Lisää voimaa 320cdi:hin?
Lisää voimaa 320cdi:hin?
Sain vihdoinkin hommattua itselleni oman pienen velkahelvetin, e320cdi:n (w210) ja heti alkoi tekemään mieli lisää.
Siispä, kuinka tämmöiseen ajokatokseen saapi lisää liikettä, kuitenkaan nostamatta mottia nokalta...?
Siispä, kuinka tämmöiseen ajokatokseen saapi lisää liikettä, kuitenkaan nostamatta mottia nokalta...?
Jos haluaa toimivia hevosia siihen helposti lisää, kannattaa suunnata keula kohti Leppävettä ja siellä Alt-Controll Oy:hyn. Siellä Tohtori Karala loihtii sen auton aikalailla erilaatuiseksi.
Mutta jos haluaa mennä aivan äärimmäisyyksiin, kannattaa lukea kirjoittaja Tuikun juttua http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=27045 , jossa selviää, että kun mikään ei riitä...
Mutta jos haluaa mennä aivan äärimmäisyyksiin, kannattaa lukea kirjoittaja Tuikun juttua http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=27045 , jossa selviää, että kun mikään ei riitä...

SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Ettei olisi antille käymässä samoin.Antti V kirjoitti:Mutta jos haluaa mennä aivan äärimmäisyyksiin, kannattaa lukea kirjoittaja Tuikun juttua http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=27045 , jossa selviää, että kun mikään ei riitä...

W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Jos on velkarahalla ostettu auto, sitä ei ehkä kannata hajottaa virittämällä liikaa.
Peruslastu karalalta ja siinä se sitten.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Lisää voimaa 320cdi:hin?
liitetään auto tietokoneeseen ja pukataan uusi ohjelma poksiin aikaa menee kolme minuuttia ja se on siinäVee kirjoitti:Sain vihdoinkin hommattua itselleni oman pienen velkahelvetin, e320cdi:n (w210) ja heti alkoi tekemään mieli lisää.
Siispä, kuinka tämmöiseen ajokatokseen saapi lisää liikettä, kuitenkaan nostamatta mottia nokalta...?
satasen oon noista ottanut mutta ei noin kaukaa kannata lähteä pohojanmaalle
Re: Lisää voimaa 320cdi:hin?
liitetään auto tietokoneeseen ja pukataan uusi ohjelma poksiin aikaa menee kolme minuuttia ja se on siinä
satasen oon noista ottanut mutta ei noin kaukaa kannata lähteä pohojanmaalle[/quote]
Paljonko nousee tehot ja vääntö?
Huomaako perstuntumalta eron?
Vähentääkö päästojä ja kulutusta,ym,,,?
Tulo voi kestää kaun sinne asti ,mutta takaisin tullaan nopeasti,viritetyt vehkeet :lol:
satasen oon noista ottanut mutta ei noin kaukaa kannata lähteä pohojanmaalle[/quote]
Paljonko nousee tehot ja vääntö?
Huomaako perstuntumalta eron?
Vähentääkö päästojä ja kulutusta,ym,,,?
Tulo voi kestää kaun sinne asti ,mutta takaisin tullaan nopeasti,viritetyt vehkeet :lol:
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe 24.06.2005 09:55
Joo,110 cdi vitosta ja digituningin yhteiselosta on reilun vuoden kokemukset,positiiviset sellaiset.Ohjelma oli ns.custom file, ja muutokset
moottorin käytöksessä olivat selkeät.Vääntö oli pontevaa ja voimaa oli helposti käytettävissä,kone oli herkemmän tuntuinen.Auto vaihtui äsken T5 transuun,"tyttöjen moottoriseen" 77kw 1.9 ja uusi softa on digituningilta
tulossa,pakollinen investointi,kun oli tottunut viton käytökseen.
moottorin käytöksessä olivat selkeät.Vääntö oli pontevaa ja voimaa oli helposti käytettävissä,kone oli herkemmän tuntuinen.Auto vaihtui äsken T5 transuun,"tyttöjen moottoriseen" 77kw 1.9 ja uusi softa on digituningilta
tulossa,pakollinen investointi,kun oli tottunut viton käytökseen.
GT2359Haisuli kirjoitti:Mutta eikös tuossa 320cdi:ssä oleva garretin gt22:nen käy pieneksi kun ruvetaan tehoja hakemaan?
Kyllä se riippuu mm käytetyistä suuttimista.
Kylläpä luulisi että yli 200kw riittää.
Mulla on omassani juuri tuollainen.
Hyvä ahdin.
Tehonkestokin tulee kohta selville.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
ei tässä ole tarkoitus rikastua lastutuksilla pitäähän sitä olla harrastuksiatuikku kirjoitti:.
Satanen lastusta ei kuulosta hyvältä.
Varsinaiseen hyväntekeväisyyteen liittyvät jutut on tavallaan olleet lähinnä ruoka-, vaateapu linjalla.
Mutta maailma muuttuu.
tuskin tuikkukaan ihan metsästyksellä elelee

onnistuu lähinnä mb. cdi autoihin vm. noin 98--2004
ecussa oleva boschsin numero pitää tietää esim. 0281010409
bemari 530d löytyy ohjelma
mulla on nyt ollut pari viikkoa tuo 320 cdi farkku (w210) mikä on demec:in tekemä, vaihdettu ahdin, välijäähy, putkisto ja karalalla lastutettu, 208kw, väännöistä en tiedä. autolla on ajettu 190tkm, ja niistä noin 30tkm piristyksen jälkeen, hyvin tuntuu toimivan ja on kyllä kohtuullisen kiva kulkemaan.. dieseliks...
tarkempia specksejä en vielä tiedä, mutta selvinnee kunhan pääsen käymään demec:illä..
hieno auto kaiken kaikkiaan..
p.s xr5t, eihän sulla ole sierra/audi projektin kanssa mitään tekemistä? t:cossu ++500hv

hieno auto kaiken kaikkiaan..
p.s xr5t, eihän sulla ole sierra/audi projektin kanssa mitään tekemistä? t:cossu ++500hv

kyllä tässä on jo kaksi viikkoa ooteltukin läppäri kainalossa ohjelman arkistointiablackbird kirjoitti:mulla on nyt ollut pari viikkoa tuo 320 cdi farkku (w210) mikä on demec:in tekemä, vaihdettu ahdin, välijäähy, putkisto ja karalalla lastutettu, 208kw, väännöistä en tiedä. autolla on ajettu 190tkm, ja niistä noin 30tkm piristyksen jälkeen, hyvin tuntuu toimivan ja on kyllä kohtuullisen kiva kulkemaan.. dieseliks...tarkempia specksejä en vielä tiedä, mutta selvinnee kunhan pääsen käymään demec:illä..
hieno auto kaiken kaikkiaan..
p.s xr5t, eihän sulla ole sierra/audi projektin kanssa mitään tekemistä? t:cossu ++500hv

ja kyytiä ollaan naapurin ukon kanssa ooteltu

Vieläkö harrastat päivityksiä?xr5t kirjoitti:ei tässä ole tarkoitus rikastua lastutuksilla pitäähän sitä olla harrastuksiatuikku kirjoitti:.
Satanen lastusta ei kuulosta hyvältä.
Varsinaiseen hyväntekeväisyyteen liittyvät jutut on tavallaan olleet lähinnä ruoka-, vaateapu linjalla.
Mutta maailma muuttuu.
tuskin tuikkukaan ihan metsästyksellä elelee![]()
onnistuu lähinnä mb. cdi autoihin vm. noin 98--2004
ecussa oleva boschsin numero pitää tietää esim. 0281010409
bemari 530d löytyy ohjelma
Onnistuuko 320 cdi -05 päivitys?
Mun tämä nykyinen autoni vieraili siellä,edellisen omistajan toimesta,joskus vuosi sitten,ja sen jälkeen hummia tuli komeasti 50kpl lisää.Vee kirjoitti:Niin no, juup, kerro ihmeessä lisää! Olisihan tuo varsin kelvollinen veruke päästä karkuun kotioloja...![]()
Tuttava mainosti myös Digituningia, mutta onko kenelläkään mitään hajua/ käytännön kokemusta moisesta?
Minkäänlaisia toiminnallisia häiriöitä en ole huomannut.(ollut mulla muutaman kuukauden).Eikä tämä edellinenkään omistaja löytänyt moitittavaa,joten voinen suositella..Olipahan vaikeaselkoista tekstiä...pistikö saunan kuumuus pään sekaisin..!?
C 30 cdi ////AMG
Digituning
Minulla on custom softa. Ei ole ollut mitään ongelmia.
Katsoppas vaan, joskus on tullut tuollaistakin höpötettyä.tuikku kirjoitti:GT2359Haisuli kirjoitti:Mutta eikös tuossa 320cdi:ssä oleva garretin gt22:nen käy pieneksi kun ruvetaan tehoja hakemaan?
Kyllä se riippuu mm käytetyistä suuttimista.
Kylläpä luulisi että yli 200kw riittää.
Mulla on omassani juuri tuollainen.
Hyvä ahdin.
Tehonkestokin tulee kohta selville.
Ahdin ei ole matkan varrella huonontunutkaan yhtään.
Tehonkeston arvauskin on sattunut melkolailla, justiinsa.
Kuusipyttyisessä tosiaankin vähän yli 200kw riittää, kun painetta ei tarvi paljoa nostaa ja näin pysytään paremman hyötysuhteen alueella pidempään.
Tässä pikkumoottorissa tehoraja tulee vastaan pikkuisen aikaisemmin, kun samaan ilmamäärään pääsemiseksi joutuu köyttämään korkeampaa painetta, silloin sukelletaan kartalta metsään vähän aikaisemmin.
Eiköhän se tuo 190kw savutta ole max tässä pikkumoottorissa ja vaikka kuinka haluaisi savutellakkin, niin aivan ei kahtasataa tavoita, raja on niin selkeä.
Näiden moottoreiden tilavuudesta siis riippuen, tehorajat ahtimelle voisi olla siis vaikka 260-270-280.
Rajoittavana tekijänä siis ahtimen tuotto, ei niinkään varsinainen tehonkesto.
Ahdin on sillä tavoin hienosti kasattu, että tankoa säätämällä pääsee tilanteeseen, jossa pakopuoli ihan kunnialla selviää siitä ilman määrästä, mitä imusiipi kykenee ilmaa moottoriin puskemaan.
Niin että eiköhän tuolla ahtimella voi moottorista, sen puolesta, ottaa ulos kaikki se, mitä sieltä on tulollaan.
Hirmuinen alavääntöjen kasvattaminen ei kyllä ole sitten muuten mitenkään järkevää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kannattaa soittaa ite suoraan ja kysyä päivän hinta... mutta joku aika sitten oli hinta siinä n.550-600€ hujakoilla nyt en tiedän miten on hinnat muuttuneet 

M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Millasia kokemuksia on tuosta 320 cdi laatikosta lastutuksen jälkeen..??
Vaihtaako yhtä helposti viitoselta kolmoselle kun hiukan reilummin painaa kaasua vai muuttuuko tuon laatikon käytös lastutuksella..??
Entä onko sellasta ongelmaa kellään, et kun laatikko on talviasennossa (W) niin kickdownilla ei vaihda heti isompaa pykälää vaikka pitäs vaihtaa??
~KOS~
Vaihtaako yhtä helposti viitoselta kolmoselle kun hiukan reilummin painaa kaasua vai muuttuuko tuon laatikon käytös lastutuksella..??
Entä onko sellasta ongelmaa kellään, et kun laatikko on talviasennossa (W) niin kickdownilla ei vaihda heti isompaa pykälää vaikka pitäs vaihtaa??
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Ihan samalla lailla toimii kuin aiemminkin,paitsi jossain määrin antaa väännön hoitaa vetoa eikä tarjoa niin helposti pienempää. Kickdown jossain määrin huonokin ominaisuus,koneessa riittäis vetoa pienemmilläkin kierroksilla joten parin vaihteen pudottaminen tietyissä tilanteissa turhaaKOS kirjoitti:Millasia kokemuksia on tuosta 320 cdi laatikosta lastutuksen jälkeen..??
Vaihtaako yhtä helposti viitoselta kolmoselle kun hiukan reilummin painaa kaasua vai muuttuuko tuon laatikon käytös lastutuksella..??
Entä onko sellasta ongelmaa kellään, et kun laatikko on talviasennossa (W) niin kickdownilla ei vaihda heti isompaa pykälää vaikka pitäs vaihtaa??
~KOS~

Mulla tekee nykyään jänniä,kone menee vikatilaan vikavalojen saattelemana,liittyy reilumpaan kiihdytykseen eikä välttämättä edes täyskaasulla. Auto "sammuu" eli hyrräämällä tiensivuun jolloin kone sammuu,sitä ennen pysyy tyhjäkäynnillä. Vikaveikkauksia? Tämä ilmiö tuli kun pskan kierrätys poistettiin ohjelmalla käytöstä,samalla tulppasin ko. alipaineletkut kun pskankierrätyksen venttiili vuotaa alipaineet harakoille.
Savua tulee ja reilusti,imusarja lienee melkoisen tukossa mutta aika ei anna ropata. Varsinkin kun kesäautolla paaaaljon hauskempaa ajaa kun siihen aikaa

W asennossa laatikko ei tarjoa isompaa pykälää vaikka kierrokset antaisi niin olettaa,MIKÄLI luistoa ts. kolmio vilkkuu taulussa. Tarkoitus lienee ainoastaan auton pitäminen tiellä,luistonesto pysyy hallinnassa eikä kuskille tule yllättäviä oho-tilanteita vaihteen vaihtuessa luistossa. Se valo vilkkuu kesälläkin joten luistoneston kun nappaa pois,ei leikkaa tehoja ja laatikko vaihtanee normaalisti.
Luistonesto on huono ainakin W210 malleissa,viimeisissäkin paljon huonompi kuin lähes kymmenen vuotta vanhemmissa bemareissa

.
Ei tarvi veikata, kun luetuttaa vikamuistin......
Eikä muutenkaan.
Joko railpaineessa häikkää, tai laatikko luistaa.
Nämä kattaa varmasti yli 95% hetisammuttavista vioista, jotka kuittaantuu uudelleenkäynnistymisellä.
Niinhän tässäkin varmaan käy, vaikkei sitä kerrottukaan.
Ei tarvi veikata, kun luetuttaa vikamuistin......
Eikä muutenkaan.
Joko railpaineessa häikkää, tai laatikko luistaa.
Nämä kattaa varmasti yli 95% hetisammuttavista vioista, jotka kuittaantuu uudelleenkäynnistymisellä.
Niinhän tässäkin varmaan käy, vaikkei sitä kerrottukaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5