Morjens kaikille. Vaihdoin vko sitten -96 E Mersun 220D. Auto ajettu oikeesti!? 374 tkm. On hyvin pidetty ja huollettu. Öljyt vaihdettu säännöllisesti myös automaattilaatikkoon. Auto kaikin puolin hyvässä kunnossa, mutta ihmettelen/kysyisin laatikosta ja sen toiminnasta.(entinen myös autom. 2.5 V6 bensa eri merkkiä) .
-voiko lotjua "säätää" mitenkään? eli käyttää mielestäni turhan isoja vaihteita . en nyt muista kierroksia/nopeuksia mutta vaihtaa mielestäni liian nopeasti suurempaa. vauhdin ja kierrosten laskiessa ei pienennä helposti.polkimen alaasennossa "pykälä" eli ku käytät kickdownia ni vaihtaa kyl pienemmälle mut aika heti isompaa. taajama ajossa parempi ajella "pakkovaihteilla", 2 ja 3. Ja näissäkin jos lähdet 2-vaihteella liikkeelle ei vaihda kertaakaan. Sit ku lyöt 3:sen sisään toimii paitsi ehkä liian suurta pitää vauhtiin nähden. siitä ku puotat 2:lle ni sit menee 2-vaihteella. mielestäni lotju ei luista lainkaan ja muuten ok. Onko normaalia tässä mallissa. Karstottuuhan kone jo sellasella jyräämisellä. Kiitoksia vaan tiedoista etukäteen.
-96 Väyrysen automaatti laatikosta!
Se S-asento tarkoittaa standard, ei sport.
pasiba, luetteleppa kirjaimet ja numerot kepin juuresta. Voi kuulostaa hölmöltä mutta siitä tietää vaihteistosi tyypin kun taitaa juuri -96 olla vanhaa ja uutta mallia laatikkoa kumpaakin. Vanhempi jos olisi niin olisi helppo säätää. Uudempi melkein mahdoton.
pasiba, luetteleppa kirjaimet ja numerot kepin juuresta. Voi kuulostaa hölmöltä mutta siitä tietää vaihteistosi tyypin kun taitaa juuri -96 olla vanhaa ja uutta mallia laatikkoa kumpaakin. Vanhempi jos olisi niin olisi helppo säätää. Uudempi melkein mahdoton.
JariN
kepin juuressa olevat merkit- 2-3-D-N-R-P. ei ole talvi-eikä sport toimintoja. löysin lopulta haulla tietoa säädöistä ja sainkin säädettyä mieleisemmäksi kaasuvivustoon tulevaa vaijeria. kiitos tiedoista. (olen uusi jäsen ja tosiaan haut tuottaa paljon asian vierestätietoa, mutta aikani selattua löytyi haluamaani.)
Jeps, juuri noin. Sulla on siis vanhempi 4-vaihteinen loota. Tarkoittaa tulevaisuudessa luultavasti paljon vähemmin murheita mitä uudemmassa sähkölaatikossa.Loota vaihtuu jonkun näkemäni listauksen mukaan 8/-96, täysin varma en ole.Siitä vaijerista vaan säätelet itseä miellyttäväksi.
Se S/W kytkin muuten säätelee juuri samaista vaijeria alipaineella.
Se S/W kytkin muuten säätelee juuri samaista vaijeria alipaineella.
JariN
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Kyllä S vaihdekepin vieressä olevassa katkaisimessa tarkoittaa Summer (kesä) ja W Winter (talvi) vaihtaa rauhallisemmin ja pienemmillä kierroksilla.JariN kirjoitti:Se S-asento tarkoittaa standard, ei sport.
pasiba, luetteleppa kirjaimet ja numerot kepin juuresta. Voi kuulostaa hölmöltä mutta siitä tietää vaihteistosi tyypin kun taitaa juuri -96 olla vanhaa ja uutta mallia laatikkoa kumpaakin. Vanhempi jos olisi niin olisi helppo säätää. Uudempi melkein mahdoton.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D