Ei-vähäpäästöinen td saksasta.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Pläkkäri
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Ei-vähäpäästöinen td saksasta.

Viesti Kirjoittaja Pläkkäri »

Tervehdys kaikille. Olen tässä selaillut mielenkiintoisia foorumejanne, ja ovatpahan aikamoinen tietolaari!

En tiedä, kuuluko tämä turbofoorumille, mutta ajattelin että parhaat "päästötietäjät" löytyvät varmaankin täältä :) Hyvin olen vastauksia haulla löytänyt, yksi asia jäi askarruttamaan: Haen saksasta 124 300 td farkun kulkineeksi, ja mahdollisesti virisormea alkaa jossainvälissä syyhyttämään.

Mobilesta ym. kun olen autoja katsellut, suurinosa myytävänä olevista näkyy olevan -91 mallisia. Kysymys kuuluukin, riittääkö että auto on käyttöönotettu ennen 1.1.1992, jotta sitä ei merkitä "vähäpäästöiseksi" täällä rekisteröitäessä?

Osassa myynti-ilmoituksia mainitaan "euro2" tai "kat". Onko näillä jotain vaikutusta asiaan? Kiitoksia etukäteen vastauksista!
Kaitsute
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Kaitsute »

Saksan otteessa on jossain ruudussa numero joka tarkoittaa päästoluokkaa ja menee käsittääkseni näin.

0 tai ei numeroa - Ei vähäpäästöinen
1 - Katalysaattori ja euro 1 päästörajat.
2 - Katalysaattori ja euro 2 päästörajat.
jne..

Korjatkaa, jos olen väärässä.

Kävi tässä sellainen mielessä että jos pyyhkisi sen numeron pois siitä saksanotteesta ja poistaisi katin, niin menisiköhän täällä ei vähäpäästöiseksi?

Niin ja itselläni oli tuo numero 1 molemmissa tuontiautoissa -89 bensa sekä -92 Dieseli ja molemmat merkittiin vähäpäästöisiksi.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa...
petska
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petska »

Osta alle 1.1 1991 oleva auto ja sellainen missä ei ole kattia....eikä pakokaasun kierrätyksiä kierrätyskoneet on vähäpäästöisiä... toi minun 190 2.5td oli suomessa merkattu vähäpäästöiseksi kun siinä oli katti mut ei kierrätyksiä ja veholta sain tiedon et se onkin EI vähäpäästöinen mut akelle piti ostaa 86eur todistus veholta....mut eipä ahdistanut kun pystyi rennosti paranteleen....

pakokaasu määräykset muuttuu 90-91 vuoden vaihteessa... :!:
Itse tein ja säästin
keltanokka
Sisäänajossa
Sisäänajossa

vähäpäästöisyys

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Onnistuukohan tuo sama todistuksen noutaminen minullakin? Mulla tuo auto on 300d turbo -90 ja se on tuontiauto. Rekisteriotteessa lukee, että vähäpäästöinen vaikkei autossa ole mitään saastevehkeitä, ei kattia eikä kierrätys laitteita.

Ja jos onnistuu, niin miten toimia? Onko siinä muuta kun hakea todistus ja käydä muutoskatsastaan?
Vastaa Viestiin