A-Mersu EI lämpene!
A-Mersu EI lämpene!
Ostin kuukausi sitten A-Mersun vm 2004. Alun alkaen olin sitä mieltä, että auto ei lämpene niin kuin pitäisi. 15 asteen pakkasessa 40 km ajon jälkeen lämpö tuskin 80 ja jos vauhti hiljeni ja kierrokset laski, myös lämpö alkoi heti laskea 60:een! ! Kaupunkiajossa lämpö hätinä nousee yli 40 vaikka tänäänkin pakkasta vain alle -10! Etulasi mm. huuruinen. Nokka on peitetty pahvilla, mutta siitä huolimatta esim. 10 km ajon jälkeen (pakkasta -15 ) lämpö tuskin 60 vaikka liikkeelle lähdin "roikan päästä". Puhuin asiasta jo eka viikon käytön jälkeen auton myyjälle, mutta hän vakuutti, että "nämä uudet vähäkulutukselliset autot nyt eivät vain tahdo lämmetä..Näinkö tosiaan on?
Onko tämä tyypillistä näille pikkumersuile? Voisiko näinkin uudehkossa autosa olla jo termostaatti sökö? Vai missä voisi olla vika? Autolla ajettu n. 36 000 km.Auto muuten näppärä varsinkin kaupunkiajossa, mutta tuo lämmön sahaaminen tosi ärsyttävää!! Siis kyllähän nyt Suomen olosuhteissa autossa pitäisi olla niin lämmin, että ei niitä turkkeja tarvittaisi!! - 30 on tietenkin jo koetus autolle kuin autolle, mutta kyllä -10 on sellainen lukema, että autossa pitäisi tareta!!
Onko tämä tyypillistä näille pikkumersuile? Voisiko näinkin uudehkossa autosa olla jo termostaatti sökö? Vai missä voisi olla vika? Autolla ajettu n. 36 000 km.Auto muuten näppärä varsinkin kaupunkiajossa, mutta tuo lämmön sahaaminen tosi ärsyttävää!! Siis kyllähän nyt Suomen olosuhteissa autossa pitäisi olla niin lämmin, että ei niitä turkkeja tarvittaisi!! - 30 on tietenkin jo koetus autolle kuin autolle, mutta kyllä -10 on sellainen lukema, että autossa pitäisi tareta!!
Tuolla toisella foorumilla joku oli kokeillut tukkia vesiletkun kokonaan - mersu lämpeni ! Itsellä käynyt sama kokeilu mielessä (C200 Cdi W203), mutta ei ole vielä tullut tehdyksi kun lämpöä on kuitenkin riittänyt.
Mutta vastaisuuden varalle, mitähän se vaikuttaisi koneen toimintaan jos vesikierto on kokonaan tukossa ? Lämpeneekö epätasaisesti ja rikkoo jotain ?
Mutta vastaisuuden varalle, mitähän se vaikuttaisi koneen toimintaan jos vesikierto on kokonaan tukossa ? Lämpeneekö epätasaisesti ja rikkoo jotain ?
W203CDI
Re: A-Mersu EI lämpene!
Ehdotan että asennutat autoon webasto tai eberi polttoainelämmittimen mikä pitää auton moottori sekä sisätilan lämmöt oikeassa lukemassa huolimatta siitä missä ajat. Nämä pieniruokaiset autot vaan eivät tuota tarpeeksi lämpöä esim. kaupunkiajossa.esteri kirjoitti:Ostin kuukausi sitten A-Mersun vm 2004. Alun alkaen olin sitä mieltä, että auto ei lämpene niin kuin pitäisi. 15 asteen pakkasessa 40 km ajon jälkeen lämpö tuskin 80 ja jos vauhti hiljeni ja kierrokset laski, myös lämpö alkoi heti laskea 60:een! ! Kaupunkiajossa lämpö hätinä nousee yli 40 vaikka tänäänkin pakkasta vain alle -10! Etulasi mm. huuruinen. Nokka on peitetty pahvilla, mutta siitä huolimatta esim. 10 km ajon jälkeen (pakkasta -15 ) lämpö tuskin 60 vaikka liikkeelle lähdin "roikan päästä". Puhuin asiasta jo eka viikon käytön jälkeen auton myyjälle, mutta hän vakuutti, että "nämä uudet vähäkulutukselliset autot nyt eivät vain tahdo lämmetä..Näinkö tosiaan on?
Onko tämä tyypillistä näille pikkumersuile? Voisiko näinkin uudehkossa autosa olla jo termostaatti sökö? Vai missä voisi olla vika? Autolla ajettu n. 36 000 km.Auto muuten näppärä varsinkin kaupunkiajossa, mutta tuo lämmön sahaaminen tosi ärsyttävää!! Siis kyllähän nyt Suomen olosuhteissa autossa pitäisi olla niin lämmin, että ei niitä turkkeja tarvittaisi!! - 30 on tietenkin jo koetus autolle kuin autolle, mutta kyllä -10 on sellainen lukema, että autossa pitäisi tareta!!
Voihan se olla, mutta epäilen, voihan sitä meseä käyttää huollossa että ne tarkistaa kriittiset paikat pakkasnesteet yms.Pietu71 kirjoitti:Onhan sitä jumankauta jo viimestään 80 luvulla tehty autoja jotka kuluttaa 4-5 litraa bensaa tai tiisseliä ja varmasti lämpenevät,ei se kulutuksesta oo kiinni pätkääkään.
Ne jotka ei lämpene on joko paskasti suunniteltuja tai niissä on joku vika.


"Köydellä ei voi muka työntää - voihan Viagra!"
Ei mene kyllä minun jakeluuni, että uusissa autoissa ei Suomen olosuhteissa tarkene!! Ja kun tuota autoa valitettavasti tarvitsen myös talvella... Harmi, että koeajoin auton, kun kelit olivat vielä plussan puolella. - 15 asteen koeajossa olisin jo huomannut, missä mennään! Ei tullut mielenikään 10-vuotta vanhaa _lämmintä_ autoani uudistaessani ,että jotuisin painimaan moisen ongelman kanssa!! Mutta tehty mikä tehty. "Onneksi" kaveri kertoi, että hänen 2004 mallinen diesel Focus on myös jääkaappi, eikä pysy lämpimänä vaikka on vebastokin. Pieni lohtu...? Grrr.... 
