MB C250 Turbodiesel

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Matti Laine
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

MB C250 Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Matti Laine »

Olen ajellut 1,5 vuotta MB C 250 turbodieselillä vuosimalli 96. Polttoainesuodatinta vaihtaessa olen huomannut että polttoaineputkissa kulkee ilma kuplia ennen ja jälkeen suodattimen. Kuplat ei ole vain suodattimen vaihdon yhteydessä vaa aina. Ajossa auto risteyksestä lähdettäessä saattaa vähän niinkuin miettii luulin ensin että se johtuu turbosta. nyt olen päätellyt että se voikin johtua ilmasta. Vanhat mersuthan oli hyvin tarkkoja ilmasta. Onko kellään kokemuksia. :?: :twisted:
Antti V
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Kyllä itse kuvittelisin sen johtuvan juurikin siitä ahtopaineen noususta, tai ilmavuodosta ahtopaineen haisteluun. Ruisku pumppu saa myös tietoa ahtopaineesta, jolloin se antaa lisää syöttöä, kun ahdot nousee. En usko sen polttoainejärjestelmässä olevan ilman olevan syypää "alkukankeuteen", siitä voi olla kylläkin ongelmia käynnistyksessä. Tuota ongelmaa on täällä palstalla ruodittu oikein useamman henkilön voimin, välillä menestykselläkin :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Matti Laine
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Matti Laine »

Joo kyllä minäkin olen kokoajan ollut sitä mieltä että lähtö nuokahdus tulee turbosta, mutta ei se ole haitannut kun seon vain osasekentteja, kyllä se sit lähtee kun on kierroksia.
Kesällä ne ilmakuplat ei haittaa käynnistykseen mutta näin talvella kun polttoainekkin on jäykkää niin käynnistyy huonommin.
Ne polttoianeputket on kyllä vähän niinkuin mopon pensa putki 70 luvulla tarvii varmaan ruveta niistä etsiin sitä ilmavikaa. :shock:
Vastaa Viestiin