automaattilaatikko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

kestääkö automaatti laatikko st käytös pitkää ilman vahvistuksia ja onko nuo automaattilaatikot miten kestäviä ylleesä? kokemuksia jne?
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Enpä asiasta mittään tiiä mutta mitä kuullut olen ja antanut itteni ymmärtää, niin sielä 250 pollea voipi se vielä kestelläkkin hetken jos ätisti ajelet ja harvoin polkaiset.

mutta enempi vaatii heti enempi.. luulisin. tollasta tehua olis omassa tarhoitu hakea ja tavallisella ajella.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
oldman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 03.03.2007 07:38
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja oldman »

Automaattilaatikko rempattu syksyllä ja sen jälkeen ajettu muutama tonni, nyt huollon yhteydessä ilmoitettiin, että laatikko tihuttaa öljyä, ei kuitenkaan ollut tarvetta lisätä. Kysymys kuuluukin, että onko aihetta huoleen, ja mistä tälläinen voi johtua, sekä millaiseen operaatioon on syytä varautua ? Auto menee tällä viikolla Heleniukselle zekkaukseen. Käsittääkseni aika harvinaisia tälläiset "vuodot" heti rempan jälkeen.

Edit: 300CE Sportline / 5vA
Viimeksi muokannut oldman, Ma 26.03.2007 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8794
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Riippuu paljolti mikä loota siellä autossa on?

722.4 kestää vakiokunnossa säädettynä noin 250nm.
722.3 kestää vastaavasti noin 400-450nm :D


Tuo 722.4 on vaparien loota ja löytyy myös kakspuolikkaasta turbosta.
300turbodiiselissä on sitten tuo 722.3
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

ok.vakio manuaali on varmaa kestävämpi ku tuo automaatti. entäs ku on nuissa 2.5 turbo dieselleissä (W201) kestää tomaatti loota poljentaa?
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

paljos manuaali loota kestää tehoja?
kuka nuita laatikoita vahvistelee ja paljon tulis maksamaan?
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

oldman kirjoitti:Automaattilaatikko rempattu syksyllä ja sen jälkeen ajettu muutama tonni, nyt huollon yhteydessä ilmoitettiin, että laatikko tihuttaa öljyä, ei kuitenkaan ollut tarvetta lisätä. Kysymys kuuluukin, että onko aihetta huoleen, ja mistä tälläinen voi johtua, sekä millaiseen operaatioon on syytä varautua ? Auto menee tällä viikolla Heleniukselle zekkaukseen. Käsittääkseni aika harvinaisia tälläiset "vuodot" heti rempan jälkeen.

Edit: 300CE Sportline / 5vA

90% todennäköisyydellä laatikon öljypohjan tiiviste vuotaa.

on aika keljumainen kiristää se pohja koska esim. alfamerin kertomalla momentilla kun kiristää niin VARMANA vuotaa. jää niin löysäksi. toisaalta jos kiristää liikaa niin alkaa taas vuotaa.

ongelma on siinä että öljyn pinta on korkeammalla kuin tiiviste, niin alkaa helposti vuotaa ellei ole just oikein kiristetty.

ei muuta kuin tarkistamaan mistä kohtaa kusee, ja jos/kun tiiviste vuotaa niin kokeile kiristää, jos on pultit jo helvetin kireellä, niin ei auto kuin tyhjennys, ja tiivisteen puhdistus, ja oikein kiristys. (laittaisin aavistuksen moottorisillii väliin.) :lol:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

itelläni tuossa laatikko tällä numerolla 722344 03 192218 onkos tuo nytsit se 722.3? ja autohan oli 300 td 4matic,

eiköhän niissä melkein samanlaiset laatikot ennenkuin 202 tuli 5 pykäläinen sähköloota? eikä sekään heikoimmast pääs visiin ole.

ainakin automaatit vahvistaa jarkkoS, väkisinvahdettavasta en tiedä. Hinta on hyvä, toimintatonni ei heitä 100% enepää suuntaan tai toiseen lie..
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

juu kiitoksia. ku olis myynnis 2.5 turbodiesel automaatti jos hommaan sen ni laatikko ei varmaa tulis kestää isompia tehoja jos ei vahvista tai vaiha 300TD autmaattilaatikkoo? eikös 250 ja 300 turbodieseleitten laatikoissa oo eroja. 300 lujemmat palikat????
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8794
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mika.T kirjoitti:Riippuu paljolti mikä loota siellä autossa on?

722.4 kestää vakiokunnossa säädettynä noin 250nm.
722.3 kestää vastaavasti noin 400-450nm :D


Tuo 722.4 on vaparien loota ja löytyy myös kakspuolikkaasta turbosta.
300turbodiiselissä on sitten tuo 722.3
Eli on eroja.
Vastaa Viestiin