Madallusjousien asentaminen??
Madallusjousien asentaminen??
Kävin eilen hakemassa tuohon w202 c220Td:hen Intraxin 40 mm pudottavat jouset. Sitten seuraavaksi lähdin kyselemään allelaittoa. Ensin Kallion Vianoriin, jossa totesivat allelaiton olevan mahdotonta ilman jonkinnäköistä erikoistyökalua. Takapään jousien vaihto on kuulemma ongelmallinen. Kyseltiin siinä kolmesta muustakini paikasta, ja kaikki myivät eioota. Kellään ei tuntunut olevan tuota erikoistyökalua. Ja tämä kaikki siis Helsingissä. Kirkkonummella olisi joku kaveri, joka lupasi tehdä työn 350 eurolla, jos hommaan jostakin tuon erikoistyökalun lainaksi. Onko teillä muillakin ollut vastaavanlaisia ongelmia. Äkkiseltään kuulostaa aika paljolta tuo 350 euroa. Alppilan autohuollon arvio asentamisesta oli 400-450 euroa. Tuli mieleeni, että pitäisikö tiputtaa vain keulaa ja jättää perä vakiokorkeudelle. Tämä myös sen takia, että auton perässä tullaan silloin tällöin roudaamaan myös jotain tavaraa. Saattaa kyllä olla huono idea.
Onko kellään hyvää ideaa tällaisen ongelman ratkaisemiseksi..?
Onko kellään hyvää ideaa tällaisen ongelman ratkaisemiseksi..?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 29.12.2006 00:18
- Paikkakunta: Kempele
laitoin c 250 turpotiisselimersuun -40mm madallussarjan, eessä 2 nänninen säätökumi ja takana 4.
perä tipahti haetun 40mm
keula tipahti ei toivotun 70mm
pitää laittaa vissiin se 5 eteen
Eli mitat pyöränkaaresta renkaan keskelle on : eessä 30cm ja takana 33cm sanokaa mielipiteitä mitä pitäs tehä?
perä tipahti haetun 40mm
keula tipahti ei toivotun 70mm

Eli mitat pyöränkaaresta renkaan keskelle on : eessä 30cm ja takana 33cm sanokaa mielipiteitä mitä pitäs tehä?
mb c250td
ex w201
ex w123
ex w201
ex w123
ei tarvi...itse vaihdoin jouset ilman mitää erikoistyökaluja...tosin etujousten vaihto on melkeinpä hengenvaarallista hommaaZalbeer kirjoitti:Eikös ainakin w201 ja w124 tarvii etujousissa sitä mersun omaa jousipuristinta?? Ei takana?

ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Madallus
Kysymys Zalbeerille, paljonko oot madaltanut tuota tenavaa?
Arvelin jos madaltaisi omasta ainakin keulaa, oiskohan 40mm madallusjousi
sopiva jos pyrin samaan kuin sulla.
Perä lösöttää omassa jo sen verran että sitä ei viitsi enää madaltaa.
Tuli hommattua ne kumit 205/50 16 tuuman vanteille kesäksi.
Arvelin jos madaltaisi omasta ainakin keulaa, oiskohan 40mm madallusjousi
sopiva jos pyrin samaan kuin sulla.
Perä lösöttää omassa jo sen verran että sitä ei viitsi enää madaltaa.
Tuli hommattua ne kumit 205/50 16 tuuman vanteille kesäksi.
- TaunusTomi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ti 11.01.2005 18:48
- Paikkakunta: Pori&Noormarkku-city
- Viesti:
kuten myös mun mersuun (124) vaihdoin jouset ilman mitään erikoistyökaluja.moni oli kyllä sitä mieltä ettei tuu onnistumaan,paikallaan oli piiitkät vieterit mutta kyllä ne ihan nätisti tuli pois ilman minkäänlaisia puristimia.
jos laitteet hajoo, se on niiden heikkoutta...
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
Re: Madallus
Vogtlandin -40mm satsi on tuossa mulla. Ja matalimmat jousen kumit edessä ja takana. Renkaina 215/40 17"tiki kirjoitti:Kysymys Zalbeerille, paljonko oot madaltanut tuota tenavaa?
Arvelin jos madaltaisi omasta ainakin keulaa, oiskohan 40mm madallusjousi
sopiva jos pyrin samaan kuin sulla.
Perä lösöttää omassa jo sen verran että sitä ei viitsi enää madaltaa.
Tuli hommattua ne kumit 205/50 16 tuuman vanteille kesäksi.
Jos sulla on takana vakio jouset ni kannattaa tarkastaa onko jouset ehjät (ja mahdollisesti vaihtaa ehjiin madallusjousiin..) Mulla ainakin oli perässä toinen jousi kierroksen ja toinen kaks kiekkaa poikki. Perä ei laskenu ollenkaan jousien vaihdon yhteydessä. Mut jos nyt menee porukkaa taka penkille ni ei kyllä laahaakkaan mihinkään... Niinku noilla vakioilla teki.

Ja stangerille.. Tarkoitinkin et jos noi "turvallisesti" vaihtaa niin etujousiin tarvii sitä omaa jousipuristinta....

Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Mikäs juttu se on kun isot pojat väittää, että alapalloa auki käyttämällä onnistuu etujousen vaihto ilman puristimia? Ja vieläpä henkeä menettämättä...
Jube ainakin tuntui tietävän asiasta!

S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 29.12.2006 00:18
- Paikkakunta: Kempele
No niin, nyt on sitten jo tovin aikaa ollut alla nuo madallusjouset. Allelaitto hoitui kaverin kaverin avulla. Ja Veholta lainatulla jousipuristimella. Keula tippui varmaan n. 70-80 mm ja perä sen Intaxin lupaamat 40 mm. Avatarissa pieni kuva nykytilanteesta. Vanteina edessä 8,5'' ja takana 9,5'' 19-tuumaiset, et-luvulla 35. Renkaina sekä edessä että takana 235-35-19. Takaa kaaret rullailtu, eikä ota kiinni. Keulassa raapii sopivasti kanttaillessa. Varmaan pitäisi etukaaria hieman avartaa jollain keinoin.
Vielä olisi edessä se katsastukseen ajon riemu.

Vielä olisi edessä se katsastukseen ajon riemu.
--Teknik, sano ryssä kun saranan näki.--