ML:n hälytin alkanut omatoimiseksi
ML:n hälytin alkanut omatoimiseksi
Tämän vuoden aikana ilmennyt ikävä vika. ML:n originaali hälytin soinut kolmena yönä ilman mitään näkyvää syytä. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Ja mistä kannattaisi vikaa ensimmäisenä etsiä?
Viano 4matic (w639)
En tiedä voisko olla sama vika, mutta itsellä tossa 190:ssä Defan hälyttimellä oli joskus akku aika lopussa ja se aiheutti hälyttimen omatoimisuutta. Mitään muuta vikaa ei ollu, lähti hyvin käyntiin ym.
Edellinen omistaja oli katkassu sireenin johdonkin ilmeisesti sen takia, kun oli hälytelly omia aikojaan.
Edellinen omistaja oli katkassu sireenin johdonkin ilmeisesti sen takia, kun oli hälytelly omia aikojaan.
toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Tulokkaana tällä forumilla haeskelen vastauksia kysymyksiin joita on herännyt -03 ML:n kanssa. Tämä hälytinjuttu kiinnostaa, oma hälytin on kytketty pois toiminnasta koska kahden talven aikana se on huudellut itsekseen (merkkihuolto kytki pois toiminnasta). Tämä ilmeni aina kovilla pakkasilla ja tietysti aamuyöstä. Hälytykset ovat olleet aiheettomia mutta onhan naapurit saaneet niistä riemua, ettei aivan hukille ole menneet. Huollon mukaan vikakoodi "johdon manipulointi" ei kerro mitään. Itse arvelen että ehkä pakkasen kiristyessä akun jännitetaso on heitellyt, vaan minkä sille teet (akku on uusittu). sisätilan lämmitinta tai webastoa ei ole. Onko se vaan hyväksyttävä että hälytin on pidettävä poissa käytöstä (kuinka vakuutukset jne?)
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tämä on todella erikoinen ongelma. Itse olen pienkerrostalossa asuvana kärsinyt tästä siinä muodossa että alakerran naapurin bemari metelöi itsekseen. Ja aina yöaikaan, ei koskaan päiväsellä.
Aluksi mietimme kaikenlaista, kuten kissan hyppäämistä konepellille tai käpyjen tipahtelua. Empiirinen rynkytystesti kertoi että vika ei voi olla kummassakaan. Akun latauksessakaan ei vikaa voi olla koska sittenhän mökää pitäisi kuulua päiväsaikaankin.
Minä uskon kosteuden kondensoitumiseen jonnekin minne ei pitäisi. Selittyisi talvikin. Kasvaisiko jonkun johdon vastus kostealla&kylmällä sellaisiin mittoihin, että hälytin luulee järjestelmää kopeloitavan?
Aluksi mietimme kaikenlaista, kuten kissan hyppäämistä konepellille tai käpyjen tipahtelua. Empiirinen rynkytystesti kertoi että vika ei voi olla kummassakaan. Akun latauksessakaan ei vikaa voi olla koska sittenhän mökää pitäisi kuulua päiväsaikaankin.
Minä uskon kosteuden kondensoitumiseen jonnekin minne ei pitäisi. Selittyisi talvikin. Kasvaisiko jonkun johdon vastus kostealla&kylmällä sellaisiin mittoihin, että hälytin luulee järjestelmää kopeloitavan?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Samaa kissajuttua minäkin tuumin, mutta sitten tuo tapahtui päiväsaikaan ja satuin olemaan paikalla, ei sitä mikään päällepäin näkyvä aiheuttanut. Aina se on tapahtunut kovalla pakkasella -25 tai enemmän. Parhaimmillaan n. puolen tunnin välein. Löytyykö tietäjää joka voi vastata mistä hälytin päättelee että "johtoa manipuloidaan"? kaiketi hetkellisestä jännitteen muutoksesta, pelkkä alhainen jännitetaso ei ole laukaissut hälytintä. Hälyttimessä on hinausasento, sekään ei estä näitä virhehälytyksiä tai sitten en ole osannut sitä käyttää.