A 170 cdi vm.2001 turbo rikki...

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kartte
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 09.02.2005 22:49
Paikkakunta: Oulu, Kajaani

A 170 cdi vm.2001 turbo rikki...

Viesti Kirjoittaja Kartte »

Morjens!

Kaverilla otsikon mukainen ongelma ja nyt tarvittais tietoa, mikä turbo ko. vehkeessä on :( ja jos jollain sattuisi olemaan vielä ylimääräinen joutava yksilö pyörimässä nurkissa, niin aina parempi.

Tehot ovat olleet kateissa lomareissun jälkeen ja vehon testeristä tuomiona oli, että turbo on rikki ja myös jostain suuttimen juuresta on havaittavissa vuotoa.

Tällä hetkellä minulla ei ole tarkempaa tietoa tilanteesta. Tarjouksia voi laittaa yv:nä.


Kartte
oma käyttö: 2003 W163 270 CDI
vaimon: 2015 X204 350

oma harraste: 1959 W105 219b työn alla
perheessä:
1992 W124 200D, 1963 W110 190c

ex 2001 W203 200 CDI A
ex 2005 W203 200 CDI T A,
ex 1999 W210 E300TD
ex 1994 W124 E200D
ex 1987 W124 200D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: A 170 cdi vm.2001 turbo rikki...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Turbo kannattaisi kyllä aina irroittaa ja tarkastaa ihan silmämääräisesti, kun ei se testeri oikein voi tietää onko se oikeasti rikki vai onko jossain muualla vikaa.

VNT ahdin, ehkäpä siitä on siivet jumissa :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
aakkocdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 21.04.2006 17:06
Paikkakunta: Itä-suomi

Viesti Kirjoittaja aakkocdi »

Eikös tuossa ole hukkaportti turbo , ei ainakaan vivusto mene sen suuntaisesti kuin vnt:ssä.
En lähtisi suinpäin turboa vaihtamaan, ennen kuin vika on paikallistettu siihen.
-Mappi anturilta letku irti ja puhallus imusarjaan päin.
Josko olisi karsta tukkinut letkun, jolloin syötöt ei seuraa ahtoja.

-Egr jumissa.
-vikatilassa ei nosta ahtoja ollenkaan.

Vähillä tiedoilla vähän vaikeaa :oops:

Vessu
Avatar
Kartte
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 09.02.2005 22:49
Paikkakunta: Oulu, Kajaani

Viesti Kirjoittaja Kartte »

Viimeisimmät tiedot:

- Tehot katoaa kolmen tonnin jälkeen.

- Ahtopaineanturi vaihdettu, ei vaikutusta.

Projekti menossa työn nyt viikonloppuna, niin saan tarkempaa tietoa missä vika mahdollisesti on. Näillä tiedoilla on hankala kysellä enempiä vinkkejä, kun ei itsekään tiedä enempää. Mutta kiitos jo vastauksista tähän asti!

Kartte
oma käyttö: 2003 W163 270 CDI
vaimon: 2015 X204 350

oma harraste: 1959 W105 219b työn alla
perheessä:
1992 W124 200D, 1963 W110 190c

ex 2001 W203 200 CDI A
ex 2005 W203 200 CDI T A,
ex 1999 W210 E300TD
ex 1994 W124 E200D
ex 1987 W124 200D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hei vaan !

Ilmamassamittari

Jos suuttimen juuresta vuotaa, niin äkkiä tiivisteiden vaihto.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
aakkocdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 21.04.2006 17:06
Paikkakunta: Itä-suomi

Viesti Kirjoittaja aakkocdi »

No niin, Sinnä tapauksessa MAF:fia veikkaisin minäkin.
Oli samat oireet vanhalla maffilla tuossa minunkin pizzamopossa.
Parani vähän poraamalla, mutta kyllä 3000 kierroksen kieppeillä tuli selvä notkahtus vedoissa.
Nyt on ollu tarvike maffi paikoillaan yli puolivuotta ja mouruaa aivan eri tavalla.
kustantaa noin 60 euroa tarvikkeena.
Vessu
Vastaa Viestiin