takaoven kolmiolasi (124)
takaoven kolmiolasi (124)
124:sen oven lukko reistaillu jo jonkun aikaa ja sit tänään ei toiminut enää ollenkaan ja autoon oli pakko päästä sisälle eli ei muuta ku takaoven kolmiolasi sisään tiedän kyllä et ois ehkä pitäny laittaa tuulilasi sisään koska se on kai halvin lasi mutta kun autolla piti ajaa ja pakkasta25 astetta niin se pikkulasi oli kuitenkin paras vaihtoehto niinpä kysymys kuuluu mistä uusilasi kl ja merteil ei kai myylaseja eli sellanen tarvittas mutta mistä?? jos teillä äijät on jotain ideoita niin kertokaa ihmeessä!
Heeepp - halttia ja malttia. Itsellä oli reilu vuosi sitten hakusessa 202:een kolmiolasi pimeän ajan vieraiden vuoksi ja silloin hetkisen selvittelin asiaa.
1. Kumotaan ensimmäinen myytti: jos jostain löydätte uuden tuulilasin 27 eurolla niin ostakaa ihmeessä.
2. Purkuosat: hinnat alkaen 35-40 eur.
Mistä löytyi? Oikealla sävyllä, muutaman päivän toimituksella. Vehosta.
1. Kumotaan ensimmäinen myytti: jos jostain löydätte uuden tuulilasin 27 eurolla niin ostakaa ihmeessä.
2. Purkuosat: hinnat alkaen 35-40 eur.
Mistä löytyi? Oikealla sävyllä, muutaman päivän toimituksella. Vehosta.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Re: takaoven kolmiolasi (124)
jokeri kirjoitti:124:sen oven lukko reistaillu jo jonkun aikaa ja sit tänään ei toiminut enää ollenkaan ja autoon oli pakko päästä sisälle eli ei muuta ku takaoven kolmiolasi sisään tiedän kyllä et ois ehkä pitäny laittaa tuulilasi sisään koska se on kai halvin lasi mutta kun autolla piti ajaa ja pakkasta25 astetta niin se pikkulasi oli kuitenkin paras vaihtoehto niinpä kysymys kuuluu mistä uusilasi kl ja merteil ei kai myylaseja eli sellanen tarvittas mutta mistä?? jos teillä äijät on jotain ideoita niin kertokaa ihmeessä!



isk kirjoitti:Heeepp - halttia ja malttia. Itsellä oli reilu vuosi sitten hakusessa 202:een kolmiolasi pimeän ajan vieraiden vuoksi ja silloin hetkisen selvittelin asiaa.
1. Kumotaan ensimmäinen myytti: jos jostain löydätte uuden tuulilasin 27 eurolla niin ostakaa ihmeessä.
2. Purkuosat: hinnat alkaen 35-40 eur.
Mistä löytyi? Oikealla sävyllä, muutaman päivän toimituksella. Vehosta.
Noinhan se nykyään menee mutta myytistä sentään ei ole kyse

kun mennään ajassa semmonen parikymmentä vuotta taaksepäin saattoi auton sivulasit olla aivan järjettömissä hinnoissa suhteessa tuulilasiin,silloin tosin tuulilasi oli useimmiten kumikiinnitteinen ja maksoi sen 300-500 mk eli sieltä ne "tuulilasi on halvin lasi" sanonnat kumpuaa ehkä

Tosiaan tuo W124sen pikkuikkuna maksaa uutena tarvikkeena kirkkaana 20€ ja värillisenä 30€ eli ei kauheeta purkaamorumbaa kannata alkaa

W124 300D aut -89
Re: takaoven kolmiolasi (124)
Tero Vaaraa siteeraten: "Mutta mitä tekee tennisukat olohuoneen kirjahyllyssä"kleitos kirjoitti:jokeri kirjoitti:124:sen oven lukko reistaillu jo jonkun aikaa ja sit tänään ei toiminut enää ollenkaan ja autoon oli pakko päästä sisälle eli ei muuta ku takaoven kolmiolasi sisään tiedän kyllä et ois ehkä pitäny laittaa tuulilasi sisään koska se on kai halvin lasi mutta kun autolla piti ajaa ja pakkasta25 astetta niin se pikkulasi oli kuitenkin paras vaihtoehto niinpä kysymys kuuluu mistä uusilasi kl ja merteil ei kai myylaseja eli sellanen tarvittas mutta mistä?? jos teillä äijät on jotain ideoita niin kertokaa ihmeessä!Terve! Eikö enää nykyään, ole mitään ns. tolokkua tässä SUOMENkielessä
![]()
Ps. Olisiko KL: varaosat ehkä?
Re: takaoven kolmiolasi (124)
...toivottavasti et joudu -25 C asteessa vaihtamaan tuota pikkulasia, olisi vaan saattanut tulla itselle mieleen löydä sisään vaikka etuovenlasi, kun muistelee kuinka työlästä oli purkaa W124:sta noi takaoven pikkulasit...jokeri kirjoitti:124:sen oven lukko reistaillu jo jonkun aikaa ja sit tänään ei toiminut enää ollenkaan ja autoon oli pakko päästä sisälle eli ei muuta ku takaoven kolmiolasi sisään tiedän kyllä et ois ehkä pitäny laittaa tuulilasi sisään koska se on kai halvin lasi mutta kun autolla piti ajaa ja pakkasta25 astetta niin se pikkulasi oli kuitenkin paras vaihtoehto!

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: takaoven kolmiolasi (124)
TyölästäJuhis. kirjoitti:kun muistelee kuinka työlästä oli purkaa W124:sta noi takaoven pikkulasit...Mut purkaatuuhan sekin kun purkaa, joutuu vaan eka ottamaan takaovenlasin irti.


Ovipahvi irti, jonka jälkeen 1 6mm pultti ja ristipääruuvi.

Puolta tuntia kauempaa tuohon ei kyllä mene vaikka kuinka hitaasti tekee

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: takaoven kolmiolasi (124)
...ja etuoven lasin vaihtaa alle kymmeneen minuuttiin, niin on se minusta paljon työläämpää...Jube kirjoitti:TyölästäJuhis. kirjoitti:kun muistelee kuinka työlästä oli purkaa W124:sta noi takaoven pikkulasit...Mut purkaatuuhan sekin kun purkaa, joutuu vaan eka ottamaan takaovenlasin irti.
![]()
![]()
Ovipahvi irti, jonka jälkeen 1 6mm pultti ja ristipääruuvi.isolasi ulos ovesta ja pikkulasi irti.
Puolta tuntia kauempaa tuohon ei kyllä mene vaikka kuinka hitaasti tekee

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: takaoven kolmiolasi (124)
Tuossa toissa kesänä maalailin takovea ja kokeilin irrottaa sitä pikkuikkunaa homman halpottamiseksi. Iso lasi, välipalikka ja kaikki irtotiivisteet oli irti mutta silti se ikkuna suostui tulemaan eteenpäin vain noin tuuman verran. En uskaltanut alkaa enempää vääntämaan, kun oli pelko p*rseessä, että se karkaistu lasi poksahtaa palasiksi.Jube kirjoitti:Ovipahvi irti, jonka jälkeen 1 6mm pultti ja ristipääruuvi.isolasi ulos ovesta ja pikkulasi irti.
Puolta tuntia kauempaa tuohon ei kyllä mene vaikka kuinka hitaasti tekee


t.
Risto
E500 – 211.070
Muistelenpa ettei taida ainakaan kovin helposti olla (edes teoreettista) mahdollisuutta etteikö isoa lasia tarvisi irroittaa. Itsellä kun tuli purettua kalvotuksen takia kaikki takaoven lasit.jokeri kirjoitti:eikö riitä että takaoven lasin laskee vaan alas vai pitääkö se irrotaa kokonaan...no se selviää sitte ku alan vaihtaa sitä odotan kyllä lämpimämpää ilmaa ennen kun viittin ees yrittää
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: takaoven kolmiolasi (124)
Kysyisin neuvoa takaoven ison lasin irrottamiseen... ajatuksena olisi tummentaa ne.
W124 200D -89