w114 coube,historicprojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Mites tuo diagonaalituentaproleemi? Eli ne poikittaiset tuet tulipellin yläosaan? Ne varmaan pitää nappaista pois. Olet varmaan vahvistanut koppaa muuten riittävästi vai mikä on ratkaisu? Vai menikä se minulta vain ohi? Pitäisi tuohon raatokiitoon keksiä jokin toimiva, mutta simppeli tuenta, koska niistä tuista pitää luopua. Sillä ei kyllä mitään "kovaa ajoa" varmaan tule ajettuakaan. :twisted:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

w114 coupe historic projekti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Niin,Saul kyseli niistä diakonaalituista?
Empä tiedä tarviiko,ainakaan vakio vehje, niitä ollenkaan. Käsittääkseni kaikissa versioissa ei niitä olekkaan(?) Meillä kyllä tarkotus leikata nuo alkuperäset pois koneen tieltä ja aateltiin tehdä rintapeltiin aavistuksen alkuperäisiä leveämmälle lähdöt kahdelle säädettävälle tangolle ja toinen pää sisälokarin ja konepellin lukkopellin kulmaan. Etupäähän myös vahvistukset kiinnityskohtiin ja "vanttityypiset" tangot pulttiliitoksilla väliin.
Onko foorumilaisilla kokemusta kilpurien rakentelusta? Vinkkejä sekä ideoita/ehdotuksia otetaan vastaan,kuin myös kritiikkiä!
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

w114 coupe historic projekti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Päivitystä kilpurisavotalta
Takapyöräkoteloitten tekoa,eipä näyttänyt kovin pahalta (ainakaan ennen kun isorälläkkä lauloi) ,eipä tuonne pehmenneitä palkkeja kannata jättää. Peräluukun pohja sai myös lähtöpassit. Kaaret tulee ensi viikonloppuna,koekasaus ja sit pulverimaalaukseen. tuossa muutama kuva tältä päivältä Kuva
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

w114 coupe historic projekti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Pikku päivitystä savotalta
Toinen takapyöräkotelo alkaa oleen hahmollaan. Ulkokaaren kanssa tuli pieni mittavirhe(katso kuvat),pitää vetää aavistus ulospäin että mahtuu vähän leveemmätkin tassut,Noo,tekevälle sattuu :)
Kaaret tuli ja koe kasausta aloteltiin,jäi vielä vähän vaiheeseen. Viikonloppuna loput nippuun ,sit purku ja pulverimaalaukseen. Pikkuhiljaa homma etenee,onhan tämmösessä aika savotta kun viikonloppusin väkerretään.. tuolla muutama kuva taas Kuva
ap160
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 23.11.2004 09:00

Peltisarjat

Viesti Kirjoittaja ap160 »

Tuliko?
ap160
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 23.11.2004 09:00

pysty

Viesti Kirjoittaja ap160 »

Poisto
Viimeksi muokannut ap160, Ma 12.03.2007 18:58. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
ap160
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 23.11.2004 09:00

viri

Viesti Kirjoittaja ap160 »

j-kosusen porttaama kansi vent.koot.45.5/39mm virtaus333,teetetyt säädettävät nokkapyörät.Saat huokealla jos saan ton toisen koneen toimimaan mulle riittää vakio.Heitän viestiä ku ollaan koekäytetty.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: w114 coupe historic projekti

Viesti Kirjoittaja Saul »

Trae kirjoitti:Niin,Saul kyseli niistä diakonaalituista?
Empä tiedä tarviiko,ainakaan vakio vehje, niitä ollenkaan. Käsittääkseni kaikissa versioissa ei niitä olekkaan(?) Meillä kyllä tarkotus leikata nuo alkuperäset pois koneen tieltä ja aateltiin tehdä rintapeltiin aavistuksen alkuperäisiä leveämmälle lähdöt kahdelle säädettävälle tangolle ja toinen pää sisälokarin ja konepellin lukkopellin kulmaan. Etupäähän myös vahvistukset kiinnityskohtiin ja "vanttityypiset" tangot pulttiliitoksilla väliin.
Onko foorumilaisilla kokemusta kilpurien rakentelusta? Vinkkejä sekä ideoita/ehdotuksia otetaan vastaan,kuin myös kritiikkiä!
Vai tuollaisia vahvistuksia. Totta, en kyllä tiedä tarviiko raatokiito niitä ollenkaan. M110 tuo siinä enemmänkin rispektiä henkiselle ja äänipuolelle. ;)

Kuuleman mukaan W114:ssa, joissa ei ole diagonaalitukia on vahvemmasta materiaalista tehty tulipelti ja varmaan muitakin paikkoja etupäässä.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

w114coupe historic projekti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Jaa-a,en tiedä onko aine vahvuuksissa eroja.Meidän tos alkuperäsessä w114 280ce:ssä ei niitä diakonaalitukia ainakaan ole.Kuva
Tuossa muutama kuva kaarista kokonaan koottuna, ja muutamien pisteosien ehostuksesta.
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

w114 coupe historicprojekti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Kuulumisia savotalta
Peräluukun puolella iso rälläkkä lauloi. Lattia sai lähtöpassit,samoin kuin poikittais palkki ja vähän riivittiin sieltä täältä :) Iskareille tehtiin 3mm tavarasta vahvistetut pesät samoin 2mm tavarasta palkkien lähdöt. poikittaispalkki uusittu ja pitkittäiset jatketaan aina perään asti. Uusi boxin lattia odottaa (itetehty,kuten kuvasta näkyy) vuoroaan kunhan muut hommat perässä ensin tehty niin sit uus pelti kanneksi. Kaivettiin kesälelu seinustalta että saadaan koneille tilaa. Sunnuntaina pitäisi tuoda 3 tai 4 konetta talliiin ja niistä sit kehitellään voimanpesä nokalle. Kaaret on haettu maalarilta,odottavat asennusta kaverin tallissa. Tuossa muutama kuva taas,en tiedä kattooko niitä kukaan mut laitampa kuitenkin Kuva
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w114 coupe historicprojekti

Viesti Kirjoittaja karra »

Trae kirjoitti:Tuossa muutama kuva taas,en tiedä kattooko niitä kukaan mut laitampa kuitenkin
No tottakai katotaan, ja seurataan mielenkiinnolla :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Asiallisen näköisät jälkeä.
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

w114 coupe historicprojekti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Tervehdys mersuväki!
Savotta etenee pikkuhiljaa. Pikku taukoja muiden hommien takia mutta molemmat takapyöräkotelot ja akselin ylittävät palkit tehty sekä iskarien vahvistukset. Pikkuhiljaa alkaa oleen aika miettiä väritystä. Alunperin oli mielessä että valkoseksi ja mattamusta konepelti mutta mielessä alkanut kummitella hurjempiakin värejä. Esim. oranssi ja jotain pikku "kikkoja" rikkomaan sitä tai toisena vaihtoehtona kirkas "kilpa sininen".. Kaaret jo valkoset.onneksi neutraali väri -sopii mihin väriin vaan. Ehdotuksia, millasia visioita muut saa mieleensä?
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Kuulumisia pajalta
Ollut projektissa pientä taukoa , ainakin peltitöiden osalta. Pientä myyräntyötä toki tehty. Vauhtipyörä viety kevennykseen, osien hankintaa ym.. Jotain toki tehty pajallakin. Peräpää alkaa hahmottua,luukun lattia sovitettuna paikalleen,takapuörien yli menevät palkit jatkettiin perään asti jonne tehtiin takavalojen alle yksi palkki lisää ja pienet jäykisteet luukun lattian alle ristiin. Tuossa muutama kuva
http://kuvablogi.com/blog/2471/11/ Löytyy ku kelaa alaspäin
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Muutama kuva takavalojen aukkojen parsimisesta..Kuva
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

w114 coupe historicprojekti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Tervehdys mersuväki!
Kilpuriprojektia ei ole haudattu vaikka on oltu hiljaa. Kesälomia vietelty mutta tallissakin jotain puuhattu. Nyt coupe siinä vaiheessa että lähtee sunnuntaina maalariin. Maalaus onkin aika savotta kun värjätään sisältä ja päältä,alustasta ja kone- sekä peräluukusta. Tehtiin rintapeltiin lämppärin kohalle vielä "keisarinleikkaus" ja parsittiin puhaltimen ympärys,myös konehuoneen poikkituelle värkättiin korvat. Tehdään poik kitanko sitten kun kone on paikallaan. Tuolla muutama kuva tallilta.Kuva
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

w114 coupe historicprojekti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Tervehdys mersuväki!
Kilpuria ei ole hylätty vaikka hiljaa on oltu. Auto vietiin ammattikoululle maalattavaksi syyskuussa ja nyt valmistu juuri ennen koulun päättymistä.
Haettiin kotitalliin tänään,ja taas hetki hiljaiseloa kun muutto puuhat painaa päälle ja uuden tallin valmiiksi saattaminen. Onneksi projektilla ei ole "dead linea" vaan saa puuhastella omassa tahdissa. tuolla muutama kuva maalarilta noudosta Kuva
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

Näkyy Traella olevan kuvissa muitakin asiallisen näköisiä autoja.. :lol:
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

kilpuriprojekti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Päivää mersuväki
Pitkästä aikaa pikku päivitystä kilpurin tiimoilta. Projektissa oli hiljaiseloa uuteen taloon muuttopuuhien takia. Nyt saatu projekti omaan tallin ja hommaa taas tarkotus jatkaa. Etuakseli kunnostettu ja saatu paikalleen. Vielä odottaa uutta välitankoa raidetankoihin ja uusia jarrusatuloita. Taka-akseliin puslat vaihdettu,samoin kun käsijarruhimmelit vaijereineen. Takakelkan kumipuslat tulossa samoin kun perän kannatinkumi. Nyt tarvittais vähän apuja: Onko kuvia saatavilla 280ce:n kaasuvivuista tai vielä parempi jos jollain olis purkuussa e tai ce malli josta saatais vivut täydellisenä, siis polkimelta lähtien. Meillähän lähtökohta oli 250ce ja siinä on erilainen vivusto. tuolla pari kuvaa Kuva
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

kilpuriprojekti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Ikuisuusprojektin kuulumisia
Takakelkan kumeja odotellessa tehty pikkuhommia aina kun ehditty. Värkättiin irrotettavat lisävalotelineet (2+2),ylätuet puuttuu vielä. Eiköhän noilla jotain näe... Keskikonsoliin laitetiin valot öjynpaineelle ja koneen lämmölle. Mikäs muuten neuvoksi kun tossa 250:ssä on kapillaari lämpömittari ja 110-koneessa sähkönen? miten helpoiten saa pelaan? Välimuhvi kapillaarianturiin että saa kanteen kiinni vai mittari vaihtoon vai..? Muutama kuvaKuva
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: kilpuriprojekti

Viesti Kirjoittaja karra »

Trae kirjoitti:Ikuisuusprojektin kuulumisia

Mikäs muuten neuvoksi kun tossa 250:ssä on kapillaari lämpömittari ja 110-koneessa sähkönen? miten helpoiten saa pelaan? Välimuhvi kapillaarianturiin että saa kanteen kiinni vai mittari vaihtoon vai..?
Tervehdys! Minulla olisi joutilaana W114 280 mittariston puolikas, se jossa lämpömittari kiinni. Oli kaverin kv-107:ssa :shock: ja siinä oli toiminut eli kunnossa pitäisi olla. Tarjottelin sitä "johtaja300":lle mutta projekti on liian aikaisessa vaiheessa vielä kuulemma :wink: . Laitahan yyveetä jos kiinnostaa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

114 kilpuriprojekti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Pikkuhiljaa etenee
Kunnostettu kansi vaihdettu paikalleen,samalla tehtiin suodattimen jalkaan "mötikkä" josta saa ulosoton öljykellollekin. Perä ja taka-akseli koottu ja taisteltu paikalleen,aika takkunen homma (!) Jarrut tehty ja pudotettu pyörilleen,alkaa pitkästä aikaa näyttään autolta taas:) Käsijarrunvapautus tehtiin omasta päästä kun alkuperäsen eteen tuli kaariputki häijysti,toimii taas.Imusarjan letkut uusitaan ja sit saakin alkaa hahmotteleen konetta paikalleen. Muutama kuva..Kuva
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Probleema!!!
Kone saatu paikalleen ja johtosarjat uitettu ja johdoteltu. Odotellaan uusia vesiletkuja ja putkia. Yksi ongelma: ruiskun aivolaatikolta lähtee 6-napanen pistoke auton johtosarjaan. Nyt ei vaan löydy vastakappaletta pistokkeelle.En ymmärrä minne kadonnu. Jos sitä ei löydy ni muistaako/tietääkö kukaan mitä ja mistä johtoja siihen pistokkeeseen tulee? Muutama kuvaKuva
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Tallin siivous ja kilpuri ulkona,alkaa näyttään autolta :) kuviaKuva
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Trae »

Hei mersutietäjät!
Kävin tänään katsastamassa ton "siviili" coupen ja tuli konttorilla puhetta kilpurin jarruista. Leimamies vaatii selvityksen jarruista tehon lisäyksen jälkeen eli onko riittävät jarrut.. Meillä on etusatuloina alkuperäsen 280ce:n satulat,olikohan muistaakseni 66mm männillä no kuitenkin semmoset kun aluperäsessö mallissakin on. Nyt insinööri vaatii vertailumallia jossa olis samat jarrut ja enemmän tehoja esim mahdollisesti 116 v8 mallit? Käydään ennen leimalle menoa penkittämässä kilpuri ja konttori haluaa paperin paljonko tehoja on. Mistäs löytyy vertailumalli noille jarruille?
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Käykö tuohon samat jarrut kuin W123:ssa ?

Jos käy niin sitten kannattaa varmaan laittaa W126:n jarrut, ovat alkupään malleissa tasan samat olkoon 280SE tai 500SEL.

Taino, kannattaa varmaan käydä siellä penkissä ensin ja katsoa tarviiko se toiset jarrut.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Vastaa Viestiin