220 Diesel 123W:n Turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
JOHTOTÄHTITD
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 15.01.2007 10:56
Paikkakunta: Paimio

220 Diesel 123W:n Turbotus

Viesti Kirjoittaja JOHTOTÄHTITD »

Kellään kokemusta?

Aika helppo homma varmaankin, ku n tilaa on?


Entä saako Syöttöpumpusta syöttöä lisättyä?


Vuosimalli -78
Viimeksi muokannut JOHTOTÄHTITD, Ti 20.02.2007 21:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

helppo homma on aina suhteellinen käsite :roll:

mutta esim stt-turbosatsin jos jostain löydät niin ei pitäs ongelmia ilmetä..

koneen kyllä samantien vaihtaisin 240:seks, kun ei tarvi mitn muutella..


rakentelun vaikeus kans hiukan riippuu siitä mitä haet?
käyttömukavuutta vaiko sitä viimeistäkin hevosvoimaa koneesta ulos..?

tilaa tuollaisen konehuoneessa on kyllä, ainut miinus on että sarjat on samalla puolella konetta..
Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mites muuten tuon alipaineohjatun pumpun saa toimimaan turbon kans?Uudemmat pumput ei välttämättä ihan noin vain käy vanhan alipaineohjatun kans.Jossain vanhassa TM:ssä olen nähnyt kyllä kuvan w115 200D turbotettuna,siinä tais olla juuri se stt:n turbosarja.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

oon turbottanu tuommosen 220d -77, joka on alipaineella toimivalla syöttöpumpulla... ja se on kyllä vaikee saada toimimaan, värkkäsin siihen kaasu läpän että sai sen jotenkin toimiin.. mutta en suosittele.
aikani sen kans taisteltua siirsin turbo palikat 240D:hen ja rupes toimiin vallan mainiosti...(vm. -81). eli kyllä on moottorin vaihto edessä :lol:
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

offtopikkia mut ei kellään olis tommosen 200/220/240 turbon pakosarjaa? stt tai omavalmiste?
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Vaihtaa tohon 220D uudemman mallisen syöttöpumpun (240D), niin homma selvä?
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Haisuli kirjoitti:Vaihtaa tohon 220D uudemman mallisen syöttöpumpun (240D), niin homma selvä?
Taisi olla pumpun voitelu erilailla järjestetty.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Pitää vetää sille öljypiuha ja käyttöakselia voi joutua lyhentämään. Ainakin Om617:ssa näin.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

no noita 200/240d koneita on maailma piukassa helpoin voi olla että vaihtaa koko koneen
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Vastaa Viestiin