
laturi lakkasi toimimasta
laturi lakkasi toimimasta

Laturi lakkasi toimimasta

Olikos hiilten päät mustuneet, elikkäs eivät kiiltäneet? Jos hiiliä vielä jäljellä, niin luikurengas kulunut puhki. Säätimen vaihtamiseen ei laturia tarvitse irrottaa, sillä säädin on siinä hiilisillassa. Liukurenkaan kunnon voit tarkistaa peilin ja taskulampun avulla laturia irrottamatta.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Tuskin vika hiilirenkaassa, jos hiilten päät kiiltävät. Kokeile uudella sääidin/hiilipaketilla. Maksaa kympin verran. Samalla tietenkin kurkkaat liukurenkaan. Tuossa olisi uusi 85 ampeerin laturi. 95,- + postikulut 12,-. Huomenna perillä missäpäin Suomea tahansa.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Laturi lakkasi toimimasta

Apua tarvis II
Terve! Nyt toinen viesti tänne ja toinen ongelma, ensimmäiseen apu tuli loistavasti kiitos siitä!
Niin eli viime viikolla pääsin hinausauton kyytiin eikä se tietysti ole ikinä mukavaa, paitsi vakuutusyhtiön piikkiin niin ehkä kuitenkin menettelevä kokemus. Mutta asiaan eli ei lähtenyt Mersu käyntiin (MB 220 Cdi Sportcoupe -01) illalla duunipaikan parkkikselta. Siis virtaa ei tullut lainkaan ei edes avannut keskuslukituksen ovia yms. No hinurilla himaan akku lataukseen ja avot kävi taas. No pari päivää myöhemmin oli akku taas tyhjä. No eikun minä uutta akkua ostamaan ja akku kiinni tyytyväisenä auton rattiin nyt toimii. No auto talliin ja sitä siivoamaan no peruutan tästä ulos, ei vit. ei taaskaan virtaa eli akku uusittu mutta ongelma jäi. Nyt sitten vika lienee laturissa, mutta miten saan sen varmistettua tai onko muita vaihtoehtoja? joku oikarihan se tietty voi olla kun akku menee tyhjäksi. Mutta kertokaahan joku mitä pitäisi tehdä?
Niin eli viime viikolla pääsin hinausauton kyytiin eikä se tietysti ole ikinä mukavaa, paitsi vakuutusyhtiön piikkiin niin ehkä kuitenkin menettelevä kokemus. Mutta asiaan eli ei lähtenyt Mersu käyntiin (MB 220 Cdi Sportcoupe -01) illalla duunipaikan parkkikselta. Siis virtaa ei tullut lainkaan ei edes avannut keskuslukituksen ovia yms. No hinurilla himaan akku lataukseen ja avot kävi taas. No pari päivää myöhemmin oli akku taas tyhjä. No eikun minä uutta akkua ostamaan ja akku kiinni tyytyväisenä auton rattiin nyt toimii. No auto talliin ja sitä siivoamaan no peruutan tästä ulos, ei vit. ei taaskaan virtaa eli akku uusittu mutta ongelma jäi. Nyt sitten vika lienee laturissa, mutta miten saan sen varmistettua tai onko muita vaihtoehtoja? joku oikarihan se tietty voi olla kun akku menee tyhjäksi. Mutta kertokaahan joku mitä pitäisi tehdä?
Aluksi volttimittarilla mittaat auton käydessä akun navoilta jännitteen.
Jos laturi on ehjä ja lataa niin pitäisi näyttää n.13.5-14V...
Kuvauksestasi päätellen uskoisin että laturi on sökö.
Jos laturi on ehjä ja lataa niin pitäisi näyttää n.13.5-14V...
Kuvauksestasi päätellen uskoisin että laturi on sökö.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Laturi toimii jännite oli yli 14V Eli joku muu purkaa nyt akkuani. Niin osaisiko joku kertoa/jaksaisiko joku kirjoittaa mistä saisi sulakekaavion tuohon pirssiin suomeksi??? kaverin kanssa tutkittiin niitä ja ei oikein auennut että tietäsi mikä kuuluu mihinkin. Onpahan jokunen sulake tuollaisessa autossa.juhape kirjoitti:Aluksi volttimittarilla mittaat auton käydessä akun navoilta jännitteen.
Jos laturi on ehjä ja lataa niin pitäisi näyttää n.13.5-14V...
Kuvauksestasi päätellen uskoisin että laturi on sökö.