C180T -98 ei käynnisty kerrasta... *korjattu*
C180T -98 ei käynnisty kerrasta... *korjattu*
...toisella starttauksella kylläkin. lähtee ekallakin käyntiin, mutta sammuu saman tein.
ja kylmänä vaihtaa vaihdetta vähän kun manuaali eli kierrokset putoo ja sit vasta nappaa isomman pykälän. jos vedättää kunnolla, niin ei meinaa vaihtaa isommalle ennen kuin punaviivalla. kaasua löysäämällä kylläkin.
ideoita? tarttee vissiin avata se kaasuvaijerin päässä oleva musta laatikko ja putsailla paikkoja. ja ajattelin kokeilla crc:n air sensor clean:ia ilmamassamittarin puhdistukseen.
ja kylmänä vaihtaa vaihdetta vähän kun manuaali eli kierrokset putoo ja sit vasta nappaa isomman pykälän. jos vedättää kunnolla, niin ei meinaa vaihtaa isommalle ennen kuin punaviivalla. kaasua löysäämällä kylläkin.
ideoita? tarttee vissiin avata se kaasuvaijerin päässä oleva musta laatikko ja putsailla paikkoja. ja ajattelin kokeilla crc:n air sensor clean:ia ilmamassamittarin puhdistukseen.
Viimeksi muokannut heimo, La 03.03.2007 22:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mulla sama sama käynnistys ongelma, kävi pirun rikkaalla ja syynä ilmamassamittari.
Uusi tilalle ja normaalit startit ja käynti taas.
Hintaa Helsingissä Alppilan Autohuollossa töineen vajaa 600 eskoo..
Jos olisin ollut varma tuosta että syynä pelkästään tuo MAF, niin olisin hankkinut sen itse ja vaihtanut.
Auto C180 -98.
Kokeilin pari kertaa tuota Air Sensor Cleaneria, eka auttoi vähän toinen ei sitten enää yhtään.
Ilemisesti vikana sen ilmamassamittarin elektroniikan rikkoontuminen, joka ei tietenkään tuolla aineella korjaannu.
Uusi tilalle ja normaalit startit ja käynti taas.
Hintaa Helsingissä Alppilan Autohuollossa töineen vajaa 600 eskoo..
Jos olisin ollut varma tuosta että syynä pelkästään tuo MAF, niin olisin hankkinut sen itse ja vaihtanut.
Auto C180 -98.
Kokeilin pari kertaa tuota Air Sensor Cleaneria, eka auttoi vähän toinen ei sitten enää yhtään.
Ilemisesti vikana sen ilmamassamittarin elektroniikan rikkoontuminen, joka ei tietenkään tuolla aineella korjaannu.
ei ollut crc:llä vaikutusta. anturin vastuksessa on jonkin verran hapettumaa, tiedä sitten olisiko sökö koko juttu.
toinen seikka minkä koeajolla huomasin, on se, että kick-down:lla kiihdytettäessä auto tuntuu tukehtuvan. kun kaasua löysää hiukan, meno vilkastuu. kun kunnolla vedättää, ottaa kyllä loppujen lopuksi kierrokset punaviivalle, mutta paikallaan N-asennossa "pupeltaa" karvan alle 4000:nen, eikä nouse yli sen. tyhjäkäynti ihan ok, tasainen.
huoltolistalla tällä hetkellä uusi ilmansuodatin, tulpat...
toinen seikka minkä koeajolla huomasin, on se, että kick-down:lla kiihdytettäessä auto tuntuu tukehtuvan. kun kaasua löysää hiukan, meno vilkastuu. kun kunnolla vedättää, ottaa kyllä loppujen lopuksi kierrokset punaviivalle, mutta paikallaan N-asennossa "pupeltaa" karvan alle 4000:nen, eikä nouse yli sen. tyhjäkäynti ihan ok, tasainen.
huoltolistalla tällä hetkellä uusi ilmansuodatin, tulpat...
Täsmälleen samat oireet kuin omassa C180:ssa aikoinaan. Ilmamassamittari oli kuolemaisillaan. Pystyi tekohengittämään elektroniikanpuhdistus spraylla.heimo kirjoitti:kiihdytettäessä auto tuntuu tukehtuvan. kun kaasua löysää hiukan, meno vilkastuu. kun kunnolla vedättää, ottaa kyllä loppujen lopuksi kierrokset punaviivalle, mutta paikallaan N-asennossa "pupeltaa" karvan alle 4000:nen, eikä nouse yli sen. tyhjäkäynti ihan ok, tasainen.
ilmamassamittari
Kannattaa haulla, löytyy saksasta vähän yli satasella tarvike ja bosch.
Veholla 500 egee
Veholla 500 egee
ilmamassamittari
Motoso firma alkuperäinen a0000940948 bosch osa 0280217144. (129€)
Eikä kannnata Motonetin osia sovittaa myyvät diisselii ja bensaa sammaa luftmassermesseria.
Eikä kannnata Motonetin osia sovittaa myyvät diisselii ja bensaa sammaa luftmassermesseria.
Pelkä antura irti tötteröstä ja hessumobiiliin anturan kanssa, uus antura tilalle. Samaa ilmamäärämittaria käyttävät kuulemma volkkarissa. Itse ostin anturan tötteröineen hessusta ja hinta oli jotain 300, vehosta hinnaksi ilmoittivat 700€, mut pelkänanturankin saa ja hintaa sillä oli muistaakseni satasen kieppeissä. (selvittelin jälkikäteen, kun niin vitutti) Mersun varaosakoodi ei tunne irtoanturaa, aina pyrkivät myymään anturan tötterön kanssa, maistuu kusetukselta....
no niin, hommahan etenee. tänään vaihdoin tulpat , ilmansuodattimen ja ilmamassamittarin. mittari mallia tarvike, en ees tiedä minkä firman kun ei missään lue mitään. boschin numerolla se on, mutta nimeä ei lue. oli koko paketti muoviputken kera ja hintaa karvan alta 100 euroa.
hyvin tuli tehot takaisin. ajon jälkeen tyhjäkäynti hieman seilailee, mutta esim. käynnistyksen jälkeen ei. kylmäkäynnistystä en vielä ole päässyt kokeilemaan.
hyvin tuli tehot takaisin. ajon jälkeen tyhjäkäynti hieman seilailee, mutta esim. käynnistyksen jälkeen ei. kylmäkäynnistystä en vielä ole päässyt kokeilemaan.