W202 coilover (56k Warning!)
W202 coilover (56k Warning!)
Tere!
W202 koriin olen löytänyt muutamia korkeus säädettävän alustasarjan valmistajia.
KW:llä on rosterinen var2. sitten löytyy D2, cobra, K-sport... ja muita taiwanissa tehtyjä tolppia.
Luulen että noi D2 ja muut tulee samasta tehtaasta, kun jokasella on samat tuotelistat.
Ainakin KW:llä aäätö on toteutettu jousen yläpäähän tulevalla kierreholkilla.
tässä on KW:n sivuilta pdf tiedostona jotku ohjeet. Siinä alimmilla sivuilla näkyy rakenne.
http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Einbau/eah68625019.pdf
Onko täällä kellään kokemuksia näistä alustoista?
kiitti!
W202 koriin olen löytänyt muutamia korkeus säädettävän alustasarjan valmistajia.
KW:llä on rosterinen var2. sitten löytyy D2, cobra, K-sport... ja muita taiwanissa tehtyjä tolppia.
Luulen että noi D2 ja muut tulee samasta tehtaasta, kun jokasella on samat tuotelistat.
Ainakin KW:llä aäätö on toteutettu jousen yläpäähän tulevalla kierreholkilla.
tässä on KW:n sivuilta pdf tiedostona jotku ohjeet. Siinä alimmilla sivuilla näkyy rakenne.
http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Einbau/eah68625019.pdf
Onko täällä kellään kokemuksia näistä alustoista?
kiitti!
Viimeksi muokannut Lep1, Su 04.03.2007 02:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
F-350
Vaikka ei näytä ketään kiinnostavan säädettävät alustat mersuun.
Laitan pari kuvaa mitä tuli hankittua
Eli KW var2 tuli saksasta. Olihan se tietty kalliimpi kuin
esim. H&R cupkit tai joku vastaava...mutta omaa mieltä
lämmitti korkeus säätö ja rosteri.
Näyttää ainakin tossa kädessä ihan laaadukkaalta.
Laitetaan alle sitten kun lumet sulaa.
Ja kyllä. aika maassa se tulee olemaan




Laitan pari kuvaa mitä tuli hankittua
Eli KW var2 tuli saksasta. Olihan se tietty kalliimpi kuin
esim. H&R cupkit tai joku vastaava...mutta omaa mieltä
lämmitti korkeus säätö ja rosteri.
Näyttää ainakin tossa kädessä ihan laaadukkaalta.
Laitetaan alle sitten kun lumet sulaa.
Ja kyllä. aika maassa se tulee olemaan




Viimeksi muokannut Lep1, La 03.02.2007 00:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
F-350
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
Yksi Suomalainen toimittaja lupasi 790€ sarjan, kun kyselin reilu vuosi takaperin, jäi silloin hommaamatta, oiskohan hinta jo korkeempiLynx racing kirjoitti:Ootko muuten kyselly jo hintoja cup-kitille?Benzo kirjoitti:Mielenkiintoista, ite suunnittelin H&R Cup kit sporttia, joka laskis edestä -60, ja takaa -40.
Oliko muuten kallis, varmaan oli, mutta mahtaa olla hyvä

Tuolta Ebaysta saa himpun verran halvemmalla cup-kittejä.Benzo kirjoitti:Yksi Suomalainen toimittaja lupasi 790€ sarjan, kun kyselin reilu vuosi takaperin, jäi silloin hommaamatta, oiskohan hinta jo korkeempiLynx racing kirjoitti:Ootko muuten kyselly jo hintoja cup-kitille?Benzo kirjoitti:Mielenkiintoista, ite suunnittelin H&R Cup kit sporttia, joka laskis edestä -60, ja takaa -40.
Oliko muuten kallis, varmaan oli, mutta mahtaa olla hyvä
LINKKI
F-350
Tuli tänään laitettua alusta alle.
Kyllä ne jouset lähti ihan bilteman puristimilla irti
Etujouset oli aika paljon lyhyemmät kuin vakiot,
mutta takajousissa ei ollut eroa kuin pari senttiä.
Niinpä edessä on madallus varaa kierteessä n.1cm
ja takana on ei yhtään (tapissa on).
Edessä kaaresta keskiöön n.300mm
Iskarit oli n.4cm lyhyemmät kuin vakio sportit.
Katotaan kun saa kesävanteet alle, jos pitää tiputtaa lisää.
takaa kun ottaa sen kierreosan pois niin saa n. sentin alas.
Mitä tossa vähän kerkes ajelee, tuntuu ihan hyvälle.
Parempia kuvia koko autosta vois huomenna ottaa kun on pessyt sen.





Kyllä ne jouset lähti ihan bilteman puristimilla irti

Etujouset oli aika paljon lyhyemmät kuin vakiot,
mutta takajousissa ei ollut eroa kuin pari senttiä.
Niinpä edessä on madallus varaa kierteessä n.1cm
ja takana on ei yhtään (tapissa on).
Edessä kaaresta keskiöön n.300mm
Iskarit oli n.4cm lyhyemmät kuin vakio sportit.
Katotaan kun saa kesävanteet alle, jos pitää tiputtaa lisää.
takaa kun ottaa sen kierreosan pois niin saa n. sentin alas.
Mitä tossa vähän kerkes ajelee, tuntuu ihan hyvälle.
Parempia kuvia koko autosta vois huomenna ottaa kun on pessyt sen.





F-350
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 21.03.2006 13:09
Huh, kovia hintoja...Benzo kirjoitti: Yksi Suomalainen toimittaja lupasi 790€ sarjan, kun kyselin reilu vuosi takaperin, jäi silloin hommaamatta, oiskohan hinta jo korkeempi
http://www.reifenversand.com/
Tuolta on nyt tullut itselleni ja kavereille alustoja ja renkaita ja ei voi muuta sanoa kun TOIMII! Edulliset hinnat ja nopea toimistus ilman jännittämisiä.
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti 06.03.2007 20:32
kattokaapa tulta H&R cup-kittiä http://www.kitupiikki.net/
-60/40 519 € toimituskuluineen. meneeköhän jo liian matalaks vakio rengastuksella tuon kanssa? tarkotus olis että pystyis vielä vähän huonommallakin tiellä ajelemaan.
ja kertokaapa viisaammat, että jääkö w202:sen keula turhan ylös vastaavanlaisella -40/40 sarjalla?
-60/40 519 € toimituskuluineen. meneeköhän jo liian matalaks vakio rengastuksella tuon kanssa? tarkotus olis että pystyis vielä vähän huonommallakin tiellä ajelemaan.
ja kertokaapa viisaammat, että jääkö w202:sen keula turhan ylös vastaavanlaisella -40/40 sarjalla?
Ei näytä tulevan vanteita millään. yhdet tuli väärällä jaolla 
Laitoin sitten nuo amg valssit alle.
alusta nyt: edessä pelkkä kierre, ei säätöpalaa ollenkaan.
Takana pelkkä jousi, ei kierteitä eikä kumeja...
KW iskarit on onneksi niin lyhyet ettei jouset heilu.
Etu=280mm Taka=310mm
Noi 225/45 kumit on välän liian läskit edessä. Raapii aika reilusti
kun kääntelee parkkipaikoilla. Rullausta tulossa...
Keskinejä odotellessa...


Laitoin sitten nuo amg valssit alle.
alusta nyt: edessä pelkkä kierre, ei säätöpalaa ollenkaan.
Takana pelkkä jousi, ei kierteitä eikä kumeja...

KW iskarit on onneksi niin lyhyet ettei jouset heilu.
Etu=280mm Taka=310mm
Noi 225/45 kumit on välän liian läskit edessä. Raapii aika reilusti
kun kääntelee parkkipaikoilla. Rullausta tulossa...
Keskinejä odotellessa...

F-350
Joo sitä itekkin ajattelin ensiksi. Mutta sinne neepk kirjoitti:ota takaa jousista laikalla pois ja kumit takas. Parempi niin kuin noin.
jouset näytti menevän. Onko ne kumit siellä enempi
suojana ja meluvaimentimena, koska onhan muissakin
autoissa jousi peltiä vasten...? Ne KW:n säätöholkit
muuten tulee niitten kumien tilalle ja niissä ei ole
mitään kumisuojaa.
F-350
Johan pomppas
Mielenkiintoinen projekti.
Lopputulos on minun makuun vähän liiankin PIMP.
Keula nuuskii jo tosi lähellä maata.. saisi olla vähän ylempänä.
Osaatko kertoa mikä oli projektin takana, jos ei vakio sporttialusta riittänyt ?
Se on ainakin minulle tarjonnut erinomaiset ajo-ominaisuudet kaikilla keleillä ja samanlaisella rengasvarustuksella varsin sopusuhtaisen näköinen olematta liian provo. Kesärenkailla jopa aavistuksen liian kovakin...
Muuttuiko ajettavuus mihin suuntaan ? Vakio sporttialustan parhaita ominaisuuksia on loistava tasapainoisuus ja kääntyy mutkiin kun susilauma niin että välillä pelottaa itseäkin
. Kertaakaan ei ole tuottanut pettymystä.
Joustovarat on todella minimissään joten kivireki ei ole kaukana. Käytäntö on opettanut, että mataluus ei aina ole sama kuin mutkissa lujaa.
Lopputulos on minun makuun vähän liiankin PIMP.

Keula nuuskii jo tosi lähellä maata.. saisi olla vähän ylempänä.
Osaatko kertoa mikä oli projektin takana, jos ei vakio sporttialusta riittänyt ?

Se on ainakin minulle tarjonnut erinomaiset ajo-ominaisuudet kaikilla keleillä ja samanlaisella rengasvarustuksella varsin sopusuhtaisen näköinen olematta liian provo. Kesärenkailla jopa aavistuksen liian kovakin...
Muuttuiko ajettavuus mihin suuntaan ? Vakio sporttialustan parhaita ominaisuuksia on loistava tasapainoisuus ja kääntyy mutkiin kun susilauma niin että välillä pelottaa itseäkin

Joustovarat on todella minimissään joten kivireki ei ole kaukana. Käytäntö on opettanut, että mataluus ei aina ole sama kuin mutkissa lujaa.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Joo siis olihan se tolla vakio alustallakin mukava ajettava ja silleen...
Ei se nyttenkään mikään pintakova kivireki ole. Joustaa ihan hyvin.
Kallistelua ei ole lähes lainkaan.
Eli tarkotuksena on vaan saada auto matalaksi, kuitenkin
säilyttää edes jotenkin ajo-ominaisuudet.
Paino ulkonäössä vaikka onkin daily driven.
Kunhan vaan tulis ne keskinin vanteet, niin auton ilme
muuttuu kertaheitolla. Nyt auto näyttää ihan typerältä...
Pitää kattoo niitä kumeja kun vanteet saapuu.
Nyt tulee aika paljon melua sisälle.
Ei se nyttenkään mikään pintakova kivireki ole. Joustaa ihan hyvin.
Kallistelua ei ole lähes lainkaan.
Eli tarkotuksena on vaan saada auto matalaksi, kuitenkin
säilyttää edes jotenkin ajo-ominaisuudet.
Paino ulkonäössä vaikka onkin daily driven.
Kunhan vaan tulis ne keskinin vanteet, niin auton ilme
muuttuu kertaheitolla. Nyt auto näyttää ihan typerältä...
Pitää kattoo niitä kumeja kun vanteet saapuu.
Nyt tulee aika paljon melua sisälle.
F-350
Noniin!!
Vanteet tuli lopulta. Auton ilme muuttui kertaheitolla!
kumeina nyt etu: 215/45 taka: 235/40
Takaa mankeloin kantit hiukan ulospäin, nyt ei enää
raavi peltiin. Kumit tuntuu vähän turhan läskeiltä.
Joten tulossa on eteen 205/40 taakse 225/35
Renkaita ei ole tarkotus katsastaa, eli turha huomautella
että on liian leveä vanne. Tuossa muuten yksi kuva
225/35 10" vanteella
http://i41.photobucket.com/albums/e255/ ... C02935.jpg
Ps...noi vanhat renkaat olis myytävänä.

Vanteet tuli lopulta. Auton ilme muuttui kertaheitolla!
kumeina nyt etu: 215/45 taka: 235/40
Takaa mankeloin kantit hiukan ulospäin, nyt ei enää
raavi peltiin. Kumit tuntuu vähän turhan läskeiltä.
Joten tulossa on eteen 205/40 taakse 225/35



Renkaita ei ole tarkotus katsastaa, eli turha huomautella
että on liian leveä vanne. Tuossa muuten yksi kuva
225/35 10" vanteella
http://i41.photobucket.com/albums/e255/ ... C02935.jpg
Ps...noi vanhat renkaat olis myytävänä.

F-350
Joo toi lippa häirittee itseäkin. Kattelin juuri kun pesin auton että on mennyt ruosrumaan sieltä alta.
Ja myös siitä kilven yläpuolen
listan kulmasta on hiukan alkanut kukkia.
Ehkä joskus kontti vaihtoon (ilman spoileria)
Ja ajo ominaisuudet on vielä ihan kohtuullisesti tallessa!
KW alusta ei ole mikään kivenkova, vaan joustaa aika hyvin.
Iskarit ei ole läheskään pohjassa! Vaimennus toimii erittäin hyvin.
Tietenkin varovasti saa ajella. Pyöränkulmat pitäis vielä säätää.
Ja myös siitä kilven yläpuolen
listan kulmasta on hiukan alkanut kukkia.
Ehkä joskus kontti vaihtoon (ilman spoileria)
Ja ajo ominaisuudet on vielä ihan kohtuullisesti tallessa!
KW alusta ei ole mikään kivenkova, vaan joustaa aika hyvin.
Iskarit ei ole läheskään pohjassa! Vaimennus toimii erittäin hyvin.
Tietenkin varovasti saa ajella. Pyöränkulmat pitäis vielä säätää.
F-350
Kaupunkiajossa ei raavi, mutta jos epätasanen maa, tappiin käännettynä (parkkipaikat yms.)salesone kirjoitti:asiallinen korkeus, alkaa näyttää jo siltä että on ees yritetty madaltaa!![]()
Miten eessä, mahtuuko pyörimään moitteetta myös käännettäessä?
Hiukan raapii kiinni. Ennen talvea pitää laittaa kaarien sisäpuolet kuntoon

F-350
Auto on hieno mutta liian matala.
Edelleen olen sitä mieltä, että liian matalla lennettään. Kiva kuulla että alusta toimii edelleen hyvin. Toi lokasuojien raapiminen ei puolestaan kuulosta enää niin hyvältä. Tulee mieleen vähän noi tojota ja bemari viritykset. Eihän me nyt johtotähdillä aleta leikkimään kun on pellin alla raakaa voimaa muutenkin riittävästi ilman pullisteluja.
Nosta nyt ihmeessä pari senttiä niin tulee jo heti asiallisemman näköinen. Minusta hyvä sääntö on sellainen että renkaan ja kaaren väli pitäisi olla suunnilleen tasainen joka puolelta niin ollaan aika lähellä optimia.
Yritän laittaa tähän kuvaa omasta kotterosta. Vakio Esprit ja rengatuksena 17" vanteet sekä 225/45 kumit joka kulmassa. Tunnokas ajettava, mutta melu on talvirenkaisiin nähden tolkuton.
Uskottava jo, että jos en puolentunnin työllä saa tähän pientä kuvaa mukaan niin vaikeaa sen täytyy olla
Nosta nyt ihmeessä pari senttiä niin tulee jo heti asiallisemman näköinen. Minusta hyvä sääntö on sellainen että renkaan ja kaaren väli pitäisi olla suunnilleen tasainen joka puolelta niin ollaan aika lähellä optimia.
Yritän laittaa tähän kuvaa omasta kotterosta. Vakio Esprit ja rengatuksena 17" vanteet sekä 225/45 kumit joka kulmassa. Tunnokas ajettava, mutta melu on talvirenkaisiin nähden tolkuton.
Uskottava jo, että jos en puolentunnin työllä saa tähän pientä kuvaa mukaan niin vaikeaa sen täytyy olla

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Makuasoitahan tuo mataluus on. Tänään bongasin erään rieger puskurilla olevan Ceen 20" rengastuksella jollain sport alustalla tms...niin ei se ainakaan mataluuden puolesta näytä kovinkaan sporttiselta tai muuten erotu kun vastaan tulee liikennevirrassa...
Wid36AMG www.kalisconcept.com www.audioimport.fi
Hyvän näköistä jälkeä olet saanut aikaiseksi
Kävin tutkimassa autosi kuvia. Aika kireen näkänen rassi tulee mersustakin kun jaksaa hieroa.
Paljonko sinulla on madallusta vakioon nähden ? Sitä on vaikea arvioida kun lokasuojan kaaria on muokattu voimakkaasti.
Sinänsä autosi toteuttaa juuri sitä mistä edellisessä viestissäni paasasinkin, eli renkaan ja kaaren väli tulisi olla melko vakio.
Jos renkaat uppoaa koteloon reilusti niin minun mielestä alkaa näyttää jo vähän mauttomalta. No toisaalta mikä minä olen tätä spekuloimaan kun ihan vakio sporttikilkkeet alla. Se on makuasia sano koira kun munia nuoli.
Toinen asia mihin kiinnitin huomiota on näyttävät vanteesi. Erityisesti sain pistoksen kun näin ET-luvun. Kun omia vanteita hommasin sain kuulla monelta taholta, että siihen ei ole mersussa kajoamista tai ollaan syvissä ongelmissa. Kilautin kaverille, joka kertoi omakohtaisia kokemuksia aiheesta E-mersun kanssa. Alkoi pelottaa.
Päädyin suunnilleen vakio ET:llä oleviin 17" vanteisiin ja tuntuu olevan edelleen hyvä ajettava tosin syvät urat tuntuu hieman ratissa.
Kerroppa vähän kokemuksia miten kärry kulkee noilla vanteilla ? Muutos on suuri ja tulee rasittamaan pyöräntuentaa enempi ja etekin pyöränlaakereita.
Nyt totuus esiin tässä ajettavuus kysymyksessä !
Paljonko sinulla on madallusta vakioon nähden ? Sitä on vaikea arvioida kun lokasuojan kaaria on muokattu voimakkaasti.
Sinänsä autosi toteuttaa juuri sitä mistä edellisessä viestissäni paasasinkin, eli renkaan ja kaaren väli tulisi olla melko vakio.
Jos renkaat uppoaa koteloon reilusti niin minun mielestä alkaa näyttää jo vähän mauttomalta. No toisaalta mikä minä olen tätä spekuloimaan kun ihan vakio sporttikilkkeet alla. Se on makuasia sano koira kun munia nuoli.

Toinen asia mihin kiinnitin huomiota on näyttävät vanteesi. Erityisesti sain pistoksen kun näin ET-luvun. Kun omia vanteita hommasin sain kuulla monelta taholta, että siihen ei ole mersussa kajoamista tai ollaan syvissä ongelmissa. Kilautin kaverille, joka kertoi omakohtaisia kokemuksia aiheesta E-mersun kanssa. Alkoi pelottaa.
Päädyin suunnilleen vakio ET:llä oleviin 17" vanteisiin ja tuntuu olevan edelleen hyvä ajettava tosin syvät urat tuntuu hieman ratissa.
Kerroppa vähän kokemuksia miten kärry kulkee noilla vanteilla ? Muutos on suuri ja tulee rasittamaan pyöräntuentaa enempi ja etekin pyöränlaakereita.

Nyt totuus esiin tässä ajettavuus kysymyksessä !
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.