w 202 ruosteet
w 202 ruosteet
tere. autokuume painaa päälle juuri pahimmilleen ja kiikarissa on ollut vahvasti vaihtoehtona tuollainen c-sarjalainen mersu bensakoneella.
kysymykseni siis kuuluu, onko noissa takuita jos ruostuu ja mistä kannattaa etsiä mahdollisia vaurioita? vuosimalli 94-95.
kokemuksia on 201:stä mersusta. se oli kaikinpuolin tinkimättä tehty auto!
kysymykseni siis kuuluu, onko noissa takuita jos ruostuu ja mistä kannattaa etsiä mahdollisia vaurioita? vuosimalli 94-95.
kokemuksia on 201:stä mersusta. se oli kaikinpuolin tinkimättä tehty auto!
Ihan joka paikasta katso tarkkaan ja sitten eritoten kääntelet ovien tiivisteet ympäri sirltä tiivisteen ja oven välistä ja kaikki ovet.
sieltä löytyy hirveitä asioita välillä. itse olen yrittänyt putsailla sillon tällöin.
sieltä löytyy hirveitä asioita välillä. itse olen yrittänyt putsailla sillon tällöin.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
näyttäisi, että kysessä nuo mersun "vakiopaikat". eihän nuo liikenteessä tosiaan ruosteisilta näytä, eli ei varsinainen ongelma ole 202:ssa. isällä -96 väyrynen ja kukkii jo huomattavasti.
muutamia yksilöitä on ollut liikkeelä. pitäisi vielä miettiä ja kattoa mikä olis viisainta hommata, 1.8 2.0 vai 2.2. Ainakin 1.8 näkyy olevan runsaasti markkinoilla.
muutamia yksilöitä on ollut liikkeelä. pitäisi vielä miettiä ja kattoa mikä olis viisainta hommata, 1.8 2.0 vai 2.2. Ainakin 1.8 näkyy olevan runsaasti markkinoilla.
Tunkin reiät kannattaa ehottomasti tarkistaa. Pelti voi näyttää ihan ehjältä, mutta olla muovien alla ihan muusina.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
omakohtaisia kokemuksia
Vähän lisäkommenttia tähän aiheeseen.
Ruoste tuntuu tosiaan olevan ongelma Mersussa. Jos ruoste pyrkii kurkkimaan oven listan alta niin sitä todennäköisesti löytyy myös vähän muualtakin ! Älä vaan unta näe että se ongelma jää vain oviin.
Minulla on nyt auto purettuna ruostesuojausta varten, kaikki listat irti, valot, sisusta poistettu osittain.
Ruostetta löytyi hyvän liuottimen ja painepesurin käytön jälkeen ovista sekä etulokasuojan listojen alta, helmalistojen alta sekä kynnyslistan alta.
Pohjassa oli vain pieniä alkuja pakoputken keskikiinnikkeen kohdalla. Kuskinpuoleisesta takapyörän aukosta löytyi kanssa pieni ruosteinen alue sisälokasuojan kiinityspisteestä takaäänenvaimentajan päältä. Pohjassa olevat tulpat kannattaa tutkia myös hyvin.
Lokasuojankaaret näytti kärsivän melko helposti halkeavasta maalista joten niille erityisen huolellinen tutkimus etenkin sisäpinnoille. Etulokasuojat haluaa ruostua myös vilkkujen alta puskurin lokasuojan välisestä tiivisteestä.
Etupään rungosta tulee tarkastaa lokasuojan kotelot huolella. Pienikin rako alkuperäisessä massassa tietää rusotetta alla ja pääsääntönä mitä paksumpi massa sitä varmemmin ruostetta alla.
Erityismaininnan saa jousikupit. Ne ruostuu saumoistaan, joten kannatta rassata ne tarkkaan ennenkuin alkaa massaamaan.
Ovien alaosia kannattaa tutkia kriittisesti listojen irrotuksen jälkeen. Todennäköisesti löydät jotain mielenkiintoista.
Takakontin saumoissa oli kanssa pientä alkua sellä täällä.
Tunkkauspisteiden ympärillä oli kanssa alkavaa laatua kun rapsutti vanhan massan pois.
Suurin yllätys oli että ovet oli sisältä lähes ruosteettomat vaikka ulkopuolella oli jo kukkaa.
Luulisin, että tässä tuli tyypilisimmät paikat lueteltua. Yllättävän paljon sitä maagista ruostetta löytyi vaikka ei päälle päin näkynyt juuri ollenkaan.
Ajattelin laittaa jonkinlaiset kuraläpät.
Ruoste tuntuu tosiaan olevan ongelma Mersussa. Jos ruoste pyrkii kurkkimaan oven listan alta niin sitä todennäköisesti löytyy myös vähän muualtakin ! Älä vaan unta näe että se ongelma jää vain oviin.

Minulla on nyt auto purettuna ruostesuojausta varten, kaikki listat irti, valot, sisusta poistettu osittain.
Ruostetta löytyi hyvän liuottimen ja painepesurin käytön jälkeen ovista sekä etulokasuojan listojen alta, helmalistojen alta sekä kynnyslistan alta.
Pohjassa oli vain pieniä alkuja pakoputken keskikiinnikkeen kohdalla. Kuskinpuoleisesta takapyörän aukosta löytyi kanssa pieni ruosteinen alue sisälokasuojan kiinityspisteestä takaäänenvaimentajan päältä. Pohjassa olevat tulpat kannattaa tutkia myös hyvin.
Lokasuojankaaret näytti kärsivän melko helposti halkeavasta maalista joten niille erityisen huolellinen tutkimus etenkin sisäpinnoille. Etulokasuojat haluaa ruostua myös vilkkujen alta puskurin lokasuojan välisestä tiivisteestä.
Etupään rungosta tulee tarkastaa lokasuojan kotelot huolella. Pienikin rako alkuperäisessä massassa tietää rusotetta alla ja pääsääntönä mitä paksumpi massa sitä varmemmin ruostetta alla.
Erityismaininnan saa jousikupit. Ne ruostuu saumoistaan, joten kannatta rassata ne tarkkaan ennenkuin alkaa massaamaan.
Ovien alaosia kannattaa tutkia kriittisesti listojen irrotuksen jälkeen. Todennäköisesti löydät jotain mielenkiintoista.
Takakontin saumoissa oli kanssa pientä alkua sellä täällä.
Tunkkauspisteiden ympärillä oli kanssa alkavaa laatua kun rapsutti vanhan massan pois.
Suurin yllätys oli että ovet oli sisältä lähes ruosteettomat vaikka ulkopuolella oli jo kukkaa.

Luulisin, että tässä tuli tyypilisimmät paikat lueteltua. Yllättävän paljon sitä maagista ruostetta löytyi vaikka ei päälle päin näkynyt juuri ollenkaan.
Ajattelin laittaa jonkinlaiset kuraläpät.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.