250 D vm 85automaatin perän vaihto
250 D vm 85automaatin perän vaihto
Ostin vanhan 250D automaatin vm -85, mutta perä huutaa. Huusi kyllä jo ostettaessa , mutta ko vehe oli niin halapa niin aattelin ettei haittaa. Ujellus on kyllä kuiteski niin kova ja ei kehtaasi kuiteskaa silentat korvillakaan ajella : ^D Ny vehkees on perä minkä välitykset on 307 (?) Tieros olis rempattuja periä välityksellä 323 tai 346 jotka lienevät tiuhempia ko alkuperänen 307. Noi numerot ei sano sit meikälle hölökäsen pöläystäkään. Joten neuvoa kaivattas ny. Kuinka paljo tiuhempia noi 323 ja 346 on verrattuna alakuperäseen ja kannattaako noista kumpaakaan aatella ujeltajan korvaajaksi?
Mittarivirhe kasvaa, jos vaihtaa tiheämmän perän. Hyvä olisi laittaa mielestäni tuo 3.07 pikkuperä, joka autoon kuuluu. Muuten kone saattaa huutaa liikaa. On vaan harvinainen tuo välitys, joten jos hyvä 3.23 pikkuperä osuu kohdalle, niin laittaa sen.
Peränvälityksen tihentymistä voisi kompensoida vaikkapa aavistuksen isommilla renkailla, vaikkapa 205/65R15. Näissä kehä kasvaisi sen verran, että ero saattaisi jäädä olemattomaksi (3.07-3.23)
Peränvälityksen tihentymistä voisi kompensoida vaikkapa aavistuksen isommilla renkailla, vaikkapa 205/65R15. Näissä kehä kasvaisi sen verran, että ero saattaisi jäädä olemattomaksi (3.07-3.23)
Tuo 3,23 perä on 5,2% tiheämpi kuin tuo alkuperäinen 3,07 perä. Kierrokset nousee saman verran sekä nopeusmittarin virhe lisääntyy tuolla.
Se 3,46 perä on taasen jo 13% tiheämpi kuin alkuperäinen.
Eikös kannattas etsiä oikea perä kun tuo ääni ei estä kuitenkaan ajamista.
On kai siellä kuitenkin öljyä.
Se tuo luku 3,07 kertöö perän välityssuhteen eli kartaani pyörii 3,07 kerrtaa siihen kun vetoakselit kerran.
Sillä rengaskoon suurentamisella 205 saa 2% harvennetua tuota välitystä. Jää enää 3,2%.
Se 3,46 perä on taasen jo 13% tiheämpi kuin alkuperäinen.
Eikös kannattas etsiä oikea perä kun tuo ääni ei estä kuitenkaan ajamista.
On kai siellä kuitenkin öljyä.
Se tuo luku 3,07 kertöö perän välityssuhteen eli kartaani pyörii 3,07 kerrtaa siihen kun vetoakselit kerran.
Sillä rengaskoon suurentamisella 205 saa 2% harvennetua tuota välitystä. Jää enää 3,2%.
Mites maantiellä, nousiko koneen kierrokset maantieopeuksilla häiritsevästi. Ja kaippa kierrosten nousulla on jotain vaikutusta polttoaineen kulutukseenkin?Rane kirjoitti:Ite kans jouduin vaihtaan perän omaan samanmoiseen. Hyvin on pelannu ja mittarivirhettä on n.10km/h. Olikohan se nyt tuo 3.23 väli. Ei tahtonu löytyä mistään sitä alkuperästä 3.07:ää.
vaihdoin itelle w124 200d-90 perän , ostin sen jostain c-malli 200d (varmaan 5v?)en edes kattonut välitystä.nyt kun mittari näyttää 90/km/h nuo tienvarren mittaritaulu näyttää 97 km/h.kiihtyyy mukavasti, vielä kun on pumppu säädetty.keskikulutus noussut kuudesta ja puolesta ja litrasta seitsemään ja puoleen,mutta on sen arvoista. 
