ikkunanlämmitin päälle, radio sammuu

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
PTOL
Sisäänajossa
Sisäänajossa

ikkunanlämmitin päälle, radio sammuu

Viesti Kirjoittaja PTOL »

ostin jvc-merkkisen autostereon. c-mersu vm. -98. muuten kaikki toimii hienosti, mutta radio sammuu, kun takaikkunan lämmittimen laittaa päälle. kuuluu vain kohinaa
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

olisko mahdollisesti huono akku. automaattisesti mursu vähentää virran käyttöä jos jännite laskee. toinen tietenki että onko siinä ulkoinen antenni vai sellanen joka on myös takalasissa vähän samaan tapaan kuin ikkunan vastuslangat ja tässä olis jotain oikosulkua
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Minun käsittääkseni antennilla ja ikkunanlämmittimellä on jotakin yhteistä (sama?).
Soitin myös JVC:n maahantuojan asentajalle, mutta hänellä ei ollut vastausta.
Muutenhan laite toimii moitteettomasti. Samaa ilmiötä ei tapahdu, kun soitin soittaa levyjä tai USB:tä.
Asentaminen oli yksinkertaista: mersun tehdassoitin ulos ja uusi laite tilalle samoihin liittimiin. Antenniin jouduin yhdistämään jatkokappaleen, jotta se sopi uuteen soittimeen.
Voiko olla niin, että mersun tehdassoitin suodattaa ikkunnanlämmittimen häiriöt sen ollessa päällä?
PTOL
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tarkennuksena otsikkooni: radio ei sammu, vaan siitä kuuluu pelkkää kohinaa kun ikkunanlämmitin on päällä. Heti kun ikkunanlämmittimen sulkee, radio kuuluu kirkkaasti.
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

PTOL kirjoitti:Voiko olla niin, että mersun tehdassoitin suodattaa ikkunnanlämmittimen häiriöt sen ollessa päällä?
Minulla pelasi JVC -98 C-mersussa oikein hyvin silllä takalasiantennilla.
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Kokeile ottaa radion takaa auton oma antennijohto irti ja laita siihen väliaikaisesti irto antenni, jos näin toimii niin sitten on "vajaa" häiriön suodatus.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
maito
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja maito »

Mulla tämä vaiva myöskin :roll: , onko selvinnyt mitään ?

Paha enteisesti olen kyllä ollut varovainen takalasin lämmittimen käyttäjä nykyisin. Olin joskus kaverin peugeotin kyydissä ja samaa oiretta autossa, mutta cd päälle niin kuului eikä asiasta välitetty, kunnes takalasi hajosi yhtäkisti . Eli mahtoi olla joku oikosulku tai lanka siellä lasissa huono kosketuksinen ja kuumeni liikaa paikallisesti ja lasi hajosi . Ainakin myöhemmin tällaisen selityksen kuulin- lieneekö perää .

Nyttemmin omassa autossa samaa oiretta siis, niin ompa ollut lasin lämppäri erikoisen vähällä käytöllä ...
Cardoc
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Cardoc »

Tämä ongelma oli tavattavissa erityisesti 202-korisissa farmareissa. Ongelma korjaantuu vaihtamalla takalasia.
Vastaa Viestiin