MB 300 Ce EVO X MYYTY!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3794
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Toksia,
panelit on n.5-35mm vahvuisia riippuu vähän mitä osaa kattoo..

Tosiaan HTS:ään ei taideta lähteä. menee ihan liian tiukaksi aikataulu.

ainiin, myös takalasinlipan väsäsin tohon sedanin osasta. Sen voin sanoa että sellaisenaan ei oo kyllä sinnepäinkään että menis coupeen, mutta kuviosaha ja rälläkkä on oiva apuväline..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

EVO X kirjoitti:Toksia,
panelit on n.5-35mm vahvuisia riippuu vähän mitä osaa kattoo..

Tosiaan HTS:ään ei taideta lähteä. menee ihan liian tiukaksi aikataulu.

ainiin, myös takalasinlipan väsäsin tohon sedanin osasta. Sen voin sanoa että sellaisenaan ei oo kyllä sinnepäinkään että menis coupeen, mutta kuviosaha ja rälläkkä on oiva apuväline..
35mm pelkkää kuitua? :twisted:
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3794
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Hartsia ja Gelcoatia lähinnä..pakkeliakin on joissain kohtaa ihan mukavasti.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

EVO X kirjoitti:Hartsia ja Gelcoatia lähinnä..pakkeliakin on joissain kohtaa ihan mukavasti.
saakos tolla gelcoatilla jämeryyttä... itellä subbaripoksi tekeillä kuidusta, lähinne sen takia kyselen :wink: ..
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3794
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Gelcoat on lehes yhtä vahvaa ellei vahvempaakin kuin hartsi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

mitenkäs sen hinta? kun oon ite tekemässä just sitä subbari poksia, niin täytyy pistää tota sitten, niin saa tukevuutta. no hemmetti.. onkos tyyristä tavaraa?
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

öhöm. eikös gelcoattia laiteta muottiin täyttämään pieniä ilmareikiä, kun se on hienompaa ku hartsi, sit sen päälle muottivaha ja siihen sit varsinainen valu?
:roll:
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

tovayryn kirjoitti:öhöm. eikös gelcoattia laiteta muottiin täyttämään pieniä ilmareikiä, kun se on hienompaa ku hartsi, sit sen päälle muottivaha ja siihen sit varsinainen valu?
:roll:
no tollaseen käyttöön mä oon sitä kuullu käytettävän, ja myös että sillä voi pinnottaa lasikuitua. mutta sillä on jäykkyyteen vaikuttavaa vaikutusta niin se oli mulle uus asia..
voikos sitä sitten kuinka vahvan kerroksen laittaa? mitenkäs sitten topcoat?
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

MasaMbW124 kirjoitti:
tovayryn kirjoitti:öhöm. eikös gelcoattia laiteta muottiin täyttämään pieniä ilmareikiä, kun se on hienompaa ku hartsi, sit sen päälle muottivaha ja siihen sit varsinainen valu?
:roll:
no tollaseen käyttöön mä oon sitä kuullu käytettävän, ja myös että sillä voi pinnottaa lasikuitua. mutta sillä on jäykkyyteen vaikuttavaa vaikutusta niin se oli mulle uus asia..
voikos sitä sitten kuinka vahvan kerroksen laittaa? mitenkäs sitten topcoat?
itellä on topcoatia.. se on kuulemma kevyempää hioo kun gelcoat.. juurikin ilmakuplien täyttöä varten.. eikös se oo niinkun "viimeistelykittiä"? eiks kaikki "tehdasvalmisteiset" lasikuitupuskurit oo maalattavalta pinnalta jotain coatia tai sen kaltaista? kovempaa ainetta hioo kun normi kitti ja löysempää levittää..

en ainakaan sitä kauheesti laittais..sama kun kitillä lähtis jotain tekeen.. aina lohkee jos on yli 2mm paksu kerros.. jos se pääsee joustaan jostain..

miksi se ei laita kuitua?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3794
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Jees, sitä Geeliähän on siis montaa sorttia. tuo kovaksi muuttuva josta vaha ei nouse pintaan maksoi ainakin aivan jumalattomasti..mulla tais olla jotain 15e/litra mutta saattaa olla 5kin kertaa kalliimpaa kuin hartsi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3794
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MasaMbW124 kirjoitti:mitenkäs sen hinta? kun oon ite tekemässä just sitä subbari poksia, niin täytyy pistää tota sitten, niin saa tukevuutta. no hemmetti.. onkos tyyristä tavaraa?

ja vielä lisäyksenä että eihän hartsi kestä pelkästään mitään vaan se matto tekee sen jäykkyyden. Tarkoitin lähinnä että pntamateriaalina gel on ainakin yhtä kestävää (lue yhtä vaikeasti hiottavaa) kuin hartsi. jos haluat tukevuutta ja vaimennusta sekoita hartsia ja hiekkaa ja sivele sillä se kotelo..miinuspuoli on sitten se paino.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3794
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Kyllä kateeksi käy. Todella hienot asennukset! :oops:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tonne ei kyllä putki(mersu)miehen rasvaista työkalupakkia ja moottorisahaa laiteta ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3794
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

TuNa kirjoitti:Kyllä kateeksi käy. Todella hienot asennukset! :oops:
En kyllä voi suositella kenellekkään.. ite tein noita aina joskus enemmän joskus vähemmän aikaa meni vain n.10kk, toki asuin eri paikassa kun säilytyin autoa joten aina ei pääse rakentamaan vaikka olis mielenkiintoakin.

Pientä viimeistelyä vielä ja sitten katsastamaan ens kauden näyttelyt, toivottavasti tuolla jo pärjäisi näiden tingentangeli riisikippojen kulta-aikana.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mä luovutin FASCA kisojen kiertämisen just tän tingeltangeliledibuumin takia. Oli muuten helkkarin eksoottista 90 luvun puolesvälis kun oli pari neonputkee autossa. varma ykköspysti :D Siitä ajalta o jälel jotai Soundstreamin Reference palikoita läjä. Johonki neki pitäs viel ruuvaa. Sopis varmaa tähä mun mesee hyvin. tyyliin jne.

Ei kiitos enää. kliini on in.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tuomas M
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 20.03.2006 17:35

Viesti Kirjoittaja Tuomas M »

HIENO 8) joo kyllä nää riisikippo härveli pillukarvapimppi lintulauta autot on niin että ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa :lol: ja mukamas ovat niin in ja pyh kyllä kliini on toisiaan pop :twisted:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3794
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tämäkin projekti on taas kaivettu talviuniltaan:
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... Coupe1.jpg

Viime lauantaina piti lähtee vähän kartsalle kun keli oli vielä mukavan keväinen. Äkkiä vaan kromit alle ja pesu. Takakontin kansi vuotaa kun seula jos siellä on kannen verhoilu kiinni, joten pitää tehdä sille jotain. Jytävehkeis oli muutenkin jotain ongelmaa kun ei meinannut soida oikein mitenkään päin elikkä purkaa pitää nekin. Mutta kyllä se tästä taas kesää odotellessa.

Cebari saatiin kuntoon ja koottua. Penkkikin sai uuden verhoilun entisen tylsän harmaan kankaan tilalle:
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... ebari1.jpg
Tarrat vielä uupuu..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Hans
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:52
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja Hans »

Komea maalaus cebarissa!
MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Juu ja komiat vanteet mersun alla. 8)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

hei annatko vinkkiä mistä oot noi mageet pallot ostanut ?

vai oisko jopa myynnissä :lol:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3794
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

En tiä kyllä pystyykö myydä 8) onhan niis kaikki 5 nastaa. No jos 50e saan niin hyvä :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Toivottavasti et joudu vaihtamaan rengasta tienpäällä :lol: :lol: :lol: .
Ei vaan, korkea hatunnosto, hienolta näyttää ja aikaa ja ekejä on varmaan palanu.
Mutta ihan vakavasti, kertokaas tyhmälle, kun en ole mikään huippuhifisti, että mikä idea on sijoittaa noita subeja tollain että toiset "osoittaa" kabiiniin ja toiset taas konttiin. Siis onko siitä oikeasti äänentoiston kannalta jotain hyötyä vai onko se vaan ulkonäkökysymys noihin näyttelyihin? Noita kun näkyy noissa tunninglehdissä aika paljon.

Tätä mää oon miettiny nii maa perusteellisest
ja tasasee.
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

mitkäs kalvot laseissa on... itellä siniset kalvot kans hakusassa, ja tommoset olis aika passelit 8)
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3794
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ihan ulkonäkö syistä tuo subi on noin. Sen verran siitä on hyötyä tai haittaa että se kasvattaa kotelon tilavuutta sen subin verran.

Kalvot on Foliatecin Color reflex aqua blue ( www.autovaruste.net ), mutta mun tietääkseni eivät ole enää maahantuojan tuontilistalla. Näin ainakin mainostoimistossa sanottiin. Sitä tummempaan deep blue versiota tiettävästi saa vielä, mutta on kyllä ei niin poliisiystävällinen. Sun Gardilta löytyy myös sinertävä kalvo mutta ei ole peilaava kuten tuo. On kuulemma lähempänä avantgarde laseja.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3794
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

100+ Lähestyy 8)

Tulihan sieltä ACS:stä taas saatua tuo tuninki purema kun näki tuon hessun Löövenin. Elikkäs pikainen puhelu JaPi:lle ja kahvojen kromit + sileät etuvilkut tilaukseen. Pakettikin saapui juuri joten sais laittaa kiinni kun pääsee hallille.
Pientä takapakkia on noiden hifien kanssa tullut kun ei tahdo soida kunnolla. Joten ei muutakun takaluukku auki ja ihmettelemään. Samalla pitää vaihtaa subbarien kiinnitys niin että vastakappaleeksi tulee iskumutteri. Ei oikein kestä tuo MDS levy poraruuveja. Sitten kun homma on hanskassa niin ei muutakun myllytykseen ja odottamaan tuota näyttelyä. Onneksi nyt tämän enempää kiirettä ei ole näköpiirissä :D
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

EVO X kirjoitti:100+ Lähestyy 8)

Pientä takapakkia on noiden hifien kanssa tullut kun ei tahdo soida kunnolla. Joten ei muutakun takaluukku auki ja ihmettelemään.
Mikä on ongelma? :roll:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3794
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ei vaan tuu ääntä tarpeeksi. Joskus kun ei ollu paneleita kiinni, soi niin maan perkuleesti mutta nyt jotenkin ontuu ja pahasti, luultavasti vuotaa panelin ja kotelon välistä. Erkkarit soi hienosti mutta subit vaan ei pääse mukaan. Alussa kuulostaa aina hyvältä mutta kun volaa lisää niin hyytyy niinkun PV ylämäkeen. Tietysti on voinut tulla jotain hallaa digille kun takakontin tiiviste ei pidä vettä kun panelit kantaa kontinluukkua viime pesun jälkeen sielä oli varmaan 10l vettä :oops: mutta ei se silti pääse sähköihin vaan kelluu siinä kuitupanelin päällä (onneksi). Pitää noita sivupaneleita muokata samalla paremminnistuviksi..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Onko keskimmäisen subin vaihe sama kuin kahella muulla?

Ja muutenkin, onko kaikki kaiuttimet samassa vaiheessa?


eedittiä:
EVO X kirjoitti: Alussa kuulostaa aina hyvältä mutta kun volaa lisää niin hyytyy niinkun PV ylämäkeen.
Niin kait sulla wirran kuitenki pitäs riiittää?
Koitas mittailla mahollisia jännite-eroja, akusta, konkasta, vahvistimen navoista.. Tiiät varmaan :D
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3794
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

_Antti kirjoitti:Onko keskimmäisen subin vaihe sama kuin kahella muulla?

Ja muutenkin, onko kaikki kaiuttimet samassa vaiheessa?

Niin kait sulla wirran kuitenki pitäs riiittää?
Koitas mittailla mahollisia jännite-eroja, akusta, konkasta, vahvistimen navoista.. Tiiät varmaan :D
Kaikki 3 ovat samassa vaiheessa. Soi kyllä kesällä hienosti. Eikös se olisi niin että jos keskimmäisessä on vaihe käännetty niin se kumoaa nuo reunoilla olevien äänet. Akun vaihdoin just, sen puolesta toimii ihan ok. Konkat on aina ollut hieman eri jäännitteessä 1-konkka -> 2 x 3004:t ja 2-konkka -> Digi, heittää n. 0.5V.. eli kakkosessa vähemmän.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin