w115 limousine lang projekti
w115 limousine lang projekti
elikä tommonen vuonna 75 syntynyt projekti ostettiin isän kanssa talliin odottamaan kesän ajeluja!? tarkotus olisi siis että auto olisi kesällä ajossa.
Edellisen omistajan toimesta auto on hiekkapuhallutettu. ja sen jälkeen hitsautettu täydellisesti. Kaikki ovipellit, lokasuojat, takakaaret, helmat, sekä sisälle kaikki lattiat/rengaskotelot. Jälki on todella hyvää ja kaiken lisäksi vielä ovetkin sopii reikiinsä!!!
Alustasta/tekniikasta sen verran, että täydellinen koneremontti on tehty (ei ajettu yhtään)ja jokainen tukivarsi hiekkapuhallettu/maalattu, kaikki kumiosat, nivelet näyttää uudelta. Voi siis sanoa, että aloitetaan aika hyvältä pohjalta.
Tällähetkellä hiotaan pohjia autoon ja maalari on alustavasti sovittu noin kuukauden päähän. Ja värihän on musta!
Nyt tietäville vielä vähän kysynyksiä? paljonko näitä on nykyään ajossa/projekteina? Aika paljon vissii myyty uutena taksiin? kaikkea muuta kokemuksia/palautetta ym. ym. voi kirjotella.
Laitan aina uusia kuvia kun edistyy, tuolta niitä voi kattella:
http://s102.photobucket.com/albums/m86/ ... 15%20lang/
Edellisen omistajan toimesta auto on hiekkapuhallutettu. ja sen jälkeen hitsautettu täydellisesti. Kaikki ovipellit, lokasuojat, takakaaret, helmat, sekä sisälle kaikki lattiat/rengaskotelot. Jälki on todella hyvää ja kaiken lisäksi vielä ovetkin sopii reikiinsä!!!
Alustasta/tekniikasta sen verran, että täydellinen koneremontti on tehty (ei ajettu yhtään)ja jokainen tukivarsi hiekkapuhallettu/maalattu, kaikki kumiosat, nivelet näyttää uudelta. Voi siis sanoa, että aloitetaan aika hyvältä pohjalta.
Tällähetkellä hiotaan pohjia autoon ja maalari on alustavasti sovittu noin kuukauden päähän. Ja värihän on musta!
Nyt tietäville vielä vähän kysynyksiä? paljonko näitä on nykyään ajossa/projekteina? Aika paljon vissii myyty uutena taksiin? kaikkea muuta kokemuksia/palautetta ym. ym. voi kirjotella.
Laitan aina uusia kuvia kun edistyy, tuolta niitä voi kattella:
http://s102.photobucket.com/albums/m86/ ... 15%20lang/
Noniin, tulipas vähän vaihtelua tänne projektit osioonkin
Mahtavan rojektin ootte kyllä hommanneet! Projektia seuraan kyllä innolla 


Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Et kysele mitään ku laitatte ne 18" kromit.vilpel kirjoitti:Joo 18"kromit vois olla tiedossa! tai sit originaali kromi pölärit... tarvii kysellä ton ukon mielipidettäHans kirjoitti:Unelma auto! Hyvä että tulee mustaksi. 19" kromit alle?Mutta mustiin takalaseihin se anto jo siunauksen. onko muuten sama jako/ keskikuppi kun w124?

Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Onnea projektille!
Ja museokilvet tähtäimeen!

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Taitaa museokilvet jäädä haaveeksi! On kyllä liian iso vaiva. Yritetään nyt tehdä siisti maalipinta ja sen jälkeen kattellaan paljonko sisustasta puuttuu osia, ei kyllä kauheesti pitäis.Saul kirjoitti:Onnea projektille!Ja museokilvet tähtäimeen!
Ny on sitten kylkiä vähä oikohiottu ja eka hiomaväri niskassa. Otin muutaman kuvan myös alustasta, on jokunen metri hitsattu saumaa...
http://s102.photobucket.com/albums/m86/ ... 15%20lang/
Hyvältä näyttää ja onnea projektille
Minkälaisella koneella tuo on?
No täältä mun tallista löytyy toinen samanlainen projekti.
Yhtäpaljon saumaa pitää tuohon mun langiin vetää, pohja hitsattu ja takakontti ja kyljet vaiheessa. Haaveissa museokillvet ja värinä tietysti musta.
Mun mielestä jossain topicissa oli valmistusmäärätkin näille, mutta en muista että missä.
Parit kuvat tuosta omasta rojektista
http://s81.photobucket.com/albums/j217/ ... mersu3.jpg
Minkälaisella koneella tuo on?
No täältä mun tallista löytyy toinen samanlainen projekti.
Yhtäpaljon saumaa pitää tuohon mun langiin vetää, pohja hitsattu ja takakontti ja kyljet vaiheessa. Haaveissa museokillvet ja värinä tietysti musta.
Mun mielestä jossain topicissa oli valmistusmäärätkin näille, mutta en muista että missä.
Parit kuvat tuosta omasta rojektista
http://s81.photobucket.com/albums/j217/ ... mersu3.jpg
-Antti-
Musta on kaikkein haasteellisin väri pohjatöiden kannalta ja suurikin työmäärä pohjien teossa menee tavallaan hukkaan, ellei niiden viimeistely ole huippuluokkaa. Enkä epäile ollenkaan etteikö sen projektin tiimoilta löytyisi osaavia ihmisiä, ajattelin tässä vaan työmäärän suhdetta kokonaislopputulokseen.
Kun katselin paljonko projektissa on alkuperäistä tehtaan suoraa pintaa näkyvissä, niin suosittelisin siihen valkoista väriä. Se sopii limousineen lähes yhtä hyvin kuin mustakin.
Kun katselin paljonko projektissa on alkuperäistä tehtaan suoraa pintaa näkyvissä, niin suosittelisin siihen valkoista väriä. Se sopii limousineen lähes yhtä hyvin kuin mustakin.
Totta, kyllä valkoinen väri olis joka suhteessa helpompi, mutta väri on jo päätetty ja se on musta, niinkun se oli alkuperäisenäkin! sekin on kyllä päätetty, että peilaamatonta pintaa lähetään hakeenan55 kirjoitti:Musta on kaikkein haasteellisin väri pohjatöiden kannalta ja suurikin työmäärä pohjien teossa menee tavallaan hukkaan, ellei niiden viimeistely ole huippuluokkaa. Enkä epäile ollenkaan etteikö sen projektin tiimoilta löytyisi osaavia ihmisiä, ajattelin tässä vaan työmäärän suhdetta kokonaislopputulokseen.
Kun katselin paljonko projektissa on alkuperäistä tehtaan suoraa pintaa näkyvissä, niin suosittelisin siihen valkoista väriä. Se sopii limousineen lähes yhtä hyvin kuin mustakin.

No nii, mitä porukka on mieltä tommosista 18". Meneekö jo överiksi koko homma? onko liian modernit? Ei viä oikeen saa selvää miltä näyttää, kun auto laskee viä +-10cm. Nyt kommenttia kehiin! (vanteita ei ole vielä ostettu...)Hans kirjoitti:Unelma auto! Hyvä että tulee mustaksi. 19" kromit alle?
http://s102.photobucket.com/albums/m86/ ... %20kromit/
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Ihan ok, mutta mielestäni vanhaan käy paremmin vähän peittävämpi vanne, jossa on ainakin jonkin verran huulta tai vähintäänkin puolien pitäisi olla kuperat sisään päin (vrt. Wolfrace). Tuollaiset joissa puolat menee ihan reunaa sopivat mielestäni paremmin uudempiin. Toisaalta on tuokin varmasti langissa toimiva, kunhan auto on musta ja matalampi. Normisedanissa näyttäisivät ehkä oudoilta, mutta langissa tai coupessa eri juttu.
Ruumisautoon on tulossa nykymittapuun mukaan vaisut vain 16-tuumaiset Lorinserit.

Ruumisautoon on tulossa nykymittapuun mukaan vaisut vain 16-tuumaiset Lorinserit.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Kyl noi isot blingit kelpaa toho koriin...
Kuva 1
Kuva 2
Coupe
EI tällasta lopputulosta.
Ite ostin tänää W115 1974 200D perusmallin. 10€ makso ja auto kulkee! Kuskin lattia puuttuu.
Kuva 1
Kuva 2
Coupe
EI tällasta lopputulosta.
Ite ostin tänää W115 1974 200D perusmallin. 10€ makso ja auto kulkee! Kuskin lattia puuttuu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Juu. ja niitähän riittäää, miehessä ja autossaMasaMbW124 kirjoitti:eihän sitä nyt viitti hämeenkadulla kovaa ajella siinä mukulakivelläpaikathan siinä putoo hampaista ja ties mistä muualta

Kalvoteltiin myös kaikki lasit mustiksi ja etulasitkin hailulla, ei näytä enää akvaariolta, missä ui kamalankokoisia vonkaleita

Nyt on sitten väri niskassa. Kokonaisuutena tarvii olla tyytyväinen, joku "peilauskin" siihe jäi, mutta ei häiritsevästi. Nyt alkaa sitten armoton kasaaminen, kuvia laittelen lisää, kun edistyy.
Tossa muutama pölyinen kuva:
http://s102.photobucket.com/albums/m86/vilpel
Tossa muutama pölyinen kuva:
http://s102.photobucket.com/albums/m86/vilpel
Hyvältä näyttää! Pystärin malliin sopii paremmin lang tai coupe. Se vakiosedankin on hyvä, mutta jotain siitä puuttuu.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vähän on joo edistynyt, alunperin piti olla juhannuksena ajokunnossa
,no kyllähän sillä ajaa voi... Ulkopuolelta alkaa olla täysin kunnossa, joku lista ja semmosta pientä puuttuu, sisusta puuttuu vielä kokonaan. äänieristyksiä on tehty ja kattoverhoilua etsiskelty(on kiventakana! saa tarjota)
No nyt alkoi kesäloma, eiköhän se vielä täksi kesäksi... kuvia yritän ottaa maanantaina.

No nyt alkoi kesäloma, eiköhän se vielä täksi kesäksi... kuvia yritän ottaa maanantaina.
Nyt sain Ne 18 tuumaset vanteet tilattua, EI TULLU KROMEJA
ostin sellaset "puolikromi mb avantgarde vanteet"
Mun mielestä ne on sellasen sopivan modernit vanhaan autoon.
Myös kattoverhoilun sain, väriksi tuli sellanen kermanvärinen keinonahka. Tuli kyllä paljon arvokkaamman näkönen verrattuna originaali "nuppineulalla pisteltyyn nahkakattoon".On kokolailla iso työ venytellä se katto paikalleen kun se tehtiin normi auton sapluunasta hiukan pidentämällä, Vanha oli tietysti venynyt ja paukkunu joka paikasta.
Ja muijakin meni perkele kameran hukkaamaan, että kuvia yritän lähipäivinä ottaa jollai vehkeellä.


Myös kattoverhoilun sain, väriksi tuli sellanen kermanvärinen keinonahka. Tuli kyllä paljon arvokkaamman näkönen verrattuna originaali "nuppineulalla pisteltyyn nahkakattoon".On kokolailla iso työ venytellä se katto paikalleen kun se tehtiin normi auton sapluunasta hiukan pidentämällä, Vanha oli tietysti venynyt ja paukkunu joka paikasta.
Ja muijakin meni perkele kameran hukkaamaan, että kuvia yritän lähipäivinä ottaa jollai vehkeellä.
Nyt saatiin vihdoin alut alle, tollaset "puolikromit" 18" tuli
myös sivulasit kalvoineen on nyt paikallaan. Kattoverhoilu on kiristelyvaiheessa, on muute pirullinen homma!
Nyt sitte ruvetaan laittaan loppuja ovipahveja, myös punaista lattiamattohuopaa! veistellään paikalleen pikkuhiljaa.
Myös jousien madallus rupee oleen ajankohtainen, varmaan kierros lähtee pois, sillain että kaaret on renkaiden tasalla... mielipiteitä, onko auto jo raiskattu tarpeeksi?
http://s102.photobucket.com/albums/m86/vilpel/alut/

Nyt sitte ruvetaan laittaan loppuja ovipahveja, myös punaista lattiamattohuopaa! veistellään paikalleen pikkuhiljaa.
Myös jousien madallus rupee oleen ajankohtainen, varmaan kierros lähtee pois, sillain että kaaret on renkaiden tasalla... mielipiteitä, onko auto jo raiskattu tarpeeksi?
http://s102.photobucket.com/albums/m86/vilpel/alut/