Auton perä on murissut vedätyksessä jo pitkän aikaa ja ei se ainakaan ole ajan myötä vähentynyt. Luin tuossa läpi monia "perä" aiheisia keskusteluja, mutta en saanut kovin hyvää kuvaa siitä mitä perälle kannattaisi tehdä. Toisaalta auto kulkee yhä eteenpäin ongelmitta eli miksi tehdä mitään, mutta kun se ääni ärsyttää! Ja tuskin se hyvää autolle tekee..
Paikallisen mersumiehen (helenius) diagnoosin mukaan vika voisi olla laatikon laakereissa. Autossani on vanhanmallinen laatikko jossa on kartiolaakerit. Tästä mitään tietoa? Ääni tulee kuitenkin selvästi perästä.. Voiko laatikkovika ilmetä perän ääntämisenä?
Perän laakerointi erään paikan arvioin mukaan maksaa noin 500e. Mistään ei löydy hammaspyörien hintaa, onko jollain tietoa? Kaipaisin myös kokemuksia siitä, miten olette saaneet äänionglemat ratkaistua ja milla kustannuksilla?
Perän murina, mitä tehdä? Laakerointikokemuksia?
Perän murina, mitä tehdä? Laakerointikokemuksia?
-----------------------------
W201 250D -89
W201 250D -89
Jos auto jyristää isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla vedättäessä, niin se ääni ei tule perästä. Se on pikemminkin ominaisuus noissa kartiorullalaakereilla varustetuissa laatikoissa vanhemmiten. Kardaani alkaa jyristämään, ja asialle ei oikein voi tehdä muuta kun laatikko auki, ja kaikki välykset kohdalleen. Toki kaikki muukin pitää olla kunnossa, eli kardaanin nivelet, takapään kaikki helat, tyynyt, nivelet...
Tuollaiset "Vaihteistoremontti nestemmäisessä muodossa" höpöhöpö aineet voit heti unohtaa..
Tuollaiset "Vaihteistoremontti nestemmäisessä muodossa" höpöhöpö aineet voit heti unohtaa..