polttimot
polttimot
Mitäs polttimoja suosittelette?
Muistaisin joskus lukeneeni S24.fi:stä keskustelun aiheesta polttimo. En vaan kuollaksenikaan muista mikä polttimo sai parhaan tittelin? General jotain, ehkä? Ja sitten vielä mistä ko. polttimoita saa Turun seutuvilta.
Muistaisin joskus lukeneeni S24.fi:stä keskustelun aiheesta polttimo. En vaan kuollaksenikaan muista mikä polttimo sai parhaan tittelin? General jotain, ehkä? Ja sitten vielä mistä ko. polttimoita saa Turun seutuvilta.
[url=http://www.baarikaappi.net/]-::Drinkkivinkkejä::-[/url]
-:baarikaappi.net:-
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
polttimo laatua
Ostram on hyvä .. se kun on saksalainen ja testitkin on kehunut.
oisko tehty ihan stuttgartin tehtaalla?
WUrt kin käyttää sitä laittaen tietysti oman logonsa päälle!
Pahus Mistä ton saksalaisen y:n sai näppäimistöstä??
oisko tehty ihan stuttgartin tehtaalla?

WUrt kin käyttää sitä laittaen tietysti oman logonsa päälle!
Pahus Mistä ton saksalaisen y:n sai näppäimistöstä??

'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
eli Auto oli
Tässä on
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Re: polttimo laatua
Itse olen käyttänyt Philipsin lamppuja (Philips +30% tjsp...). Hatuttaa vaan kun pitkät tuntuvat kärähtävän koko ajan. Aattelin kokeilla jotain muuta merkkiä välillä, josko kestäin paremmin. Vaikka eipä niitä pitkiä enää paljoa tarttee kun kesäkin on jo melkein ovella.260 E W124 kirjoitti:Ostram on hyvä .. se kun on saksalainen ja testitkin on kehunut.
oisko tehty ihan stuttgartin tehtaalla?![]()
Ülimmällä kirjainrivillä oikeassa reunassa on näppäin, jossa on tilde/mato, kiinalaisen hatun näköinen merkki ja kaksi pistettä. Painappa piruuttasi ko näppäintä ja sitten perään u... Üü.260 E W124 kirjoitti:WUrt kin käyttää sitä laittaen tietysti oman logonsa päälle! Pahus Mistä ton saksalaisen y:n sai näppäimistöstä??
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
¨Hyvä nyt löysin
eli üüüü¨¨uÜÜܨ¨UÜ löytyi ..hyvä.
Mutta ostappa se Ostram itse en ole vaihtanut enään 2 vuoteen
Philipsiä sai vaihtaa usein ennen Ostramia ..
Nuo ylitehoiset ovat aina lyhytkestoisia .
Paitsi WÜRTIN lamput (Ostram) . jep.
Mutta ostappa se Ostram itse en ole vaihtanut enään 2 vuoteen
Philipsiä sai vaihtaa usein ennen Ostramia ..
Nuo ylitehoiset ovat aina lyhytkestoisia .
Paitsi WÜRTIN lamput (Ostram) . jep.
eli Auto oli
Tässä on
eli Auto oli
Tässä on
Re: polttimot
Ehtoota. Taisi olla General Electric. Niitä meikä ainakin kehui. Täällä meillä päin löytyy ihan ABC-aseman hyllystä ja seuraavaksi Motonetista. Eli jos Turussa liikkuu, niin kyllä jostain Itäharjun Prisman tms. jättimarketin tarvikeosastolta luulisi löytyvän...keppana kirjoitti:Mitäs polttimoja suosittelette?

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumies
GE
GE Eli General Electric. Löytyy Prismasta ja muista S-ryhmän paikoista.
Voittivat pari vuotta sitten jonkun testinkin TL/TM?.
Timo L kehui GE +40% tms. tosi hyviksi. Kyllä sen silmällä huomasikin, kun se tuossa pihassa pitkät löi päälle. 2kpl oli muistaakseni10Euroa. Esim. philipsin vastaavat +30% maksavat tuplasti enemmän.
Voittivat pari vuotta sitten jonkun testinkin TL/TM?.
Timo L kehui GE +40% tms. tosi hyviksi. Kyllä sen silmällä huomasikin, kun se tuossa pihassa pitkät löi päälle. 2kpl oli muistaakseni10Euroa. Esim. philipsin vastaavat +30% maksavat tuplasti enemmän.
Re: GE
Kiitos vinkistä... täytyykin seuraavaksi suunnata ruokaostoksille prole-kauppaan, niin voi samalla kopata polttimot mukaan.W126 kirjoitti:GE Eli General Electric. Löytyy Prismasta ja muista S-ryhmän paikoista.
Ei ne ihan tuplia kyllä maksa... Ostin viime jouluaattonaW126 kirjoitti:Timo L kehui GE +40% tms. tosi hyviksi. Kyllä sen silmällä huomasikin, kun se tuossa pihassa pitkät löi päälle. 2kpl oli muistaakseni10Euroa. Esim. philipsin vastaavat +30% maksavat tuplasti enemmän.

...
No onhan se hinta tuplat, nimittäin nuo GE:n +60%-polttimot (ei siis +40%) maksoivat 9,95 e/pari... itse ostin porukoiden 250 D:hen aikoinaan Philipsin +50% tms, kuitenkin H4, niin hintaa oli muistaakseni aikas tasan 20 e/pari.
Nuo ovat kyllä uskomattoman halvat nuo GE:t laatuun nähden. Ässässä oli GE:n +30%-polttimot, ja niiissä teho tuntui olevan vielä suurempi. W123:ssa tuntuu teho hieman pienemmältä, ehkäpä valokuviosta/heijastimista johtuen. Siinä minulla oli aiemmat polttimot (ed. om. jäljiltä) Osram Biluxit, ja kyllä niihin verrattuna teho kasvoi.
Nuo ovat kyllä uskomattoman halvat nuo GE:t laatuun nähden. Ässässä oli GE:n +30%-polttimot, ja niiissä teho tuntui olevan vielä suurempi. W123:ssa tuntuu teho hieman pienemmältä, ehkäpä valokuviosta/heijastimista johtuen. Siinä minulla oli aiemmat polttimot (ed. om. jäljiltä) Osram Biluxit, ja kyllä niihin verrattuna teho kasvoi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
OK
Toivottavasti löytyy paikallisesta kaupasta. Itse jouduin antamaan Joensuun Prismaan kehotuksen, jotta tilatkaapa, kun hyllystä löytyi vain tavallisia GE:n H4-polttimoita, joilla ei tee sitten mitään (kokemusta on). On kuin sytkärin valossa ajaisi. Niin, ja tilasivathan ne niitä Prismaan.Temppa kirjoitti:Ja eikun prismaanIhan oikeesti. Eipähän tartte pilata tota keulaa millään lisävaloilla ja kunnon valot antaa mulle lisää aikaa väistää noi hirvenperkeleet. Ja ei toi näkyvyys muutenkaan ajamista haittaa
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
Re: ...
Kävin Itäharjun Prismassa (Turku) eilen. Philips +30% maksoi alle 10 euroa pari. General Electricin polttimoita ei silmiini osunut - valitettavasti.Timo L. kirjoitti:No onhan se hinta tuplat, nimittäin nuo GE:n +60%-polttimot (ei siis +40%) maksoivat 9,95 e/pari... itse ostin porukoiden 250 D:hen aikoinaan Philipsin +50% tms, kuitenkin H4, niin hintaa oli muistaakseni aikas tasan 20 e/pari.
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viesti:
GE +60 Super Mega Ultra Giga Extra Turbo Light
Lievästi markkinointihenkilöiden ryssimästä nimestään huolimatta ne GE:n +60 polttimot ovat kyllä jumalattoman hyvät.
Olen usein käyttänyt Osramin +30 polttimoita joilla jo huomaa eron vakiopolttimoihin muttei muutos ole kovin kummallinen.
Laitoin joskus helmikuussa Lumikkiin nuo GE:n +60 polttimot ja ero vanhoihin mikälie vakiopolttimoihin on käsittämätön.
Jotain kertonee että en ole sen jälkeen lisäkaukovaloja (sumareista tehdyt) käyttänyt kuin sadekelillä: näkee tien paremmin. Ennen polttimonvaihtoa käytin lisävaloja koko ajan pitkien kavereina ja silti en nähnyt mielestäni tarpeeksi.
Eli suosittelen erittäin lämpimästi. Tällä käyttöiällä en osaa sanoa pitkäikäisyydestä mutta kyllä tässä aikavälissä olisi ainakin Motonetin (laittomia) 100W polttimoita saanut vähintään yhden vaihtaa.
Henkka
Olen usein käyttänyt Osramin +30 polttimoita joilla jo huomaa eron vakiopolttimoihin muttei muutos ole kovin kummallinen.
Laitoin joskus helmikuussa Lumikkiin nuo GE:n +60 polttimot ja ero vanhoihin mikälie vakiopolttimoihin on käsittämätön.
Jotain kertonee että en ole sen jälkeen lisäkaukovaloja (sumareista tehdyt) käyttänyt kuin sadekelillä: näkee tien paremmin. Ennen polttimonvaihtoa käytin lisävaloja koko ajan pitkien kavereina ja silti en nähnyt mielestäni tarpeeksi.
Eli suosittelen erittäin lämpimästi. Tällä käyttöiällä en osaa sanoa pitkäikäisyydestä mutta kyllä tässä aikavälissä olisi ainakin Motonetin (laittomia) 100W polttimoita saanut vähintään yhden vaihtaa.
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
ylikokopolttimot
Motonetin polttimoista: itse joskus 18 - 18+n vuotiaana paransin yöllisten retkieni näkyvyyttä motonetin 140/100W H4 polttimoilla! (kyllä muuten näkyi eteenpäin...) Omien kokemusten perusteella, jos polttimot olivat niittaamalla kootut -> ne kestivät (n. 18000km muistaakseni) ja jos taas juottamalla kootut kestoikä oli vain n. 5000km. Motonetissa lienee joidenkin tuotteiden osalta sama homma kuin Biltemassa, joskus saa hyvää, joskus kuraa...Eli suosittelen erittäin lämpimästi. Tällä käyttöiällä en osaa sanoa pitkäikäisyydestä mutta kyllä tässä aikavälissä olisi ainakin Motonetin (laittomia) 100W polttimoita saanut vähintään yhden vaihtaa.