Talviseisonta ja ongelmat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MatiasB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: La 26.08.2006 23:40
Paikkakunta: Kotka

Talviseisonta ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja MatiasB »

Terve, tossa on mun V8 nyt seisoskellu tallissa (kylmä talli) 1½ kk ja tänään menin käynnistämään mersua, noh, auto käynnisty hienosti mutta ilmeisesti vajaapyttysesti.
Kun kierrosti niin 2000rpm + alkoi ihme rukellus joka välittyi vibraationa koko autoon.

Pakki päälle ja tallista ulos + n. 10km lenkki ja ongelma oli hävinny, mutta mutta uutenä äänenä on hyvin vaimea naksutus (mahdollisesti yhdestä venttiilistä?).
Paikat varmaan hieman jumissa seisonnan jälkeen(kö) ?

Tästä voisi todeta että autojen seisottaminen ei ainakan säästä niitä, prkl kun ei jaksais huoltoon autoa raahata tuollaisen hyvin kevyen nakutuksen vuoksi, muttamutta kun on tottunnu ns. äänettömään koneeseen niin kaikki uudet äänet häiritsevät.
Niin kardaanin kannatinlaakeri on jokatapauksessa menossa vaihtoon huhtikuun B huollon yhteydessä mutta uskaltaako niitä siellä veholla edes pyytää tarkistamaan asian vai tuleeko heti joku tyyliin..."joo tää maksaa tonnin kun katotaan venttiilin välykset + tiivisteiden hinnat..niin ja joo nokkakaselin vaihto maksaa selkäydin nestettäs ".

Onko muilla vinkkejä seisotukseen tai vastaavia ongelmia tullut seisonnan jälkeen?




:(
MB W210 E430 -98 Avantgarde .aut
Avatar
MatiasB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: La 26.08.2006 23:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja MatiasB »

No niin homma korjaantu, jostain syystä yksi tulppa oli helvetin löyällä ??
Tämä selvisi kun yritin paikallistaa minkä pytyn vena nakuttaa, noh kiristys ja kaik on taas kuin ennen...prkl...ja tulpat vaihdettiin 2000km sit sillä kuuluisalla mesen valtuutetulla...
MB W210 E430 -98 Avantgarde .aut
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Itse "osaseisotan" tuota W140:stä talvet kylmässä hallissa.
Ajan kuitenkin sillä 250 km keikan noin 4...6 viikon välein talvellakin.
Kaksi talvea takana ja toistaiseksi seisottamisesta ei ole mitään ongelmaa ollut.
Kyllähän autot tykkää kun niillä ajetaan, mutta melkoinen masokisti, pitää olla, jos näissä suomen suolapaskoissa haluaa autoaan kylvettää, jos muitakin mahdollisuuksia on. Käyttöautot on sitten asia erikseen, antaa palaa vaan, mutta kovaa työtä ja huolenpitoa vaatii, jos meinaa autonsa kuosissa pitää suomen talvessa.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Vastaa Viestiin