
W124 pakki jäi päälle.
W124 pakki jäi päälle.
Rouvalla jumiutui 124:ssa pakki päälle. Onneksi pihapiirissä. Kuulemma vaihdekeppi ei liiku normaalisti, mutta ei ole jäännyt sinne pykälään kiinni. Voimankäytön kiistää
Ite olen toisella paikkakunnalla, joten en ole ennättänyt vielä tutustua. Ei kenelläkään satu olemaan ideoita mistä vikaa katella, oisko vaan vivusto jotenkin jäässä?

MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: To 11.08.2005 14:32
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: W124 pakki jäi päälle.
Eli liikkuuko se vaihdevipu normaalisti sivusuunnassa ja on eteen -taakse suunnassa veltto l. pykälätön pakkiasennossa ja muita vaihteita ei saa päälle.terho kirjoitti:Rouvalla jumiutui 124:ssa pakki päälle. Onneksi pihapiirissä. Kuulemma vaihdekeppi ei liiku normaalisti, mutta ei ole jäännyt sinne pykälään kiinni. Voimankäytön kiistääIte olen toisella paikkakunnalla, joten en ole ennättänyt vielä tutustua. Ei kenelläkään satu olemaan ideoita mistä vikaa katella, oisko vaan vivusto jotenkin jäässä?
Siis manuaali on, 5 lovinen.
Vaihdekeppi on asennossa vapaalla ja liikkuu siitä vasemmalle hyvin, mutta esim. ykköselle sitä ei saa. Enemmän se liikkuu pakki asentoon, nousee ylös, mutta ei pysy siellä. Pakki siis on koko ajan päällä vaikka keppi on keskellä.
Täytynee ottaa se pohjalevy pois ja katsoa niitä vipuja, vaikuttaa tosiaan ahtaalta paikalta kyllä.
Vaihdekeppi on asennossa vapaalla ja liikkuu siitä vasemmalle hyvin, mutta esim. ykköselle sitä ei saa. Enemmän se liikkuu pakki asentoon, nousee ylös, mutta ei pysy siellä. Pakki siis on koko ajan päällä vaikka keppi on keskellä.
Täytynee ottaa se pohjalevy pois ja katsoa niitä vipuja, vaikuttaa tosiaan ahtaalta paikalta kyllä.
MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
Kyllä se vika oli siinä tangon ja vivun välisessä kumihelassa. Mutta yllättäen ei pakin, vaan 1-2 vivun hela oli kulunut ja tanko oli hieman vinksallaan aiheuttaen em. oireet.
Uusi hela maksoi kokonaista euron KL varaosilla. Tilanpuute on ainoa vaihtoa hankaloittava tekijä. Ja se sokka on hieman kinkkinen toiminnaltaan, kannattaa vaihtaa samalla uusi jos niitä saa.
Uusi hela maksoi kokonaista euron KL varaosilla. Tilanpuute on ainoa vaihtoa hankaloittava tekijä. Ja se sokka on hieman kinkkinen toiminnaltaan, kannattaa vaihtaa samalla uusi jos niitä saa.
MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
Jepjep
kuten toisessa ketjussa kirjoitin
(Mersuni hinattiin ekakerran
)
autoni on pajalla. Mutta tämän kaltaiset oireet liittyvät myös autooni mutta niin että nelosvaihde ei mene kunnolla ja vitonen ei juuri ollenkaan, muut vaihteet jotenkuten ? Mikähän , jos kyseessä vivusto-ongelma, saa tuollaisen vian aikaiseksi, motaria ajettu 120 kilsaa ja lähtiessä kaikki toimi moitteettomastii. Onko se vaan ajankanssa jostain kulunut ja kaikkeen on pikkuhiljaa tottunut, nyt vaan jollekkin osalle tuli mitta täyteen ?
(Mersuni hinattiin ekakerran

autoni on pajalla. Mutta tämän kaltaiset oireet liittyvät myös autooni mutta niin että nelosvaihde ei mene kunnolla ja vitonen ei juuri ollenkaan, muut vaihteet jotenkuten ? Mikähän , jos kyseessä vivusto-ongelma, saa tuollaisen vian aikaiseksi, motaria ajettu 120 kilsaa ja lähtiessä kaikki toimi moitteettomastii. Onko se vaan ajankanssa jostain kulunut ja kaikkeen on pikkuhiljaa tottunut, nyt vaan jollekkin osalle tuli mitta täyteen ?