Taas kerran automaatista
Taas kerran automaatista
En ole vastaavia tapauksia haulla löytänyt. Elikkä usein startin jälkeen ensimmäistä kertaa kiihdyttäessä kolmos-vaihde ei meinaa millään vaihtua normaalisti, vaan vasta kovilla kierroksilla. Tällöin nykäiseekin melkoisesti. Jos tämän "eka nykäsyn" antaa tapahtua niin samalla reissulla (lue: saman käynnistyksen jälkeen) ei enää tee tätä toista kertaa, vaan kiihdytettäessä vaihdot normaaleja. Yleensä kun nämä oireet tulee niin en ilkeä odottaa kolmosen vaihtumista, vaan vedän pakkovaihdolla aina 1- vaihteelle asti, jolloin pienen nykäisyn jälkeen ongelma "korjaantuu", ja siitä kun työntää D- asentoon niin sitte kiihdytys normaali. Vastauksia pliis!!
Varmasti varsin sekava selvitys, mutta mitempä tämmöistä näillä lahjoilla paremmin selität hä...
Varmasti varsin sekava selvitys, mutta mitempä tämmöistä näillä lahjoilla paremmin selität hä...
Täällä taasen parikertaa käynyt niin että kolmoselle asti vaihtelee ihan normaalisti mutta kun nelkkua lähtee laittaan päälle se jää ikään kuin vapaalle
Kun laittaa pakko kolmoselle pito palautuu laatikkoon mut kun pukkaa D:lle vaihtaa nelosta ja taas jää kuin vapaalle. No kun muutaman kilsan ajaa kolmosella alkaa nelkkukin toimimaan. loota ei mielestäni luista mormilämpimänä. Tuo oire on siis vaan kovemmilla pakkasilla alkuun. Oljyä on riittävästi ja ne on vaihdettu vajaa 10t sitten. Mobilin AFT220 taisi tyyppi olla. Kylmä laatikko ääntää paikallaan seisoessakin Olisko öljypumppu vai mikä 


- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Niin tuota......
Pakkaskeleillä kylmää automaattilaatikkoahan lämmitetään paikallaan tyhjäkäynnillä ensin 4-5 minuuttia, ennen liikkeelle lähtöä......

Pakkaskeleillä kylmää automaattilaatikkoahan lämmitetään paikallaan tyhjäkäynnillä ensin 4-5 minuuttia, ennen liikkeelle lähtöä......
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Tänä aamuna noin 15 minsaa tyhjäkäyntiä sitä ennen noin kolme tuntia lohkossa mutta nelkku vaan vittuiliAri66 kirjoitti:Niin tuota......![]()
Pakkaskeleillä kylmää automaattilaatikkoahan lämmitetään paikallaan tyhjäkäynnillä ensin 4-5 minuuttia, ennen liikkeelle lähtöä......

Auto on 124 300td
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Puhdista modulaattori (taimikäsenniminyonkaan) 

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Tuo operaatio voisi olla tosiaan viisasta tehdä. En oo kyllä vielä tutustunut tuon vehkeen sisäelimiin mutta ei se mikään ydinvoimala ole. Ennen talvea säädin tuota kapistusta niin että vaihdot tapahtuu alemmilla kierroksilla. Se kyllä hieman ihmetyttää et mix muut vaihteet toimii normitavalla nelkku ei. Yx konsti toteamiseen vois olle myös se et otta sen letkun kokonaan irti ja ajelee pakkasaamuna. Jos sit toimii nelkkukin niin modulaattorin sisäelimet pöydälleAri66 kirjoitti:Puhdista modulaattori (taimikäsenniminyonkaan)

Jari Ke kirjoitti:Tuo operaatio voisi olla tosiaan viisasta tehdä. En oo kyllä vielä tutustunut tuon vehkeen sisäelimiin mutta ei se mikään ydinvoimala ole. Ennen talvea säädin tuota kapistusta niin että vaihdot tapahtuu alemmilla kierroksilla. Se kyllä hieman ihmetyttää et mix muut vaihteet toimii normitavalla nelkku ei. Yx konsti toteamiseen vois olle myös se et otta sen letkun kokonaan irti ja ajelee pakkasaamuna. Jos sit toimii nelkkukin niin modulaattorin sisäelimet pöydälleAri66 kirjoitti:Puhdista modulaattori (taimikäsenniminyonkaan)



Ei kai tuota alipainemodulaattoria voi edes purkaa

Olikohan tuossa kyse siitä kuvernööristä eli keskipakoissäätäjästä. Sen pystyy purkasemaan pois ainakin W126 laatikon kyljestä auton altapäin (tein sen kerran - turhaan - koska modulaattorin alipainelinjassa oli vuoto

1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Meillähän W124:ssä ryskäsi vaihteet aika rumasti päälle ja varsinkin kolmoselta neloselle.
Jopa niin, että rättinivelkin oli aivan finaalissa ja sekin piti vaihtaa.
Eka tuomio oli, että laatikko rikki, ei voi säätää.
Pikakonsultointi yv:n välityksellä Jarkko S:n kanssa tuotti tiedon, että jos kovasti päälle kytkee, niin ennemmin alipaine on kateissa, kuin laatikko muuten rikki.
Näine ohjeineni läheistyin korjaamoa uudestaan ja ehdotin alipainelinjojen puhdistusta.
Niin olikin tehty ja laatikon kyljen modulaattorikin puhdistettu.
Korjaamolta infottiin puhelimitse, että autosta tuli kuin uusi (siis laatikon osalta).
Ja kun sitä päästiin ajamaan, niin toden totta
Johan vaihtaa pehmeästi, mutta silti määrätietoisesti kuten pitääkin.
Vinkeistä siis erittäin suuret kiitokset Jarkko S:lle (yv:lläkin kommentoinkin jo) , sekä korjaamolle (Auto C.A.P, Kahvimaan Auton tytäryritys) joka otti vinkin tosissaan ja toteutti laatikkogurun ehdotukset esimerkillisesti.
Kunniamaininta siis sinnekin.
Jopa niin, että rättinivelkin oli aivan finaalissa ja sekin piti vaihtaa.
Eka tuomio oli, että laatikko rikki, ei voi säätää.
Pikakonsultointi yv:n välityksellä Jarkko S:n kanssa tuotti tiedon, että jos kovasti päälle kytkee, niin ennemmin alipaine on kateissa, kuin laatikko muuten rikki.
Näine ohjeineni läheistyin korjaamoa uudestaan ja ehdotin alipainelinjojen puhdistusta.
Niin olikin tehty ja laatikon kyljen modulaattorikin puhdistettu.
Korjaamolta infottiin puhelimitse, että autosta tuli kuin uusi (siis laatikon osalta).
Ja kun sitä päästiin ajamaan, niin toden totta

Johan vaihtaa pehmeästi, mutta silti määrätietoisesti kuten pitääkin.
Vinkeistä siis erittäin suuret kiitokset Jarkko S:lle (yv:lläkin kommentoinkin jo) , sekä korjaamolle (Auto C.A.P, Kahvimaan Auton tytäryritys) joka otti vinkin tosissaan ja toteutti laatikkogurun ehdotukset esimerkillisesti.
Kunniamaininta siis sinnekin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Tuo alipainepumpun kunnon vaikutus ei tullut heti mieleen. Sehän tosiaan vaikuttaa suoraan laatikonkin toimintaan. Sopiva mittari sattuu olemaan kaapissa joten mitähän lukeman pitäisi olla jos alipainelinjaan pistää mittarin? Olisko muuta varmaa konstia kunnon toteamiseen? Pumppu ei pidä mekkalaa.Ari66 kirjoitti:Meillähän W124:ssä ryskäsi vaihteet aika rumasti päälle ja varsinkin kolmoselta neloselle.
Jopa niin, että rättinivelkin oli aivan finaalissa ja sekin piti vaihtaa.
Eka tuomio oli, että laatikko rikki, ei voi säätää.
Pikakonsultointi yv:n välityksellä Jarkko S:n kanssa tuotti tiedon, että jos kovasti päälle kytkee, niin ennemmin alipaine on kateissa, kuin laatikko muuten rikki.
Näine ohjeineni läheistyin korjaamoa uudestaan ja ehdotin alipainelinjojen puhdistusta.
Niin olikin tehty ja laatikon kyljen modulaattorikin puhdistettu.
Korjaamolta infottiin puhelimitse, että autosta tuli kuin uusi (siis laatikon osalta).
Ja kun sitä päästiin ajamaan, niin toden totta![]()
Johan vaihtaa pehmeästi, mutta silti määrätietoisesti kuten pitääkin.
Vinkeistä siis erittäin suuret kiitokset Jarkko S:lle (yv:lläkin kommentoinkin jo) , sekä korjaamolle (Auto C.A.P, Kahvimaan Auton tytäryritys) joka otti vinkin tosissaan ja toteutti laatikkogurun ehdotukset esimerkillisesti.
Kunniamaininta siis sinnekin.
Foorumilta luettuna alipainevuotokohtina valojen korkeussäätö on yx yleinen ehdokas mutta ne ainakin vielä toimii joten ne kalvot lienee ok. Kuskin oven keskuslukon kalvo vuotaa sen verran et pakkasella ei jaksa toimia mutta nämä alipainelinjat lienee omana piirinä?