Eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat
saattaa KOS olla johtosarja poikki sieltä takaluukusta. Pelaako kaikki muut toiminnot siinä takalunkassa (pyyhkijä, kilpivalot.......)??? Mulla oli 10 johtoa poikki johtosarjasta kun sen otin näkösälle.........
Vaikka eipä sillä, kahteen farkkuun olen joutunut tuon sulkija moottorin vaihtamaan mekanismeineen päivineen.......
Vaikka eipä sillä, kahteen farkkuun olen joutunut tuon sulkija moottorin vaihtamaan mekanismeineen päivineen.......
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
"Onks kellään"....???
Räjäytyskuvaa farmarin takaluukusta.
~KOS~
Löyty!!!!
http://mb.braingears.com/124_DISC2/Prog ... lyjobs.htm
Ja sulake ei ainakaan oo palanu ku c ja d pilarien valot toimivat.
Ovat näköjään tuon johdotuskaavion mukaan samalla sulakkeella.
Räjäytyskuvaa farmarin takaluukusta.
~KOS~
Löyty!!!!
http://mb.braingears.com/124_DISC2/Prog ... lyjobs.htm
Ja sulake ei ainakaan oo palanu ku c ja d pilarien valot toimivat.
Ovat näköjään tuon johdotuskaavion mukaan samalla sulakkeella.
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Omassa 203:ssa huomasin seuraavan ominaisuuden, tiedä sitten onko tästä mainintaa ohjekirjassa.
Jos jokin ovi jää auki, niin ovia lukkoon laittaessa hätävilkut eivät vilku. Ovet kyllä menevät lukkoon, mutta auto huomauttaa jonkin luukun aukiolosta jättämällä vilkutuksen tekemättä. Ihan näppärän tuntuinen ominaisuus.
Jos jokin ovi jää auki, niin ovia lukkoon laittaessa hätävilkut eivät vilku. Ovet kyllä menevät lukkoon, mutta auto huomauttaa jonkin luukun aukiolosta jättämällä vilkutuksen tekemättä. Ihan näppärän tuntuinen ominaisuus.
MB W204 C 180K 2008
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
Taitaa olla auton valmistenumero. Omassa BMW:ssä (750iA -90) on helvetisti noita piilotoimintoja. Ajotietokoneen saa näyttämään latausvirran, tankin bensamäärän prosentteina, auton valmistuspäivän yms. yms. enemmän tai vähemmän tarpeetontaArto.L kirjoitti:Bemareissa joissa on digitaalinen matkamittari, saattaa näyttää kummallisia mittarilukemia kun painaa trippimittarin nollaustapin pohjaan ja kääntää virrat päälle... Testasin tuossa paikallisessa autoliikkeessä. Mittari näytti lukemaa 120tkm. Painoin tappia ja käänsin virrat päälle, mittariin ilmesty 372tkm... Näyttääkö lie todelliset kilometrit... En muista, pitikö nappia piettää hetkinen pohjassa ennen kuin vääntää virrat päälle...
Kylläpä ois harmittanu, kun ois ostanu tuommosen auton ja sitten kotona huomannut tuommoisen homman...

w203 C220CDi automatic
280E w123 & 250 w123
280E w123 & 250 w123
Mitä himmeemmällä valoja polttaa, sitä pitempään polttimot kestää, vaikka helppohan noita on vaihdella, sen takia ei kannata olla pimennossa, valoa kansallepera8x kirjoitti:heh he.. tosiaan yli vuaden oon autolla ajanu ja kironnu himmeitä mittarivaloja. no löytyhän se mittarivalojen himmennys-säädin sitten kuitenki, kiitos jälleen foorumilaisten!

w210, Wäyrysen,(ehkä muidenkin ) Manuaali-ilmastointi
ASIA YKSI:
Kuinkahan monessa väyrysessä manuaali-ilmastointi on päällä
jatkuvasti.
Monissa muissa autoissa on AC nappi, jolla ilmastointi (AC johtunee jostan englanninkielisestä sanasta joka tarkoittaa IL mastointia ) kytketään päälle
tarvittaessa ja napissa oleva led - valo ilmaisee , että päällä on.
Muuta w210 :nessähän onkin EC nappi, ( EC = joku englanninkielinen sana , joka tarkoittaa taloudelisuutta ) jonka päälle kytkeminen pysäyttää
ilmastontikompuran ( tai jotenkin kytkee AC : n pois päältä ) ja kun tässä EC napissa loistaa merkkivalo , ilmastointi ei ole päällä, ja ajo on taloudellista ,EC. KIeltämättä jotenkin epäloogisen loogista .
Tiedän tapauksen , jossa tuota EC nappia ei ole sen viiden vuoden aikana
jona perheessä on ollut saksantuontimersu , koskaan kytketty EC asentoon vaan AC on ollut päällä kaikki paukkupakkasetkin.
No ,eihän niitä käyttöohjekirjoja lueta ja vaikeaakin saattaa olla saksankieliset,saati jos kirja kokonaan puuttuu.
ASIA KAKSI:
Toisen tapauksen tiedä omapäisetä tulkinnasta ECONOMY mittarin ( ainakin
joissakin W124 bensamersuissa oleva alipainemittari)sanomasta.
Kaveri tulkitsi , että , koska pienemmällä vaihteella viisari pysyy helpommin
vihreällä alueella on ajo myös taloudellisempaa pienemmällä vaihteel ja
ajaa posotteli kolmosella maan ääriin ( voi voi vaihdelatikoa käy sääliksi )
ASIA KOLOME :
WÄyrysen DIgit . kello näkyy aika huonosti näin valoisaan aikaan .
en löydä ( saksankielisestä) ohjekirjasta neuvoa , saako sen
paremmin näkymään +????

jatkuvasti.
Monissa muissa autoissa on AC nappi, jolla ilmastointi (AC johtunee jostan englanninkielisestä sanasta joka tarkoittaa IL mastointia ) kytketään päälle
tarvittaessa ja napissa oleva led - valo ilmaisee , että päällä on.
Muuta w210 :nessähän onkin EC nappi, ( EC = joku englanninkielinen sana , joka tarkoittaa taloudelisuutta ) jonka päälle kytkeminen pysäyttää
ilmastontikompuran ( tai jotenkin kytkee AC : n pois päältä ) ja kun tässä EC napissa loistaa merkkivalo , ilmastointi ei ole päällä, ja ajo on taloudellista ,EC. KIeltämättä jotenkin epäloogisen loogista .
Tiedän tapauksen , jossa tuota EC nappia ei ole sen viiden vuoden aikana
jona perheessä on ollut saksantuontimersu , koskaan kytketty EC asentoon vaan AC on ollut päällä kaikki paukkupakkasetkin.

No ,eihän niitä käyttöohjekirjoja lueta ja vaikeaakin saattaa olla saksankieliset,saati jos kirja kokonaan puuttuu.
ASIA KAKSI:
Toisen tapauksen tiedä omapäisetä tulkinnasta ECONOMY mittarin ( ainakin
joissakin W124 bensamersuissa oleva alipainemittari)sanomasta.
Kaveri tulkitsi , että , koska pienemmällä vaihteella viisari pysyy helpommin
vihreällä alueella on ajo myös taloudellisempaa pienemmällä vaihteel ja
ajaa posotteli kolmosella maan ääriin ( voi voi vaihdelatikoa käy sääliksi )
ASIA KOLOME :
WÄyrysen DIgit . kello näkyy aika huonosti näin valoisaan aikaan .
en löydä ( saksankielisestä) ohjekirjasta neuvoa , saako sen
paremmin näkymään +????
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Ainakin minulla on koko ajan manuaali-ilmastointi kytkettynä päälle. Eihän se oikesti toimi eli jäähdytä jos ulkona on pakkasta tai edes pari astetta lämmintä. Kyllä se automatiikka kytkee sen kompuran pois päältä ellei oikeasti ole jäähdytystarvetta. Eli toisin sanoen ihan turha koko EC-nappula. Miksi se ilmastointi pitäisi ylipäänsä kytkeä pois päältä?? Vähän kuulostaa turhalta nuukailulta, ihan kuten lämppärin puhaltimen kytkeminen kovassa vauhdissa pois päältä kun ilma muka muutenkin vaihtuu.tapioh kirjoitti:ASIA YKSI:
Kuinkahan monessa väyrysessä manuaali-ilmastointi on päällä
jatkuvasti.
Siis hyvä vaan jos talvellakin jossain lämpimässä hallissa kompura vähän pyörähtelee ennen ulosajoa. Eipähän juutu ihan jumiin käyttämättömyyden vuoksi.
Re: w210, Wäyrysen,(ehkä muidenkin ) Manuaali-ilmastointi
Älä koske valokatkaisijaan kun käynnistät auton eli vanhoja tapoja pitää unohtaa kun on valomuisti toisin kuin ennenmuinoin. Oletettavasti näin teetkin mutta muuta säätöä ei liene?tapioh kirjoitti:ASIA KOLOME :
WÄyrysen DIgit . kello näkyy aika huonosti näin valoisaan aikaan .
en löydä ( saksankielisestä) ohjekirjasta neuvoa , saako sen
paremmin näkymään +????
Eipä ole minun Wäyrysessä VALOMUISTIA .
Löysin saksankielisestä käyttöohjekirjasta s. 80 otsikon :
DISPLAYBELEUHCTUNG (siansaksaa),jossa neuvotaan valon asettaminen.
En saa silläkään ohjeella muuttumaan kelloa kirkkaammaksi, jotta näkyisi
kirkkaassa valaistuksessa!!!!!!
Viimenen lause ohjeessa on , että valaistus säätyy automaatttisesti
valaistusolosuhteiden mukaan.


Löysin saksankielisestä käyttöohjekirjasta s. 80 otsikon :
DISPLAYBELEUHCTUNG (siansaksaa),jossa neuvotaan valon asettaminen.
En saa silläkään ohjeella muuttumaan kelloa kirkkaammaksi, jotta näkyisi
kirkkaassa valaistuksessa!!!!!!
Viimenen lause ohjeessa on , että valaistus säätyy automaatttisesti
valaistusolosuhteiden mukaan.


W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Re: w210, Wäyrysen,(ehkä muidenkin ) Manuaali-ilmastointi
tapioh kirjoitti:ASIA KOLOME :
WÄyrysen DIgit . kello näkyy aika huonosti näin valoisaan aikaan .
en löydä ( saksankielisestä) ohjekirjasta neuvoa , saako sen
paremmin näkymään +????

Lamppuhan siitä digikellosta oli palanut

sen uudeksi vaihtoi. Muistuu vaan mieleen oma ähellys 124 :sen mittarin irtiotosta ( vaikka oli forumilta hyvät ohjeet ja joku jopa " paljain käsin näppiin sylkäisemällä" sen irroitti. No ammattimies teki sen oikein kaluin
todella nopsaan kaiken kiireen lomassa . Kiitos.

W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Tämä ei ole tainnut olla aiemmin esillä, niin laitanpa tähän.
W140 ja R129 mittaristoon saa näkymään lisätietoja lämpötilanäytön paikalle seuraavasti:
- mittaristossa on kaksi nuppia, trippimittarille ja kellolle. Oikeanpuoleisen, eli kellon nupin päässä on toinen, paljon pienempi nuppi. Sitä pienempää nuppia painetaan sisään noin 4-5 mm sekunnin ajan auton ollessa käynnissä. Tarvii jonkin terävän piikin tai esim klemmarin pään. Lämpötilanäyttöön tulee uusi lukema. Lukema vaihtuu vetämällä nuppia ja pyörittämällä myötäpäivään. Näytössä kiertävät seuraavat lukemat:
1. jäljellä oleva polttoaine litroissa
2. hetkellinen kulutus litraa /tunti
3. öljynpaine barin kymmenyksissä (esim 23 = 2,3 bar)
4. Kierrosluku 100 rpm (esim 22 = 2200 rpm)
5. Moottoriöljyn taso: 0,5= riittävä taso, 1,5 =liian vähän öljyä
6. öljynpaine-, kulutus- ja polttoainemittarin testaus, viisari menevät asteikon eka neljännekselle , lämpötilanäytössä 0.6
7. öljynpaine-, kulutus- ja polttoainemittarin testaus, viisari menevät asteikon toiselle neljännekselle, lämpötilanäytössä 0.7
8. öljynpaine-, kulutus- ja polttoainemittarin testaus, viisari menevät asteikon kolmannelle neljännekselle paitsi öljynpainemittari pysyy toisella neljänneksellä, lämpötilanäytössä 0.8
9. öljynpaine-, kulutus- ja polttoainemittarin testaus, viisari menevät asteikon neljännelle neljännekselle paitsi öljynpainemittari on kolmannella neljänneksellä, lämpötilanäytössä 0.9
sitten palaa taas kohtaan 1.
Kun sammuttaa ja käynnistää moottorin niin lämpötilanäyttö palaa ennalleen.
Tuo lienee jonkinlainen tehtaalla käytetty mittariston testaus. Käytössä suurin piirtein vuosimalliin -95 asti. Siinäpä ajankulua pitkille ajomatkoille
W140 ja R129 mittaristoon saa näkymään lisätietoja lämpötilanäytön paikalle seuraavasti:
- mittaristossa on kaksi nuppia, trippimittarille ja kellolle. Oikeanpuoleisen, eli kellon nupin päässä on toinen, paljon pienempi nuppi. Sitä pienempää nuppia painetaan sisään noin 4-5 mm sekunnin ajan auton ollessa käynnissä. Tarvii jonkin terävän piikin tai esim klemmarin pään. Lämpötilanäyttöön tulee uusi lukema. Lukema vaihtuu vetämällä nuppia ja pyörittämällä myötäpäivään. Näytössä kiertävät seuraavat lukemat:
1. jäljellä oleva polttoaine litroissa
2. hetkellinen kulutus litraa /tunti
3. öljynpaine barin kymmenyksissä (esim 23 = 2,3 bar)
4. Kierrosluku 100 rpm (esim 22 = 2200 rpm)
5. Moottoriöljyn taso: 0,5= riittävä taso, 1,5 =liian vähän öljyä
6. öljynpaine-, kulutus- ja polttoainemittarin testaus, viisari menevät asteikon eka neljännekselle , lämpötilanäytössä 0.6
7. öljynpaine-, kulutus- ja polttoainemittarin testaus, viisari menevät asteikon toiselle neljännekselle, lämpötilanäytössä 0.7
8. öljynpaine-, kulutus- ja polttoainemittarin testaus, viisari menevät asteikon kolmannelle neljännekselle paitsi öljynpainemittari pysyy toisella neljänneksellä, lämpötilanäytössä 0.8
9. öljynpaine-, kulutus- ja polttoainemittarin testaus, viisari menevät asteikon neljännelle neljännekselle paitsi öljynpainemittari on kolmannella neljänneksellä, lämpötilanäytössä 0.9
sitten palaa taas kohtaan 1.
Kun sammuttaa ja käynnistää moottorin niin lämpötilanäyttö palaa ennalleen.
Tuo lienee jonkinlainen tehtaalla käytetty mittariston testaus. Käytössä suurin piirtein vuosimalliin -95 asti. Siinäpä ajankulua pitkille ajomatkoille

Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Kun painaa sisäilman suodatin nappulaa päällä/pois olikos se nyt aktiivihiili jne juttu no joka tapauksessa.
Kun se ei ole päällä ja sitä painaa muutaman sekunnin niin kaikki avonaiset ikkunat ja luukku menee kiinni ja kun se on päällä niin silloin kun painaa kaikki ikkunat ja luukku menee siihen asentoon jossa ne oli ennen sulkemista.
Että noinkin sekavasti selitettynä
Kun se ei ole päällä ja sitä painaa muutaman sekunnin niin kaikki avonaiset ikkunat ja luukku menee kiinni ja kun se on päällä niin silloin kun painaa kaikki ikkunat ja luukku menee siihen asentoon jossa ne oli ennen sulkemista.
Että noinkin sekavasti selitettynä
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W211, jos akun kengät on ollut irroitettuna niin lasinostimet saa normitettua uudestaan nostamalla lasi kytkimestä kiinni ja pitämällä kytkintä vielä päällä noin sekunnin ajan. Muussa tapauksessa lasit nousevat vain kun pidät nappia päällä. Normituksella lasi nousee automaattisesti ylös / laskee alas kun katkaisinta on painettu kerran yli sen vastekohdan
MB E 350 e Hybridi
Huomasin rouvan C sarjalaisessa sellaisen ominaisuuden että kun linttaa kaasun pohjaan kuskinpuoleinen peili siis peiliosuus ei peilin runko kääntyy aika reippaasti sisään päin, eli se tavallaan kaventaa näkymää taakse.
Varmaankin jokin hieno ominaisuus jonka hyötyä ei heti näe
niin tuli kyllä tarkistettua ettei se ollut irti, se meinaan tuli ensimmäisenä mieleen
Varmaankin jokin hieno ominaisuus jonka hyötyä ei heti näe

Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Re: w210, Wäyrysen,(ehkä muidenkin ) Manuaali-ilmastointi
Omassa satalankussakin on kolmenappia ilmastoinnille:tapioh kirjoitti: Muuta w210 :nessähän onkin EC nappi, ( EC = joku englanninkielinen sana , joka tarkoittaa taloudelisuutta ) jonka päälle kytkeminen pysäyttää
ilmastontikompuran
Huurteenpoisto
EC (poispäältä)
sisäilmankierrätys
Asia kaksi:
Miksi se ilmastointi ei sais olla aina päällä?
Ei se kompura sielä turhaan pyöri...
Re: w210, Wäyrysen,(ehkä muidenkin ) Manuaali-ilmastointi
Joskus TM testasi tuota ja ne totesi, olisiko ollut bensa Volvon, vievän n 0.5 litraa enemmän kuin economy asento ei ollut päällä. Eli jos ilmastointi on päällä (ilman ecoa) niin kompuraa pyöritellään silloin tällöin, vaikka tarvetta ei olisikaan. Sitten ilmastointi päällä ko. Volvo vei +1,5 litraa sadalla enemmän.Tabuli kirjoitti: Asia kaksi:
Miksi se ilmastointi ei sais olla aina päällä?
Ei se kompura sielä turhaan pyöri...
Eli se EC voipi olla joku säästönamiska, joka kytkee ilmastoinnin totaalisesti pois.
Toinen vaihtoehto, minkä itse olen huomannut, että ilma on paljon kosteampaa jos EC-nappulassa palaa valo. Eli siis aurinkoisella säällä, jolloin ulkolämpötila on sen verran viileä, että se riittää viilentämään kabiinin, ei limakalvot kuivu aivan yhtä herkästi kuin jos ilman viilentää ilmastoinnilla.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Re: Sähkölasit
Itsekkin tiesin tämän hyvin; kokemusta yli 6 v ajalta eli etuovia ei saa pitää auki kauaa. Vanhemmassa ässässä asia on aina muistissa koska sisävaloa ei saa pois päältä syystä että se himmenninmekanismi on rikki ja olin laittanut sen rullan tilalle tarvikekeinukytkimen jotta valon saa tarvittaessa päälle. Mutta, nyt uusi ässä on levännyt tallissa ja kun se oli viimeisen työmatkan aikana yli viikon etuovet auki niin nyt olikin akku sen verran tyhjennyt että ei jaksanut enää käynnistyä. Enkä edes muista monta päivää sitä ennen moottoria käytettiin.Rise kirjoitti:W126:n sähkölasit toimivat, kun jompi kumpi etuovi on auki, vaikka virta-avain ei ole paikoillaan. Huono puoli tässä on että, kun pitää pari päivää etuovet selällään, niin akku on tyhjä. Sähkölasien releet ovat kuumia. Tästä varoitettiin kyllä ohjekirjassa.
Jotenkin oletin että kun sisävalon laittaa pois päältä niin asia on kunnossa, mutta ne releet pirulaisethan siellä virtaa hitaasti syövät. Onneksi oli tallissa apuakku jotta sain ässän tulille ja vanhemman ässän talliin hetkeksi työn alle

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Aijaijai... Sitä ei ole tullut ohjekirjaa luettua, vai?jameri kirjoitti:Kun painaa sisäilman suodatin nappulaa päällä/pois olikos se nyt aktiivihiili jne juttu no joka tapauksessa.
Kun se ei ole päällä ja sitä painaa muutaman sekunnin niin kaikki avonaiset ikkunat ja luukku menee kiinni ja kun se on päällä niin silloin kun painaa kaikki ikkunat ja luukku menee siihen asentoon jossa ne oli ennen sulkemista.
Että noinkin sekavasti selitettynä

S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Näillä ajotavan "oppivilla" laitteilla ajellessa saattaa auto oppia liian herraskaiselle ajotyylille ja voi alkaa tuntumaan että ei vastaa kaasuun yhtä kivasti kuin ennen. Itselläni kävi juuri näin ja kokeilin jenkkifoorumilta lukemaani reset-jutskaa.
1. Turn the ignition key to the on (not start) position.
2. Press the gas pedal to the floor and hold for five seconds.
3. Turn the key to the "off" position (don't remove the key), then release the gas pedal.
Kyllähän se toimii... Alkaa opetusprosessi puhtaalta pöydältä ja kaasuun vastaaminen oli ihan eri luokkaa kuin ennen. Kesälläpä tuolle ei ole tarvettakaan kun poljetaan kuin vierasta sikaa niin ei taida auto oppia herraskaisille tavoillekkaan
1. Turn the ignition key to the on (not start) position.
2. Press the gas pedal to the floor and hold for five seconds.
3. Turn the key to the "off" position (don't remove the key), then release the gas pedal.
Kyllähän se toimii... Alkaa opetusprosessi puhtaalta pöydältä ja kaasuun vastaaminen oli ihan eri luokkaa kuin ennen. Kesälläpä tuolle ei ole tarvettakaan kun poljetaan kuin vierasta sikaa niin ei taida auto oppia herraskaisille tavoillekkaan

S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Jaajuu ja vielä se että avaimesta kun painaa yhtäaikaisesti lukitus ja avausnappeja jonkin aikaa niin saa valittua avaako kerta painalluksella kaikki ovet vai vaan kuskin oven ja sitten toisella painalluksella loput. Tää on kyllä ohjekirjassakin.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
TOIMII, taikka sitten minulla oli vaaleanpunaiset linssit silmillaJani Anttila kirjoitti:Näillä ajotavan "oppivilla" laitteilla ajellessa saattaa auto oppia liian herraskaiselle ajotyylille ja voi alkaa tuntumaan että ei vastaa kaasuun yhtä kivasti kuin ennen. Itselläni kävi juuri näin ja kokeilin jenkkifoorumilta lukemaani reset-jutskaa.
1. Turn the ignition key to the on (not start) position.
2. Press the gas pedal to the floor and hold for five seconds.
3. Turn the key to the "off" position (don't remove the key), then release the gas pedal.
Kyllähän se toimii... Alkaa opetusprosessi puhtaalta pöydältä ja kaasuun vastaaminen oli ihan eri luokkaa kuin ennen. Kesälläpä tuolle ei ole tarvettakaan kun poljetaan kuin vierasta sikaa niin ei taida auto oppia herraskaisille tavoillekkaan

Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
tuota ominaisuutta jäin kyllä kaipaamaan entisestä c mallista.epk kirjoitti:pinkka kirjoitti:Näitä yllättäviä ominaisuuksia:
Sähköiset ikkunanostimethan eivät toimi jos virta ei ole päällä, mutta kun ovi on auki ne toimiikin!!!
Näin ainakin E220T- 94:ssa
sama homma kattoluukulla,sähköpenkeillä,sähköratilla
saakohan tuohon nykyiseen jotenki toimimaan

MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Mitä eikö W203:ssa ole tuota?maketap kirjoitti:tuota ominaisuutta jäin kyllä kaipaamaan entisestä c mallista.epk kirjoitti:pinkka kirjoitti:Näitä yllättäviä ominaisuuksia:
Sähköiset ikkunanostimethan eivät toimi jos virta ei ole päällä, mutta kun ovi on auki ne toimiikin!!!
Näin ainakin E220T- 94:ssa
sama homma kattoluukulla,sähköpenkeillä,sähköratilla
saakohan tuohon nykyiseen jotenki toimimaan
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ei ainakaan tuossa mun omassa ole! kyllähän on tullut ränklättyä aina turhaan kun oli jo tottunut ettei mitään virtoja tarvi laittaa pääleTimo L. kirjoitti:Mitä eikö W203:ssa ole tuota?maketap kirjoitti:tuota ominaisuutta jäin kyllä kaipaamaan entisestä c mallista.epk kirjoitti:pinkka kirjoitti:Näitä yllättäviä ominaisuuksia:
Sähköiset ikkunanostimethan eivät toimi jos virta ei ole päällä, mutta kun ovi on auki ne toimiikin!!!
Näin ainakin E220T- 94:ssa
sama homma kattoluukulla,sähköpenkeillä,sähköratilla
saakohan tuohon nykyiseen jotenki toimimaan
kunhan vaan oven aukasee.
eikö se ole joku gomfort toiminto ainakin 202 sessa
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Tämä oli niin pitkä threadi että en jaksanut kokonaan lukea mutta mahtoiko listalta löytyä yhtään ominaisuutta jota ei todellakaan ole mainittu ohjekirjassa (varmaan joku oikeasti löytyy mutta suurin osa on ohjekirjassa vaikka tänne kirjailija ei sitä ole huomannut).
Tuo lasien toimintakin sanotaan omassa ohjekirjassani näin (Suomeksi kylläkin, kopion tuosta englanninkielisestä on-line manuaalista): "You can still operate the side windows when the key is in the 0 position or when the key is removed. This is, however, only possible for up to five minutes or until the driver's or front passenger door is opened."
Tuo lasien toimintakin sanotaan omassa ohjekirjassani näin (Suomeksi kylläkin, kopion tuosta englanninkielisestä on-line manuaalista): "You can still operate the side windows when the key is in the 0 position or when the key is removed. This is, however, only possible for up to five minutes or until the driver's or front passenger door is opened."