Väyrysen "viiksen" vaihto
Väyrysen "viiksen" vaihto
Nyt tarvitaan nopeeta apua väyrysen monitoimikatkasijan vaihtoon,jotain hajos tänään,ja nyt liikkuu täysin tunnottomasti joka suuntaan.
Eli siis vilkut toimii,valojen vaihto toimii,mutta "viiksessä" ei oo mitään tuntoa.
Miten ton viiksen saa vaihdettua,joutuuko ratin irrottamaan,ja mitä sillon tapahtuu airbagille...jne.
Ja tällä hommalla olis todellakin kiire.
Eli siis vilkut toimii,valojen vaihto toimii,mutta "viiksessä" ei oo mitään tuntoa.
Miten ton viiksen saa vaihdettua,joutuuko ratin irrottamaan,ja mitä sillon tapahtuu airbagille...jne.
Ja tällä hommalla olis todellakin kiire.
Minulla ois ratin päivitys väyryseen nyt viikonlopun aikana tehtävä. Ehkä saamistani ohjeista on sullekin apuja...
1.Avain pois virtalukosta.
2. Ratin takapuolelta kaksi torx ruuvia irroitetaan(pitkä torx avain, oisko T30) jolloin ratin keskiösuoja ja airbag irtoaa.
3. airbagin liittimet irroitetaan
4. Ohjausakselin kuusiokoloruuvi irti.
5. Ratti vedetään pois...
Näillä ohjeilla pääset varmasti alkuun...
Avainta ei saa laittaa takas virtalukkoon, ennen kuin airbag on takas paikoillaan ja liittimet kiinni. Muuten syttyy vikavalo joka ei kuulemma sammu kuin testerillä...
Näillä saamillani ohjeilla meinasin alkaa ruorin vaihtoon...
Toivottavasti sait jotain uskonvahvistusta remonttiisi
1.Avain pois virtalukosta.
2. Ratin takapuolelta kaksi torx ruuvia irroitetaan(pitkä torx avain, oisko T30) jolloin ratin keskiösuoja ja airbag irtoaa.
3. airbagin liittimet irroitetaan
4. Ohjausakselin kuusiokoloruuvi irti.
5. Ratti vedetään pois...
Näillä ohjeilla pääset varmasti alkuun...
Avainta ei saa laittaa takas virtalukkoon, ennen kuin airbag on takas paikoillaan ja liittimet kiinni. Muuten syttyy vikavalo joka ei kuulemma sammu kuin testerillä...
Näillä saamillani ohjeilla meinasin alkaa ruorin vaihtoon...
Toivottavasti sait jotain uskonvahvistusta remonttiisi

W212
Joo, meinasin tuollaisen avantgarden nahkasen ruorin laittaa, autoni on classic ja siinähän on se muovinen ratti...Bomber4 kirjoitti:jussi70 millaista ruoria meinaat laittaa? voisitko laittaa vaikka juttua kun olet tehnyt ton homman et minkälainen se oikeasti nyt sit oli hommana ja ei kuva uudesta ruorista paha olisi?
Laitan juttua ja vaikkapa kuvankin
Kuulin juttua, että näihin vanhakoppasiinhan käy myös tuo uudenmallin ratti jossa radion napit ym. Nappejahan ei taida saada noin vain toimimaan, mutta näköisen kuiten. Ehkä ne sais toimiin jonkin tarvike autostereoiden kaa...
Minulla kuiten tuo "vanhakoppasen nahkaratti, jonka päivitän kun flunssa tästä helpottaa.
-Jussi-
W212
Vähän menee tämä alkuperäinen aihe off topiciksi...
Aloin vaihtaan tuota edellä mainostamaani rattia. Sehän oli pois -96 mallisesta 290 TDT (avantgarde) eli farkusta pois.
Tarkoitukseni oli käyttää oman rattini airbagiä. No eihän se tuohon sopinu joten homma jäi tekemättä. Myöskin äänimerkin "koneisto" on erilainen kuin classicissa ja sehän tuosta ratista puuttui myös.
Joten jos muovirattimiehet/naiset havitteletta moista ylellisyyttä niin tiedoksi, että koko ratti pitää saada...
Aloin vaihtaan tuota edellä mainostamaani rattia. Sehän oli pois -96 mallisesta 290 TDT (avantgarde) eli farkusta pois.
Tarkoitukseni oli käyttää oman rattini airbagiä. No eihän se tuohon sopinu joten homma jäi tekemättä. Myöskin äänimerkin "koneisto" on erilainen kuin classicissa ja sehän tuosta ratista puuttui myös.
Joten jos muovirattimiehet/naiset havitteletta moista ylellisyyttä niin tiedoksi, että koko ratti pitää saada...
W212