300 dt täristää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

300 dt täristää

Viesti Kirjoittaja koyama »

En löytänyt haulla vastaavaa ongelmaa,eli kun tyhjäkäynniltä laittaa d asentoon niin kierrokset laskee noin 100-150 k/min ja kone alkaa täristää ja samalla koko auto.Myös p asennossa on tärinää ,mutta ei niin kova.
Käyntiin laitettaessa kierrokset käy noin 700 ja sitten laskee 550 jonka jälkeen nousee 650 ja pysyvät siinä.Samaten kun laittaa valot päälle ja takalasin lämm. niin kiekat laskee ja tärinä alkaa.
Edellinen omistaja säätänyt pumpun syöttöä ja ottanut sen ahtojen rajoittajan pois .
Tähän mennessä olen säätänyt automaatin kyljestä alipainetta 2 1/2 kierrosta.kolme oli liikaa,Sekä vaihtanut öljyt/suotimen laatikkoon myös turb. valutin öljyt
Mistä lähden vikaa hakemaan vai pidänkö suun kiinni ,ettei tekarit tipu
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mahtaakohan syöttöpumpum perässä olevan punaisen sähkömagneetin päässä olla sähköjohdot kiinni?

se on sähköisen tyhjäkäynnin säädön (ELR) säädin. Sen kuuluisi pitää koneen tyhjäkäynti kuormituksesta riippumatta noin 630kierroksessa.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Mika.T kirjoitti:Mahtaakohan syöttöpumpum perässä olevan punaisen sähkömagneetin päässä olla sähköjohdot kiinni?

se on sähköisen tyhjäkäynnin säädön (ELR) säädin. Sen kuuluisi pitää koneen tyhjäkäynti kuormituksesta riippumatta noin 630kierroksessa.
Jeps ! lähempä heti tarkastamaan
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: 300 dt täristää

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

koyama kirjoitti:,eli kun tyhjäkäynniltä laittaa d asentoon niin kierrokset laskee noin 100-150 k/min ja kone alkaa täristää ja samalla koko auto.Myös p asennossa on tärinää ,mutta ei niin kova.
Tuota P-asento täristystä ole ihmetellyt itsekkin, aivan kuin laatikossa olisi jokin panta tai kytkinpaketti päällä toisinaan. Sitten kun käyttää välillä muita asentoja värinä todennäköisesti loppuu. N:llä tuota ei ole niinkään.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Mika.T kirjoitti:Mahtaakohan syöttöpumpum perässä olevan punaisen sähkömagneetin päässä olla sähköjohdot kiinni?

se on sähköisen tyhjäkäynnin säädön (ELR) säädin. Sen kuuluisi pitää koneen tyhjäkäynti kuormituksesta riippumatta noin 630kierroksessa.
piuhat on kiinni.
Mistä seuraavaksi ?Onko tuo elr kulutustavaraa?auto-91
Viimeksi muokannut koyama, La 17.03.2007 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Moottorin tyynyt sökönä!
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

rehtijii kirjoitti:Moottorin tyynyt sökönä!
Mahollisesti onkin,mutta laskee ne kierroksetkin vaikka vain kuormittaa valoilla ja puhaltimella
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

sulake

Viesti Kirjoittaja koyama »

Nyppäsin sen ylijännitesuojan irti elr/abs mikä on siellä akun takana,käynti huononi eli elr on ehjä,oliko oikein testattu vai pimentääkö jotain muutakin tuon sulakkeen poisto
Pumppu irti ja dieselpajalle,eiköhän ne tärinät jää sinne matkahuolto-mynä akselille.Samalla vaihtoon se moottorivaimennin kumi
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
JOHe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ke 07.03.2007 22:47

Re: sulake

Viesti Kirjoittaja JOHe »

koyama kirjoitti:Nyppäsin sen ylijännitesuojan irti elr/abs mikä on siellä akun takana,käynti huononi eli elr on ehjä,oliko oikein testattu vai pimentääkö jotain muutakin tuon sulakkeen poisto
Jos se rele on kunnossa, niin ei ne kierrokset laske kun kuormitusta lisää. Mulla saa panna kaikki mahdollinen (valot, puhallin ,takalasinlämmitin ym) ja kierrokst pysyy samana, kierroslukumittarissa ei neula edes värähdä.
Testaamisesta en osaa sanoa muuta kuin, että haulla löytyi useita ohjeita.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: sulake

Viesti Kirjoittaja koyama »

JOHe kirjoitti:
koyama kirjoitti:Nyppäsin sen ylijännitesuojan irti elr/abs mikä on siellä akun takana,käynti huononi eli elr on ehjä,oliko oikein testattu vai pimentääkö jotain muutakin tuon sulakkeen poisto
Jos se rele on kunnossa, niin ei ne kierrokset laske kun kuormitusta lisää. Mulla saa panna kaikki mahdollinen (valot, puhallin ,takalasinlämmitin ym) ja kierrokst pysyy samana, kierroslukumittarissa ei neula edes värähdä.
Testaamisesta en osaa sanoa muuta kuin, että haulla löytyi useita ohjeita.
Täytyypä testata kaverin elr motikalla,paraneeko käynti.
On sen verran vähäinen tuo kierroksien lasku,aika hankalaa paikallistaa minun tietotaidolla.
Voi olla ,että itse säädetty pumppu ja 40000 litraa läpikäyneet suuttimet aiheuttaa pientä vapinaa.Passateissa ym..nokivasaroissahan tärinä tulee samaan rahaan autoa ostaessa,mutta ei kuulu kutosen ominaisuuksiin
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Pietu_81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 21.12.2006 21:16
Paikkakunta: Riistavesj

Viesti Kirjoittaja Pietu_81 »

Mulla oli vastaava vika 300 tdt:ssä ja vaihdoin uudet moottorin kumityynyt. Ja nyt on kuin eri auto kokonaan. Loppu tärinät ja muuttu paljon hiljasemmas muutenkin.
Vastaa Viestiin