Madallusjousien asentaminen??

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
C220Kombi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 05.01.2007 09:34
Paikkakunta: Helsinki

Madallusjousien asentaminen??

Viesti Kirjoittaja C220Kombi »

Kävin eilen hakemassa tuohon w202 c220Td:hen Intraxin 40 mm pudottavat jouset. Sitten seuraavaksi lähdin kyselemään allelaittoa. Ensin Kallion Vianoriin, jossa totesivat allelaiton olevan mahdotonta ilman jonkinnäköistä erikoistyökalua. Takapään jousien vaihto on kuulemma ongelmallinen. Kyseltiin siinä kolmesta muustakini paikasta, ja kaikki myivät eioota. Kellään ei tuntunut olevan tuota erikoistyökalua. Ja tämä kaikki siis Helsingissä. Kirkkonummella olisi joku kaveri, joka lupasi tehdä työn 350 eurolla, jos hommaan jostakin tuon erikoistyökalun lainaksi. Onko teillä muillakin ollut vastaavanlaisia ongelmia. Äkkiseltään kuulostaa aika paljolta tuo 350 euroa. Alppilan autohuollon arvio asentamisesta oli 400-450 euroa. Tuli mieleeni, että pitäisikö tiputtaa vain keulaa ja jättää perä vakiokorkeudelle. Tämä myös sen takia, että auton perässä tullaan silloin tällöin roudaamaan myös jotain tavaraa. Saattaa kyllä olla huono idea.

Onko kellään hyvää ideaa tällaisen ongelman ratkaisemiseksi..?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ajele tänne pohojan maalle niin vaihdan ne jouset sulle vaikka 150€ niillä "erikoistyökaluilla" takuutyönä. Päälle 4-pyöräsuuntaus n. 50€ :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Eikös ainakin w201 ja w124 tarvii etujousissa sitä mersun omaa jousipuristinta?? Ei takana? :wink:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
jokkeahola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 29.12.2006 00:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja jokkeahola »

laitoin c 250 turpotiisselimersuun -40mm madallussarjan, eessä 2 nänninen säätökumi ja takana 4.
perä tipahti haetun 40mm
keula tipahti ei toivotun 70mm :? pitää laittaa vissiin se 5 eteen
Eli mitat pyöränkaaresta renkaan keskelle on : eessä 30cm ja takana 33cm sanokaa mielipiteitä mitä pitäs tehä?
mb c250td
ex w201
ex w123
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Zalbeer kirjoitti:Eikös ainakin w201 ja w124 tarvii etujousissa sitä mersun omaa jousipuristinta?? Ei takana? :wink:
ei tarvi...itse vaihdoin jouset ilman mitää erikoistyökaluja...tosin etujousten vaihto on melkeinpä hengenvaarallista hommaa :shock:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
tak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: Ma 22.11.2004 20:06

Madallus

Viesti Kirjoittaja tak »

Kysymys Zalbeerille, paljonko oot madaltanut tuota tenavaa?
Arvelin jos madaltaisi omasta ainakin keulaa, oiskohan 40mm madallusjousi
sopiva jos pyrin samaan kuin sulla.
Perä lösöttää omassa jo sen verran että sitä ei viitsi enää madaltaa.
Tuli hommattua ne kumit 205/50 16 tuuman vanteille kesäksi.
Avatar
TaunusTomi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 11.01.2005 18:48
Paikkakunta: Pori&Noormarkku-city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

kuten myös mun mersuun (124) vaihdoin jouset ilman mitään erikoistyökaluja.moni oli kyllä sitä mieltä ettei tuu onnistumaan,paikallaan oli piiitkät vieterit mutta kyllä ne ihan nätisti tuli pois ilman minkäänlaisia puristimia.
jos laitteet hajoo, se on niiden heikkoutta...
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

tiki kirjoitti:Kysymys Zalbeerille, paljonko oot madaltanut tuota tenavaa?
Arvelin jos madaltaisi omasta ainakin keulaa, oiskohan 40mm madallusjousi
sopiva jos pyrin samaan kuin sulla.
Perä lösöttää omassa jo sen verran että sitä ei viitsi enää madaltaa.
Tuli hommattua ne kumit 205/50 16 tuuman vanteille kesäksi.
Vogtlandin -40mm satsi on tuossa mulla. Ja matalimmat jousen kumit edessä ja takana. Renkaina 215/40 17"
Jos sulla on takana vakio jouset ni kannattaa tarkastaa onko jouset ehjät (ja mahdollisesti vaihtaa ehjiin madallusjousiin..) Mulla ainakin oli perässä toinen jousi kierroksen ja toinen kaks kiekkaa poikki. Perä ei laskenu ollenkaan jousien vaihdon yhteydessä. Mut jos nyt menee porukkaa taka penkille ni ei kyllä laahaakkaan mihinkään... Niinku noilla vakioilla teki. 8)

Ja stangerille.. Tarkoitinkin et jos noi "turvallisesti" vaihtaa niin etujousiin tarvii sitä omaa jousipuristinta.... :wink:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Mikäs juttu se on kun isot pojat väittää, että alapalloa auki käyttämällä onnistuu etujousen vaihto ilman puristimia? Ja vieläpä henkeä menettämättä... :lol: Jube ainakin tuntui tietävän asiasta!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Kyllä minäkin oon w202 mersuun vaihtanu etujouset vaan niin että ylätukivarren pallonivel irti ja sitten vähän tavallisella puristimella puristi jousta kasaan niin tuli pois.
124/201:seen en ole vielä kokeillut että onnistuisko niissä samalla tyylillä.
jokkeahola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 29.12.2006 00:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja jokkeahola »

Joo ja alatukivarren sisemmästä päästä kaksi pulttia irti niin että varren sisempi pää putoaa niin sen jälkee helpottaa meleko paljon.. ei tarvi ku yhtä puristinta näyttää sille..eikä sitäkään paljoa.. tämä on siis toinen keino
mb c250td
ex w201
ex w123
Avatar
C220Kombi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 05.01.2007 09:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja C220Kombi »

No niin, nyt on sitten jo tovin aikaa ollut alla nuo madallusjouset. Allelaitto hoitui kaverin kaverin avulla. Ja Veholta lainatulla jousipuristimella. Keula tippui varmaan n. 70-80 mm ja perä sen Intaxin lupaamat 40 mm. Avatarissa pieni kuva nykytilanteesta. Vanteina edessä 8,5'' ja takana 9,5'' 19-tuumaiset, et-luvulla 35. Renkaina sekä edessä että takana 235-35-19. Takaa kaaret rullailtu, eikä ota kiinni. Keulassa raapii sopivasti kanttaillessa. Varmaan pitäisi etukaaria hieman avartaa jollain keinoin. :lol:

Vielä olisi edessä se katsastukseen ajon riemu.
--Teknik, sano ryssä kun saranan näki.--
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

btw, kuinka tiukkaan takaiskarin ylpään mutterit pitäisi vetää W124:ssa? ja entä tukivarren sisempi pultti, pitäiskö se vetää momenttiin?
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
lisitsin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 15.03.2007 16:46

Viesti Kirjoittaja lisitsin »

sain ainakin w201 etu jouset vaihdettua ihan makasiinin jousipuristimilla. takajousia en ole kerennyt vielä katsoa
MB 190E 300D
Vastaa Viestiin