Ja oon uus foorumilla joten en tiedä menikö oikeelle osastolle
Ensimmäinen auto 190
Ensimmäinen auto 190
Nonii siis oon hankkimassa tollasta 190 1.8 -91 aj.200tkm tuotu saksasta 2002,ja kiinnostas tietää mitä tollasesta kannattaa tarkistaa ku sitä menee koeajamaa,ja kaikkee yleistä tietoa kuten,mitkä paikat ruostuu,minkälainen toi 1.8 kone on (luultavasti laiska) ja kaikkee muuta mitä tulee mielee.
- Manu300cea24
- Mersumies

itselläni 190 1.8 aut -91. käy reilun mittaisella koe ajolla ja tarkkaile matkamittaria ja trip-mittaria että pyörivät varmasti koko ajan, noissa ilmeisesti tyyppivika että mittaristossa yksi ratas irtoaa akselilta ja matkamittari jumii välillä paikoilleen, ainakin omassani tämä vika tuli 170tkm: kohdalla, sain onneksi korjattua.
Kyllä minulle on ainakin tuo 1.8 riittänyt hyvin, kyllä sillä kerkeää mutta kun on automaatti niin on aika isoruokainen, luulen että manuaalina kohtuu taloudellinen. Hyvä ja varma käyttöauto se on ja varsinkin jos vasta ajettu 200tkm niin pitäisi olla huolettomia kilometrejä edessä.
pistä vähän lisätietoja esim. mitä varusteita siinä autossa on, niin kommentoidaan sit lisää..
Kyllä minulle on ainakin tuo 1.8 riittänyt hyvin, kyllä sillä kerkeää mutta kun on automaatti niin on aika isoruokainen, luulen että manuaalina kohtuu taloudellinen. Hyvä ja varma käyttöauto se on ja varsinkin jos vasta ajettu 200tkm niin pitäisi olla huolettomia kilometrejä edessä.
pistä vähän lisätietoja esim. mitä varusteita siinä autossa on, niin kommentoidaan sit lisää..
niin ja semmoinen tuli mieleen et käy koe ajamassa mahdollisimman kovalla pakkasella että näät miten on lämmin sisältä, ei tuu yllätyksiä sitten kovilla pakkasilla kun kabiinissa ei tarkene
niin ja käytä kone parkissa kunnolla lämpimaksi ja tarkkaile öljyn paineita, omassani kylmänä viisari aina ylä tapissa ja lämpimässä koneessa viisari siinä noin 2 paikkeilla joskus vähän alle..
toivottavasti noista nyt oli jotain hyötyä...
toivottavasti noista nyt oli jotain hyötyä...
Siihen km-lukemaan kannattaa suhtautua VARAUKSELLA!
Yritä kaikin mahdollisin keinoin tutkia auton kunto. Ja muista että se ei ole viimeinen vanha mersu myytävänä, niitä riittää! Numeroilla siinä taulussahan ei ole mitään merkitystä, auton kuntohan on ratkaiseva!
Ko. pirssejä on olemassa paljon ajettuja, mutta uskomattoman hyväkuntoisia! Ja sama toisinpäin vähintään yhtä paljon...
Todennäköisiä lahopaikkoja: Tunkin reikien ympärystät, kontin lukon maasto (luukun sisäpuolella ainakin), varapyöräkotelon pohja. Sitten on kumisten tunkintallojen paikat + vieressä olevat vedenpoistotulpat. (Käytä pois ja kato, että reikien ympärillä on pelti ehjänä. Ovien alareunat, siellä on semmoset muovilistat, niiden alta joskus lahoaa. Onko ovien vedenpoistoreiät auki?
Ja etukaarien etupäästä monesti kans ruvella!
Kunhan muistaa että hintahaarukkaa eri tarjokkaiden välillä löytyy... ja kuntohaarukkaa taatusti vähintään saman verran!
Yritä kaikin mahdollisin keinoin tutkia auton kunto. Ja muista että se ei ole viimeinen vanha mersu myytävänä, niitä riittää! Numeroilla siinä taulussahan ei ole mitään merkitystä, auton kuntohan on ratkaiseva!
Ko. pirssejä on olemassa paljon ajettuja, mutta uskomattoman hyväkuntoisia! Ja sama toisinpäin vähintään yhtä paljon...
Todennäköisiä lahopaikkoja: Tunkin reikien ympärystät, kontin lukon maasto (luukun sisäpuolella ainakin), varapyöräkotelon pohja. Sitten on kumisten tunkintallojen paikat + vieressä olevat vedenpoistotulpat. (Käytä pois ja kato, että reikien ympärillä on pelti ehjänä. Ovien alareunat, siellä on semmoset muovilistat, niiden alta joskus lahoaa. Onko ovien vedenpoistoreiät auki?
Ja etukaarien etupäästä monesti kans ruvella!
Kunhan muistaa että hintahaarukkaa eri tarjokkaiden välillä löytyy... ja kuntohaarukkaa taatusti vähintään saman verran!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!