Nythän on näin, että mersunkin moottoria voidellaan (öljyt vaihdetaan) joskus, liikkuvia osia (saranat jne.) hoidetaan huolloissa rasvalla. Vaihdelaatikon+perän öljytkin "suositellaan" joskus vaihdettavaksi ja jotkut vaihtavat joskus pyöränlaakerienkin rasvat uusiin ja paremmin Suomen olosuhteita kestäviksi!
Mersun alustassa on paljon kestovoideltuja niveliä alustan ominaisuuksia parantamassa. Nivelissä käytetyillä niukoilla rasvoilla on vaan tapana vanhemmiten ja pakkasissa liuottimien haihduttua kovettua ja niiden voiteluteho huononee olennaisesti. Nivelet alkavat toimia vähin rasvoin ja kitinän ja kulumien myötä nivelenvaihtorumba alkaa, kun tuota elopainoakin on päällä - kiitos tukevien rakenteiden.
Varaosakauppa "laatuosilla" käy ja työtä + "lekaakin" joskus tarvitaan irroittamiseen , joitakin voi v...ttaakin!
Kannattaisiko ja olisiko helpompaa näitä ns. kestovoideltuja niveliä Mersussa jotenkin huoltaa eli vanhaan tapaan tehdä alustanvoitelu

