300ce mersun yleisiä vikoja
300ce mersun yleisiä vikoja
Tervehdys, ajattelin tässä kirjoittaa tälläisen aiheen tänne, kun en oikein löytänyt tälläistä aihetta, joko omaa tyhmyyttäni ja osaamattomuutani tai sitten samanlaista aihetta ei ollut.
Elikkä kysymys kuuluu, minkälaisia vikoja teillä on ollut omissa 300ce mallin mersuissanne, kertokaa omista kokemuksistanne tai kaverin kokemuksista. Minkälaisia viat ovat yleensä tämän mallin mersuissa?
Tämän aiheen avasin koska aion hankkia juuri tälläisen mersun, varmaankin vuosimallia -90 tai -91. Tarvisin siis tietoa, minkälaisia viat näissä vehkeissä ovat yleensä, jotta sitten voisin mahdollisesti välttää näitä, ja niin edespäin.
Kiitoksia jo etukäteen kaikkien vastauksista, vastaukset tulevat olemaan tärkeitä.
Elikkä kysymys kuuluu, minkälaisia vikoja teillä on ollut omissa 300ce mallin mersuissanne, kertokaa omista kokemuksistanne tai kaverin kokemuksista. Minkälaisia viat ovat yleensä tämän mallin mersuissa?
Tämän aiheen avasin koska aion hankkia juuri tälläisen mersun, varmaankin vuosimallia -90 tai -91. Tarvisin siis tietoa, minkälaisia viat näissä vehkeissä ovat yleensä, jotta sitten voisin mahdollisesti välttää näitä, ja niin edespäin.
Kiitoksia jo etukäteen kaikkien vastauksista, vastaukset tulevat olemaan tärkeitä.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tervetulloo joukkoon.
No kivasti tuo on muuten pelannu mulla.
Laatikkoo joutu laitattaa kun pakkilevyt oli finaalissa.
Ja kanspahvin jouduin vaihtaa kun se on tyyppivika ainakin näissä 24 tattisissa.
Ainut mysteeri on ollu mihin kukaan ei ole vielä tähän mennessä osannut sanoo vikaa tai vian aiheuttajaa.
Niin se on ollut kun nuo alipainetakaiskuventtiilit sulivat sieltä jarrutehostajan luota(sellaset keltaset).
Ja se sulaminen on tapahtunut sisäpuolelta eli ei ulkoinen aiheuttaja.
Ei nyt tule mitään sen kummampaa tai pahempaa mieleen tuosta omasta coupesta.
No kivasti tuo on muuten pelannu mulla.
Laatikkoo joutu laitattaa kun pakkilevyt oli finaalissa.
Ja kanspahvin jouduin vaihtaa kun se on tyyppivika ainakin näissä 24 tattisissa.
Ainut mysteeri on ollu mihin kukaan ei ole vielä tähän mennessä osannut sanoo vikaa tai vian aiheuttajaa.
Niin se on ollut kun nuo alipainetakaiskuventtiilit sulivat sieltä jarrutehostajan luota(sellaset keltaset).
Ja se sulaminen on tapahtunut sisäpuolelta eli ei ulkoinen aiheuttaja.
Ei nyt tule mitään sen kummampaa tai pahempaa mieleen tuosta omasta coupesta.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Noo juu. Onhan sitä ollut kahden vuoden aikana kaikenlaista. Saksantuonti vm 90 ja kilometrejä noin 200-300tkm tai jotakin. Kansi piti korjata, se hyydytti öljynkulutuksen ja piristi autoa yllättävän paljon. Samalla uusittiin vesipumppu, laturi. Ja kerran se jätti tienlaitaan. Ylijänniterele ja polltoainepumpun rele olivat sökönä. samalla kertaa tuli muuten kuntoon jatkuvasti palamaan pyrkinyt ASD;n merkkivalo. Ja kun se saatiin asettumaan niin perästä kuulunut vaimea ulinakin häipyi. Raha remontteihin pyöreät 3 tonnia. Siinä on jo mukana talvirengassarja ja aluvanteet. Ja nyt sitten korjataan huonoa tyhjäkäyntiä. Se liene joku pikku-juttu. Mutta kaikesta huolimatta. On se kyllä mainio auto. Ja menee matkaa yllättävän vähällä polttoainemäärällä. 8,3 - 8,5 maantiellä jos ajaa muun liikenteen mukana. Tasan kymmenen litraa sekalainen kurvailu.
Ja kori. Ruosteeton. Etupäätä madallettiin n. 15 mm ja auto muuttui paljon paremmaksi ajaa tuulisella kelillä. Suuntavakaus lisääntyi huomattavasti. Se remontti muuten maksoi 40e.
Ja etuvilkut. Ne lakkasivat toimimasta aina pakkasella. Johtui huonosta kontaktista vilkkulamppujen kannoissa. Polttimot vaihtoon ja hankaus hiekkapaperilla korjasi tilanteen.
Kyllä näissä bensakoneissa osaa olla vikoja. 90-luvun alkupuolen 300:nen diesel lienee se, jolla ajetaan paljon ja ilman suurempia konevikoja. Liekkö mecen maine kestävyydestä noita peruja?
Ja kori. Ruosteeton. Etupäätä madallettiin n. 15 mm ja auto muuttui paljon paremmaksi ajaa tuulisella kelillä. Suuntavakaus lisääntyi huomattavasti. Se remontti muuten maksoi 40e.
Ja etuvilkut. Ne lakkasivat toimimasta aina pakkasella. Johtui huonosta kontaktista vilkkulamppujen kannoissa. Polttimot vaihtoon ja hankaus hiekkapaperilla korjasi tilanteen.
Kyllä näissä bensakoneissa osaa olla vikoja. 90-luvun alkupuolen 300:nen diesel lienee se, jolla ajetaan paljon ja ilman suurempia konevikoja. Liekkö mecen maine kestävyydestä noita peruja?
Arto
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Tuolta löytyy oma tarina CE:n omistamisesta vuoden ajalta. Tosin oli kyllä kokolailla hyvä yksilö kyseessä.
Tuolta löytyy oma tarina CE:n omistamisesta vuoden ajalta. Tosin oli kyllä kokolailla hyvä yksilö kyseessä.
-A-J-
Kupeeta ei ole koskaan ollut, mutta tällä foorumilla törmää joskus keskusteluihin ko. mallin turvavyönojentajien takkuilusta..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300ce mersun yleisiä vikoja
Tuossa on pari vastaavanlaista ketjua..Lepisto kirjoitti:Tervehdys, ajattelin tässä kirjoittaa tälläisen aiheen tänne, kun en oikein löytänyt tälläistä aihetta, joko omaa tyhmyyttäni ja osaamattomuutani tai sitten samanlaista aihetta ei ollut.
Elikkä kysymys kuuluu, minkälaisia vikoja teillä on ollut omissa 300ce mallin mersuissanne, kertokaa omista kokemuksistanne tai kaverin kokemuksista. Minkälaisia viat ovat yleensä tämän mallin mersuissa?
Tämän aiheen avasin koska aion hankkia juuri tälläisen mersun, varmaankin vuosimallia -90 tai -91. Tarvisin siis tietoa, minkälaisia viat näissä vehkeissä ovat yleensä, jotta sitten voisin mahdollisesti välttää näitä, ja niin edespäin.
Kiitoksia jo etukäteen kaikkien vastauksista, vastaukset tulevat olemaan tärkeitä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=45755
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=45292
Vanha koulukaveri kävi tuossa omalla 12 tapisella cupeella, niin
huomasin heti auton tyhjäkäynnin ailahtelevan aika lailla. Jotain hämrää mielestäni siinä oli. Öljynpaineetkin jäviät yhteen lämpöisella koneella.
Eli ei tuo 12 tappinen kyl aina ole yhtään sen parempi välttämättä. Varusteitakin oli huomattavasti heikommin. hintakin oli ollut siinä 9000e
kohdalla. Eli ei mikään halvemmasta päästä ollut. Tosin oli siinä jälkiasennettu webasto mitä minun cupeista ei löydy. Ainakaan vielä.
Toivotaan että löydät hyvän yksilön.
220.128 Black Mirror
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Jees juu. Mulla toi kuuppa vielä kauaa oo ollu, mutta onkelmina on ollu juurikin kanssa tyhjäkäynnin hakeminen lämpimänä ja kone puskee öljyä pihalle jostain aika runsaastikin...?
! Kovilla pakkasilla piru jätti tielle! Mutta on se tottavie mukava auto ajaa! Ruostetta ei oo löytyny mistään.

Think Locally, Fuck Globally
Mulla on ollut kohta 4 vuotta...ei ole tarvinnut vaihtaa kun kuluvia osia - kaikki edellä mainittu on pelkkää legendaa.. 

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Riippuu täysin myös siitä kuinka tarkka auton käyttäjä on. Toiset tuumaa että käy nätisti, niin itse voinkin tuumata että on siinä häikkää..Petri M. kirjoitti:Mulla on ollut kohta 4 vuotta...ei ole tarvinnut vaihtaa kun kuluvia osia - kaikki edellä mainittu on pelkkää legendaa..
220.128 Black Mirror
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Juujuu, oon tässä kattellut muitakin sivustoja, ja tuntuu siltä että porukalla olis näissä mersuissa tyhjäkäynnin kans aika usein jotain ongelmia.. hyvä ellei mitään erikoisempia 'tyyppi vikoja' ole, mersuhan on aina ollut aika luotettava peli. Perheessä jossa olen elämäni viettänyt, on aina ajettu mersulla. Eikä tunnetusti mitään erikoisempaa vikaa ole ollut.
Kaikki kokemuksenne on kuitenkin tärkeitä mulle, joten kun kirjotatte niin luen ne varmasti huolella, kiitoksia vastauksista, toivon niitä vielä lisää.
Kaikki kokemuksenne on kuitenkin tärkeitä mulle, joten kun kirjotatte niin luen ne varmasti huolella, kiitoksia vastauksista, toivon niitä vielä lisää.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Niin itse taas en hyväksy tuollaista vaeltelua, sillä silloin kone värisee ja sen huomaa loppujen lopuksi koko autossa. Liikennevaloissa hyväksyn pienen kierrosluvun vaihtelun vaihteen ollessa päällä ja kun jarrulla pidetään autoa paikallaan. Tyhjäkäynnillä/parkissa en.Tenox kirjoitti:En tiedä sitten kokeeko joku sen "ongelmaksi" jos tyhjäkäynti vaeltaa noin 200rpm asteikolla (Siis käy esim. 700-900rpm). Itselle tuo on täysin yhdentekevä asia. Kunhan käy.
Itselläni on lähtökohta se, että kun istun autossa ovi kiinni, niin en huomaa auton käyntiä mistään muualta, kuin kierroslukumittaristosta. Jos kuulen vähänkin ylimääräisiä ääniä, niin olen aina rikki. Tästä syystä ostin sytytyspuolen osat. Nyt tarvitsee vain motiovaatio vaihtaa ne jossain välissä.
kävin koeajamassa w211 200cdi:n vm03 ajettu 200tkm, niin hajosin älyttömästi siihen keskikonsolin käsinojaan, kun se natisi niin älyttömästi pienessäkin töyssyssä. Muuten oli kivan hiljanen ja tasainen auto, mutta se käsinoja.. Huh..
Ei välttämättä minun puheita kannata ottaa tosissaan, sillä ei kaikki ole
näin sekaisin mersujen suhteen. Toisille se on ajoneuvo A pisteestä B:en, mutta minulle se on jokapäiväinen harrastus. Toiset harrastaa taistelulajeja, extremeurheilua, juomista, syömistä tai irtosuhteita. Minä harrastan näitä muutamaa hassua mersua, sitä mukaa kun minulla on varaa niihin jotain laittaa.. Se on jotenkin pientä terapiaa, sillä unohtuu nopeasti nämä arkipäivän murheet, kun saa muuta tekemistä. Jälkeenpäin saa ihailla oman käden jälkeä.
220.128 Black Mirror
Noh, täällä on tehty puolentoista vuoden aikana 300CE:hen 4000€:lla remonttia. Hyviä vehkeitä...



MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989



Lepisto kirjoitti:Tuossa kesän jälkeen pitäis ostaa joku hyvä yksilö joko sitten 300ce tai 230ce. Ei tarvitse priima kunnossa olla, koska projektiksi aion sen ostaa, korjata mahdolliset ruosteviat, ja mitä nyt sitten sattuukin olemaan, vähän isompaa vannetta ja muuta pikku kikkailua.
Mahdollisesti myös avata aihe tänne projektistani, ja pyytää mahdollisesti apua, ja muiden kokemuksia. Itsehän täytän 18 tuossa ensivuoden alussa, siksi pitäis olla rojekti kunnossa ja ajossa.
Katsotaan mitä tuleman pitää.
Älä pilaa elämääsi noin nuorena mersuihin sekaantumalla

Alota mieluummin vaikka ryyppäämään

aina vaan fixataan :) 230te -86
Mersuista ei tuu krapulaaPietu71 kirjoitti:Älä pilaa elämääsi noin nuorena mersuihin sekaantumalla.
Alota mieluummin vaikka ryyppäämään.


w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Ai. No meni se ilta noinkin.
Tohon sun allekirjotuksen korjaisin, "mikään asia ei ole niin huonosti, etteikö sitä kannattaisi viinalla pahentaa".
Tai jotenkin shillee. Ei näin känässä enää itekkään ymmärrä. Ettei kukaan vahingosshakaan luule, että tässä thässä jotai absholutismia kannateta.
Tohon sun allekirjotuksen korjaisin, "mikään asia ei ole niin huonosti, etteikö sitä kannattaisi viinalla pahentaa".

Tai jotenkin shillee. Ei näin känässä enää itekkään ymmärrä. Ettei kukaan vahingosshakaan luule, että tässä thässä jotai absholutismia kannateta.
Think Locally, Fuck Globally
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL