Mites on, arvaako tuohon uuteen korimalliin puuttua?
Ei voi kuin suositella. Ei minkäänlaista pahaa sanottavaa allekirjoituksen mukaisesta vm -05 autosta, jonka hankin itsepäisyyspäivänä 2006. Toimii kuin sveitsiläinen juusto (huima ero aikaisempiin BMW-hairahduksiin sekä (pakko myöntää) S210-sarjan autoihin) ja ajo-ominaisuudet jarrutuntumaa myöten + muut ominaisuudet kohdallaan. Paras/laadukkain perheauto ajoltaan ja yleistuntumaltaan, mitä minulla on ikinä ollut!
Ei nitise, ei natise eikä kolise eli kertakaikkisen kassakaappimainen fiilinki. Lähtee pakkasesta käyntiin hyvin ja lämpöä riittää suhteellisen pikaisesti. Varusteita riittävästi jo vakionakin. Farkun ilmajousitus toimii hyvin jne jne ...
Auto oli eilen öljynvaihtohuollossa Auto-Sunilla, missä siihen tehtiin akun latauksen ohjainlaitteen softapäivitys (huoltoaktio). Lyhyen kokemuksen jälkeen lataus on nyt kohdallaan, sillä muutaman kerran kylminä aamuina herjasi käynnistyksen jälkeen akkujännitteestä (mukavuustoiminnot kytkeytyivät pois käytöstä muutamaksi minuutiksi). Huoltohintakin oli ns. lompakkoystävällinen, koska Assyst-huollot ovat kiinteästi hinnoiteltuja.
Ruosteestakin on ilmeisesti päästy eroon kiitos runsaan alumiinin käytön (lokasuojat, konepelti, sedanin takaluukku jne) sekä parempien pintakäsittelyprosessien. Samoin koiranluuongelma on mennyttä kiitos uudelleen suunnitellun etujousituksen. Sähköt toimivat myös kokemuksieni mukaan selvästi paremmin (ei turhia anturihälytyksiä) kuin 210-sarjassa jne jne ...
Kun olin palaamassa takaisin mersukantaan, kyselin tarkasti 211-mallista OIKEILTA asiantuntijoilta (enkä uskonut essonbaarijuttuihin). Yksi tärkeimmistä tekijöistä auton (ja jarrujen) luotettavuuden ja viattomuuden suhteen on sen valmistussarja, joka selviää valmistuspäivämäärän perusteella = ennen toukokuuta 2003 valmistettuihin autoihin eivät edes käytettyjen autojen massamyyjät halua puuttua pitkällä tikullakaan. 211-mallin kyseenalainen maine perustuu juuri noihin alkupään autoihin, joissa oli runsaasti sähkövikoja sekä jarruvikoja. Mutta Toukokuussa 2003 tuohon on saatu ratkaisu ja lopputuloksena on ERITTÄIN varma auto!
kovamuovinen kojelauta natisee niinkuin ilmeisesti kaikissa nykyautoissa
Ei pitäisi! Onko kolaritaustaa tai etuikkuna vaihdettu?
SBC-jarrujen alkutuntuma (vrt. -05 X3 bemu) oli hiukan omituinen, ajattelin että onkohan putkissa ilmaa... samaten fly by wire kaasupoljin on tunnoton

Ei ainakaan omakohtaista kokemusta!
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180