Moroo!
On tuo käkätin taas alkanut oireilemaan kelien lämmittyä, teki sitä jo viime keväänä ja syksynä (kesän seisoi).
Elikä nyt kun kelit on lämminneet, niin lämpöisenä kone tuntuu pätkivän, esim. meinaa sammua kun hidastaa valoihin. Käynnistyy myös lämpöisenä huonommin kuin kylmänä. Onko joku anturi sökö vai mitä?
M103 pätkii lämpöisenä
Maadoitus...
Moottorin maadoitus piuhan tarkistaminen ja liittimien puhdistus voi olla helppo ratkaisu tuohon ongelmaan. Kun seisotat talven yli niin helposti hapettuvat, jolloin kyseisiä ongelmia helposti ilmenee.
Muutamasta toyotasta muunmuassa olen kyseiset häiriöt korjannut juuri maadoituksen putsaamisella ja uusimisella.
Toinen syy moiseen voi olla että vettä pääsee polttoaine tankkiin tai linjaan jolloin myöskin voi kyseistä ongelmaa tulla. Kaverin -76 280ce:n samantyyliset ongelmat ratkesivat sillä, että polttoaineen täyttöputki oli ruostunut läpi jolloin vettä pääsi bensan sekaan.
Kolmas mistä vikaa voit etsiä niin varsinkin kostealla ilmalla jos ilmenee tuommoisia käyntihäiriöitä ilmenee niin kannattaa katsoa pääseekö kosteutta virranjakajaan tai muihin sytytys elektroniikan osiin.
Siinä muutama syy mistä moinen voi johtua tai kokemuksieni perusteella on johtunut.
Tarkista ensiksi nuo jos vielä samoja ongelmia niin sitten en osaa sanoa.
Muutamasta toyotasta muunmuassa olen kyseiset häiriöt korjannut juuri maadoituksen putsaamisella ja uusimisella.
Toinen syy moiseen voi olla että vettä pääsee polttoaine tankkiin tai linjaan jolloin myöskin voi kyseistä ongelmaa tulla. Kaverin -76 280ce:n samantyyliset ongelmat ratkesivat sillä, että polttoaineen täyttöputki oli ruostunut läpi jolloin vettä pääsi bensan sekaan.
Kolmas mistä vikaa voit etsiä niin varsinkin kostealla ilmalla jos ilmenee tuommoisia käyntihäiriöitä ilmenee niin kannattaa katsoa pääseekö kosteutta virranjakajaan tai muihin sytytys elektroniikan osiin.
Siinä muutama syy mistä moinen voi johtua tai kokemuksieni perusteella on johtunut.

Tarkista ensiksi nuo jos vielä samoja ongelmia niin sitten en osaa sanoa.
Siis talvella on toiminut moitteetta, muistaakseni. Ollut joka päivä ajossa.
Sytytyksestä on vaihdettu tulpat, piuhat, kansi ja pyörijä, mutta sitä en ole tutkinut, onko niissä kosteutta.
Voisikohan vika olla polttoaineen saannissa, koska kylmällä koneeseen luonnollisesti lykätään sitä enemmän, jos lämpöisenä saa liian vähän? Suuttimet on tietääkseni uusittu edellisen omistajan toimesta n. 3 vuotta sitten, joten niissä ei pitäisi olla sanottavaa.
Voisikohan bensafilsu vaikuttaa tuollaiseen oireiluun? Ei ole tullut sitä vaihdettua, vaikka sellainen tuossa olisi paketissa
Jäi muuten mainitsematta, että ainoastaan tyhjäkäynillä pätkii ja alle ~1000rpm, muuten pelaa mukavasti
Sytytyksestä on vaihdettu tulpat, piuhat, kansi ja pyörijä, mutta sitä en ole tutkinut, onko niissä kosteutta.
Voisikohan vika olla polttoaineen saannissa, koska kylmällä koneeseen luonnollisesti lykätään sitä enemmän, jos lämpöisenä saa liian vähän? Suuttimet on tietääkseni uusittu edellisen omistajan toimesta n. 3 vuotta sitten, joten niissä ei pitäisi olla sanottavaa.
Voisikohan bensafilsu vaikuttaa tuollaiseen oireiluun? Ei ole tullut sitä vaihdettua, vaikka sellainen tuossa olisi paketissa

Jäi muuten mainitsematta, että ainoastaan tyhjäkäynillä pätkii ja alle ~1000rpm, muuten pelaa mukavasti