä akselia?
Sillä vaan, että sekin maksaa org versiona yli 600 eskoo.
Nyt kilometrejä takana kohta 160tkm, yllättävän nopeasti noi kuluu tai hajoaa jos näin kerran on..
Pari kertaa Ilmamäärämittari puhdistettu, mutta ei lopullista ratkaisua asiaan.
Auto sitten Alppilan Autohuoltoon ja Ilmamäärämittari uusiks.
Vajaa 600 eskoo kaikkineen kiitos, tosin itse mittari vain n. puolet tuosta..
En saanut muuten pyynnöstä vanhaa osaa mukaan, on kuulemma vaihto-osa joka lähtee takaisin tehtaalle uuden rungoksi, aika outoa mielestäni.
Nyt auto toimii taas kuin "nuorena", vastaa kaasuun normaalisti.
Vielä olis joskus edessä kaasuläppäkotelon hankinta, välillä kuulemma akseli jumittaa kun on kulunut.
Onko kukaan saanut koskaan tekohengitettyä tuota akselia, uskaltaisiko öljytä akselia?
Sillä vaan, että sekin maksaa org versiona yli 600 eskoo.
Nyt kilometrejä takana kohta 160tkm, yllättävän nopeasti noi kuluu tai hajoaa jos näin kerran on..