c280 bensa vm:94 voiko tälläseen asentaa turbon

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
petripih
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 18.12.2006 15:34
Paikkakunta: espoo

c280 bensa vm:94 voiko tälläseen asentaa turbon

Viesti Kirjoittaja petripih »

c280 automaatti suorakutonen bensa vm:94 voiko tälläseen asentaa turbon ilman että katsastuksen sedät ei pompauta päästöjen takia?
ja jos jollain olis myydä tähä sopivia aluvanteita kohtuuhintaan niin olisin kiinnostunu?
c280
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: c280 bensa vm:94 voiko tälläseen asentaa turbon

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vuosimalli 94 ja bensiinimoottori tarkoittanee vähäpäästöistä.

Vähäpäästöiseen saa vaihtaa vastaavan sisarmallin vähäpäästöisen tekniikan, itse turboahtimen asennus ei ole sallittu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos tarvetta on lisätehoille, niin mahdollinen ratkaisu on laittaa AMG:n tekniikka tai vaihtaa koko auto. Saatavana on kohtuullisen halpoja C32 tai C36 AMG-autoja, joissa riittää vääntöä ilman turboa. Moottorin kestävyys on kuitenkin huonompi kuin C280:ssa, mutta todennäköisesti parempi kuin jälkiasennetussa turbossa.
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

mikään pykälä ei estä suoranaisesti vähäpäästöisen ahtamista. ainoa vaikeus on saada se päästömittauksista läpi. päästöt ei saa muuttua ns huonompaan suuntaan mitä alunperin k.o moottorissa on asetettu. tuossa se ongelma piilee käsitykseni mukaan.

vähäpäästöisen ahtamista on btcf:n sivustolla ihmetelty ainakin 1000000 kertaa, tosin kohteena on ollut bemarit, mut ihan sama koskee bemaria kuin mersuakin.

tyyppihyväksytyllä remmiahdinsarjalla vois mahdollisesti saada homman onnistumaan. ainakin muutama bemari on saatu laillisesti liikenteeseen ja katsastettua vaikka onkin remmiahdettu, coolerilla, ja yksi ainakin DBilaksen läppärungoilla.

kaikki on mahdollista, mutta hyvin vaikeaa ja KALLISTA se ainakin on
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

JarkkoN kirjoitti:Jos tarvetta on lisätehoille, niin mahdollinen ratkaisu on laittaa AMG:n tekniikka tai vaihtaa koko auto. Saatavana on kohtuullisen halpoja C32 tai C36 AMG-autoja, joissa riittää vääntöä ilman turboa. Moottorin kestävyys on kuitenkin huonompi kuin C280:ssa, mutta todennäköisesti parempi kuin jälkiasennetussa turbossa.
Onko kokemusta tuosta, että C32 tai C36 kestäisivät huonommin kuin C280? Aika kalliit osathan siellä on sisällä, joten jos nätisti ajaa, en uskoisi olevan yhtään sen huonommin kestävä kuin mikä tahansa muukaan...

Kaikenhan saa kyllä rikki tarpeeksi repimällä...
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

JarkkoN kirjoitti:...Saatavana on kohtuullisen halpoja C32 tai C36 AMG-autoja, joissa riittää vääntöä ilman turboa...
Niinpä, C32:ssa onkin kompressori :wink:


Näsäviisaasteli,
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

eerola kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:...Saatavana on kohtuullisen halpoja C32 tai C36 AMG-autoja, joissa riittää vääntöä ilman turboa...
Niinpä, C32:ssa onkin kompressori :wink:


Näsäviisaasteli,
Ihan kuin muistaisin nähneeni jossain compurasarjaa c280:seen, siis tehdastekoista, josta taas lienee päästöpaperit saatavilla sarjan mukana.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Muistelen jostain lukeneeni, että AMG-versioissa moottorit mitoitetaan
lyhyemmälle kestoiälle kuin tavalliset bensamoottorit. AMG:lle se
km-määrä olisi 200.000 ja muille 300.000. Lähde ei ole tiedossa, joten
varmaaa tietoa ei ole.
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Mosselman

Viesti Kirjoittaja Noname »

Jossain törmäsin vähän aikaa sitten samaan aiheeseen ja Moselman oli mainittu valmsitajana M104 turbopaketille eli sinne vaan kyselemään.

Mitään järkeähän tuossa projektissa ei sitten ole.. mutta siitähän tässä ei ollutkaan kyse :P
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Vastaa Viestiin