Joskus ajattelin, että sellainen w115 200D ratasarja olis aika hyvä. Siinä ainakin mitattasiin ajotaitoja. Ainoastaan auton keventäminen (vaikka eipä paljon vaikuta tässä tapauksessa) olisi sallittua tietyissä rajoissa eli penkit, listat yms. pois, mutta muuten pitäis olla vakio. Tietenkin turavakaaret yms. kuuluis kuvioon.
Hmm.. Itse ajattelin hieman vauhdikkaampaa sarjaa.. esim w124 200d .. saa syöttöpumppua ruuvata.. ja turvakaaret tietty.. ja miksei automaatti sammutuskin..
tai miksei sitten subertehoisille painon tasausta.. eli lyijyä takakonttiin.. jos 300d tulee viivalle
Ei ei. W124:ssa on ohjaustehostinkin. Menee ihan tuntuma kilpaa ajamisesta, jos on tehostin avittamassa ja tuntoa viemässä! Kyllä siinä on suurta urheilujuhlan tuntua, kun ruuvaa rattia laidasta laitaan kaikki viisi kierrosta. Kahdella kädellä ei ainakaan liukkaalla ehdi, pitää vain laittaa kämmen kehälle ja pyöritellä kuin urakkanupilla...
Saul kirjoitti:Joskus ajattelin, että sellainen w115 200D ratasarja olis aika hyvä. Siinä ainakin mitattasiin ajotaitoja. Ainoastaan auton keventäminen (vaikka eipä paljon vaikuta tässä tapauksessa) olisi sallittua tietyissä rajoissa eli penkit, listat yms. pois, mutta muuten pitäis olla vakio. Tietenkin turavakaaret yms. kuuluis kuvioon.
Ei kovin yleisöystävällinen laji ainakaan, saattaisi katsojat nukahdella
Mutta eipä noissa sport 2000:kaan paljon katsottavaa ole niin miksei sitten myös tuollaista vakiosarjaa.
Ainakin harrastuksen aloituskynnys olisi sopivan alhaalla, ei tarvitse kiinnittää asuntoaan leikkiäkseen rata-autoilijaa
Käykää Roadsportteja (harraste A, B, C ja V8) kattomassa, niin ei ala nukuttamaan!
Olen noita harraste- ja historic kisoja käynyt muutaman vuoden kattelemassa ja pari tuttua siellä ajaakin. olen vähän ihmetellyt kun ei kukaan ole vielä mersua radalle taluttanut.
W201 sais hyvän kilpurin A tai B ryhmään ja jostain W111 tai W108/9 V8 luokkaan. autothan piti muistaakseni olla max vm. 85. eli uudempia ei hyväksytä. sylinteriluvun pitää olla mallisarjassa käytetty eli W201 ei saa laittaa V8 konetta. muuten on rakentelu varsin vapaata ja kisoissa näkeekin varsin omalaatuisia ratkaisuja.