Mersujen kokema ilkivalta yleistä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
diabolicat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Mersujen kokema ilkivalta yleistä?

Viesti Kirjoittaja diabolicat »

Heippis!
Ajelin parisen vuotta E 300 -mersulla, ja tykkäsin kyllä kovasti, mutta harmitti kovasti, kun työpaikkani edessä parkissa sitä kolhittiin sekä edestä että takaa (katuparkissa), väännettiin keulamerkki rikki, piirreltiin kirkkovenheitä, raavittiin avaimilla, räittiin ikkunaan, ja keulamerkki lopulta revittiin viime kesänä irti muualla kaupungilla kun oli yön yli keskustassa.

Mä olisin ihan valmis ihan pelkän ilkivallan takia vaihtamaan huomaamattomamman imagon omistavaan autoon, mutta avo tuntuu olevan mersumies henkeen ja vereen.

Nyt meillä seisoo pihassa farkkumallinen C 200 ja olihan sillä komia käydä koeajolla, koirat/kissaboksit mahtuu taa, ja on ulkomitoiltaan vanhaa pienempi (sitä oli pirulainen parkkeerata ruuhka-aikaan keskustassa tai työpaikalla), löytyy ilmastoinnit, kunnon radio, automaatti, vakionopeudensäädin, mukitelineet, esp:t ynnä muut mukavuudet.

Uutta mersua vastaan olen ollut lähinnä vain ilkivallan takia. Mutta, kokeeko farkkumalli myös ilkivaltaa, koska se on mersu, vai saisiko farkkumallin tuoman ns. mammaimagon vuoksi olla paremmin rauhassa? Sanottakoon tähän nyt vielä, etten usko kenelläkään olevan mitään henkilökohtaista mua kohtaan, ikinä ei ole mitään tehty, jos olen ollut vaikkapa farmarimallisella VW Golfilla, Toyota Hiacella (joka oli vieläpä 6 vuotta mersua uudempi), tai anoppikokelaan Seat jolla ajelen kunnes saahaan uusi auto alle. Itse asiassa anoppi tossa just kaupitteli omaa 4-vuotiasta Seattiaan meille, jolla on tänään menny 17 500 km rikki mut avo sano ettei se huoli sitä. :lol:

Ihan näin niinkuin muiden kokemuksia kaipailisin ennenku päädytään mihinkään ratkaisuun. :o
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Itellänihän oli vanhasta satakakslankku mesestä paukutettu kuskin puolen etulokasuoja klommoille kun seisoi yhden sunnuntaipäivän paikallisella linja-auto asemalla... :x

Tähtien katoaminen ei ole mikään uusi asia kun mersusta on kyse...
S202 220 CDI Äsprit
Tomppa88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tomppa88 »

Itseltäni entisestä 124 turbodiisselistä lyötiin ovi lommoille nyrkkiraudalla ja ei ollut pieniä lommoja... ovatkohan vain kateellisia nämä ilkivallan tekijät :shock:
Mercedes C280 -96
Tähtien tuikkiessa on hyvä hetki hiljentyä ;)
diabolicat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ei muuten viety keulamerkkiä, se vaan revittiin irti ja heitettiin maahan, se tosin taisi ottaa päähän vielä enemmän, olis ny menny edes tarpeeseen. Tein rikosilmoituksen, samana yönä oli Porissa tehty kolme rikosilmoitusta keulamerkkien repimisestä ympäri kaupungin. Ostettiin uus merkki ja oli tarkoitus asentaa maalauksen yhteydessä, mutta eipä tartte maalata tai asennella kun ajoin lunastuskuntoon rakkaan pikku mersun, siksi tarvitaan uutta autoa. :( Ja mulla tarttee olla ehdottomasti lyttyperänen auto.
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja janimat »

BMW on vielä pahempi imemään noita kolhuja. Aikoinaan kun ajelin mustalla 500-sarjalaisella, niin ei mistään löytynyt niin leveää parkkiruutua, ettei joku olis yltänyt paukuttaa kylkiä lommolle. Sitä ennen ajoin kansanautoilla ihan samaan malliin ja kyljet pysyi suorina... Ja ohi piti aina jonkun toyotalla päästä vaikka itse olis ylinopeuttakin ajanut. MB:ssä (W202) en ole noita ongelmia vielä huomannut, mutta sillä ajaakin avopuoliso 90%:sti.
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Onneksi itse en oo kokenut pysyviä vaurioita, mutta kerran tähteä oli väännelty. Lohduttauduin ajatuksella, että nyt se finninaamainen väänteliä varmaan runkkaa peiton alla ja hihittelee kikseille mitkä sai siitä vääntelystä..
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
diabolicat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joo, meil on ny varteenotettavina vaihtoehtoina ollu VW Passat, farkkumersu, Audi ja bemariakin avo ehdotti. Bemarille sanoin heti, että sitä ei tähän taloon tule... :lol: 99% noista kolhuista ja ilkivallasta on tapahtunu mun duunin edessä yövuoron/myöhäisen iltavuoron aikana. Työpaikka sijaitsee semmosella paikalla, että moni kävelee/pyöräilee siitä ohi mennessään viihteelle tai tullessaan sieltä. Ja huonomaineiselta (alueella menneisyyden vuoksi todellisuutta huonompi maine) alueelta. Tosin itse asuin kyseisellä asuinalueella 1,5 vuotta ja tykkäsin kovasti, mersukin seisoi pihassa 5 kk eikä siellä sille ikinä mitään tehty...Polkupyöräkin oli pihassa muutaman kerran unohtunu päiviksi auki lukosta eikä kelleen kelvannu, tosin pumppu lähti kävelemään (naapurilta oli pyörävarastosta viety muutamassa vuodessa kolme lukittua pyörää).

Toisaalta mua himottais joku kauppakassikin, koska sen sais näppärästi aina parkkiin (kun täällä tuntuu ettei kukaan osaa parkkeerata, jätetään Micran mentäviä välejä, mutta mersua on niihin turha tunkea)... mutta farkkuhan se on todellisuudessa kätevin mun käytössä. Mutta tosiaan pelottaa, jos sitä farkkumersuakin käsitellään, jolloin mieluummi kyllä ottaisin sen Passatin, joka sais olla ihan rauhassa.
Viimeksi muokannut diabolicat, Ke 28.03.2007 09:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eldorado
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Joo, on se kumma että sitä ollaan kateellisia 20v vanhan mersun omistajalle ja väännetään tähti irti tai raavitaan kylkeen vauhtiviivat, mutta samassa rivissä olevat tuliterät corollat ja golfit jätetään rauhaan...

Lieneekö se vain niin, että pahantekijöillä on selkäytimessä vastenmielisyys mersujen ja varmaan myös esim. bemarien omistajia kohtaan, noilla ajavat ovat itsekkäitä kusipäitä jne. jne.
Ja onhan se keulatähti siinä ihan hyvällä hollilla väänneltäväksi...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
diabolicat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

^Joo, no Mersullahan on tietynlainen imago. Sokkotreffeillä kun avon kanssa kuulin että sillä on mersu, oli vähällä ettei treffit päättyny siihen.... :lol: Nyt tosin oon pyörtänyt omat mielipiteeni ja tykkään kanssa että Mersu on hyvä auto, ainoa kunnon vika on tuo kateellisten ilkivalta. :?
Derby_r
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Derby_r »

Tässä muuan viikko sitten laitoin mersua vinoparkkiin, kun oikealle puolelle ajoi uudenkarhea farkku-407. En kerennyt edes parkkikiekkoa säätää, kun pösökuski vetäsi komeasti kuskin ovella lokasuojankaareen :roll: . Sitä sitten ihmettelemään ja totesin vauriot lähes olemattomiksi. Pieni palanen lakkaa irtosi ja lommoa ei huomaa ellei tiedä missä se on.

Annoin asian olla, koska vastapuolelle tuli varmasti suuremmat vahingot :lol: , koska meillä olevassa 406:ssa on uskomattoman löyhät pellit.

Tuntuu, että tyyppi teki sen jossain määrin tahallaan tai täysin piittaamattomuuttaan.
W210 220D -97 powered by bosch
diabolicat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joo, ei vielä selvinny onko farkkumersulla samanlainen imago ja kärsiikö, mutta kohtahan tuo selviää, oli avo varannut sen eilen koeajossa käyneen auton. Se on vieläpä valkoinen, me ei kumpikaan tykätä valkoisesta autosta, mutta se oli rakkautta ensisilmäyksellä. :oops:

Jahka saahaan vakuutusyhtiöltä lunastusrahat, päästään autokaupoille. 8)
Rompson
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Rompson »

Vanhuksen kylkeen kolhautti kaupan parkkipaikalla joku kyrpiö ja ilmekään värähtämättä alkoi painelemaan kauppaan sisälle. Paha vain että satuin just olemaan tupakoimassa parinkymmenen metrin päässä ja näin tapauksen. Otin miehen puhutteluun ja sanoin et meinaatko karata ilmoittamatta auton omistajalle, johon äijä sanoi "ei kai tuossa vanhassa paskassa yks kolhu haittaa". Annoin äijän mennä kauppaan mut kutsuin polliisit paikalle ku silminnäkijöitä oli 3 kpl.Kerroin tapahtuneen ja partio tuli paikalle, tarkistivat vahingon ja sanoivat et ennen ei voi mitään ennenkuin naapurin ajoneuvo lähtee liikkelle ilmoittamatta vahingosta. Jäivät odottamaan(puolituttu polliisi) ja niinhän se kyrpiö pakeni paikalta. Kuuleman mukaan kuljettaja kortiton rattijuoppo.Saas nähdä saako rahat pois kun ei tuota kaskoo oo.
560SEC -87
ex:240D 1982

Krapulan korjaaminen alkoholilla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen pieremällä..
Kryptonite
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Rompson kirjoitti:Vanhuksen kylkeen kolhautti kaupan parkkipaikalla joku kyrpiö ja ilmekään värähtämättä alkoi painelemaan kauppaan sisälle. Paha vain että satuin just olemaan tupakoimassa parinkymmenen metrin päässä ja näin tapauksen. Otin miehen puhutteluun ja sanoin et meinaatko karata ilmoittamatta auton omistajalle, johon äijä sanoi "ei kai tuossa vanhassa paskassa yks kolhu haittaa". Annoin äijän mennä kauppaan mut kutsuin polliisit paikalle ku silminnäkijöitä oli 3 kpl.Kerroin tapahtuneen ja partio tuli paikalle, tarkistivat vahingon ja sanoivat et ennen ei voi mitään ennenkuin naapurin ajoneuvo lähtee liikkelle ilmoittamatta vahingosta. Jäivät odottamaan(puolituttu polliisi) ja niinhän se kyrpiö pakeni paikalta. Kuuleman mukaan kuljettaja kortiton rattijuoppo.Saas nähdä saako rahat pois kun ei tuota kaskoo oo.
Kaunista..

cupeeni naarmutettiin viimekesänä koko toisen kyljen matkalta naarmuttaen ovenkahvaa ja takavaloa myös. Auto oli parkissa jäätölökioskin edessä joten autolle oli hyvä näkyvyys. Tosiaan olin vajaa 10min poissa, ja sillä välin tämä tapahtui. Kävin välittömästi kysymässä jäätölökiskatytöltä, että näitkö kuka tuon teki. Eihän se mitään nähnyt vaikka matkaa autolle oli 3m ja ihan nokan edessä. Näin voi sattua vain täällä. Oli torilla parkissa vilkkaimpaan aikaan päivästä. Kukaan ei nähnyt mitään. huvittavaa.

Maalauksen jälkeen ei mennyt viikkoa, kun joku oli pamattanut ovellaan repsikanpuolen oveen, josta oli lohjennut pala maalia. On kaunista kuinka ihmiset osaavat olla niin välinpitämättömiä, kun kyseessä ei ole oma omaisuus...
220.128 Black Mirror
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jpp »

vaimokin haluaisi mersun,mutta niin kauan kun on yötöissä saa jyrätä micralla.se joko tuhotaan täysin tai jätetään rauhaan.onneksi oltiin kaupan parkkipaikalla juuri kyseisellä datsunilla kun kylkeen kiinni ajoi kanssa-autoilija.ovi auki ja kunnolla micran kylkeen,enpä sanonut mitään kun olin itsekin juuri poistumassa kehonkuljettimesta.......joskus täytyy antaa vahingon kiertää
diabolicat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joo, mä pyrinkin välttämään Mersulla menemistä jos on yövuoro, jos vaan mahdollista niin meen Hiacella tai avo heittää ku pääsee taksilla kotiin jos pääsee kotiin ennen kuutta. Meillä kanssa oli auto varmaan viikkoa ennen tullu maalauksesta, kun oli yks tätönen vetäny keulaan lommon. No se jätti kyllä yhteystiedot ja korvas, mutta sen valkoisen maalin lähdettä (musta auto) takapuskurissa ei tähän päivään mennessä selvinnyt... Kylkiin ei sentään ovia ole paukutettu ainakaan niin että jälkiä olis jääny. Mut täällä on kaupungilla niin kapeet ruudut, että kun mersun lykkää sinne kahden auton väliin niin kyllä saa takapuoltakin imasta sisään että mahtuu ulos... :roll:
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Niinno.. kuinkahan moni täälläkin esim. coupen omistaja kykenee aina olemaan niin tarkka tuosta kehonkuljettimesta poistuessaan, ettei ikinä ovi osu mihinkään... Toki tuommoinen raapiminen sairasta, mutta joskus se pata kattilaa soimaa. Ja kuinka moni teistä OIKEASTI jää prisman parkkipaikalle odottamaan sen korollan omistajaa, kun SE oli parkkeerannut liian leveästi ja mersun ovi vaan karkasi sen kylkeen. :roll:
Think Locally, Fuck Globally
diabolicat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Täällä saa oikeesti koheltaa että Prisman ruudusta saa tölvästyä naapuria, kun on kerrankin kunnon ruudut. 8) Mutta se taitaakin olla ainoa paikka. Yleensä yritän jättää johonkin väljempään paikkaan, mutta ompa sitä joskus golfistakin kuljettu takaovesta kun kuskin ovesta ei ole päässyt.
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies

hmm... Eikö kannattaisi jo poistua ensin autosta ja työntää se ruutuun. :lol:
Sitten ihmetellään ja kirotaan, kun omiin kylkiin on ilmestynyt klopsuja...
diabolicat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Vissiin sanoin, ettei mun autoo ole kylkiin paukutettu... :roll: Ja kerran oon joutunu vetämään niin että piti takakautta tulla ulos, muutoin etin kyllä suosiolla väljemmän ruudun. 90 % työparkkauksestani tapahtuu katuparkkiin, loput 10 % vinoparkkiin. Joten siellä ei pahemmin kylkiin edes paukuteltais, siellä tosin sattuu kaikkea muuta..
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies

No tuo kommenttini ollutkaan kohdistettu niin tarkkaan sinuun. Kuullostaa vaan aika huvittavalta :P .

Töissä vaan joutuu juuri noiden parkkipaikka klopsujen kanssa pelaamaan päivittäin. Pistää vaan miettimään mistä ne tulee, kun ei niitä kukaan tunnusta ikinä tekevänsä :?
Vai se sama ukkoko ne kaikki on tehnyt, joka tuolla ylhäällä sai mainintaa? 8)

Ja kyllä niitä on näkynyt enemmän muiden merkkien kyljissä, kuin mersujen. Tämä taas lienee laatu/kunnossapito kysymys. :roll:
diabolicat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kylmää voin tunnustaa että pari kertaa on tuuli heittäny oven, tai sitten oon huseeranu kassieni kanssa ja perseelläni tuupannu ovea vahingossa auki, mutta oon aina kattonu ettei siihen toiseen jääny mitään jälkeä. Toki, jos mä kolaroittisin tai kolhisin, tottakai ottaisin auton omistajaan yhteyttä, vaikka se vituttaiskin.

Joskus näin kun yks auto ajo toisen auton peilin nurin, otin sen ajajan tiedot ylös, mutta en oikeen tienny mitä mun ois kuulunu tehä, aattelin että ilmotan poliisille jos siitä juttu tulee lehteen. Ei muuten jääny rikospaikalle. Tosin ajattelin ettei siihen varmaan mitään pysyvää vauriota jääny ku eikös noi peilit itekseen taivu nykyään (tai siis oo semmosia joustavia)?

Ja jos ihan parkkipaikkatoilailuihin lähtis, niin monta kertaa olis mun kylkeeni tullu papparainen tms. parkkipaikalla, jos en olis ollu valppaana ja vetäny takas ruutuun, vaikka olis periaatteessa ollu mun oikeus poistua parkkikselta kun ensimmäisenä lähdin peruuttelemaan. Tai kun oon lasketellu kohti rantaa yksuuntasella ja eikö sieltä joku tuuppaa perää eteen (vinoparkista), kolarin sain vältettyä tekemällä vasemmalle väistöliikkeen, hyvä etten törmänny sillä puolella parkissa olevaan. Saamarin äijä ei edes huomannu että meinas ajaa kolarin vaan jatko peruuttelua. Harmitti etten pelästykseltäni älynny edes tööttiä painaa..
Sampo N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kyllä meilläkin vaimo kerran aukas oven parkkiksella :arrow: suoraan melko uuden audin kylkeen, komee jälki tuli. No, sattui sopivasti vielä se audin omistava pariskuntakin paikalle :arrow: Tutkittiin yhdessä jälkeä. Todettiin, että eiköhän se mee audilla ajavien vakuutuksesta ihan suosiolla.

Asiaan tietysti saattoi vaikuttaa se, että kylki oli valmiiksi ihan ruvella metsän elävien yhteenoton seurauksena. Oli kyllä onni onnettomuudessa.
Eicca_
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Loppukesästä tuli ehkä kaikkien aikojen kallein konjakki pullo tähän asti kun olin mutsin c kopalla järvenpäässä käymässä. Niin kävin sitten siinä prisman viinakaupassa, niin menihän mulla kummiskin 5min kun juoksin ees taas siellä kauheella kiirellä. Takas tullessa en vielä mitään tajunnut, mutta kun pääsin kotiin niin serkun 5v kakara vaan huomautti että "joku piirtänyt kylkee ralli raidat" no luulin eka että jotain vaan pelleilee, mutta kun rupesin kattomaan niin oikeassa taka kyljessä oli joku piirrelyt jollain terä esineellä nyky taidetta ja samoin taka kontin luukkuun.

Ja ei tarvinnut kauan miettiä missä ne oli siihen tullut kun just ennen kun menin käymään prismassa, niin kävin pesemässä auton (pesin käsin) niin silloin ei vielä ollut jälkiä. Ilmeisesti joku kauheessa darrassa oleva toyota kuski oli vaan ärsyyntynyt siitä kun mersu kuski sai auton lähemmäs viinakauppaa (tosiaan siitä oli 20m alkoon) =)
Ei siinä sitten kun soittaa poliisille ja tekee rikos ilmoitus että saa vakuutus yhtiöltä korvausta, no käytin auton yhdessä (piti olla joku maailman paras takuuu maalaamo) maalaamossa arvioitavana ja sain ihan jees arvion ja ei muuta kun vahinko tarkastajalle liput ja laput kourassa ja todettiin että auto korjataan vakuutuksen piikkiin.
No auto meni maalattavaksi, siitä piti maalata takakontin luukku, takakylki ja sitten vielä lisätöinä oltas maksettu etu lokasuojan maalaus, siinä oli pari naarmua kun joskus joku viistänyt suht läheltä autolla.

Auto vietiin sinne parin viikon päästä ja kolmen päivän päästä sai mennä hakee pois, no kun päästiin pihaan niin ois nähnyt noin 1342343km päästäkin että luukku ja kylkin on ihan eri sävyiset, bornitko se väri nyt vissiin nimeltään on, kummiskin sen kuuluus taittaa harmaasta lievästi punaiseen niin tää sitten olikin siniharmaa. :lol: No jätettiin auto sinne ja lupas korjata asian, mutisi jotain että on vaikee maalata keinovalossa ja ei se toinenkaan kylki ole hyvä, ainoo vaan että se toinen kylki on tehdas maalissa, sanottiin että maalatkaan vaan yhtä huonosti kun se toinen puoli niin kelpaa meille :D no sitten seuraavana päivänä tuli soitto että saa tulla noutaa, mietittiin jo siinä vaiheessa että onkohan se nytkään hyvä.
No mentiin hakemaan ja taas sai todeta että ei se nyt niin vahvasti mennyt taaskaan, auton etulokasuojassa ei ollut oikein maalia ja takana aivan järkyttävä appelsiini pinta, olin ihan varma että nyt on joku kesäpoika vetänyt alustaröpelö massan vahingossa pohjalle :? eli auto sai taas jäädä sinne.
No kolmas kerta toden sanoo, päivällä soi taas puhelin että auton saa tulla hakemaan neljän aikaan, kahden aikaan soi taas puhelin ja maalaus liikkeen omistaja sanoo että vituiks meni taas katotaan huomenna uusiksi. Voi viulu!!! siinä vaiheessa ei enään meinannut osaa sano oisko pitänyt mennä lattialle makaamaan ja vetää itkupotkuraivarit vai nauraa, no valitsin viimisen ja lievän kiroilun yhdistelmän kyseistä puljua kohtaan, maalamo on kummiskin takuu automaalamo, 36kk antaa viel takuutakin maalaukselle. No seuraavana päivänä, eli siis neljäntenä kertana maalauksessa. Auto lähettiin taas kattomaan niin sano vielä maalari setä että oli vetänyt lokarin viel kerran uusiksi (siis auto maalattu neljä kertaa+lokari viisi, ainakin on maalia :D ) No ei se maalaus nyt ollut mikään viimisen päälle mutta auto oli kummiskin saatava ajoon (äiti ei halunnut ajaan enään maalaamon puntolla :lol: ) Maalari setä sano että he ei veloita etulokasuojan maalauksesta mitään, ssanottiin takas että me maksetaan ihan mielellään jos se on vaan teidän mielestä hyvä, no ilmeisesti se ei ollut hyvä edes niitten mielestä koska rahaa ei halunnut ottaa, onhan siinä se 36kk takuuta että toden näköisesti se vielä tulee sinne uudestaan.

Mutta mikä eniten v*tuttaa niin se että joku s**tanan sossupumminarkkarikus*pääh*monaamake menee ja piirtele jollain jälkiä kylkeen :evil: ja sitten mä saan tapella maalaamojen kanssa ja ajella kaksi viikkoa edes takas kattomaan kun mersu maalataan v*tuiksi viisi kertaa, ei siis juuri ollenkaan V*TUTA tollaset H*MONAAMAK*SIPÄÄAASIT :evil: :evil: :evil: . Perskeles sentään tulipa taas avauduttua :lol:
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Otan osaa Eicca ja muut. Tuli semmonen vaan mieleen että tietääkseni Järvenpään Prismassa ja varmaan monissa muissakin kauppakeskusten parkkihalleissa on nauhoittava kameravalvonta. Eihän se tietenkään enää sinua lohduta, eikä ne kamerat joka kulmaan nää, mutta jos tietää ajan ja paikan kannattaa ottaa yhteyttä vartiointifirmoihin ja kysellä jos moinen tihutyö olisi tallentunut nauhalle...

Tiedän ainakin yhden varkaustapauksen selvinneen noiden kameroiden ansiosta. Helppoa kun vaan tietää milloin oli paikalla ja missä oli parkissa.
Kannattaa ainakin yrittää.
diabolicat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Aika ihmemaalari? :?:

Meillä kun mersu kävi oiottavana etupäästään ja uudestaan maalauksessa, ja kun sitä ennen kävi maalauksessa niin mä kyllä jaksoin ihmetellä, kuinka hyvin se oli tehty kun ei mitään virhettä nähnyt eikä nähny edes rajaa, mistä on maalattu. Kun viime kesänä kylkeä naarmutettiin avaimilla, se ei onneksi ollut kuin pintanaarmua, joten oli tarkoitus maalauttaa vasta nyt kun muutenkin koko auto.

Mä kun onnistuin heti ekalla ajokerralla kolhimaan äiteen Hiacea vuosia sitten, siihen tuli metrin lommo ja alumaalia myöten lähti maalit. Ei löydetty mistään värikoodia, joten kuhan vaan ostettiin valkosta maalia, niin kyllä se aika kauas loisti että on eri sävyä, äiti kyl sano ettei haittaa. :oops: Oli sen verran kevyt lommo, ettei äitin mielestä sitä tarvinnu edes oikasta, kuhan maalataan ettei lähe kukkimaan.
Viimeksi muokannut diabolicat, To 29.03.2007 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eicca_
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Juu katos ja se kuka sen maalas niin käy siel firmas kuulema vähän niinkun keikoilla, se on kattos maaluksen opettaja. :D Mutta niinhän ne sanoo että ketkä ei osaa tehdä niin ne opettaa :D Ei tos muuten mitään mutta kun olen nähnyt monta autoa mitkä on maalattu samaisessa puljussa ja jälki on ollut yleensä aivan 10+ mutta ei tällä kertaa jostain syystä.
TJM
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja TJM »

diabolicat kirjoitti:Ei muuten viety keulamerkkiä, se vaan revittiin irti ja heitettiin maahan, se tosin taisi ottaa päähän vielä enemmän, olis ny menny edes tarpeeseen. Tein rikosilmoituksen, samana yönä oli Porissa tehty kolme rikosilmoitusta keulamerkkien repimisestä ympäri kaupungin. Ostettiin uus merkki ja oli tarkoitus asentaa maalauksen yhteydessä, mutta eipä tartte maalata tai asennella kun ajoin lunastuskuntoon rakkaan pikku mersun, siksi tarvitaan uutta autoa. :( Ja mulla tarttee olla ehdottomasti lyttyperänen auto.
No ei ole ihme, jos Porista on kyse. Tähän suht pieneen kaupunkiin mahtuu uskomaton määrä k*sipäitä. Autoa ei uskalla jättää pihalle, oli merkki mikä tahansa.. Tutun Focuksesta oli lyöty ikkuna ihan huvin vuoksi rikki ja auto oli kerrostalon edessä ihan keskustassa vilkkaalla ja valaistulla paikalla.
W203 220cdi
diabolicat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

No sitä mä ihmettelen että avolla oli tapana aina jättää mersu puistoon tms. kun lähti viihteelle, haki sitten seuraavana päivänä kotiin, ikinä sille ei tehty mitään. Mutta ans olla kun mä meen töihin yöhön/iltaan tai kun jätin jatsien aikaan Karjarannan Shellin viereiselle parkkikselle. Siinä tosin oli ihan omaa ajattelemattomuutta, ei mulle tullut mieleenkään ennenku se tähti oli revitty, että jätin sen oikeen tyrkylle, kunhan vaan katoin hyvän paikan autolleni. Olis pitäny viedä jonnekin takariviin, mutta jätinkin sen tietysti ihan siihen kävelytien eteen - keula kävelytien reunaan. :roll: Tyhjennettiin autosta tavarat, jäätiin odottamaan kimppakyytiä grillibileisiin eikä tullu pieneen mieleenkään että sille siinä jotain tehtäis. Muille autoille ei ole mitään tehty. Nyt tosin asutaan niin syrjässä, että sais olla ovet selkosen selällään viikon eikä silti lähtis mitään. 8)

Polkupyörä kyllä kerran väännettiin solmuun torilla, jatsien aikaan heitettiin mäkeen ja vissiin kaadettiin kaljaa päälle, satula rikottiin jne. Mutta ei se kelleen kelvannu, vaikka kotipihassa pari kertaa unohtui auki. tosin mä pidin sen ihan tarkoituksella huonokuntosen näkösenä, ettei vaan kelleen kelpais. :wink:
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies

Eicca_ kirjoitti:Juu katos ja se kuka sen maalas niin käy siel firmas kuulema vähän niinkun keikoilla, se on kattos maaluksen opettaja. :D Mutta niinhän ne sanoo että ketkä ei osaa tehdä niin ne opettaa :D Ei tos muuten mitään mutta kun olen nähnyt monta autoa mitkä on maalattu samaisessa puljussa ja jälki on ollut yleensä aivan 10+ mutta ei tällä kertaa jostain syystä.
Muistatko minkä firman maalit niillä oli käytössä? :roll:
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja rollierz »

KAIKKI muut autot jota on taloudessa tai firmalla ollut (enemmän ja vähemmän huomiota herättäviä vekottimia) ovat kokeneet ilkivaltaa, paitsi amgit. :o

*koputtaa puuta*
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
Vastaa Viestiin