Automaattiloova 250TD -94

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Halmu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 31.03.2007 18:02
Paikkakunta: Tornio

Automaattiloova 250TD -94

Viesti Kirjoittaja Halmu »

Nyt kun olen mersumieheksi alkanut, niin heti kysyisin vähän neuvoa teiltä asiantuntijoilta.
Eli auto 250 diesel monivena -94 ja laatikkona 7224.
Laatikko luistaa ihan älyttömästi varsinkin 2:sen ja 3:sen välissä, olen lukenut täältä aiheesta, mutta laatikkoni kyljessä ei ole sitä kumituttia jonka alta se paineensäätö löytyy. Paineita tarttis nostaa, mutta kun ei löydä mistä.
Suunnilleen niillä main mistä kumin pitäis löytyä on alipaineletkun meno laatikkoon ja sen juuressa muovikahva, jota voi pyörittää noin puoli kierroksen. Onko joku säätö?
Olen säätänyt laatikkoa vain ainoastaan vaijerista joka kaasuvaijerista saa käskyt eli laatikon osakaasun pykällyksen ajotukseen.
Öljyt vaihdoin laatikkoon ja turbiiniin sekä suodattimen, mutta ei auttanut.
Jos joku auttais miestä mäessä.
MB W124 E250TDA -94
MB W124 TE 300-24 A -91
MB W201 2.0E -89
MF 135
Honda CBR 1000F
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

siinä muovi lepareessa on haitat jotka sallivat vain puoli kirrosta
väännä se lepare irti niin sen altasaa sitten ruuvattua enempi
puoli kierrosta kerrallaan kiinni päin
älä säädä kuitenkaan liikaa halkee vaan kuoret laatikosta :oops:
Avatar
RSU
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Su 08.02.2004 10:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja RSU »

Itsellä 124 250 td/88 vaihteisto 7224. Minulla ei paineiden säätö auttanut kyseiseen vikaan. Vasta peineventtiilin ( aktuaarin ?) vaihto dieselpumpun kyljestä poisti luistamisen. Nyt tarvitsisi ehkä hieman pudottaa paineita koska vaihtaminen tapahtuu varsinkin kylmänä aika napakasti, tuntuu selvä nykäisy joka voisi olla hieman pienempi. Venttili oli saavuttanut tiensä pään iän ja 300 000 km:n uuvuttamana. :o
Yli 25 vuotta mersuilua
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

RSU kirjoitti:Itsellä 124 250 td/88 vaihteisto 7224. Minulla ei paineiden säätö auttanut kyseiseen vikaan. Vasta peineventtiilin ( aktuaarin ?) vaihto dieselpumpun kyljestä poisti luistamisen. Nyt tarvitsisi ehkä hieman pudottaa paineita koska vaihtaminen tapahtuu varsinkin kylmänä aika napakasti, tuntuu selvä nykäisy joka voisi olla hieman pienempi. Venttili oli saavuttanut tiensä pään iän ja 300 000 km:n uuvuttamana. :o
onko tuo aktuaari se mitä toiset sanoo modulaattoriksi,jota voi myös säätää.Kaksi 10mm lukitusmutteria.Sama 2-3 vaihteen luisto kyseessä mullakin
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Vastaa Viestiin