300 dt täristää
300 dt täristää
En löytänyt haulla vastaavaa ongelmaa,eli kun tyhjäkäynniltä laittaa d asentoon niin kierrokset laskee noin 100-150 k/min ja kone alkaa täristää ja samalla koko auto.Myös p asennossa on tärinää ,mutta ei niin kova.
Käyntiin laitettaessa kierrokset käy noin 700 ja sitten laskee 550 jonka jälkeen nousee 650 ja pysyvät siinä.Samaten kun laittaa valot päälle ja takalasin lämm. niin kiekat laskee ja tärinä alkaa.
Edellinen omistaja säätänyt pumpun syöttöä ja ottanut sen ahtojen rajoittajan pois .
Tähän mennessä olen säätänyt automaatin kyljestä alipainetta 2 1/2 kierrosta.kolme oli liikaa,Sekä vaihtanut öljyt/suotimen laatikkoon myös turb. valutin öljyt
Mistä lähden vikaa hakemaan vai pidänkö suun kiinni ,ettei tekarit tipu
Käyntiin laitettaessa kierrokset käy noin 700 ja sitten laskee 550 jonka jälkeen nousee 650 ja pysyvät siinä.Samaten kun laittaa valot päälle ja takalasin lämm. niin kiekat laskee ja tärinä alkaa.
Edellinen omistaja säätänyt pumpun syöttöä ja ottanut sen ahtojen rajoittajan pois .
Tähän mennessä olen säätänyt automaatin kyljestä alipainetta 2 1/2 kierrosta.kolme oli liikaa,Sekä vaihtanut öljyt/suotimen laatikkoon myös turb. valutin öljyt
Mistä lähden vikaa hakemaan vai pidänkö suun kiinni ,ettei tekarit tipu
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Jeps ! lähempä heti tarkastamaanMika.T kirjoitti:Mahtaakohan syöttöpumpum perässä olevan punaisen sähkömagneetin päässä olla sähköjohdot kiinni?
se on sähköisen tyhjäkäynnin säädön (ELR) säädin. Sen kuuluisi pitää koneen tyhjäkäynti kuormituksesta riippumatta noin 630kierroksessa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 300 dt täristää
Tuota P-asento täristystä ole ihmetellyt itsekkin, aivan kuin laatikossa olisi jokin panta tai kytkinpaketti päällä toisinaan. Sitten kun käyttää välillä muita asentoja värinä todennäköisesti loppuu. N:llä tuota ei ole niinkään.koyama kirjoitti:,eli kun tyhjäkäynniltä laittaa d asentoon niin kierrokset laskee noin 100-150 k/min ja kone alkaa täristää ja samalla koko auto.Myös p asennossa on tärinää ,mutta ei niin kova.
piuhat on kiinni.Mika.T kirjoitti:Mahtaakohan syöttöpumpum perässä olevan punaisen sähkömagneetin päässä olla sähköjohdot kiinni?
se on sähköisen tyhjäkäynnin säädön (ELR) säädin. Sen kuuluisi pitää koneen tyhjäkäynti kuormituksesta riippumatta noin 630kierroksessa.
Mistä seuraavaksi ?Onko tuo elr kulutustavaraa?auto-91
Viimeksi muokannut koyama, La 17.03.2007 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Mahollisesti onkin,mutta laskee ne kierroksetkin vaikka vain kuormittaa valoilla ja puhaltimellarehtijii kirjoitti:Moottorin tyynyt sökönä!
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
sulake
Nyppäsin sen ylijännitesuojan irti elr/abs mikä on siellä akun takana,käynti huononi eli elr on ehjä,oliko oikein testattu vai pimentääkö jotain muutakin tuon sulakkeen poisto
Pumppu irti ja dieselpajalle,eiköhän ne tärinät jää sinne matkahuolto-mynä akselille.Samalla vaihtoon se moottorivaimennin kumi
Pumppu irti ja dieselpajalle,eiköhän ne tärinät jää sinne matkahuolto-mynä akselille.Samalla vaihtoon se moottorivaimennin kumi
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: sulake
Jos se rele on kunnossa, niin ei ne kierrokset laske kun kuormitusta lisää. Mulla saa panna kaikki mahdollinen (valot, puhallin ,takalasinlämmitin ym) ja kierrokst pysyy samana, kierroslukumittarissa ei neula edes värähdä.koyama kirjoitti:Nyppäsin sen ylijännitesuojan irti elr/abs mikä on siellä akun takana,käynti huononi eli elr on ehjä,oliko oikein testattu vai pimentääkö jotain muutakin tuon sulakkeen poisto
Testaamisesta en osaa sanoa muuta kuin, että haulla löytyi useita ohjeita.
Re: sulake
Täytyypä testata kaverin elr motikalla,paraneeko käynti.JOHe kirjoitti:Jos se rele on kunnossa, niin ei ne kierrokset laske kun kuormitusta lisää. Mulla saa panna kaikki mahdollinen (valot, puhallin ,takalasinlämmitin ym) ja kierrokst pysyy samana, kierroslukumittarissa ei neula edes värähdä.koyama kirjoitti:Nyppäsin sen ylijännitesuojan irti elr/abs mikä on siellä akun takana,käynti huononi eli elr on ehjä,oliko oikein testattu vai pimentääkö jotain muutakin tuon sulakkeen poisto
Testaamisesta en osaa sanoa muuta kuin, että haulla löytyi useita ohjeita.
On sen verran vähäinen tuo kierroksien lasku,aika hankalaa paikallistaa minun tietotaidolla.
Voi olla ,että itse säädetty pumppu ja 40000 litraa läpikäyneet suuttimet aiheuttaa pientä vapinaa.Passateissa ym..nokivasaroissahan tärinä tulee samaan rahaan autoa ostaessa,mutta ei kuulu kutosen ominaisuuksiin
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex