Väyrysen vetokoukusta asiaa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Väyrysen vetokoukusta asiaa

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Terve,

onko tietoa, onko kaikissa (tai jostain vuosimallista alkaen) väyrysissä vetokoukulle aina jonkinlainen valmius rungossa? Tarkoitan valmiutta lähinnä irroitettaville koukuille. Vai jos alkuperäisasennus puuttuu, niin joutuuko jälkiasennuksen aina tekemään jotenkin päälle pultaten (70-luvun tapaan) vai saako sen aivan vastaavaksi kuin alkuperäisasennus olisi ollut irroitettavalle koukulle. Vajaan tonnin taitaa homma kirpaista. On muuten huomattava osa käytetyn auton hinnasta.

Kiinnostuksesta vain kyselen, jos taas joskus tulen ostaneeksi ilman vetkokoukkua olevan.

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
vuola
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja vuola »

Laitoin viitisen vuotta sitten koukun -98 malliseen väykkyyn. Muuten homma on helpohko, mutta reikien kairaus puskurin alla olevaan peltiin on ehjän auton raiskausta. Itse kiinnitysreiät ovat valmiina. Kovilin koukku ja johtosarja makosivat tuolloin 1200 mk ja aikaa meni 2-3 tuntia. Tuntuu, että euron tultua koukkujen hinnat ovat pysyneet lukumääräisesti samana, valuutta vain on vaihtunut.
tdt300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja tdt300 »

koukku on jonku 300-400€ ja johto sarja 200-300€ riippuen merkistä ja osto paikasta..asennus on helppoa ku kaikki reiän paikat on merkattu.ohjeetkin on yleensä kohtuu selkeät.muutaman kymmentä oon asentanu ja aina on onnistunut aika kivuttomasti.
autot:
124 300tdt -92
123 200d -81
115 220d -69
nautseri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tuolta löytyy molempiin korimalleihin ja aika edukkaasti.
Itsellä kulkineessa samanlainen ja on parhaita koukkuja.

http://cgi.ebay.de/Anhaengerkupplung-Me ... dZViewItem
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Aapuaa!

Osaisko joku etsiä mulle tuolta eBaysta C-malliin semmosen sähkösarjan?
Koukku löytyy jo takapuskurista mutta edellinen omistaja ei ole raaskinut ostaa sähköjä samalla.

eli autoon : W202 220D vm.1993. Espirit
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

Kannattaa ostaa Veholta koukku ja johdot. On reilu 200€ yhteensä. Mikään varaosaliike ei myy yhtä halvalla. Toinen asia on kannattaako johtoja ottaa sieltä ollenkaan, ovat liian monimutkainen asentaa monelle huoltoliikkeelle, sillä tulisivat Väykyssä kojelautaan asti. Mulle teki paikallinen paja takavaloista napaten ohjausvirran ja muutama rele väliin ja virta akulta. Suoraan valoilta ei kannata varastaa tulee liikaa kuormitusta.
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
illinois
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja illinois »

makinenmt kirjoitti:Kannattaa ostaa Veholta koukku ja johdot. On reilu 200€ yhteensä. Mikään varaosaliike ei myy yhtä halvalla. Toinen asia on kannattaako johtoja ottaa sieltä ollenkaan, ovat liian monimutkainen asentaa monelle huoltoliikkeelle, sillä tulisivat Väykyssä kojelautaan asti. Mulle teki paikallinen paja takavaloista napaten ohjausvirran ja muutama rele väliin ja virta akulta. Suoraan valoilta ei kannata varastaa tulee liikaa kuormitusta.
Omassa väykyssä (-99) laitoin valokatkaisijaan asti kun kerran siellä on tyhjä paikka sitä vetokoukun liitinsarjaa varten. Ei ole ollut mitään ylikuormituksia.
Vastaa Viestiin