Pakkasta parikymmentä ja ajon aikana ajotietokone ilmoitti että elec. power control ,wisit work... ja auto sammu yhtä-äkkiä,tien sivuun ja yriti startata tovin muttei käynnistyny.Kiroilun ja..jälkeen n 2 min uus startti ,niinhan se lähti käyntiin pienen sahauksen jälkeen.Dieselia oli alle 10 litraa jäljellä olisko polttoaineessa ollu vetta vai tekikö pakkanen tepposia ,kun kyseistä ilmoitusta ei enää ole tullut.Vai onko tämä jonkun osan lopun alku näillä pakkasilla ei kyllä huvita jäädä tien poskeen
auto on E 01- cdi
villi veikkaus mitä joku muukin täällä jo varmasti miettii.....Akku! oletko varma että akku on kunnossa, tiedätkin jo varmaan hakua käyttäneenä että alhainen akun jännite saa näissä uudehkoissa autoissa jännittäviä "vikoja" ilmaatumaan.Kylmä akkuhan ei tunnetusti ole parhaimmillaan vastaan ottamaan virtaa/jännitettä.Varmista tuo nyt ensin.
itselläni teki kerran silleen et kun dieseliä oli n.4litraa mittarin mukaan ja otin sit pikku lähöt ympyrästä nii auto sammu siihen paikkaan. huoltsikalle oli vaivaset 300 metriä matkaa mut muistaakseni se ei antanut mitään ilmoitusta.
Akku on muutaman viikon vanha en ole kyllä mittaillut jänniteitä mutta täytyy tehä niin. Ja en kyllä usko että hörppäs ilmaa ,oli tasaista ajoa .
Kiitos
jari3 kirjoitti:Pakkasta parikymmentä ja ajon aikana ajotietokone ilmoitti että elec. power control ,wisit work... ja auto sammu yhtä-äkkiä,tien sivuun ja yriti startata tovin muttei käynnistyny.Kiroilun ja..jälkeen n 2 min uus startti ,niinhan se lähti käyntiin pienen sahauksen jälkeen.Dieselia oli alle 10 litraa jäljellä olisko polttoaineessa ollu vetta vai tekikö pakkanen tepposia ,kun kyseistä ilmoitusta ei enää ole tullut.Vai onko tämä jonkun osan lopun alku näillä pakkasilla ei kyllä huvita jäädä tien poskeen
auto on E 01- cdi
Terve! Onko naftasuodatin milloin vaihdettu ja millainen Oleko varma että naftamittari näyttää oikein? Omassani myös kerran syttyi tuo valo ja matka katkesi siihen paikkaan Pakkasta oli vain -3 ja syynä oli silloin vetinen nesteen nafta, joka oli pois pumpatessa kuin rasvatonta maitoa väriltään
Varmaan on aika vaihtaa suodati 2 v vaihdosta.olen joutunu kyllä ajamaan niin että on mittari näyttäny 2 lit. mutta voihan siellä kyllä olla vettäkin jos löydän propun niin pitää tyhjentää varuiks tankki.
Hassu juttu, mutta Polossa tulee sama vikailmoitus, kun pakkasta enemmän kuin 20 astetta. Ohjekirjassa vain maininta, että vakava vika, vie auto välittömästi huoltokorjaamolle.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Saman tyyppinen vika tuli tänään mullekin,tosin sillä erolla en saanut enää käyntiin ja täytyi ottaa laina auto. Minulla vika on oirehtinut pitemmän aikaan ja aina käynnistyksessä, mut tällä kertaa hyytyi sit lopullisesti.Aikansa kun starttasi niin välillä hörähti n.1-10 sekunnin jaksoja,mut käyntiin ei jäänyt.Tarkastin polttoaine suodattimen se oli ok!.Tankissakaan ei ollut alipainetta.Onko näissä minkälainen siirtopumppu,alkaa epäilys kääntymään siihen?
fc8720 kirjoitti:Saman tyyppinen vika tuli tänään mullekin,tosin sillä erolla en saanut enää käyntiin ja täytyi ottaa laina auto. Minulla vika on oirehtinut pitemmän aikaan ja aina käynnistyksessä, mut tällä kertaa hyytyi sit lopullisesti.Aikansa kun starttasi niin välillä hörähti n.1-10 sekunnin jaksoja,mut käyntiin ei jäänyt.Tarkastin polttoaine suodattimen se oli ok!.Tankissakaan ei ollut alipainetta.Onko näissä minkälainen siirtopumppu,alkaa epäilys kääntymään siihen?
Tuokin kuulostaa aikas tutulta. Vaimon aikaisempi pirssi, Saxo, teki kerran kovalla pakkasella samaa. Pistin talliin yöksi, kun ajattelin josko pa-puoli kohmeessa.
Ei käynnistynyt, pieniä pyräyksiä vain. Ei muuta kuin hinurilla korjaamolle ja löytyihän se vika. Katalysaattori pamahtanut sen tuhannen päreiksi ja tukkinut pakoputkiston.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI