Usko jo,huonot on eikä toimiH.Aulakoski kirjoitti:Kiinnostaisi kuulla kokemuksia madallusjousi-vakioiskari-yhdistelmistä.
w124 madallusjouset
- dieselflosse
- Valvoja

- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vakaajatanko
Laiskana luonteena en jaksa haulla kaivella, niin kysynpä tässä topicissa vakaajatangon erosta sportline vs. vakio 24V diesel...
Eli, onko oleellista vaikutusta, jos etuvakaajatangon vaihtelisi sportline-malliseen? KL noita myy uutena, mutta käytettykin saattaisi uusien kumien kera ajaa asian...
Eli, onko oleellista vaikutusta, jos etuvakaajatangon vaihtelisi sportline-malliseen? KL noita myy uutena, mutta käytettykin saattaisi uusien kumien kera ajaa asian...
Terveisin
Tero
Tero
Farkkuun taitaa tuo takaiskarivalikoima olla aika kapea. Sportlinen iskarit ovat vissiin vähän lyhyemmät mutta ovat harvassa kuin kanan hampaat.AM kirjoitti:Usko jo,huonot on eikä toimiAutosta tulee kumipallo,edessä vakioiskarit vielä siinä ja siinä menee mutta taakse vaatii ehdottomasti madallusiskarit.Bilsteinin sprintit tai konin sportit,siinä parhaat vaihtoehdot.
Kait se on jämäkämpi. On sama tanko kuin esim. 300 TD:ssä ja 300 TDT:ssä.dieselflosse kirjoitti:Laiskana luonteena en jaksa haulla kaivella, niin kysynpä tässä topicissa vakaajatangon erosta sportline vs. vakio 24V diesel...
-normitanko: A124 323 68 65
-Sportline: A124 323 77 65
t.
Risto
E500 – 211.070
- dieselflosse
- Valvoja

- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kokemuksesta voin sanoa, että farkun madallettu takapää toimii moitteetta vakiopalloilla, kunhan ovat kunnossa.... Kuten citikoissa nuo pallot ovat niitä perinteisen iskarin näköisiä pumppuja oleellisemmat komponentit.Roisto kirjoitti:Farkkuun taitaa tuo takaiskarivalikoima olla aika kapea. Sportlinen iskarit ovat vissiin vähän lyhyemmät mutta ovat harvassa kuin kanan hampaat.AM kirjoitti:Usko jo,huonot on eikä toimiAutosta tulee kumipallo,edessä vakioiskarit vielä siinä ja siinä menee mutta taakse vaatii ehdottomasti madallusiskarit.Bilsteinin sprintit tai konin sportit,siinä parhaat vaihtoehdot.
Veholta varmaan saisi sopivaa rahatukkua vastaan.
Kait se on jämäkämpi. On sama tanko kuin esim. 300 TD:ssä ja 300 TDT:ssä.dieselflosse kirjoitti:Laiskana luonteena en jaksa haulla kaivella, niin kysynpä tässä topicissa vakaajatangon erosta sportline vs. vakio 24V diesel...
-normitanko: A124 323 68 65
-Sportline: A124 323 77 65
t.
Risto
Onko tuolla tangon vaihdolla oikeasti merkitystä? Siis pitääkö ajella nakki laulaen ennen kuin eron huomaa? Ja tuleeko jotain lieveilmiöitä? Vaikutus ajomukavuuteen hiljaisemmassa menossa?
Terveisin
Tero
Tero
Joo,farmarin madalluksesta ei ole kokemusta,sen verran erilainen systeemi iskareissa että voikin toimia vakioiskareillakin.Tosin reilusti madaltaessa uskon että lyhyemmille iskareille on jo tarvetta?esim. juuri sportline.Omaan farkkuun ei mitään über madallusta tule,yksi koluutin/talous riittää
Mutta sedanissa vaatii madallusiskarit taakse,ero on vakioiskareihin on todella suuri.
Mutta sedanissa vaatii madallusiskarit taakse,ero on vakioiskareihin on todella suuri.
Omassa 250D:ssä on nyt -30mm(40/30 edessä 1-kumeilla) H&R jousissarja alkuperäisillä iskareilla. Iskarit ostettu helmikuussa 2006 joten paljon eivät ole vielä kilsoja nähneet, ja täytyy sanoa että hyvin toimii uusien jousien kanssa! Oikeastaan ei mitään ongelmaa. Tuon kumipallo efektin kyllä tiedän mutta se oli VW-golfissa -60mm weiteceillä ja vakioiskareilla..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Itellä on weitecin vieterit ja hintaa oli 170€ vaikee sanoo mitä muilla madaltaa, mutta itellä tiputti noi -70mm edestä ja -80mm ja jouset on -45, tosin laitoin samalla ykkösen kumit joka nurkaan ja ennen oli kolmoset joka nurkassa. Taakse kyllä piti vaihtaa kakkoset että nousi perä samaan tasoon. Jouset oli muuten erittäin mukavat ajaa ei yhtään pintakovat ja ei ainakaan 50tkm ajettuna osoittanut mitään kuolleentumisen merkkejä.
mitenhän on.. ostin motonetistä -40mm lesjöt ja sieltä sanottiin että ei käy farmariin/automaattiin... mulla on molemmat... madaltaako liikaa? uskaltaako laittaa kun, tulee vielä
18" vanteet 225/40 en oo tolla madalluksella menossa leimalle vaan kysyn että mahtuuko pyörimään.. pieni raapiminen ei haittaa kunhan ei suoraan ajaessa ota kiinni.. ja onko hajua, paljo se sit madaltuu niinku oikeesti..??
18" vanteet 225/40 en oo tolla madalluksella menossa leimalle vaan kysyn että mahtuuko pyörimään.. pieni raapiminen ei haittaa kunhan ei suoraan ajaessa ota kiinni.. ja onko hajua, paljo se sit madaltuu niinku oikeesti..??
TuNa kirjoitti:Mitkähän ois hyvät 30mm madaltavat jouset 200 W124?
Ja mistä ne saisi tilattua kautta noudettua?
H&R:ät ovat kiistatta laatujouset, joita tälläkin foorumilla on suosittu. ja taitaapi olla juuri 30mm madalluksella. en tiedä mistä saa läheltä viialaa, mutta mutta hesasta esim. olikoshan se DR Wheel goods, jossa on hinnat suht ok esim juuri h&r:llä ja bilstainin sprinteillä.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
No KL varaosasta Tampereelta ainakin saa H&R mutta en muista oliko ne 40 vai 30mm madaltavat.dansku kirjoitti:TuNa kirjoitti:Mitkähän ois hyvät 30mm madaltavat jouset 200 W124?
Ja mistä ne saisi tilattua kautta noudettua?
H&R:ät ovat kiistatta laatujouset, joita tälläkin foorumilla on suosittu. ja taitaapi olla juuri 30mm madalluksella. en tiedä mistä saa läheltä viialaa, mutta mutta hesasta esim. olikoshan se DR Wheel goods, jossa on hinnat suht ok esim juuri h&r:llä ja bilstainin sprinteillä.
Semmonen ongelma vaivaa mieltä kun ostin tuossa syksyllä H&R -55mm madaltavat jouset ja laitoin ne paikalleen, Perä asettui hyvälle korkeudelle, mutta keulaa saisi laskea vielä sentin verran. Miten tämä onnistuisi? uusia jousia ei viitsisi taas ostaa(toiset menossa, edelliset oli jokku suplexit -45mm ja rälläkällä loput). Kumitkin on ykköset joka nurkassa. Rälläkkä on pyörinyt mielessä
Mutta taitaa mennä jouset pilalle jos progressiivisistä jousista menee puolikierrosta heivaamaan. Autohan ei keuli mutta korkeus ei miellytä.
Auto on 200D -88
Auto on 200D -88
Ruosteisia Diesel romuja vuodesta 2003
S212 250CDI A -12
w124 200D -91
Ex:
W124 200D -88
W124 200D -86
W124 260 A -88
W210 290TD -96
S210 300TDT -97
S211 220CDI -03
S212 250CDI A -12
w124 200D -91
Ex:
W124 200D -88
W124 200D -86
W124 260 A -88
W210 290TD -96
S210 300TDT -97
S211 220CDI -03
Laitoin tuossa kesävanteet ja renkaat alle (17"). Niin tuota jäihän se tuolla taksi-alustalla vähä korkeeksi
. Melkeen pää mahtuu lokarin ja renkaan väliin on aika tökerön näkönen.
Mutta nyt pitäs päättä kuinka tuota vähän madaltaa lähtökohta on aika huono 540tkm. ajetut vakio iskarit ja jouset
Vaihtoehtoina ilmeisesti:
rälläkkä (halvin)
pelkät madallusjouset (maksaa ja ei taida tulla edes hyvä)
Koko alustasatsi esim H&R ja Sprintit (Paras, mutta kallein)
Auto siis 200d -92
Mistähän noita jousia ja iskareita kannattaisi lähteä kyselemään itse asustelen etelä-pohjanmaalla.
Mutta nyt pitäs päättä kuinka tuota vähän madaltaa lähtökohta on aika huono 540tkm. ajetut vakio iskarit ja jouset
Vaihtoehtoina ilmeisesti:
rälläkkä (halvin)
pelkät madallusjouset (maksaa ja ei taida tulla edes hyvä)
Koko alustasatsi esim H&R ja Sprintit (Paras, mutta kallein)
Auto siis 200d -92
Mistähän noita jousia ja iskareita kannattaisi lähteä kyselemään itse asustelen etelä-pohjanmaalla.
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
- Rälläkkä: Honkkari / Talospörssi/Tarjoustalo etc.
(*)
- Halvat jouset (=jom): Completos (**)
- H&R + bilstein: Dr Wheel Good (muualta ei kannata kysyä kun ei halvemmalla saa) (*****)
siten ne nousikumit madaltaa kanssa jonkin verran: motonet / kl-varaosat 3€/kpl on ykösen kumit.
- Halvat jouset (=jom): Completos (**)
- H&R + bilstein: Dr Wheel Good (muualta ei kannata kysyä kun ei halvemmalla saa) (*****)
siten ne nousikumit madaltaa kanssa jonkin verran: motonet / kl-varaosat 3€/kpl on ykösen kumit.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei pidä täysin paikkansa. Itse sain Sprinteistä paremman tarjouksen Euromasterilta. Mutta jousien kanssa tuli ongelmia koska heillä ei ole H&R:n jälleenmyyntiä niin eipä tullut tilattua sieltä....veskola kirjoitti:- H&R + bilstein: Dr Wheel Good (muualta ei kannata kysyä kun ei halvemmalla saa) (*****)
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Ducati 999 -04
Niin no kait nuo hinnat aina vaihtelevat, joskus voi saada jostain hitusen halvemmalla.CH kirjoitti:Ei pidä täysin paikkansa. Itse sain Sprinteistä paremman tarjouksen Euromasterilta. Mutta jousien kanssa tuli ongelmia koska heillä ei ole H&R:n jälleenmyyntiä niin eipä tullut tilattua sieltä....
Itse asiassa ei ole mitään kokemusta jousien hankkimisesta/hinnoista kun ulkoistin kyseisen toiminnan (epk:lle)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Millainen madaltava jousisatsi olisi hyvä W124 300tdt farkkuun?
http://cgi.ebay.de/H-R-Tieferlegungsfed ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/H-R-TIEFERLEGUNGSFED ... dZViewItem
Tuossa olisi pari linkkiä Ebay sivustolta. Voisiko joku asiantuntija kommentoida onko kumpikaan noista soveltuva/ hyvä kyseiseen automalliin.
http://cgi.ebay.de/H-R-Tieferlegungsfed ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/H-R-TIEFERLEGUNGSFED ... dZViewItem
Tuossa olisi pari linkkiä Ebay sivustolta. Voisiko joku asiantuntija kommentoida onko kumpikaan noista soveltuva/ hyvä kyseiseen automalliin.
- H.Aulakoski
- Vakiokalustoa

- Viestit: 155
- Liittynyt: To 30.03.2006 00:16
Ihme skeidaa tullu joskus kirjoiteltua tuonne...
Mutta, nyt olis tarkoitus laitattaa madallusjouset dieseliin. Auto on w124 vm. 90 250d automaatilla. Eibach -30 mm lienee ainoa oikea jousisarja vakioiskareiden kanssa käytettäväksi. Oisko kellään laittaa havainnollistavaa kuvaa miltä auto näyttäisi ko. jousien kanssa?
Oheisen kuvan autossa (200d manuaali) on h&r -30mm (siniset) jouset vakioiskareilla, jousikumien korkeudesta ei ole tietoa. Mielestäni sopivan korkuinen ja vastaavaa tavoittelen nytkin.

Mutta, nyt olis tarkoitus laitattaa madallusjouset dieseliin. Auto on w124 vm. 90 250d automaatilla. Eibach -30 mm lienee ainoa oikea jousisarja vakioiskareiden kanssa käytettäväksi. Oisko kellään laittaa havainnollistavaa kuvaa miltä auto näyttäisi ko. jousien kanssa?
Oheisen kuvan autossa (200d manuaali) on h&r -30mm (siniset) jouset vakioiskareilla, jousikumien korkeudesta ei ole tietoa. Mielestäni sopivan korkuinen ja vastaavaa tavoittelen nytkin.

BMW E38 730D | Exät: MB E300D-24v -93, MB w124 250D -90, MB w124 230E -92, MB w124 200D -90, MB c124 300CE-24v -90
Ite menisin kyllä rälläkkä tai halpajousien ollessa kyseessä ostamaan ne tavan tarvikeliikkeestä. Tenavassa on Lesjöfors -45mm ja hintaa 150€. Lesjöforssit o mm. Koeningseggissä
W124 näytti löytyvän kans. Ja hyvin tyytyväinen olen ollut. On vieläpä euroopan autoteollisuuden ykköstoimittaja OEM jousissa. KYB kaasuiskarit vain sais olla vähä jämäkemmät.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- H.Aulakoski
- Vakiokalustoa

- Viestit: 155
- Liittynyt: To 30.03.2006 00:16
-
dieselpowerrr
- Sisäänajossa

- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti 18.12.2007 12:33
- Paikkakunta: raahe
- H.Aulakoski
- Vakiokalustoa

- Viestit: 155
- Liittynyt: To 30.03.2006 00:16
Tuli koitettua 17" kesäpyöriä jo farkun alle (w124 300te) Lopputulos oli aika hurjan näköinen, vakio alustalla kumin ja kaaren välissä noin 15cm tyhjää...
Ajattelin noita H&R -35mm vai onks se -30mm jousi sarjaa.
Mistä saa noita erikorkuisia kumeja jousien alle edullisesti??
Ajattelin eteen 1 kumit ja taakse 3 kumit?? Mielipiteitä ja vinkkejä kaivataan. Lopuks haluunh et perä on hiukan keulaa ylempänä.
Ajattelin noita H&R -35mm vai onks se -30mm jousi sarjaa.
Mistä saa noita erikorkuisia kumeja jousien alle edullisesti??
Ajattelin eteen 1 kumit ja taakse 3 kumit?? Mielipiteitä ja vinkkejä kaivataan. Lopuks haluunh et perä on hiukan keulaa ylempänä.
-
P. Lanttola
- Vakiokalustoa

- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59




