C-sarja 180 kulutus ja kesto
C-sarja 180 kulutus ja kesto
Olen etsinyt pitkään hyvää w124 250/300 dieseliä, mutta en meinaa hyvää löytää kirveelläkään. Nyt sitten pulahti mieleen, että jos C-sarja ja pikku bensa koneella. Hinnat pyörii samoissa kuin w124 dieselit, mutta kilometreja on OIKEASTI vähän.
Mutta minkälaisiin kulutus lukemiin 180C menee?
Paljonko ne kestävät kilometrejä?
Ajelen Porvoo ja Helsinki välillä päivittäin, ja polttoaineen kulutus on merkittävässä rooliissa, mutta niin on myös mukavuus, siisteys ja luotettavuus.
Terje
Mutta minkälaisiin kulutus lukemiin 180C menee?
Paljonko ne kestävät kilometrejä?
Ajelen Porvoo ja Helsinki välillä päivittäin, ja polttoaineen kulutus on merkittävässä rooliissa, mutta niin on myös mukavuus, siisteys ja luotettavuus.
Terje
Ainakin automaattina on C180 melko janoinen (painava auto ja pieni kone). Muutaman tuhat kilometriä ajelin -96-mallin sedanilla, ja kulutus oli 8,8-12l/100km. Ajotapani ei ehkä ole kaikkein taloudellisin, mutta jotain suuntaa voi lukemista ottaa. Automaatissa on kyllä melko lyhyet välitykset (ja nelivaihteinen loota), mikä tietenkin nostaa kulutusta. Keppivaihteinen menee varmasti vähemmällä bensalla. Nykyinen 240 vie vähemmän normaalissa ajossa, eli pienin kone ei välttämättä ole se vähäruokaisin 

W202 240 -98 Elegance
kesällä olen ajellut matkaa kulutuksella 6.4 l /100 km. Vauhtia mittarin mukaan 110 km/h eikä ajotyyli ollut erityisen säästäväistä. Talvella uskoisin et matkaa voi ajaa reilun 7 l /100 km pintaan. Pyörityksessä menee sitten varmaan 8-10 l / 100 km mut niin se menee muillakin bensa autoilla.
MB C180 vm -95
Mulla ollut nyt aikalailla tasan vuoden C180 -94 ja kulutus kesällä seka-ajossa n. 8l/100km, matka-ajossa 7,5l/100km ja kaupunki ajossa n. 8,5l/100km.. Ihmeellisen pieni ero on kulutuksessa matka/kaupunki ajossa. Talvella matka-ajossa kuluu n. 8,5l/100km ja n. 9,5l/100 kaupunki-ajossa.
EDITTIÄ: Niin tuosta koneen kestosta. Itellä ajettu "saksalaisia kilometrejä" 174000 ja toistaiseksi tuntuu pelittävän. Tyhjäkäynti tuntuu olevan hieman epätasainen aika yleisestikin, ite vaihdatin loppuunkuluneen lambdan mutta sillä ei tuntunut olevan vaikutusta tuohon tyhjäkäyntiin, joka siis vaeltaa välillä 600-900krs/min. Ajossa auto on ollut mitä mainioin, ehkä hieman saisi olla tuota potkua enemmän, mutta hyvinpä tälläkin pärjää.
EDITTIÄ: Niin tuosta koneen kestosta. Itellä ajettu "saksalaisia kilometrejä" 174000 ja toistaiseksi tuntuu pelittävän. Tyhjäkäynti tuntuu olevan hieman epätasainen aika yleisestikin, ite vaihdatin loppuunkuluneen lambdan mutta sillä ei tuntunut olevan vaikutusta tuohon tyhjäkäyntiin, joka siis vaeltaa välillä 600-900krs/min. Ajossa auto on ollut mitä mainioin, ehkä hieman saisi olla tuota potkua enemmän, mutta hyvinpä tälläkin pärjää.
Viimeksi muokannut BrFC, Ti 22.03.2005 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
7.5-10l. Man. loota, PMS ohjausjärjestelmä. Talvella jos ulkona lohkolämppäri käytössä. Lomamatkoilla kesällä on joskus mennyt alta 7l. Ilmastointi jos on, juo sekin vähän. v. 1997 C180 mm. moottorin ohjausjärjestelmä muutettiin PMS:stä (moottori M111920) HFM:ksi (moottori M111921), HFM:ssä mukana imunokan ajoitussäätö. En sitten tiedä, vaikuttiko kulutukseen. >=97:ssa muutenkin modernisempi elektroniikkaa.
Omat mielipiteet:
-1.8 moottori on kyllä vähän alimitoitettu tähän autoon.
-Tekniikka tuntuu muuten jämäkältä, onhan 202:ssa paljon samoja alustan osia kuin isoimassa 210:ssa.
Omat mielipiteet:
-1.8 moottori on kyllä vähän alimitoitettu tähän autoon.
-Tekniikka tuntuu muuten jämäkältä, onhan 202:ssa paljon samoja alustan osia kuin isoimassa 210:ssa.
Itselläni vm. -94 C220 W202 vie automaattilootalla 8.6 l/100 km keskimäärin. Tämä 2,2 l 16v on kyllä jo riittävän pirteä tämmöiseen kotteroon. Välitykset on aika tiheät, mutta eipä juuri tarvitse vaihtaa alaspäin kevyissä ohituksissa...
Sinänsä olen tyytyväinen autoon. Jämäkkä peli ja lukkoperällä kulkee talvella huomattavasti hankalammissa paikoissa kuin etuvetoiset.
Sinänsä olen tyytyväinen autoon. Jämäkkä peli ja lukkoperällä kulkee talvella huomattavasti hankalammissa paikoissa kuin etuvetoiset.
Edellis syksyn ajoin n 200km joka arkipäivä maantiellä nopeus kesärajoituksilla n 120km/h ja ohitus jos joku edessä ajoi hiljempaa, seurasin kulutusta:
Kesänopeuksilla hieman alle 8L/100km
Kaupungissa menee yli 10L/100km
Näyttää noilla olevan ajettu (mitä myyntiilmoituksissa on ollut) yli 300tkm, eikä se kone siinä vielä loppu ole.
Kesänopeuksilla hieman alle 8L/100km
Kaupungissa menee yli 10L/100km
Näyttää noilla olevan ajettu (mitä myyntiilmoituksissa on ollut) yli 300tkm, eikä se kone siinä vielä loppu ole.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
W202 C180 vm95 aut Bensa
Vuoden -98 C180 manuaalilootalla ja ilmastoinnilla vie kesällä maantieajossa 7,2-7,5 l/100 km.Talvella matkapainotteisessa seka-ajossa 8-8,5 l/100km kun noin puolet käynnistyksistä on lohkolämppärin avustamia.
Mielipiteitä:
Moottorin teho on vähän alimitoitettu tähän autoon vaikka tuollakin teholla toisaalta pärjää. Enemmin haittaa voimalinjan "hytkyminen" rajuissa kiihdytyksissä. Automaatilla ongelma lienee pienempi. Muuten auton alusta tuntuu jämäkälle.
Auton laadun suhteen on ollut paljon pettymyksiä. 120 tkm ajetussa (Suomi)autossa narinanivelet ja alapallot ovat vaihtokunnossa, kytkin ravistaa ja painelaakeri viheltää, perä huutaa ja ABS tällä hetkellä epäkunnossa. Ehkä kyseessä on vain huono yksilö, mutta E-sarjassa tuntuu olevan paljon vähemmän ongelmia vaikka osat ovat pitkälti yhteisiä.
Mielipiteitä:
Moottorin teho on vähän alimitoitettu tähän autoon vaikka tuollakin teholla toisaalta pärjää. Enemmin haittaa voimalinjan "hytkyminen" rajuissa kiihdytyksissä. Automaatilla ongelma lienee pienempi. Muuten auton alusta tuntuu jämäkälle.
Auton laadun suhteen on ollut paljon pettymyksiä. 120 tkm ajetussa (Suomi)autossa narinanivelet ja alapallot ovat vaihtokunnossa, kytkin ravistaa ja painelaakeri viheltää, perä huutaa ja ABS tällä hetkellä epäkunnossa. Ehkä kyseessä on vain huono yksilö, mutta E-sarjassa tuntuu olevan paljon vähemmän ongelmia vaikka osat ovat pitkälti yhteisiä.
Auto vm.97, 1,8 koneella, manuaali, aj. 98tkm :
- kesällä maantiellä 6.5 - 7 L, kaupungissa 8 - 9 L
- talvella maantiellä 7 - 8 L, kaupungissa 9 - 10 L
Malli on perusclassic ilman mitään kulutusta lisääviä lisälaitteita esim. ilmastointihan lisää tunnetusti ainakin yhden litran kulutukseen jne.
C-sarja tarjoaa eritt. mukavaa, tukevaa ja taloudellista kyytiä. Mikä parasta, niitä on todella hyvin liikkeellä vähänajettuna Suomi-autoinakin, joten minun mielestäni sinun ei kannata edes harkita mitään vanhaa, oksennukselle haisevaa taksi-dieseliä.
- kesällä maantiellä 6.5 - 7 L, kaupungissa 8 - 9 L
- talvella maantiellä 7 - 8 L, kaupungissa 9 - 10 L
Malli on perusclassic ilman mitään kulutusta lisääviä lisälaitteita esim. ilmastointihan lisää tunnetusti ainakin yhden litran kulutukseen jne.
C-sarja tarjoaa eritt. mukavaa, tukevaa ja taloudellista kyytiä. Mikä parasta, niitä on todella hyvin liikkeellä vähänajettuna Suomi-autoinakin, joten minun mielestäni sinun ei kannata edes harkita mitään vanhaa, oksennukselle haisevaa taksi-dieseliä.
Itellä on vienyt tollaista 7,5 matkaajossa...ikäväkseni tänä aamuna kun pakkasesta(-20) räpsäsin käyntiin niin tuli lievää bensiininkäryä autoon sisään ja vielä vartin ajon jälkeenkin haiskahti...onko näissä jotain anturiongelmia ollut pakkasella? vien huoltoon pirssin ensi viikolla ja mainitsen kyllä siellä asiasta samalla.
*W203 Sportcoupe Evolution*