MB w126, etenkin 420 V8

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
jleino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 29.12.2006 17:09
Paikkakunta: Sotkamo

MB w126, etenkin 420 V8

Viesti Kirjoittaja jleino »

Minkälainen kampe toi on kestävyydeltään? Ajettavuus ja muut ominaisuudet ovat varmasti aikansa parhaimmistoa sekä aika hyvät varusteet vähän paremmissa malleissa.

Lähinnä mietityttää että jos tuommoisen noin 300tkm ajetun yksilän ostaa niin onkohan se kestävyydeltään lähelläkään muitten saman ikäisten sisarustensa tasoa..?! Kone, laatikko paljonko niillä ajaa jos hyvin huollettu yksilö on. Bensaa luonnollisesti menee ainakin tarpeeksi 8) Kertokaa viisaammat kokemuksia, ja onko jokin malli yksilö samanlainen "floppi kuin uudempi S350td joka kannattaa kiertää hieman kauempaa ellei tiedä että on remontoitu yksilö varmasti?!
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

W126 on upea auto. Itse alan kartuttamaan kasikoneella kilometrejä vasta ensi kesänä, kunhan saan leimaan ja verotettua.

Ilmeisesti nämä uudemmat kasikoneet eli M116 (380/420) ja M117 (500/560) on parempia mitä ne ensimäiset 350 ja 450:t. Minulla on käsitys että hyvin huolletulla saattaa ajella useamman sataa tuhatta km ilman ongelmia.

Ostettaessa koneesta on katsottava ne samat asia mitä muistakin autoista, eli että käy nätisti (tasaisuus, ei sivuääniä). Jos voisi käynnistää kylmänä niin näkee että pölläyttääkö käynnistyksen yhteydessä ja että toimiiko kaikki vimpaimet eli pelaa hyvin lämmetessään kuumaksi asti ( eli sammutus puolilämpimänä ja uudelleen käynnistys). Kuumana sitten tarkista savutus ja huohotus, saa ainakin jotain käsitystä.

Nokka-akselit taitaa mennä ensimmäisenä vaihtokuntoon, mutta miten ne tarkistat - siihen en osaa sanoa tarkemmin. Ääntely venttiilikoppien suunnalta on ainakin vinkki jostain laitettavasta...

W126:ssa mielestäni ei ole sellaista "pommimallia". Eli kaikki versiot ovat toimivia. Joku koulukunta on sitä mieltä että tällä hetkellä paras versio olisi M110-koneinen eli 280SE; siinä on luotettava ja suht tehokas moottori joka ei vie tuhottomasti bensaa nurkka-ajossakaan. Maantiellä kesällä kympin pintaan - kuten tekee isommatkin koneet (mutta niissä menee enemmin ainetta taajama-ajossa taasen). Oma 280SE on ollut mukava, varma ja taloudellinen kulkine jo 7 vuoden ajan. Tottakai alustan osia ja muita kuluvia osia on uusittu (mittarissa nyt 403 tkm). Tekniikka tuossa on yksinkertaista vielä, mutta kone on kierroskone eli alavääntö aika ohut.

Oma mielipiteeni on että uudempi ässä olisi parempi ilman automaatti-ilmastointia ja mahdollista ajotietokonetta (varmaan kallita korjata jos vioittuvat ja rikkinäisenä varusteet antavat huonon kuvan autosta). Airbag jos on niin varmaan ei ole 10 v välein tarkastettu (kuten ei omassanikaan). Naapurifoorumilta luin että juuri 420:ssa on vaikeasti löydettävä (=kallis) sytytysboksi jos se sattuu rikki menemään.

Tässä nyt jotain näin aluksi :D .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
jleino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 29.12.2006 17:09
Paikkakunta: Sotkamo

Viesti Kirjoittaja jleino »

Kiitoksia tyhjentävästä vastauksesta :D Totta kai autot ovat yksilöitä varsinkin jo tämän ikäisestä puhuttaessa mutta hyvää etsii mielellään vähän kauemminkin, kun nykyisen kevään korvalla myy pois niin eihän tuontikaan ole mikään pois suljettu mahdollisuus..
Vastaa Viestiin