st käyttöön öljyt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
huskyjerk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 12.07.2006 13:53

st käyttöön öljyt

Viesti Kirjoittaja huskyjerk »

ilmeisesti näissä om6xx sarjan supereissa käytetään jotain 10-60 öljyjä koneissa mitä olen ymmärtänyt?millään 5 -40 öljyllä ei ilmeisesti enää kannata ajella kun käytetään kovia tehoja :roll:

talven koneessa oli(ja on vieläkin) teboili diamond 5w-40.kesäksi pitäne laittaa sopivammat öljyt jotka nimen omaan kestää superi käytössä.
mitä öljyä porukka käyttää supereissa?merkki,viskositeetti,hinta?

paikallisessa varaosaliikkeessä sattu silmään castrollin edge sport 10w-60,4 litraa maksoi 52e.olisko tässä kuin hyvä öljy st käyttöön? :)

ja mitä eroa on ns tavan öljyissä verrattuna diesel-autoihin nimenomaan tarkoitettuihin öljyihin?onko diesel-öljyt pesevämpiä ja puhdistavat konetta tehokkaammin vai mikä on se oleellinen ero? :roll:
sattui myös silmään castrollin gtd magnatec diesel 10w-40 :roll:
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

itse käytän mobilin 5w-50:stä. ja vaihto 7 500km välein.

on helvetisti halvempaa kuin 0w-40 tai 5w-40 mobilin versiot, ja kuumissa olosuhteissa pesee noi öljyt. koneeseen menee kuitenkin 8L :!:

oli just TM:n öljytesteissä huippupisteillä. olis sijoittunu muistaakseni toiseks, heti mobilin 5W-40 jälkeen.


tosin meikäläisen ajotyyli ei kaipaakkaan mitään kilpaöljyjä, koska en revittele kuin joskus pieniä pätkiä. :roll:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

viime kesänä oli juurikin castrol edge 10-60
tällä hetkellä on 10-60 teboil täys synteettiset tuning öljyt kuten purkissa lukee.. :shock: :shock: :shock:
castrol maksoi viime kesänä noin suurin piirtein saman kuin nyt sisällä olevat teboilin litkut eli 90€- > 8 litraa.
öljyn paineet eivät nousseet.. mut pitäs voidella paremmin kun on tosi asiasta kyse. vaihto väli on pidettävä kohtuu lyhyenä n.7500km

Öljyhän on hyvää sillon kun kone EI laukea voitelun puutteeseen, mutta sitten sen toteaminen on jo ehkä vähän myöhäistä?? :roll:

ja talvella käy mikä tahansa 5-40 täys synteettinen sillä missä on talvella pitoa niin paljon että sais öljyt lämpenemään??
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

tuos yhdessä rekkafirmassa ajaavat 5w-30:lla.
samat holsetit siellä pörrää, mutta erona st:hen, niin ne huutaa kokoajan ja öljyn lämmöt varmaan hiukan toista?!

esim. ittellä ei o st:n öljyt ikinä olleet edes 80c:ssa?!
liekö liika köröttelyä vai onko mittarn anturi jossain takarenkaan takana??

mielestäni laakeripintojen yms. rpm lukuihin nojaavaa perustelua on turha käyttää siihen, että st:ssa käytettäisiin yläpäästään 50 tai 60 öljyä.

itse ajoin suht kireillä moottorip. (gsx1000r, 1100r, gsx1400) delvacin 15w-40:lla n.10tkm kesään ja hyvin toimivat...on meinaan ainakin rpm luvut hiukan toista mihin laitteisiin tuo delvacci on tehty??

no kuitenkin.
olettaisin ainoan syyn käyttää näitä race öljyjä, jos laitteet tönää soppaa myös öljyn sekaan.
silloinhan visko taitaa laskea...mutta kuinkapaljo ja millä määrillä vaikutusta alkaa olemaan??

tuohon liittyen kiinnostaisi tietää mitä tuommoinen mynäpumppu saa keskimäärin nasetta ujutettua normi reippailulla öljyn sekaan??

ja paljonko pitää naftaa olla esim.8l 10w/40 öljyä seassa että viskot alkaa tipppumaan.

voi nimittäin olla niin että turhaa tässä ajellaan sikakalliilla race öljyillä.

sitäkään tiä vaikka olisi koneelle paree jos ajaisi vaik tuolla 15w-40 delvacilla (n.20e/20l) ja pit. öljynvaihdot vaik 5000km???
Vastaa Viestiin